Ogłoszenie o przetargu nieograniczonym na przebudowę drogi powiatowej nr Nr 1952B Śniadowo-Truszki - Jakać Borki Stare Szabły - Szabły Młode - Jakać Dworna - dr. 677.
Wiadomość przeniesiona do archiwum
Numer ogłoszenia: 161588 - 2013; data zamieszczenia: 23.04.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Dróg Powiatowych w Łomży , ul. Poligonowa 30, 18-400 Łomża, woj. podlaskie, tel. 086 2184189.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa drogi powiatowej Nr 1952B Śniadowo-Truszki - Jakać Borki Stare Szabły - Szabły Młode - Jakać Dworna - dr. 677..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Opis przedmiotu zamówienia: Planowana inwestycja ma na celu remont drogi polegający na wykonaniu nawierzchni bitumicznej jezdni, chodników o nawierzchniach utwardzonych, poboczy żwirowych i zjazdów o nawierzchniach utwardzonych a także usprawnieniu odwodnienia oraz bezpieczeństwa ruchu. Projektuje się drogę o przekroju szlakowym z jezdnią o szerokości 5,0m i obustronnymi poboczami o szerokościach po 1,0m oraz o przekroju półulicznym z jezdnią o szerokości 5,5m. W przekroju półulicznym po stronie lewej wykonany będzie chodnik o szerokości 1,5m a po stronie prawej pobocze żwirowe o szerokości 1,0m. Odwodnienie drogi przewiduje się metodą powierzchniowego spływu naturalnymi spadkami terenu oraz projektowanymi ściekami na trawiaste powierzchnie pasa drogowego. W ramach przedsięwzięcia przewiduje się remont istniejących przepustów. Wysokościowo droga nawiązana będzie do istniejącego ukształtowania terenu a niweleta drogi poddana będzie jedynie nieznacznej korekcie. W ramach przedsięwzięcia nie przewiduje się wycinki istniejącego zadrzewienia. Planowane są roboty rozbiórkowe polegające na rozbiórce: nawierzchni z kostki betonowej na zjazdach, istniejącego przepustu pod koroną drogi, części istniejącego oznakowania pionowego. Inwestycję podzielono na dwa zadania: 1.Odcinek I Szabły Młode - Stare Szabły w lok. rob. km 2+680,00 - 4+844,00, 2.Odcinek II w m. Szabły Młode w lok. rob. km 4+844,00 - 5+480,00. ZADANIE NR 1 1.Odcinek I Szabły Młode - Stare Szabły w lok. rob. km 2+680,00 - 4+844,00 1) Charakterystyczne parametry techniczne obiektu: - klasa techniczna drogi (L), - prędkość projektowa 40 km-h,- ruch KR1, - szerokość korony drogi 7,0 m w km 2+680,00 - 4+634,10,- szerokość jezdni 5,0 m w przekroju szlakowym w km 2+680,00 - 4+634,10,- szerokość korony drogi 8,0 m w km 4+634,10 - 4+844,00,- szerokość jezdni 5,5 m w przekroju półulicznym w km 4+634,10 - 4+844,00, - pobocza szer. 1,0 m (w km 4+643,10 - 4+662,70 - 0,75 m) spadek jednostronny 6 %,- spadek poprzeczny jezdni na prostych daszkowy 2%,- spadek jezdni na łukach wg wyliczeń ich parametrów. 2) Zaprojektowano przekroje poprzeczne i normalne:a) Jezdnia Projektuje się remont jezdni o szerokości - 5,0 m w przekroju szlakowym z poboczami o szerokości po 1,0 m oraz jezdnia o szerokości 5,5 m z poboczem o szerokości 1,0 m po stronie prawej. Spadek poprzeczny jezdni na prostych daszkowy 2%, na łukach wg parametrów załączonych wyliczeń łuków, poboczy 6%. Projektowany pas nawierzchni bitumicznej dopasowano w możliwie maksymalnym stopniu do istniejącej nawierzchni wykorzystując ją jako podbudowę. b)Pobocza- Pobocza wyremontowane będą żwirem o szerokości 1,0 m gr. 10 cm. Na odcinkach gdzie rów umocniono prefabrykatami żelbetowymi w km 4+643,10 - 4+662,70 pobocze o szerokości 0,75 m należy umocnić prefabrykowanymi płytami ażurowymi typu EKO z zasypką żwirową. Na odcinkach gdzie zastosowano prefabrykowane ścieki korytkowe szerokość pobocza za ściekiem 1,0 m. Spadki poprzeczne poboczy jednostronne 6%. c)Wjazdy gospodarcze - Remont wjazdów na posesje zaprojektowano w dostosowaniu do istniejącego zagospodarowania działek przyległych do drogi o szerokości 5,0 m i 6,0 m. Długość zjazdów do linii chodnika lub granic pasa drogowego lub styku z istniejącym ogrodzeniem. Nawierzchnie zjazdów do pól w km 2+680,00 - 4+553,00 przewidziano żwirowe zaś do posesji od km 4+553,00 do km 4+844,00 o nawierzchni bitumicznej. d)Konstrukcje nawierzchni Uwzględniając stan istniejący należy wykonać konstrukcję nawierzchni jak dla ruchu KR1 na podłożu G1 o module sprężystości nie mniejszym niż 100 MPa - zgodnie z warunkami technicznymi jakimi powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie następująco: Km 2+680,00 - 4+619,30 -istniejąca nawierzchnia zagęszczona, -wyrównanie ist. nawierzchni kruszywem łamanym śr. gr. 10cm, -warstwa wiążąca z betonu asfaltowego gr. 4 cm, -warstwa ścieralna z betonu asfaltowego gr. 4 cm, Km 4+619,30 - 4+844,00 -podłoże G1, -podbudowa gr. 20 cm z kruszywa naturalnego stabilizowanego mechanicznie powstałej z recyklingu głębokiego na zimno istniejącej nawierzchni asfaltowej, istniejącej podbudowy z kruszywa naturalnego stab. mechanicznie gr. 10 cm oraz rozścielonej warstwy kruszywa łamanego gr. 5 cm na nawierzchni bitumicznej i 10 cm na poboczach -warstwa wiążąca z betonu asfaltowego gr. 4cm, -warstwa ścieralna z betonu asfaltowego gr. 4 cm, Konstrukcja nawierzchni zjazdów: -grunt stabilizowany cementem gr. 15 cm RM-2,5 MPa, -podbudowa z kruszywa łamanego gr. 20 cm,-warstwa wiążąca z betonu asfaltowego gr. 4 cm,-warstwa ścieralna z betonu asfaltowego gr. 4 cm. e)Odwodnienie-Odwodnienie zostanie przeprowadzone systemem powierzchniowego spływu wód, projektowanymi spadkami i naturalnym ukształtowaniem terenu do istniejących cieków wodnych. W km 2+680,00 - 4+288,00 po obu stronach drogi projektuje się odtworzenie rowów przydrożnych o przekroju trójkątnym. Na odcinku tym należy wymienić przepusty na zjazdach z rur śr. 40cm L-7,0m ze ściankami czołowymi. Projektuje się remont istniejącego przepustu w km 3+759,00 poprzez wymianę rur Ø80cm L-9,0m i wykonanie żelbetowych ścianek czołowych. Projektuje się ścieki korytkowe z elementów prefabrykowanych przy jezdni na odcinkach: - km 4+574,00 - 4+639,00 str. Lewa- km 4+588,20 - 4+639,00 str. Prawa Odprowadzenie wód ze ścieków korytkowych przewidziano do wpustów studzienek deszczowych i dalej do rowów. Studzienki ściekowe z osadnikiem i wpustami ulicznymi należy wykonać w km: - km 4+639,10 po obu stronach jezdni - przykanaliki ø 0,26m, L -1,0 m i 5,6 m, - km 4+813,00 str. lewa - przykanaliki ø 0,26m, L -7,0 m. Odprowadzające wody do istniejących rowów i na teren pasa drogi. Wylot przykanalików do rowów należy obetonować zaś na wylotach pozostałych kolektorów należy zastosować prefabrykat. Wody odprowadzane będą do istniejących urządzeń. Od skrzyżowania z drogą dojazdową do km 4+680,90 na odcinku 44,0 mb oraz na części odcinka dł. 9,0 mb drogi dojazdowej po stronie prawej należy umocnić rów prefabrykatami korytkowymi. Na zjeździe do posesji; bud. mieszkalny nr 36, należy wymienić przepust z rur HDPE typu Pecor Optima śr. 40cm, L-10 m. Wylot i wlot przepustu należy obetonować w nawiązaniu do prefabrykatów umocnienia rowu. f)Organizacja ruchu W związku z remontem drogi nie wprowadza się istotnych zmian w istniejącym oznakowaniu ruchu. Przewiduje się wymianę części tablic i słupków znaków oraz uzupełnienie oznakowania na początku trasy o znaki A - 12a. ZADANIE NR 2 1.Odcinek II w m. Szabły Młode w lok. rob. km 4+844,00 - 5+480,00 1)Charakterystyczne parametry techniczne obiektu:- klasa techniczna drogi (L),- prędkość projektowa 40 km/h,- ruch KR1,- szerokość korony drogi 8,0 m w km 4+844,00 - 5+480,00,- szerokość jezdni 5,5 m w przekroju półulicznym w km 4+844,00 - 5+480,00, - chodniki szerokości 1,5 m ze spadkiem jednostronnym 2% w kierunku jezdni,- pobocza szer. 1,0 m, spadek jednostronny 6 %,- spadek poprzeczny jezdni na prostych daszkowy 2%,- spadek jezdni na łukach wg wyliczeń ich parametrów.2)Zaprojektowano przekroje poprzeczne i normalne:a)Jezdnia Projektuje się remont jezdni o szerokości 5,5 m w przekroju półulicznym z chodnikiem szerokości 1,5 m po stronie lewej i poboczem o szerokości 1,0 m po stronie prawej. Spadek poprzeczny jezdni na prostych daszkowy 2%, na łukach wg parametrów załączonych wyliczeń łuków, poboczy 6%. Projektowany pas nawierzchni bitumicznej dopasowano w możliwie maksymalnym stopniu do istniejącej nawierzchni wykorzystując ją jako podbudowę. b)Chodniki i pobocza W km 4+844,00 - 5+480,00 oraz w km 4+643,10-4+844,00 po stronie lewej wykonany będzie chodnik o szerokości 1,5 m o nawierzchni bitumicznej na podbudowie z kruszywa łamanego i gruntu stabilizowanego cementem. Chodnik usytuowany będzie bezpośrednio przy jezdni i oddzielony od niej oznakowaniem poziomym grubowarstwowym. Spadek podłużny wg. niwelety drogi, poprzeczny jednostronny 2% w kierunku jezdni. Pobocza wyremontowane będą żwirem o szerokości 1,0 m gr. 10 cm. Na odcinkach gdzie zastosowano prefabrykowane ścieki korytkowe szerokość pobocza za ściekiem 1,0 m. Spadki poprzeczne poboczy jednostronne 6%. 3)Wjazdy gospodarcze Remont wjazdów na posesje zaprojektowano w dostosowaniu do istniejącego zagospodarowania działek przyległych do drogi o szerokości 5,0 m i 6,0 m. Długość zjazdów do linii chodnika lub granic pasa drogowego lub styku z istniejącym ogrodzeniem. Nawierzchnie zjazdów przewidziano o nawierzchni bitumicznej. 4)Konstrukcje nawierzchni Uwzględniając stan istniejący należy wykonać konstrukcję nawierzchni jak dla ruchu KR1 na podłożu G1 o module sprężystości nie mniejszym niż 100 MPa - zgodnie z warunkami technicznymi jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie następująco:Km 4+844,00 - 4+921,00 oraz 5+000,00 - 5+107,70 -istniejąca nawierzchnia brukowa wyrównana kruszywem łamanym gr. 8 cm, -warstwa wyrównawcza z betonu asfaltowego śr. gr. 4 cm,-warstwa ścieralna z betonu asfaltowego gr. 4 cm,Km 4+921,00 - 5+000,00 -grunt stabilizowany cementem gr. 15 cm RM -2,5 MPa, -podbudowa z kruszywa łamanego gr. 20 cm, -warstwa wiążąca z betonu asfaltowego gr. 4 cm, -warstwa ścieralna z betonu asfaltowego gr. 4 cm,Km 5+107,70 - 5+480,00 -istniejąca nawierzchnia bitumiczna, -warstwa wyrównawcza z betonu asfaltowego śr. gr. 4 cm,-warstwa ścieralna z betonu asfaltowego gr. 4 cm. Na odcinku drogi w km 4+844,00 - 5+480,00 po obu stronach istniejącej jezdni należy wykonać poszerzenia podbudowy o szerokościach śr. po 0,5 m. Podbudowę na poszerzeniach należy wykonać z kruszywa łamanego gr. 20 cm oraz gruntu stabilizowanego cementem gr. 15 cm o RM -2,5 MPa. Konstrukcja nawierzchni zjazdów: -grunt stabilizowany cementem gr. 15 cm RM-2,5 MPa,-podbudowa z kruszywa łamanego gr. 20 cm,-warstwa wiążąca z betonu asfaltowego gr. 4 cm,-warstwa ścieralna z betonu asfaltowego gr. 4 cm. Konstrukcja nawierzchni chodników:-grunt stabilizowany cementem gr. 15 cm RM-2,5 MPa,-podbudowa z kruszywa łamanego gr. 20 cm,-warstwa wiążąca z betonu asfaltowego gr. 4 cm,-warstwa ścieralna z betonu asfaltowego gr. 4 cm. 5)Odwodnienie Odwodnienie zostanie przeprowadzone systemem powierzchniowego spływu wód, projektowanymi spadkami i naturalnym ukształtowaniem terenu do istniejących cieków wodnych.Projektuje się remont istniejącego przepustu w km 4+958,80 poprzez wymianę rur Ø80cm L-9,0m i wykonanie żelbetowych ścianek czołowych. Na przepuście tym należy wykonać wpusty deszczowe uliczne typu ciężkiego ze studzienkami betonowymi monolitycznymi. Istniejący w km 5+186,30 przepust przewiduje się do rozbiórki. Projektuje się ścieki korytkowe z elementów prefabrykowanych przy jezdni na odcinku:- km 4+929,00 - 4+982,00 str. Prawa Odprowadzenie wód ze ścieków korytkowych przewidziano do wpustów studzienek deszczowych i dalej do rowów. Studzienki ściekowe z osadnikiem i wpustami ulicznymi należy wykonać w km:- km 4+958,80 na przepuście po obu stronach jezdni,- km 5+163,00 po stronie prawej - przykanaliki ø 0,315m, L-5,0 m, - km 5+165,00 str. lewa - przykanaliki ø 0,315m, L-5,6 m, - km 5+208,00 str. prawa - przykanaliki ø 0,315m, L-44,0 m, - km 5+370,00 str. lewa - przykanaliki ø 0,26m L-7,0 m. Odprowadzające wody do istniejących rowów i na teren pasa drogi. Wylot przykanalików do rowów należy obetonować zaś na wylotach pozostałych kolektorów należy zastosować prefabrykat. Wody odprowadzane będą do istniejących urządzeń. 6)Organizacja ruchu W związku z remontem drogi nie wprowadza się istotnych zmian w istniejącym oznakowaniu ruchu. Przewiduje się wymianę części tablic i słupków znaków oraz uzupełnienie oznakowania na końcu trasy o znaki A - 12a. Planuje się także wykonanie oznakowania poziomego - grubowarstwowego.Istniejące sieci telekomunikacyjne pod nawierzchnią jezdni i zjazdów należy zabezpieczyć rurami osłonowymi dwudzielnymi Arot 140. UWAGA - Wykonawca udzieli gwarancji na zadanie nr 1 na okres 36 miesięcy. Przy czym Wykonawca po wykonaniu przedmiotu zamówienia i protokólarnym jego odbiorze zezwoli na wejście w pas drogowy wykonawcy zadania nr 2 (w przypadku wykonywania zadania nr 1 oraz nr 2 przez dwóch oddzielnych wykonawców) w celu wykonania chodnika od km 4+643,10 - 4+844,00. Zasadnym jest, iż odcinek przekazany dla wykonawcy zadania nr 2 w celu prowadzenia robót związanych z wykonaniem chodnika o którym wyżej mowa, będzie wyłączony spod gwarancji której udzielił pierwszy wykonawca, tj; wykonawca zadania nr 1. Tym samym wykonawca zadania nr 2 który będzie wykonywał chodnik, zobowiąże się do obwarowania gwarancją w/w inwestycję (tj; chodnik) przez okres 36 miesięcy.Powyższy zapis nie dotyczy przypadku wykonania dwóch zadań: tj; zadania nr 1 oraz zadania nr 2 przez jednego wykonawcę. W wartość ofertową kosztorysu należy również uwzględnić koszt wykonania inwentaryzacji powykonawczej. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera kompletna dokumentacja projektowa tj: Projekt budowlany i wykonawczy, Przedmiar robót oraz Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót (stanowiące załączniki do SIWZ), które dostępne są również w siedzibie Zarządu Dróg Powiatowych w Łomży, ul. Poligonowa 30, 18-400 Łomża. 2. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych.3. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 4. Wymagania jakościowe i materiałowe:1). Do wykonania zamówienia wykonawca zobowiązany jest użyć materiałów gwarantujących odpowiednią jakość o parametrach technicznych i jakościowych nie gorszych niż określone w dokumentacji projektowej. 2) Wykonawca ma obowiązek posiadać w stosunku do użytych materiałów i urządzeń dokumenty potwierdzające pozwolenie na zastosowanie/wbudowanie (atesty, certyfikaty, deklaracje zgodności, świadectwa jakości). 3). Użyte w dokumentacji projektowej materiały (o nazwach handlowych tam zawartych) nie są obowiązujące. 4). Zamawiający dopuszcza składanie ofert z użyciem materiałów i urządzeń równoważnych do wymienionych w dokumentacji projektowej, pod warunkiem, że ich parametry będą odpowiadały parametrom techniczno -użytkowym tych materiałów i urządzeń. 5. Nazwy i kody stosowane we Wspólnym Słowniku Zamówień (kod CPV): 45.23.31.40-2Roboty drogowe 45.23.32.20-7 Roboty w zakresie nawierzchni dróg..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40-2, 45.23.32.20-7.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: nie dotyczy
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Oświadczenie że osoby które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykaz robót budowlanych (zał. 4 do SIWZ) w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dowodów* dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone, *Dowodem o którym mowa powyżej jest poświadczenie. Jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, jako dowód traktowane będą inne dokumenty. W przypadku gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane wskazane w wykazie, zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów. Wykonawca potwierdzi spełnianie warunku udziału w postępowaniu, jeżeli wykaże, że wykonał co najmniej jedną robotę budowlaną o charakterze porównywalnym z zakresem przedmiotu zamówienia oraz załączy poświadczenie określające czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykaże niezbędny sprzęt przewidziany do wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia w szczególności odpowiedzialne za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Posiada opłaconą polisę lub inny dokument ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3.2)
zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1.Formularz ofertowy- wg wzoru: załącznik nr 1 do SIWZ 2.Kosztorys ofertowy stanowiący cenę oferty sporządzony metodą uproszczoną 3.Dokumenty wymagane w przypadku składania oferty wspólnej: 1)Pełnomocnictwo (w przypadku podmiotów występujących wspólnie). 2)W przypadku składania oferty wspólnej oprócz pełnomocnictwa dokumenty określone w pkt. IX ust. 5 ppkt. 1,2,3,4,5,6,7 tj; 1) Oświadczenie wykonawcy, że nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 Pzp - wg wzoru: załącznik nr 3 do SIWZ, 2)Kserokopia aktualnego odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 3)Wykonawca wraz z ofertą, składa listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt. 5 ustawy, albo informację o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, 4)Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; 5)Aktualne zaświadczenie z właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, 6)Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt 4-8 Pzp (na temat karalności wykonawcy), wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 7)Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 Pzp (na temat karalności podmiotów zbiorowych), wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert oraz ust. 3 ppkt. 6 SIWZ tj; opłaconą polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia muszą być złożone dla każdego z nich przy czym pozostałe tj; pkt. IX ust. 1,2 tj; 1.Formularz ofertowy- wg wzoru: załącznik nr 1 do SIWZ 2.Kosztorys ofertowy stanowiący cenę oferty sporządzony metodą uproszczoną oraz ust. 3 ppkt. 1,2,3,4,5 tj; 1)Oświadczenie wykonawcy o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust.1 Pzp - wg wzoru: załącznik nr 2 do SIWZ.2) Wykaz robót budowlanych (zał. Nr 4 do SIWZ) w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dowodów* dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone,-*Dowodem o którym mowa powyżej jest poświadczenie. Jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, jako dowód traktowane będą inne dokumenty. W przypadku gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane wskazane w wykazie, zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów. Wykonawca potwierdzi spełnianie warunku udziału w postępowaniu, jeżeli wykaże, że wykonał co najmniej jedną robotę budowlaną o charakterze porównywalnym z zakresem przedmiotu zamówienia oraz załączy poświadczenie określające czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. 3)Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.-wg wzoru: załącznik nr 5 do SIWZ, 4)Wykaz niezbędnego sprzętu przewidzianego do wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami- wg wzoru: załącznik nr 6 do SIWZ. 5)Oświadczenie, że osoby które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień wspólnie. Zamawiający żądać będzie przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych wykonawców. 4.Dokumenty w przypadku, gdy wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów: 1)Wykonawca, który polega na wiedzy i doświadczeniu, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. 2)wykonawca, który polega na wiedzy i doświadczeniu, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, a podmioty z których zasobów korzysta wykonawca będą brały udział w realizacji zamówienia, zamawiający żąda od wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust.1 ustawy. 5.Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt IX ust. 8 ppkt. 1) SIWZ lit. a, b,c oraz ppkt 2 tj; a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie; 2) zamiast dokumentu, o których mowa w pkt. IX ust. 5 ppkt 6 tj;Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt 4-8 Pzp (na temat karalności wykonawcy), wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert- składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4-8 Pzp zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub przed notariuszem Przepis pkt IX ust. 8 ppkt. 3) SIWZ stosuje się odpowiednio. 6.Jeżeli w przypadku wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których w art. 24 ust. 1 pkt. 5-8 ustawy mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 5-8 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem składania ofert, z tym że w przypadku gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń- zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób lub przed notariuszem
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1.Umowa może być zmieniona w stosunku do złożonej oferty, w szczególności na niżej wymienionych warunkach: 1)zmiana terminu realizacji zamówienia z przyczyn nie leżących po stronie Wykonawcy,w przypadku : a)wprowadzenia zmian w dokumentacji techniczno-projektowej, co może powodować brak możliwości dotrzymania pierwotnego terminu zakończenia realizacji zawartej umowy; b)konieczności zlecenia robót dodatkowych w trybie zgodnym przepisami Pzp; c)zmiany przepisów powodujących konieczność innych rozwiązań, niż zakładano w opisie przedmiotu zamówienia lub SIWZ; d)zmiany przepisów powodujących konieczność uzyskania dokumentów, które te przepisy narzucają; e)późniejsze rozpoczęcie i zakończenie robót ze względu na niekorzystne warunki atmosferyczne. f)konieczności uzyskania niemożliwych do przewidzenia na etapie planowania robót: danych, zgód lub pozwoleń osób trzecich lub właściwych organów; g)wstrzymania realizacji prac objętych umową, co uniemożliwia terminowe zakończenie realizacji przedmiotu umowy; 2)zaistnienia, po zawarciu umowy, przypadku siły wyższej, przez którą, na potrzeby niniejszego warunku rozumieć należy zdarzenie zewnętrzne wobec łączącej strony więzi prawnej: o charakterze niezależnym od stron, którego strony nie mogły przewidzieć przed zawarciem umowy, którego nie można uniknąć ani któremu strony nie mogły zapobiec przy zachowaniu należytej staranności, której nie można przypisać drugiej stronie oraz poprawy oczywistej omyłki. Za siłę wyższą warunkującą zmianę umowy uważać się będzie w szczególności: powódź, pożar i inne klęski żywiołowe, zamieszki, strajki, ataki terrorystyczne, działania wojenne, nagłe załamania warunków atmosferycznych, nagłe przerwy w dostawie energii elektrycznej, promieniowanie lub skażenia; 3)zmiany dokonanej na podstawie art. 23 pkt 1 ustawy Prawo budowlane w rozwiązaniach projektowych, jeżeli są one uzasadnione koniecznością zwiększenia bezpieczeństwa realizacji robót budowlanych lub usprawnienia procesu budowy 4)zmiana dokonana na podstawie art. 20 ust. 1 pkt 4 lit. a) ustawy Prawo budowlane uzgodniona możliwość wprowadzenia rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych w projekcie, zgłoszonych przez kierownika budowy lub inspektora nadzoru inwestorskiego; 5)zmiany technologii wykonania robót lub zmiany materiałów, jeżeli nowe rozwiązania będą korzystne dla zamawiającego, przy zachowaniu nie pogorszonych standardów jakościowych; 6)zmiany dokonane zostały podczas wykonywania robót i nie odstępują w sposób istotny od zatwierdzonego projektu lub warunków pozwolenia na budowę w ramach art. 36a ust. 5 ustawy Prawo budowlane i dokonane zostały zgodnie z zapisami art. 36a ust. 6 ustawy Prawo budowlane, spełniając zapisy art. 57 ust. 2 ustawy Prawo budowlane; 7)zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia lub świadczenia stron m.in. zmiana ceny przy zaistnieniu zmian stawek podatkowych lub stawek celnych (znaczący wzrost cen czynników niezależnych od Wykonawcy); 8)zmniejszenie zakresu wynagrodzenia z przyczyn o obiektywnym charakterze, istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie części zakresu realizacji umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili jej zawarcia; 9)zmiana harmonogramu rzeczowo-finansowego z powodu zmniejszenia zakresu rzeczowo-finansowego, zmiany terminu lub zmiany terminów realizacji poszczególnych zakresów rzeczowych; 10)zmiany osób reprezentujących w przypadku zmian organizacyjnych; 11) zmiany osób realizujących zadania pod warunkiem, że osoby te będą spełniały wymagania określone w SIWZ; Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych powyżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które może Zamawiający wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody. Wszystkie zmiany wprowadzone do niniejszej umowy dokonywane będą z poszanowaniem obowiązków wynikających z obowiązującego prawa, w tym w szczególności art.140 ust.3 Prawa zamówień publicznych oraz zasad ogólnych rządzących tą ustawą
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.powiatlomzynski.pl/bip
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zarząd Dróg Powiatowych w Łomży, ul. Poligonowa 30, 18-400 Łomża, p. nr 1.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 08.05.2013 godzina 10:00, miejsce: Zarząd Dróg Powiatowych w Łomży, ul. Poligonowa 30, 18-400 Łomża, p. nr 1.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Inwestycja dofinansowana w ramach podziału środków na usuwanie skutków klęsk żywiołowych- dotyczy Części 1.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Odcinek I Szabły Młode - Stare Szabły w lok. rob. km 2+680,00 - 4+844,00.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Odcinek I Szabły Młode - Stare Szabły w lok. rob. km 2+680,00 - 4+844,00 Charakterystyczne parametry techniczne obiektu: - klasa techniczna drogi (L), - prędkość projektowa 40 km/h, - ruch KR1, - szerokość korony drogi 7,0 m w km 2+680,00 - 4+634,10, - szerokość jezdni 5,0 m w przekroju szlakowym w km 2+680,00 - 4+634,10, - szerokość korony drogi 8,0 m w km 4+634,10 - 4+844,00, - szerokość jezdni 5,5 m w przekroju półulicznym w km 4+634,10 - 4+844,00, - pobocza szer. 1,0 m (w km 4+643,10 - 4+662,70 - 0,75 m) spadek jednostronny 6 %, - spadek poprzeczny jezdni na prostych daszkowy 2%, - spadek jezdni na łukach wg wyliczeń ich parametrów. Projektuje się remont jezdni o szerokości - 5,0 m w przekroju szlakowym z poboczami o szerokości po 1,0 m oraz jezdnia o szerokości 5,5 m z poboczem o szerokości 1,0 m po stronie prawej. Spadek poprzeczny jezdni na prostych daszkowy 2%, na łukach wg parametrów załączonych wyliczeń łuków, poboczy 6%. Projektowany pas nawierzchni bitumicznej dopasowano w możliwie maksymalnym stopniu do istniejącej nawierzchni wykorzystując ją jako podbudowę..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40-2, 45.23.32.20-7.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.08.2013.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Odcinek II w m. Szabły Młode w lok. rob. km 4+844,00 - 5+480,00.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Odcinek II w m. Szabły Młode w lok. rob. km 4+844,00 - 5+480,00 1)Charakterystyczne parametry techniczne obiektu: - klasa techniczna drogi (L), - prędkość projektowa 40 km/h, - ruch KR1, - szerokość korony drogi 8,0 m w km 4+844,00 - 5+480,00, - szerokość jezdni 5,5 m w przekroju półulicznym w km 4+844,00 - 5+480,00, - chodniki szerokości 1,5 m ze spadkiem jednostronnym 2% w kierunku jezdni, - pobocza szer. 1,0 m, spadek jednostronny 6 %, - spadek poprzeczny jezdni na prostych daszkowy 2%, - spadek jezdni na łukach wg wyliczeń ich parametrów. Projektuje się remont jezdni o szerokości 5,5 m w przekroju półulicznym z chodnikiem szerokości 1,5 m po stronie lewej i poboczem o szerokości 1,0 m po stronie prawej. Spadek poprzeczny jezdni na prostych daszkowy 2%, na łukach wg parametrów załączonych wyliczeń łuków, poboczy 6%. Projektowany pas nawierzchni bitumicznej dopasowano w możliwie maksymalnym stopniu do istniejącej nawierzchni wykorzystując ją jako podbudowę..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40-2, 45.23.32.20-7.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 15.10.2013.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Dróg Powiatowych w Łomży , ul. Poligonowa 30, 18-400 Łomża, woj. podlaskie, tel. 086 2184189.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa drogi powiatowej Nr 1952B Śniadowo-Truszki - Jakać Borki Stare Szabły - Szabły Młode - Jakać Dworna - dr. 677..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Opis przedmiotu zamówienia: Planowana inwestycja ma na celu remont drogi polegający na wykonaniu nawierzchni bitumicznej jezdni, chodników o nawierzchniach utwardzonych, poboczy żwirowych i zjazdów o nawierzchniach utwardzonych a także usprawnieniu odwodnienia oraz bezpieczeństwa ruchu. Projektuje się drogę o przekroju szlakowym z jezdnią o szerokości 5,0m i obustronnymi poboczami o szerokościach po 1,0m oraz o przekroju półulicznym z jezdnią o szerokości 5,5m. W przekroju półulicznym po stronie lewej wykonany będzie chodnik o szerokości 1,5m a po stronie prawej pobocze żwirowe o szerokości 1,0m. Odwodnienie drogi przewiduje się metodą powierzchniowego spływu naturalnymi spadkami terenu oraz projektowanymi ściekami na trawiaste powierzchnie pasa drogowego. W ramach przedsięwzięcia przewiduje się remont istniejących przepustów. Wysokościowo droga nawiązana będzie do istniejącego ukształtowania terenu a niweleta drogi poddana będzie jedynie nieznacznej korekcie. W ramach przedsięwzięcia nie przewiduje się wycinki istniejącego zadrzewienia. Planowane są roboty rozbiórkowe polegające na rozbiórce: nawierzchni z kostki betonowej na zjazdach, istniejącego przepustu pod koroną drogi, części istniejącego oznakowania pionowego. Inwestycję podzielono na dwa zadania: 1.Odcinek I Szabły Młode - Stare Szabły w lok. rob. km 2+680,00 - 4+844,00, 2.Odcinek II w m. Szabły Młode w lok. rob. km 4+844,00 - 5+480,00. ZADANIE NR 1 1.Odcinek I Szabły Młode - Stare Szabły w lok. rob. km 2+680,00 - 4+844,00 1) Charakterystyczne parametry techniczne obiektu: - klasa techniczna drogi (L), - prędkość projektowa 40 km-h,- ruch KR1, - szerokość korony drogi 7,0 m w km 2+680,00 - 4+634,10,- szerokość jezdni 5,0 m w przekroju szlakowym w km 2+680,00 - 4+634,10,- szerokość korony drogi 8,0 m w km 4+634,10 - 4+844,00,- szerokość jezdni 5,5 m w przekroju półulicznym w km 4+634,10 - 4+844,00, - pobocza szer. 1,0 m (w km 4+643,10 - 4+662,70 - 0,75 m) spadek jednostronny 6 %,- spadek poprzeczny jezdni na prostych daszkowy 2%,- spadek jezdni na łukach wg wyliczeń ich parametrów. 2) Zaprojektowano przekroje poprzeczne i normalne:a) Jezdnia Projektuje się remont jezdni o szerokości - 5,0 m w przekroju szlakowym z poboczami o szerokości po 1,0 m oraz jezdnia o szerokości 5,5 m z poboczem o szerokości 1,0 m po stronie prawej. Spadek poprzeczny jezdni na prostych daszkowy 2%, na łukach wg parametrów załączonych wyliczeń łuków, poboczy 6%. Projektowany pas nawierzchni bitumicznej dopasowano w możliwie maksymalnym stopniu do istniejącej nawierzchni wykorzystując ją jako podbudowę. b)Pobocza- Pobocza wyremontowane będą żwirem o szerokości 1,0 m gr. 10 cm. Na odcinkach gdzie rów umocniono prefabrykatami żelbetowymi w km 4+643,10 - 4+662,70 pobocze o szerokości 0,75 m należy umocnić prefabrykowanymi płytami ażurowymi typu EKO z zasypką żwirową. Na odcinkach gdzie zastosowano prefabrykowane ścieki korytkowe szerokość pobocza za ściekiem 1,0 m. Spadki poprzeczne poboczy jednostronne 6%. c)Wjazdy gospodarcze - Remont wjazdów na posesje zaprojektowano w dostosowaniu do istniejącego zagospodarowania działek przyległych do drogi o szerokości 5,0 m i 6,0 m. Długość zjazdów do linii chodnika lub granic pasa drogowego lub styku z istniejącym ogrodzeniem. Nawierzchnie zjazdów do pól w km 2+680,00 - 4+553,00 przewidziano żwirowe zaś do posesji od km 4+553,00 do km 4+844,00 o nawierzchni bitumicznej. d)Konstrukcje nawierzchni Uwzględniając stan istniejący należy wykonać konstrukcję nawierzchni jak dla ruchu KR1 na podłożu G1 o module sprężystości nie mniejszym niż 100 MPa - zgodnie z warunkami technicznymi jakimi powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie następująco: Km 2+680,00 - 4+619,30 -istniejąca nawierzchnia zagęszczona, -wyrównanie ist. nawierzchni kruszywem łamanym śr. gr. 10cm, -warstwa wiążąca z betonu asfaltowego gr. 4 cm, -warstwa ścieralna z betonu asfaltowego gr. 4 cm, Km 4+619,30 - 4+844,00 -podłoże G1, -podbudowa gr. 20 cm z kruszywa naturalnego stabilizowanego mechanicznie powstałej z recyklingu głębokiego na zimno istniejącej nawierzchni asfaltowej, istniejącej podbudowy z kruszywa naturalnego stab. mechanicznie gr. 10 cm oraz rozścielonej warstwy kruszywa łamanego gr. 5 cm na nawierzchni bitumicznej i 10 cm na poboczach -warstwa wiążąca z betonu asfaltowego gr. 4cm, -warstwa ścieralna z betonu asfaltowego gr. 4 cm, Konstrukcja nawierzchni zjazdów: -grunt stabilizowany cementem gr. 15 cm RM-2,5 MPa, -podbudowa z kruszywa łamanego gr. 20 cm,-warstwa wiążąca z betonu asfaltowego gr. 4 cm,-warstwa ścieralna z betonu asfaltowego gr. 4 cm. e)Odwodnienie-Odwodnienie zostanie przeprowadzone systemem powierzchniowego spływu wód, projektowanymi spadkami i naturalnym ukształtowaniem terenu do istniejących cieków wodnych. W km 2+680,00 - 4+288,00 po obu stronach drogi projektuje się odtworzenie rowów przydrożnych o przekroju trójkątnym. Na odcinku tym należy wymienić przepusty na zjazdach z rur śr. 40cm L-7,0m ze ściankami czołowymi. Projektuje się remont istniejącego przepustu w km 3+759,00 poprzez wymianę rur Ø80cm L-9,0m i wykonanie żelbetowych ścianek czołowych. Projektuje się ścieki korytkowe z elementów prefabrykowanych przy jezdni na odcinkach: - km 4+574,00 - 4+639,00 str. Lewa- km 4+588,20 - 4+639,00 str. Prawa Odprowadzenie wód ze ścieków korytkowych przewidziano do wpustów studzienek deszczowych i dalej do rowów. Studzienki ściekowe z osadnikiem i wpustami ulicznymi należy wykonać w km: - km 4+639,10 po obu stronach jezdni - przykanaliki ø 0,26m, L -1,0 m i 5,6 m, - km 4+813,00 str. lewa - przykanaliki ø 0,26m, L -7,0 m. Odprowadzające wody do istniejących rowów i na teren pasa drogi. Wylot przykanalików do rowów należy obetonować zaś na wylotach pozostałych kolektorów należy zastosować prefabrykat. Wody odprowadzane będą do istniejących urządzeń. Od skrzyżowania z drogą dojazdową do km 4+680,90 na odcinku 44,0 mb oraz na części odcinka dł. 9,0 mb drogi dojazdowej po stronie prawej należy umocnić rów prefabrykatami korytkowymi. Na zjeździe do posesji; bud. mieszkalny nr 36, należy wymienić przepust z rur HDPE typu Pecor Optima śr. 40cm, L-10 m. Wylot i wlot przepustu należy obetonować w nawiązaniu do prefabrykatów umocnienia rowu. f)Organizacja ruchu W związku z remontem drogi nie wprowadza się istotnych zmian w istniejącym oznakowaniu ruchu. Przewiduje się wymianę części tablic i słupków znaków oraz uzupełnienie oznakowania na początku trasy o znaki A - 12a. ZADANIE NR 2 1.Odcinek II w m. Szabły Młode w lok. rob. km 4+844,00 - 5+480,00 1)Charakterystyczne parametry techniczne obiektu:- klasa techniczna drogi (L),- prędkość projektowa 40 km/h,- ruch KR1,- szerokość korony drogi 8,0 m w km 4+844,00 - 5+480,00,- szerokość jezdni 5,5 m w przekroju półulicznym w km 4+844,00 - 5+480,00, - chodniki szerokości 1,5 m ze spadkiem jednostronnym 2% w kierunku jezdni,- pobocza szer. 1,0 m, spadek jednostronny 6 %,- spadek poprzeczny jezdni na prostych daszkowy 2%,- spadek jezdni na łukach wg wyliczeń ich parametrów.2)Zaprojektowano przekroje poprzeczne i normalne:a)Jezdnia Projektuje się remont jezdni o szerokości 5,5 m w przekroju półulicznym z chodnikiem szerokości 1,5 m po stronie lewej i poboczem o szerokości 1,0 m po stronie prawej. Spadek poprzeczny jezdni na prostych daszkowy 2%, na łukach wg parametrów załączonych wyliczeń łuków, poboczy 6%. Projektowany pas nawierzchni bitumicznej dopasowano w możliwie maksymalnym stopniu do istniejącej nawierzchni wykorzystując ją jako podbudowę. b)Chodniki i pobocza W km 4+844,00 - 5+480,00 oraz w km 4+643,10-4+844,00 po stronie lewej wykonany będzie chodnik o szerokości 1,5 m o nawierzchni bitumicznej na podbudowie z kruszywa łamanego i gruntu stabilizowanego cementem. Chodnik usytuowany będzie bezpośrednio przy jezdni i oddzielony od niej oznakowaniem poziomym grubowarstwowym. Spadek podłużny wg. niwelety drogi, poprzeczny jednostronny 2% w kierunku jezdni. Pobocza wyremontowane będą żwirem o szerokości 1,0 m gr. 10 cm. Na odcinkach gdzie zastosowano prefabrykowane ścieki korytkowe szerokość pobocza za ściekiem 1,0 m. Spadki poprzeczne poboczy jednostronne 6%. 3)Wjazdy gospodarcze Remont wjazdów na posesje zaprojektowano w dostosowaniu do istniejącego zagospodarowania działek przyległych do drogi o szerokości 5,0 m i 6,0 m. Długość zjazdów do linii chodnika lub granic pasa drogowego lub styku z istniejącym ogrodzeniem. Nawierzchnie zjazdów przewidziano o nawierzchni bitumicznej. 4)Konstrukcje nawierzchni Uwzględniając stan istniejący należy wykonać konstrukcję nawierzchni jak dla ruchu KR1 na podłożu G1 o module sprężystości nie mniejszym niż 100 MPa - zgodnie z warunkami technicznymi jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie następująco:Km 4+844,00 - 4+921,00 oraz 5+000,00 - 5+107,70 -istniejąca nawierzchnia brukowa wyrównana kruszywem łamanym gr. 8 cm, -warstwa wyrównawcza z betonu asfaltowego śr. gr. 4 cm,-warstwa ścieralna z betonu asfaltowego gr. 4 cm,Km 4+921,00 - 5+000,00 -grunt stabilizowany cementem gr. 15 cm RM -2,5 MPa, -podbudowa z kruszywa łamanego gr. 20 cm, -warstwa wiążąca z betonu asfaltowego gr. 4 cm, -warstwa ścieralna z betonu asfaltowego gr. 4 cm,Km 5+107,70 - 5+480,00 -istniejąca nawierzchnia bitumiczna, -warstwa wyrównawcza z betonu asfaltowego śr. gr. 4 cm,-warstwa ścieralna z betonu asfaltowego gr. 4 cm. Na odcinku drogi w km 4+844,00 - 5+480,00 po obu stronach istniejącej jezdni należy wykonać poszerzenia podbudowy o szerokościach śr. po 0,5 m. Podbudowę na poszerzeniach należy wykonać z kruszywa łamanego gr. 20 cm oraz gruntu stabilizowanego cementem gr. 15 cm o RM -2,5 MPa. Konstrukcja nawierzchni zjazdów: -grunt stabilizowany cementem gr. 15 cm RM-2,5 MPa,-podbudowa z kruszywa łamanego gr. 20 cm,-warstwa wiążąca z betonu asfaltowego gr. 4 cm,-warstwa ścieralna z betonu asfaltowego gr. 4 cm. Konstrukcja nawierzchni chodników:-grunt stabilizowany cementem gr. 15 cm RM-2,5 MPa,-podbudowa z kruszywa łamanego gr. 20 cm,-warstwa wiążąca z betonu asfaltowego gr. 4 cm,-warstwa ścieralna z betonu asfaltowego gr. 4 cm. 5)Odwodnienie Odwodnienie zostanie przeprowadzone systemem powierzchniowego spływu wód, projektowanymi spadkami i naturalnym ukształtowaniem terenu do istniejących cieków wodnych.Projektuje się remont istniejącego przepustu w km 4+958,80 poprzez wymianę rur Ø80cm L-9,0m i wykonanie żelbetowych ścianek czołowych. Na przepuście tym należy wykonać wpusty deszczowe uliczne typu ciężkiego ze studzienkami betonowymi monolitycznymi. Istniejący w km 5+186,30 przepust przewiduje się do rozbiórki. Projektuje się ścieki korytkowe z elementów prefabrykowanych przy jezdni na odcinku:- km 4+929,00 - 4+982,00 str. Prawa Odprowadzenie wód ze ścieków korytkowych przewidziano do wpustów studzienek deszczowych i dalej do rowów. Studzienki ściekowe z osadnikiem i wpustami ulicznymi należy wykonać w km:- km 4+958,80 na przepuście po obu stronach jezdni,- km 5+163,00 po stronie prawej - przykanaliki ø 0,315m, L-5,0 m, - km 5+165,00 str. lewa - przykanaliki ø 0,315m, L-5,6 m, - km 5+208,00 str. prawa - przykanaliki ø 0,315m, L-44,0 m, - km 5+370,00 str. lewa - przykanaliki ø 0,26m L-7,0 m. Odprowadzające wody do istniejących rowów i na teren pasa drogi. Wylot przykanalików do rowów należy obetonować zaś na wylotach pozostałych kolektorów należy zastosować prefabrykat. Wody odprowadzane będą do istniejących urządzeń. 6)Organizacja ruchu W związku z remontem drogi nie wprowadza się istotnych zmian w istniejącym oznakowaniu ruchu. Przewiduje się wymianę części tablic i słupków znaków oraz uzupełnienie oznakowania na końcu trasy o znaki A - 12a. Planuje się także wykonanie oznakowania poziomego - grubowarstwowego.Istniejące sieci telekomunikacyjne pod nawierzchnią jezdni i zjazdów należy zabezpieczyć rurami osłonowymi dwudzielnymi Arot 140. UWAGA - Wykonawca udzieli gwarancji na zadanie nr 1 na okres 36 miesięcy. Przy czym Wykonawca po wykonaniu przedmiotu zamówienia i protokólarnym jego odbiorze zezwoli na wejście w pas drogowy wykonawcy zadania nr 2 (w przypadku wykonywania zadania nr 1 oraz nr 2 przez dwóch oddzielnych wykonawców) w celu wykonania chodnika od km 4+643,10 - 4+844,00. Zasadnym jest, iż odcinek przekazany dla wykonawcy zadania nr 2 w celu prowadzenia robót związanych z wykonaniem chodnika o którym wyżej mowa, będzie wyłączony spod gwarancji której udzielił pierwszy wykonawca, tj; wykonawca zadania nr 1. Tym samym wykonawca zadania nr 2 który będzie wykonywał chodnik, zobowiąże się do obwarowania gwarancją w/w inwestycję (tj; chodnik) przez okres 36 miesięcy.Powyższy zapis nie dotyczy przypadku wykonania dwóch zadań: tj; zadania nr 1 oraz zadania nr 2 przez jednego wykonawcę. W wartość ofertową kosztorysu należy również uwzględnić koszt wykonania inwentaryzacji powykonawczej. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera kompletna dokumentacja projektowa tj: Projekt budowlany i wykonawczy, Przedmiar robót oraz Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót (stanowiące załączniki do SIWZ), które dostępne są również w siedzibie Zarządu Dróg Powiatowych w Łomży, ul. Poligonowa 30, 18-400 Łomża. 2. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych.3. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 4. Wymagania jakościowe i materiałowe:1). Do wykonania zamówienia wykonawca zobowiązany jest użyć materiałów gwarantujących odpowiednią jakość o parametrach technicznych i jakościowych nie gorszych niż określone w dokumentacji projektowej. 2) Wykonawca ma obowiązek posiadać w stosunku do użytych materiałów i urządzeń dokumenty potwierdzające pozwolenie na zastosowanie/wbudowanie (atesty, certyfikaty, deklaracje zgodności, świadectwa jakości). 3). Użyte w dokumentacji projektowej materiały (o nazwach handlowych tam zawartych) nie są obowiązujące. 4). Zamawiający dopuszcza składanie ofert z użyciem materiałów i urządzeń równoważnych do wymienionych w dokumentacji projektowej, pod warunkiem, że ich parametry będą odpowiadały parametrom techniczno -użytkowym tych materiałów i urządzeń. 5. Nazwy i kody stosowane we Wspólnym Słowniku Zamówień (kod CPV): 45.23.31.40-2Roboty drogowe 45.23.32.20-7 Roboty w zakresie nawierzchni dróg..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40-2, 45.23.32.20-7.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: nie dotyczy
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Oświadczenie że osoby które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykaz robót budowlanych (zał. 4 do SIWZ) w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dowodów* dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone, *Dowodem o którym mowa powyżej jest poświadczenie. Jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, jako dowód traktowane będą inne dokumenty. W przypadku gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane wskazane w wykazie, zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów. Wykonawca potwierdzi spełnianie warunku udziału w postępowaniu, jeżeli wykaże, że wykonał co najmniej jedną robotę budowlaną o charakterze porównywalnym z zakresem przedmiotu zamówienia oraz załączy poświadczenie określające czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykaże niezbędny sprzęt przewidziany do wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia w szczególności odpowiedzialne za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Posiada opłaconą polisę lub inny dokument ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3.2)
zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1.Formularz ofertowy- wg wzoru: załącznik nr 1 do SIWZ 2.Kosztorys ofertowy stanowiący cenę oferty sporządzony metodą uproszczoną 3.Dokumenty wymagane w przypadku składania oferty wspólnej: 1)Pełnomocnictwo (w przypadku podmiotów występujących wspólnie). 2)W przypadku składania oferty wspólnej oprócz pełnomocnictwa dokumenty określone w pkt. IX ust. 5 ppkt. 1,2,3,4,5,6,7 tj; 1) Oświadczenie wykonawcy, że nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 Pzp - wg wzoru: załącznik nr 3 do SIWZ, 2)Kserokopia aktualnego odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 3)Wykonawca wraz z ofertą, składa listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt. 5 ustawy, albo informację o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, 4)Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; 5)Aktualne zaświadczenie z właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, 6)Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt 4-8 Pzp (na temat karalności wykonawcy), wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 7)Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 Pzp (na temat karalności podmiotów zbiorowych), wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert oraz ust. 3 ppkt. 6 SIWZ tj; opłaconą polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia muszą być złożone dla każdego z nich przy czym pozostałe tj; pkt. IX ust. 1,2 tj; 1.Formularz ofertowy- wg wzoru: załącznik nr 1 do SIWZ 2.Kosztorys ofertowy stanowiący cenę oferty sporządzony metodą uproszczoną oraz ust. 3 ppkt. 1,2,3,4,5 tj; 1)Oświadczenie wykonawcy o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust.1 Pzp - wg wzoru: załącznik nr 2 do SIWZ.2) Wykaz robót budowlanych (zał. Nr 4 do SIWZ) w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dowodów* dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone,-*Dowodem o którym mowa powyżej jest poświadczenie. Jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, jako dowód traktowane będą inne dokumenty. W przypadku gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane wskazane w wykazie, zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów. Wykonawca potwierdzi spełnianie warunku udziału w postępowaniu, jeżeli wykaże, że wykonał co najmniej jedną robotę budowlaną o charakterze porównywalnym z zakresem przedmiotu zamówienia oraz załączy poświadczenie określające czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. 3)Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.-wg wzoru: załącznik nr 5 do SIWZ, 4)Wykaz niezbędnego sprzętu przewidzianego do wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami- wg wzoru: załącznik nr 6 do SIWZ. 5)Oświadczenie, że osoby które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień wspólnie. Zamawiający żądać będzie przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych wykonawców. 4.Dokumenty w przypadku, gdy wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów: 1)Wykonawca, który polega na wiedzy i doświadczeniu, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. 2)wykonawca, który polega na wiedzy i doświadczeniu, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, a podmioty z których zasobów korzysta wykonawca będą brały udział w realizacji zamówienia, zamawiający żąda od wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust.1 ustawy. 5.Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt IX ust. 8 ppkt. 1) SIWZ lit. a, b,c oraz ppkt 2 tj; a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie; 2) zamiast dokumentu, o których mowa w pkt. IX ust. 5 ppkt 6 tj;Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt 4-8 Pzp (na temat karalności wykonawcy), wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert- składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4-8 Pzp zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub przed notariuszem Przepis pkt IX ust. 8 ppkt. 3) SIWZ stosuje się odpowiednio. 6.Jeżeli w przypadku wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których w art. 24 ust. 1 pkt. 5-8 ustawy mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 5-8 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem składania ofert, z tym że w przypadku gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń- zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób lub przed notariuszem
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1.Umowa może być zmieniona w stosunku do złożonej oferty, w szczególności na niżej wymienionych warunkach: 1)zmiana terminu realizacji zamówienia z przyczyn nie leżących po stronie Wykonawcy,w przypadku : a)wprowadzenia zmian w dokumentacji techniczno-projektowej, co może powodować brak możliwości dotrzymania pierwotnego terminu zakończenia realizacji zawartej umowy; b)konieczności zlecenia robót dodatkowych w trybie zgodnym przepisami Pzp; c)zmiany przepisów powodujących konieczność innych rozwiązań, niż zakładano w opisie przedmiotu zamówienia lub SIWZ; d)zmiany przepisów powodujących konieczność uzyskania dokumentów, które te przepisy narzucają; e)późniejsze rozpoczęcie i zakończenie robót ze względu na niekorzystne warunki atmosferyczne. f)konieczności uzyskania niemożliwych do przewidzenia na etapie planowania robót: danych, zgód lub pozwoleń osób trzecich lub właściwych organów; g)wstrzymania realizacji prac objętych umową, co uniemożliwia terminowe zakończenie realizacji przedmiotu umowy; 2)zaistnienia, po zawarciu umowy, przypadku siły wyższej, przez którą, na potrzeby niniejszego warunku rozumieć należy zdarzenie zewnętrzne wobec łączącej strony więzi prawnej: o charakterze niezależnym od stron, którego strony nie mogły przewidzieć przed zawarciem umowy, którego nie można uniknąć ani któremu strony nie mogły zapobiec przy zachowaniu należytej staranności, której nie można przypisać drugiej stronie oraz poprawy oczywistej omyłki. Za siłę wyższą warunkującą zmianę umowy uważać się będzie w szczególności: powódź, pożar i inne klęski żywiołowe, zamieszki, strajki, ataki terrorystyczne, działania wojenne, nagłe załamania warunków atmosferycznych, nagłe przerwy w dostawie energii elektrycznej, promieniowanie lub skażenia; 3)zmiany dokonanej na podstawie art. 23 pkt 1 ustawy Prawo budowlane w rozwiązaniach projektowych, jeżeli są one uzasadnione koniecznością zwiększenia bezpieczeństwa realizacji robót budowlanych lub usprawnienia procesu budowy 4)zmiana dokonana na podstawie art. 20 ust. 1 pkt 4 lit. a) ustawy Prawo budowlane uzgodniona możliwość wprowadzenia rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych w projekcie, zgłoszonych przez kierownika budowy lub inspektora nadzoru inwestorskiego; 5)zmiany technologii wykonania robót lub zmiany materiałów, jeżeli nowe rozwiązania będą korzystne dla zamawiającego, przy zachowaniu nie pogorszonych standardów jakościowych; 6)zmiany dokonane zostały podczas wykonywania robót i nie odstępują w sposób istotny od zatwierdzonego projektu lub warunków pozwolenia na budowę w ramach art. 36a ust. 5 ustawy Prawo budowlane i dokonane zostały zgodnie z zapisami art. 36a ust. 6 ustawy Prawo budowlane, spełniając zapisy art. 57 ust. 2 ustawy Prawo budowlane; 7)zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia lub świadczenia stron m.in. zmiana ceny przy zaistnieniu zmian stawek podatkowych lub stawek celnych (znaczący wzrost cen czynników niezależnych od Wykonawcy); 8)zmniejszenie zakresu wynagrodzenia z przyczyn o obiektywnym charakterze, istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie części zakresu realizacji umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili jej zawarcia; 9)zmiana harmonogramu rzeczowo-finansowego z powodu zmniejszenia zakresu rzeczowo-finansowego, zmiany terminu lub zmiany terminów realizacji poszczególnych zakresów rzeczowych; 10)zmiany osób reprezentujących w przypadku zmian organizacyjnych; 11) zmiany osób realizujących zadania pod warunkiem, że osoby te będą spełniały wymagania określone w SIWZ; Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych powyżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które może Zamawiający wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody. Wszystkie zmiany wprowadzone do niniejszej umowy dokonywane będą z poszanowaniem obowiązków wynikających z obowiązującego prawa, w tym w szczególności art.140 ust.3 Prawa zamówień publicznych oraz zasad ogólnych rządzących tą ustawą
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.powiatlomzynski.pl/bip
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zarząd Dróg Powiatowych w Łomży, ul. Poligonowa 30, 18-400 Łomża, p. nr 1.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 08.05.2013 godzina 10:00, miejsce: Zarząd Dróg Powiatowych w Łomży, ul. Poligonowa 30, 18-400 Łomża, p. nr 1.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Inwestycja dofinansowana w ramach podziału środków na usuwanie skutków klęsk żywiołowych- dotyczy Części 1.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Odcinek I Szabły Młode - Stare Szabły w lok. rob. km 2+680,00 - 4+844,00.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Odcinek I Szabły Młode - Stare Szabły w lok. rob. km 2+680,00 - 4+844,00 Charakterystyczne parametry techniczne obiektu: - klasa techniczna drogi (L), - prędkość projektowa 40 km/h, - ruch KR1, - szerokość korony drogi 7,0 m w km 2+680,00 - 4+634,10, - szerokość jezdni 5,0 m w przekroju szlakowym w km 2+680,00 - 4+634,10, - szerokość korony drogi 8,0 m w km 4+634,10 - 4+844,00, - szerokość jezdni 5,5 m w przekroju półulicznym w km 4+634,10 - 4+844,00, - pobocza szer. 1,0 m (w km 4+643,10 - 4+662,70 - 0,75 m) spadek jednostronny 6 %, - spadek poprzeczny jezdni na prostych daszkowy 2%, - spadek jezdni na łukach wg wyliczeń ich parametrów. Projektuje się remont jezdni o szerokości - 5,0 m w przekroju szlakowym z poboczami o szerokości po 1,0 m oraz jezdnia o szerokości 5,5 m z poboczem o szerokości 1,0 m po stronie prawej. Spadek poprzeczny jezdni na prostych daszkowy 2%, na łukach wg parametrów załączonych wyliczeń łuków, poboczy 6%. Projektowany pas nawierzchni bitumicznej dopasowano w możliwie maksymalnym stopniu do istniejącej nawierzchni wykorzystując ją jako podbudowę..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40-2, 45.23.32.20-7.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.08.2013.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Odcinek II w m. Szabły Młode w lok. rob. km 4+844,00 - 5+480,00.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Odcinek II w m. Szabły Młode w lok. rob. km 4+844,00 - 5+480,00 1)Charakterystyczne parametry techniczne obiektu: - klasa techniczna drogi (L), - prędkość projektowa 40 km/h, - ruch KR1, - szerokość korony drogi 8,0 m w km 4+844,00 - 5+480,00, - szerokość jezdni 5,5 m w przekroju półulicznym w km 4+844,00 - 5+480,00, - chodniki szerokości 1,5 m ze spadkiem jednostronnym 2% w kierunku jezdni, - pobocza szer. 1,0 m, spadek jednostronny 6 %, - spadek poprzeczny jezdni na prostych daszkowy 2%, - spadek jezdni na łukach wg wyliczeń ich parametrów. Projektuje się remont jezdni o szerokości 5,5 m w przekroju półulicznym z chodnikiem szerokości 1,5 m po stronie lewej i poboczem o szerokości 1,0 m po stronie prawej. Spadek poprzeczny jezdni na prostych daszkowy 2%, na łukach wg parametrów załączonych wyliczeń łuków, poboczy 6%. Projektowany pas nawierzchni bitumicznej dopasowano w możliwie maksymalnym stopniu do istniejącej nawierzchni wykorzystując ją jako podbudowę..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40-2, 45.23.32.20-7.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 15.10.2013.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
Pliki do pobrania:
- WYJAŚNIENIE TREŚCI SIWZ - ODPOWIEDŹ (doc) 26 kwi 2013 15:49
- INFORMACJA DOT. ZMIANY TREŚĆI WZORU UMOWY (doc) 25 kwi 2013 11:48
- SIWZ (pdf) 23 kwi 2013 14:43
- WYJAŚNIENIA TREŚCI SIWZ - ODPOWIEDZI NA ZAPYTANIA (z dnia 30.04.2013r) (doc) 2 maj 2013 14:57
- Szczegóły (pdf) 26 kwi 2013 15:51
- Oświadczenie 1 (doc) 23 kwi 2013 12:12
- Wzór oferty (doc) 23 kwi 2013 12:11
- Szczegóły (pdf) 26 kwi 2013 15:52
- Oświadczenie 2 (doc) 23 kwi 2013 12:13
- Doświadczenie (doc) 23 kwi 2013 14:55
- Wykaz personelu (doc) 23 kwi 2013 12:15
- Wykaz sprzętu (doc) 23 kwi 2013 12:16
- Wzór umowy (doc) 23 kwi 2013 12:16
- Dokumentacja Projektowa (zip) 22 kwi 2013 13:42
- Wzór harmonogramu - stanowiący załącznik do wzoru umowy (doc) 23 kwi 2013 14:44
- Dokumentacja projektowa (zip) 22 kwi 2013 14:03