BIP - Starostwa Powiatowego w Łomży

Biuletyn Informacji Publicznej

Ogłoszenie o udzieleniu zamówienia-roboty budowlane

Łomża: Remont drogi powiatowej Nr 1826B Gardoty - Grzymki w km 0+000-2+250 Numer ogłoszenia: 127842 - 2015; data zamieszczenia: 28.05.2015 OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe. Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego. Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 99288 - 2015r. Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Dróg Powiatowych w Łomży, ul. Poligonowa 30, 18-400 Łomża, woj. podlaskie, tel. 086 2184189, faks.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remont drogi powiatowej Nr 1826B Gardoty - Grzymki w km 0+000-2+250.

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem inwestycji jest remont drogi powiatowej Nr 1826B Gardoty - Grzymki na odcinku od krawędzi nawierzchni bitumicznej drogi powiatowej Nr 1825B w m. Gardoty (trasa 1 km rob. 0+000) do istniejącej nawierzchni bitumicznej we wsi Grzymki (trasa 2 km rob. 1+029,38). 1.Położenie terenu Teren objęty opracowaniem położony jest na terenie gruntów wsi Gardoty, Obrytki i Grzymki, gmina Przytuły i obejmuje drogę powiatową Nr 1826B, na odcinku od krawędzi nawierzchni bitumicznej drogi powiatowej Nr 1825B w m. Gardoty (trasa 1 km rob. 0+000) do istniejącej nawierzchni bitumicznej we wsi Grzymki (trasa 2 km rob. 1+029,38).Droga na odcinku objętym opracowaniem przebiega w terenie falistym przez teren zabudowany wsi Grzymki (zabudowa zagrodowa) - km 0+600,00 - 1+029,38 trasa 2, w jednostronnym sąsiedztwie lasów sosnowych - 0+725-0+815 trasa 1 (strona L), w km ok. 0+000-0+120 i 0+330-0+375 trasa 2 (strona L) oraz w km ok. 0+265-0+400 trasa 2 (strona P) w jednostronnym sąsiedztwie lasu, a na pozostałych odcinkach w obustronnym sąsiedztwie użytków rolnych (intensywnie użytkowane grunty orne i użytki zielone). Teren na odcinku trasa 1 posiada naturalne pochylenie w kierunku północno-zachodnim, na odcinku trasa 2 - w kierunku cieku przepływającego w pobliżu wsi Grzymki. 2.Istniejące zagospodarowanie terenu Projektowana droga w stanie istniejącym na długości trasy 1 posiada nawierzchnię żwirową (szerokość jezdni ok. 5 m) bez wyodrębnionych poboczy i odwodnienia, w bardzo złym stanie technicznym, z wieloma nierównościami, bez zachowania spadków podłużnych i poprzecznych. Korona drogi na odcinku km 0+000 - 0+150 wyniesiona jest ponad przyległy teren na wysokość dochodzącą do 90 cm (przy skrzyżowaniu z drogą powiatową nr 1825B), na pozostałym odcinku przebiega poniżej przyległego terenu. Droga przebiega równolegle do granicy wododziału i jedynie na odcinkach posiada przydrożne rowy (w stanie szczątkowym). W km 0+006,60 pod koroną drogi funkcjonuje przepust z rur PEHD fi500 długości L=9,0m. Przepust posiada wlot i wylot umocniony poprzez obrukowanie kamieniem polnym na zaprawie betonowej. Zarówno część przelotowa przepustu jak i umocnienia wlotu i wylotu są w dobrym stanie technicznym. Szerokość pasa drogowego na odcinku km 0+000-1+038 wynosi 9,0 m, na pozostałym odcinku jest zmienna i waha się w granicach 9,0 - 11,90 m. W ciągu trasy 2 na odcinku km 0+000-0+687,35 korona drogi posiada szerokość 6,5-7,0 m (jezdnia i pobocza) i nawierzchnię gruntową ulepszoną pospółką szerokości 4,0-5,0 m. Na odcinku tym korona drogi przebiega w prawostronnym nasypie, a w rejonie istniejącego przepustu (km 0+380-0+470) w nasypie obustronnym. Na odcinku km 0+687,35-1+008,56 droga posiada jezdnię o nawierzchni brukowej szerokości 4,70-5,30 m w złym stanie technicznym, z obustronnymi poboczami gruntowymi, a na odcinku km 1+008,56-1+029,38 posiada nawierzchnię bitumiczną szerokości 3,5 m z obustronnymi poboczami szerokości 1,0 m. Na odcinkach tych droga przebiega na poziomie przyległego terenu. Wody opadowe spływają zgodnie z ukształtowaniem terenu do istniejących w nieckach terenowych przecinających drogę przepustów lub przepływają przez nawierzchnię jezdni. W ciągu trasy 2 pod koroną drogi funkcjonują następujące przepusty: - w km 0+409,25 - przepust skrzynkowy betonowy 150x150 cm długości L=8,0 m jest w stanie technicznym złym (odsłonięte zbrojenie zarówno w części przelotowej jak i na ściankach czołowych, liczne wykruszenia betonu); - w km 0+631,55 - przepust z rur betonowych fi500, L=8,50 m. Część przelotowa jest w złym stanie technicznym - rury pokruszone, przepust nie posiada ścianek czołowych; - w km 0+938,50 - przepust z rur betonowych fi500, L=8,00 m. Część przelotowa jest w złym stanie technicznym - rury pokruszone, przepust nie posiada ścianek czołowych; - w km 0+964,50 - przepust z rur betonowych fi400, L=8,50 m. Część przelotowa jest w złym stanie technicznym - rury pokruszone, przepust nie posiada ścianek czołowych. Na odcinku przejścia przez teren wsi Grzymki posesje zabudowane ogrodzone są ogrodzeniami trwałymi ustawionymi wzdłuż granicy pasa drogowego. 3. Rozwiązania drogowe: - klasa drogi - lokalna L. - prędkość projektowa - 50km/h (na terenie zabudowanym - 30km/h), - obciążenie ruchem - KR2. 3.1. Zaprojektowano następujące przekroje normalne: -trasa 1 km 0+000-1+220,62, trasa 2 km 0+000 - 0+578,00, km 0+620,15 - 0+649,80, km 0+954,80 - 1+029,38: - przekrój poprzeczny - szlakowy, - szerokość jezdni na prostej - 5,0 m, - spadek poprzeczny jezdni na prostej - 2 procent (daszkowy), - pobocza - 2 x 0,75 m, -trasa 2 km 0+578,00 - 0+620,15, km 0+649,80 - 0+954,80: - przekrój poprzeczny - szlakowy, - szerokość jedni na prostej - 5,0 m, - spadek poprzeczny jezdni na prostej - 2 procent (jednostronny), - pobocze prawostronne - 0,75 m, - pobocze lewostronne - 1,0 m. Na łukach o promieniach R-150 m wprowadzono poszerzenia nawierzchni w wysokości 30-R m na jeden pas ruchu. Poszerzenia wprowadzono na długości projektowanych prostych przejściowych. Na długości projektowanych barier energochłonnych zaprojektowano pobocza szerokości 1,00 m. Zmianę szerokości pobocza należy wprowadzić na długości 15,0 m. Drogę w planie zaprojektowano tak, aby maksymalnie wkomponować się w istniejący przebieg drogi. Korekty trasy występują jedynie w celu zwiększenia płynności drogi i dostosowania jej parametrów do obowiązujących przepisów. Z uwagi na istniejące załamanie przebiegu drogi oraz prawidłowe ukształtowanie tej drogi na istniejącym skrzyżowaniu, drogę podzielono na dwa odcinki: odcinek I (trasa 1) w km roboczym 0+000 - 1+220,62 i odcinek II (trasa 2) w km roboczym 0+000 - 1+029,38. Początek pierwszego odcinka (trasa 1) przyjęto na krawędzi nawierzchni bitumicznej drogi powiatowej nr 1825B (km rob. 0+000), natomiast koniec przyjęto w osi jezdni nawierzchni gruntowej drogi gminnej do wsi Obrytki w odległości 18,50 m od granicy pasa drogowego drogi powiatowej i drogi gminnej (km rob. 1+220,62). Skrzyżowanie projektowanej drogi powiatowej z drogą powiatową nr 1825B (km 0+000 trasa 1) zaprojektowano jako skrzyżowanie zwykłe trójwlotowe. Krawędź jezdni na tym skrzyżowaniu wyokrąglono łukami kołowymi o promieniach R=6,0 m i R=9,0 m. Początek drugiego odcinka (trasa 2) przyjęto w osi projektowanej nawierzchni trasy 1 w km 1+187,15 (km rob. 0+000), a koniec w osi nawierzchni drogi na wysokości budynku Grzymki 15 zlokalizowanego na działce nr ewid. 49 we wsi Grzymki (km rob. 1+029,38). Skrzyżowanie projektowanych odcinków drogi powiatowej między sobą (km 1+187,15 trasa 1 i km 0+000 trasa 2) zaprojektowano jako skrzyżowanie zwykłe trójwlotowe. Krawędź jezdni na tym skrzyżowaniu wyokrąglono łukami kołowymi o promieniach R=7,0 m i R=9,0 m. Projektowaną niweletę drogi na odcinku trasa 1 dowiązano wysokościowo do rzędnych istniejącej nawierzchni bitumicznej drogi powiatowej Nr 1825B (km 0+000) oraz rzędnych istniejącej nawierzchni drogi gminnej (na końcu trasy). Niweletę wyniesiono w stosunku do niwelety istniejącej na wysokość 0,16 m - 0,85 m. Płynność niwelety uzyskano przez nadanie jej spadków podłużnych gwarantujących prawidłowe odwodnienie jezdni. Projektowaną niweletę drogi na odcinku trasa 2 w km 0+000 dowiązano wysokościowo do projektowanych rzędnych trasy 1 (trasa 1 km rob. 1+187,15) oraz do rzędnych istniejącej nawierzchni drogi (na końcu trasy 2). Niweletę poza terenem zabudowanym wsi Grzymki (km rob. 0+000 - 0+550) wyniesiono w stosunku do niwelety istniejącej na wysokość od 0,35 m do 0,75 m. Na terenie zabudowanym (km rob. 0+550 - 1+029,38) niweletę drogi wyniesiono na wysokość 0,18 - 0,22 m w stosunku do niwelety istniejącej. Płynność niwelety uzyskano przez nadanie jej spadków podłużnych gwarantujących prawidłowe odwodnienie jezdni. Na podstawie badań podłoża gruntowego oraz projektowanej niwelety drogi na całej długości projektowanej drogi przyjęto grupę nośności podłoża G1. 3.2 Dla kategorii ruchu KR2 zaprojektowano następującą konstrukcję nawierzchni jezdni: -trasa 1 km 0+000 - 1+220,62, trasa 2 km 0+000 - 0+729,55 oraz poszerzenia km 0+729,55 - 1+029,38 - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 8S - grub. 5cm, - warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC 16W - grub. 7cm, - podbudowa zasadnicza z mieszanki kruszywa niezwiązanego 0-31,5 C90/3 stabilizowanego mechanicznie - grub. 20cm, -trasa 2 km na istniejącej nawierzchni brukowej km 0+729,55 - 1+029,38 - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 8S - grub. 5cm, - warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC 16W - grub. 7cm, - warstwa wyrównawcza z mieszanki kruszywa niezwiązanego 0-31,5 C90/3 stabilizowanego mechanicznie - grub. 0-16 cm. Pobocza lewostronne na odcinku trasa 2 km 0+578,00 - 0+620,15 oraz km 0+649,80 - 0+954,80 należy umocnić płytami betonowymi ażurowymi gr. 10cm ułożonymi na podsypce piaskowej gr. 3 cm i podbudowie z mieszanki kruszywa niezwiązanego 0-31,5 C90-30 stabilizowanego mechanicznie - grub. 15 cm (otwory w płytach uzupełnić mieszanką kruszywa niezwiązanego 0-16 C50-3). Pozostałe pobocza należy wykonać z mieszanki kruszywa niezwiązanego 0-16 C50-30 stabilizowanego mechanicznie gr. 10 cm. Na odcinku km 0+006,60 - 0+630,00 SP podnóże skarpy nasypu należy umocnić płytami ażurowymi gr. 8 cm. Nawierzchnię zjazdów indywidualnych na posesje wg KPED 03.82 i KPED 03.83 należy wykonać z mieszanki kruszywa niezwiązanego 0-31,5 C50-30 stabilizowanego mechanicznie - grub. 15 cm (na szerokości pobocza umocnionego nawierzchnię zjazdów należy wykonać z kostki betonowej gr. 8 cm ułożonej na podsypce cementowo-piaskowej 1:4 grub. 5 cm i podbudowie z mieszanki kruszywa niezwiązanego 0-31,5 C90-3 stabilizowanego mechanicznie - grub. 15 cm. Nawierzchnię zjazdów publicznych wg KPED 03.85 należy wykonać o konstrukcji jezdni głównej. W ramach niniejszego opracowania przewidziano wykonanie remontu n/w przepustów pod koroną drogi: - w km 0+409,25 trasa 2 - istn. przepust skrzynkowy betonowy 150x150 cm długości L=8,0 m w stanie technicznym złym (odsłonięte zbrojenie zarówno w części przelotowej jak i na ściankach czołowych, liczne wykruszenia betonu) - zaprojektowano wymianę istniejących elementów konstrukcyjnych przepustu na przepust skrzynkowy 1500x1500 mm, L=8,0 m z prefabrykatów betonowych, ze ściankami czołowymi wylewanymi na miejscu; - w km 0+631,55 trasa 2 - istn. przepust z rur betonowych fi500, L=8,50 m. Część przelotowa jest w złym stanie technicznym - rury pokruszone, przepust nie posiada ścianek czołowych - zaprojektowano wymianę części przelotowej przepustu na rury żelbetowe VIPRO fi500, L=8,50 m, obudowa wlotu i wylotu przepustu poprzez obrukowanie kamieniem polnym z zalaniem spoin zaprawą cementową; - w km 0+938,50 trasa 2 - istn. przepust z rur betonowych fi500, L=8,00 m. Część przelotowa jest w złym stanie technicznym - rury pokruszone, przepust nie posiada ścianek czołowych - zaprojektowano wymianę części przelotowej przepustu na rury żelbetowe VIPRO fi500, L=8,00 m, obudowa wlotu i wylotu przepustu poprzez obrukowanie kamieniem polnym z zalaniem spoin zaprawą cementową; - w km 0+964,50 trasa 2 - istn. przepust z rur betonowych fi400, L=8,50 m. Część przelotowa zamulona w 70%, krawędzie rur pokruszone, przepust nie posiada ścianek czołowych - zaprojektowano wymianę części przelotowej przepustu na rury żelbetowe VIPRO fi400, L=8,50 m, obudowa wlotu i wylotu przepustu poprzez obrukowanie kamieniem polnym z zalaniem spoin zaprawą cementową. 4.Urządzenia obce w pasie drogowym występują następujące sieci infrastruktury technicznej: - sieć telekomunikacyjna kablowa - przejścia poprzeczne, - sieć wodociągowa, - sieci energetyczne napowietrzne komunalne. W/w urządzenia nie kolidują z projektowaną nawierzchnią jezdni. 5.Zieleń W związku z planowanym remontem drogi powiatowej zachodzi konieczność usunięcia drzew oraz karp. 6.Wywłaszczenia Szerokość pasa drogowego odcinka trasa 1 na odcinku km 0+000 - 1+038 wynosi 9,0 m, na pozostałym odcinku jest zmienna i waha się w granicach 9,0 - 11,90 m. Na całej długości trasy 2 istniejąca szerokość pasa drogowego wynosi 9,0 m. Nie zachodzi konieczność wywłaszczeń. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera kompletna dokumentacja projektowa tj: Projekt budowlano-wykonawczy, Projekt stałej organizacji ruchu, Przedmiar robót oraz Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót (stanowiące załączniki do SIWZ), które dostępne są również w siedzibie Zarządu Dróg Powiatowych w Łomży, ul. Poligonowa 30, 18-400 Łomża. 2) Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. 3) Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 4) Wymagania jakościowe i materiałowe: 1. Do wykonania zamówienia wykonawca zobowiązany jest użyć materiałów gwarantujących odpowiednią jakość o parametrach technicznych i jakościowych nie gorszych niż określone w dokumentacji projektowej. 2. Wykonawca ma obowiązek posiadać w stosunku do użytych materiałów i urządzeń dokumenty potwierdzające pozwolenie na zastosowanie/wbudowanie (atesty, certyfikaty, deklaracje zgodności, świadectwa jakości). 3. Użyte w dokumentacji projektowej materiały (o nazwach handlowych tam zawartych) nie są obowiązujące. 4.Zamawiający dopuszcza składanie ofert z użyciem materiałów i urządzeń równoważnych do wymienionych w dokumentacji projektowej, pod warunkiem, że ich parametry będą odpowiadały parametrom techniczno -użytkowym tych materiałów i urządzeń. 5) Nazwy i kody stosowane we Wspólnym Słowniku Zamówień (kod CPV): 45.23.31.40-2 Roboty drogowe. 45.23.32.20-7 Roboty w zakresie nawierzchni dróg. Wymagany termin realizacji zamówienia: od dnia podpisania umowy do: 21.08.2015r. Najpóźniej w w/w terminie ma nastąpić odbiór końcowy realizacji zadania. W konsekwencji zgłoszenie robót przez Wykonawcę do odbioru musi mieć miejsce nie później niż na 14 dni przed zakończeniem realizacji zadania. Odbiór robót przez ZAMAWIAJĄCEGO nastąpi po zgłoszeniu na piśmie przez WYKONAWCĘ gotowości obiektu do odbioru wraz z kompletem dokumentów potwierdzonych przez Inspektora Nadzoru. Przed przystąpieniem do robót Wykonawca winien opracować harmonogram robót i projekt organizacji ruchu na czas robót, który podlega zatwierdzeniu przez zarządzającego ruchem. Należy zwrócić szczególną uwagę na punkty osnowy geodezyjnej. W przypadku ich uszkodzenia, obowiązkiem Wykonawcy jest ich wznowienie na własny koszt.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40-2, 45.23.32.20-7.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 28.05.2015.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 5.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: .

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

Przedsiębiorstwo Budownictwa Komunikacyjnego Sp. z o.o., ul. Sikorskiego 156, 18-400 Łomża, kraj/woj. podlaskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 2143098,63 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty: 1505669,43

Oferta z najniższą ceną: 1505669,43 / Oferta z najwyższą ceną: 2313261,33
Waluta: PLN.
Data powstania: czwartek, 28 maj 2015 13:51
Data opublikowania: czwartek, 28 maj 2015 13:53
Data przejścia do archiwum: poniedziałek, 8 cze 2015 11:44
Opublikował(a): Barbara Chojnowska
Zaakceptował(a): Barbara Chojnowska
Artykuł był czytany: 1917 razy