Ogłoszenie o udzieleniu zamówienia- roboty budowlane
Wiadomość przeniesiona do archiwum
Przebudowa drogi powiatowej nr 1966B Wizna - Sambory - Sieburczyn - Rutkowskie - Burzyn - Pluty - do drogi 1834B na odcinku o nawierzchni brukowej Mocarze - Chyliny w km rob. 0+000-2+227,10 o dł. 2,2271km, gm. Jedwabne, pow. łomżyński, woj. podlaskie.
Numer ogłoszenia: 120110 - 2015; data zamieszczenia: 21.05.2015
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 93664 - 2015r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Dróg Powiatowych w Łomży, ul. Poligonowa 30, 18-400 Łomża, woj. podlaskie, tel. 086 2184189, faks.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa drogi powiatowej nr 1966B Wizna - Sambory - Sieburczyn - Rutkowskie - Burzyn - Pluty - do drogi 1834B na odcinku o nawierzchni brukowej Mocarze - Chyliny w km rob. 0+000-2+227,10 o dł. 2,2271km, gm. Jedwabne, pow. łomżyński, woj. podlaskie.
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: 1)Opis przedmiotu zamówienia 1.PRZEDMIOT INWESTYCJI Przedmiotem inwestycji jest przebudowa drogi powiatowej nr 1966B Wizna - Sambory - Sieburczyn - Rutkowskie - Burzyn - Pluty - do drogi 1834B na odcinku o nawierzchni brukowej Mocarze - Chyliny w km rob. 0+000-2+227,10 o dł. 2,2271km, gm. Jedwabne, pow. łomżyński, woj. podlaskie. Zakres planowanej inwestycji obejmuje: - przebudowę istniejącej nawierzchni brukowej na nawierzchnię bitumiczną, - budowę zatok przystankowych komunikacji publicznej, - budowę chodników, - przebudowę istniejących zjazdów na pola, - przebudowę istniejących przepustów pod koroną drogi, - wprowadzenie zmian w organizacji ruchu zwiększających bezpieczeństwo w ruchu drogowym. 2.ISTNIEJĄCE ZAGOSPODAROWANIE TERENU 2.1.Położenie terenu i ogólna charakterystyka. Teren objęty opracowaniem położony jest na terenie gruntów wsi Mocarze i Brzostowo, gmina Jedwabne i obejmuje pas drogowy drogi powiatowej Nr 1966B, począwszy od krawędzi istniejącej nawierzchni bitumicznej na granicy terenu zabudowanego wsi Mocarze (km rob. 0+000), do krawędzi nawierzchni bitumicznej, przed granicą obrębów Brzostowo i Biodry (km rob. 2+227,10). Droga na tym odcinku przebiega w terenie równinnym przez tereny użytkowane rolniczo. Teren posiada naturalne pochylenie w kierunku wschodnim, w stronę rzeki Biebrza. Deniwelacja terenu w zakresie opracowania wynosi 9,60m (od rzędnej 116,10 m n.p.m. w osi pasa drogowego w km 0+659 do rzędnej 106,50 m n.p.m. na granicy pasa drogowego w km 2+050). 2.2.Istniejące zagospodarowanie terenu. Na całym odcinku objętym opracowaniem droga posiada nawierzchnię brukową o szerokości od 5,0m do 5,60m w dość dobrym stanie technicznym, niemniej lokalnie uzupełniane masą bitumiczną i na odcinkach równaną kruszywem, z obustronnymi poboczami gruntowymi szer. 1,0 m każde i rowami. Rowy przydrożne po stronie lewej wykonane są praktycznie na całej długości odcinka, po stronie prawej - sporadycznie, w rejonie lokalizacji istniejących przepustów. Na odcinku drogi powiatowej objętej opracowaniem występują skrzyżowania z drogami publicznymi twardymi: - km 0+263,92 SP - droga powiatowa Nr 1928B - droga o nawierzchni brukowej (skrzyżowanie zwykłe trójwlotowe), - km 1+414,70 - SP - droga powiatowa Nr 1929B - droga o nawierzchni bitumicznej, - SL - droga gminna do m. Brzostowo o nawierzchni brukowej (skrzyżowanie zwykłe czterowlotowe). Szerokość pasa drogowego na całej długości odcinka wynosi 15,00m. Pod koroną drogi funkcjonują n/w przepusty z rur betonowych: - km 0+257,22 - przepust z rur bet. fi 800, - km 0+263,92 - przepust z rur bet. fi 600 (pod koroną drogi bocznej), - km 0+506,35 - przepust z rur bet. fi 600, - km 1+090,20 - przepust z rur bet. fi 800, - km 1+409,17 - przepust z rur bet. fi 600, - km 1+420,55 - przepust z rur bet. fi 500, -km 1+695,32 - przepust z rur bet. fi 1000, - km 2+043,34 - przepust z rur bet. fi 1000. Przepusty są w złym stanie technicznym, zamulone, ścianki czołowe pochylone i spękane. W pasie drogowym występują obecnie następujące sieci infrastruktury technicznej: - sieć telekomunikacyjna kablowa (przejścia poprzeczne); - sieci energetyczne napowietrzne (przejścia poprzeczne). 3.PROJEKTOWANE ZAGOSPODAROWANIE TERENU 3.1.Rozwiązania drogowe Zaprojektowano drogę o n/w parametrach technicznych: - klasa drogi - lokalna L, - prędkość projektowa - 50km/h, - obciążenie ruchem - KR2, - przekrój poprzeczny - szlakowy, - szerokość jezdni - 5,00 m, - spadek poprzeczny jezdni na prostej - 2% (daszkowy), - pobocza - 2 x 1,0 m, - spadek poboczy - 6% (od jezdni). Drogę w planie zaprojektowano tak, aby maksymalnie wkomponować się w istniejący przebieg drogi. Korekty trasy występują jedynie w celu zwiększenia płynności drogi i dostosowania jej parametrów do obowiązujących przepisów. Początek odcinka planowanego do przebudowy przyjęto na końcu zabudowy wsi Mocarze, w km rob. 0+000, tj. na wysokości znaku D-43 koniec terenu zabudowanego, natomiast koniec w km rob. 2+227,10, przed granicą obrębów Brzostowo i Biodry (w sąsiedztwie metalowego krzyża przydrożnego znajdującego się po stronie prawej). W ciągu osi drogi zaprojektowano 8 załamań osi trasy. Skrzyżowania projektowanej drogi z innymi drogami publicznymi zaprojektowano jako skrzyżowania zwykłe trójwlotowe i czterowlotowe. W km 1+373 SL oraz 1+454 SP zaprojektowano zatoki przystankowe komunikacji publicznej. Wzdłuż zatok zaprojektowano chodniki dla pieszych. W ramach niniejszego opracowania przewiduje się przebudowę istniejących zjazdów na pola. Z uwagi na to, że wykorzystanie istniejącej nawierzchni jako podbudowy pod projektowaną konstrukcję, projektowaną niweletę dostosowano do niwelety istniejącej. Na odcinku, gdzie nie przewidziano rozbiórki istniejącej nawierzchni, niweletę projektowanej drogi wyniesiono w stosunku do istniejącej na wysokość 12-33 cm (lokalnie 64 cm). Na odcinkach planowanej rozbiórki nawierzchni brukowej zaprojektowano niweletę zbliżoną do niwelety istniejącej. Płynność niwelety uzyskano przez nadanie jej spadków podłużnych od 0,203% do 2,349% gwarantujących prawidłowe odwodnienie jezdni. Dla ruchu KR2 zaprojektowano następujące konstrukcje nawierzchni jezdni: km 0+000 - 1+520, km 1+810 - 2+092,82 - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 11 S - grub. 5 cm, - warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC 16 W - grub. 7 cm, - warstwa wyrównawcza z mieszanki kruszywa niezwiązanego C90/3 0-31,5 stabilizowanego mechanicznie - grub. 0-14 cm (lokalnie 52 cm), - istniejąca nawierzchnia brukowa jako podbudowa, km 1+520 - 1+810, km 2+092,82 - 2+214,80 (proj. rozbiórka nawierzchni brukowej i wymiana gruntu) - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 11 S - grub. 5 cm, - warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC 16 W - grub. 7 cm, - podbudowa zasadnicza z mieszanki kruszywa niezwiązanego C90/3 0-31,5 stabilizowanego mechanicznie - grub. 20 cm. Pobocza na projektowanym odcinku należy wykonać z mieszanki kruszywa niezwiązanego C50/30 0-31,5 stabilizowanego mechanicznie - grub. 10 cm. Nawierzchnię zjazdów indywidualnych na posesje należy wykonać z mieszanki kruszywa niezwiązanego C50/30 0-31,5 stabilizowanego mechanicznie - grub. 15 cm. Zaprojektowano następującą konstrukcję nawierzchni zatok autobusowych: - warstwa ścieralna z kostki granitowej 15-17 cm z wypełnieniem szczelin miałem granitowym 0-5 mm, - podsypka cementowo-piaskowa 1:4 - grub. 3-5 cm, - podbudowa z chudego betonu C8/10 - grub. 20 cm, - grunt stabilizowany cementem Rm=1,5Mpa - grub. 15cm. Nawierzchnię zatok autobusowych od nawierzchni jezdni należy oddzielić krawężnikiem kamiennym najazdowym 20x22 cm. Od strony zewnętrznej nawierzchnię zatok autobusowych należy ograniczyć krawężnikiem betonowym typu ciężkiego 20x30 cm. Na szerokości projektowanych przejść dla pieszych należy zastosować krawężnik najazdowy 20x22cm. Nawierzchnię chodników należy wykonać o następującej konstrukcji: - kostka betonowa wibroprasowana - grub. 6cm, - podsypka cementowo-piaskowa 1:4 - grub. 5cm, - podbudowa pomocnicza z mieszanki kruszywa niezwiązanego 0-31,5 stabilizowanego mechanicznie - grub. 20cm. Nawierzchnię chodników od strony zewnętrznej należy ograniczyć obrzeżem betonowym 8x30 cm na podsypce piaskowej. Odprowadzenie wód opadowych z jezdni i poboczy modernizowanego odcinka drogi zaprojektowano powierzchniowo poprzez spadki poprzeczne i podłużne do istniejących i projektowanych rowów przydrożnych i dalej do istniejących pod koroną drogi przepustów. W ramach niniejszego opracowania przewidziano przebudowę istniejących przepustów w następującym zakresie: - km 0+257,22 - przepust z rur bet. fi 800 - przebudowa na przepust z rur stalowych spiralnie karbowanych fi 800, - km 0+263,92 - przepust z rur bet. fi 600 (pod koroną drogi bocznej) - przebudowa na przepust z rur stalowych spiralnie karbowanych fi 600, - km 0+506,35 - przepust z rur bet. fi 600 - przebudowa na przepust z rur stalowych spiralnie karbowanych fi 600, - km 1+090,20 - przepust z rur bet. fi 800 - przebudowa na przepust z rur stalowych spiralnie karbowanych fi 800, - km 1+420,55 - przepust z rur bet. fi 500 - rozbiórka przepustu, - km 1+695,32 - przepust z rur bet. fi 1000 - przebudowa na przepust z rur stalowych spiralnie karbowanych fi 1000, - km 2+043,34 - przepust z rur bet. fi 1000 - przebudowa na przepust z rur stalowych spiralnie karbowanych Ø1000. W rejonie skrzyżowania w km 1+414,70 przewidziano rozbiórkę istniejących przepustów pod koroną drogi i w to miejsce zaprojektowano system rowów zakrytych z rur PE SN 8 fi400 - fi600 z wlotami poprzez osadniki do studni z kręgów betonowych fi800 (wloty boczne) i studniami rewizyjnymi z kręgów betonowych fi1200 w miejscach połączeń rowów. Wzdłuż krawędzi chodnika na zatoce autobusowej w km 1+373 SL zaprojektowano ciek korytkowy z prefabrykatów betonowych wg KPED 01.03. ułożonych na podsypce cementowo-piaskowej i ławie z kruszywa niezwiązanego gr. 15 cm. Zadaniem cieku jest odebranie wód opadowych spływających z przyległego terenu. Wody opadowe z cieku odprowadzane będą do studni S-2 poprzez wlot boczny. Wzdłuż krawędzi nawierzchni bitumicznej w km 1+414,70 - 1+450,80 zaprojektowano ściek betonowy trójkątny z prefabrykatów betonowych wg KPED 01.05. ułożonych na podsypce cementowo-piaskowej i ławie z kruszywa niezwiązanego gr. 15cm. Wody opadowe z cieku odprowadzane będą do rowu przydrożnego projektowanym w km 1+434,34 ściekiem skarpowym. 3.2. Zieleń W związku z planowaną budową drogi zachodzi konieczność usunięcia 5 drzew o średnicach 27-38 cm, które kolidują z projektowanymi nawierzchniami drogowymi. 3.3. Urządzenia obce W pasie drogowym występują obecnie następujące sieci infrastruktury technicznej: - sieć telekomunikacyjna kablowa (przejścia poprzeczne); - sieci energetyczne napowietrzne (przejścia poprzeczne). Przebieg projektowanej drogi został uzgodniony z właścicielami lub zarządcami w/w urządzeń. 3.4. Wywłaszczenia Przedsięwzięcie będzie realizowane na działkach pasów drogowych Nie zachodzi konieczność wywłaszczeń. Uwagi: W związku z tym, że droga gminna służy do bezpośredniej obsługi przyległych działek i nie ma możliwości zamknięcia jej dla ruchu, roboty należy prowadzić etapami przy dopuszczeniu ruchu lokalnego. Przed przystąpieniem do robót Wykonawca winien opracować harmonogram robót i projekt organizacji ruchu na czas robót, który podlega zatwierdzeniu przez zarządzającego ruchem. Należy zwrócić szczególną uwagę na punkty osnowy geodezyjnej. W przypadku ich uszkodzenia, obowiązkiem Wykonawcy jest ich wznowienie na własny koszt. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera kompletna dokumentacja projektowa tj: Projekt budowlany i wykonawczy, Przedmiar robót oraz Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót (stanowiące załączniki do SIWZ), które dostępne są również w siedzibie Zarządu Dróg Powiatowych w Łomży, ul. Poligonowa 30, 18-400 Łomża. 2) Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. 3) Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 4) Wymagania jakościowe i materiałowe: 1. Do wykonania zamówienia wykonawca zobowiązany jest użyć materiałów gwarantujących odpowiednią jakość o parametrach technicznych i jakościowych nie gorszych niż określone w dokumentacji projektowej. 2. Wykonawca ma obowiązek posiadać w stosunku do użytych materiałów i urządzeń dokumenty potwierdzające pozwolenie na zastosowanie/wbudowanie (atesty, certyfikaty, deklaracje zgodności, świadectwa jakości). 3. Użyte w dokumentacji projektowej materiały (o nazwach handlowych tam zawartych) nie są obowiązujące. 4.Zamawiający dopuszcza składanie ofert z użyciem materiałów i urządzeń równoważnych do wymienionych w dokumentacji projektowej, pod warunkiem, że ich parametry będą odpowiadały parametrom techniczno -użytkowym tych materiałów i urządzeń. 5) Nazwy i kody stosowane we Wspólnym Słowniku Zamówień (kod CPV): 45.23.31.40-2 Roboty drogowe. 45.23.32.20-7 Roboty w zakresie nawierzchni dróg...
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40-2, 45.23.32.20-7.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 20.05.2015.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 7.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: .
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
UNIBEP S.A., ul. 3 Maja 19, 17-100 Bielsk Podlaski Oddział Drogowy UNIBEP S.A. w Łomży, ul. Poligonowa 12, 18-402 Łomża, kraj/woj. podlaskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 2530944,33 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty: 1552959,30
Oferta z najniższą ceną: 1552959,30 / Oferta z najwyższą ceną: 2179460,63
Waluta: PLN.
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 93664 - 2015r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Dróg Powiatowych w Łomży, ul. Poligonowa 30, 18-400 Łomża, woj. podlaskie, tel. 086 2184189, faks.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa drogi powiatowej nr 1966B Wizna - Sambory - Sieburczyn - Rutkowskie - Burzyn - Pluty - do drogi 1834B na odcinku o nawierzchni brukowej Mocarze - Chyliny w km rob. 0+000-2+227,10 o dł. 2,2271km, gm. Jedwabne, pow. łomżyński, woj. podlaskie.
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: 1)Opis przedmiotu zamówienia 1.PRZEDMIOT INWESTYCJI Przedmiotem inwestycji jest przebudowa drogi powiatowej nr 1966B Wizna - Sambory - Sieburczyn - Rutkowskie - Burzyn - Pluty - do drogi 1834B na odcinku o nawierzchni brukowej Mocarze - Chyliny w km rob. 0+000-2+227,10 o dł. 2,2271km, gm. Jedwabne, pow. łomżyński, woj. podlaskie. Zakres planowanej inwestycji obejmuje: - przebudowę istniejącej nawierzchni brukowej na nawierzchnię bitumiczną, - budowę zatok przystankowych komunikacji publicznej, - budowę chodników, - przebudowę istniejących zjazdów na pola, - przebudowę istniejących przepustów pod koroną drogi, - wprowadzenie zmian w organizacji ruchu zwiększających bezpieczeństwo w ruchu drogowym. 2.ISTNIEJĄCE ZAGOSPODAROWANIE TERENU 2.1.Położenie terenu i ogólna charakterystyka. Teren objęty opracowaniem położony jest na terenie gruntów wsi Mocarze i Brzostowo, gmina Jedwabne i obejmuje pas drogowy drogi powiatowej Nr 1966B, począwszy od krawędzi istniejącej nawierzchni bitumicznej na granicy terenu zabudowanego wsi Mocarze (km rob. 0+000), do krawędzi nawierzchni bitumicznej, przed granicą obrębów Brzostowo i Biodry (km rob. 2+227,10). Droga na tym odcinku przebiega w terenie równinnym przez tereny użytkowane rolniczo. Teren posiada naturalne pochylenie w kierunku wschodnim, w stronę rzeki Biebrza. Deniwelacja terenu w zakresie opracowania wynosi 9,60m (od rzędnej 116,10 m n.p.m. w osi pasa drogowego w km 0+659 do rzędnej 106,50 m n.p.m. na granicy pasa drogowego w km 2+050). 2.2.Istniejące zagospodarowanie terenu. Na całym odcinku objętym opracowaniem droga posiada nawierzchnię brukową o szerokości od 5,0m do 5,60m w dość dobrym stanie technicznym, niemniej lokalnie uzupełniane masą bitumiczną i na odcinkach równaną kruszywem, z obustronnymi poboczami gruntowymi szer. 1,0 m każde i rowami. Rowy przydrożne po stronie lewej wykonane są praktycznie na całej długości odcinka, po stronie prawej - sporadycznie, w rejonie lokalizacji istniejących przepustów. Na odcinku drogi powiatowej objętej opracowaniem występują skrzyżowania z drogami publicznymi twardymi: - km 0+263,92 SP - droga powiatowa Nr 1928B - droga o nawierzchni brukowej (skrzyżowanie zwykłe trójwlotowe), - km 1+414,70 - SP - droga powiatowa Nr 1929B - droga o nawierzchni bitumicznej, - SL - droga gminna do m. Brzostowo o nawierzchni brukowej (skrzyżowanie zwykłe czterowlotowe). Szerokość pasa drogowego na całej długości odcinka wynosi 15,00m. Pod koroną drogi funkcjonują n/w przepusty z rur betonowych: - km 0+257,22 - przepust z rur bet. fi 800, - km 0+263,92 - przepust z rur bet. fi 600 (pod koroną drogi bocznej), - km 0+506,35 - przepust z rur bet. fi 600, - km 1+090,20 - przepust z rur bet. fi 800, - km 1+409,17 - przepust z rur bet. fi 600, - km 1+420,55 - przepust z rur bet. fi 500, -km 1+695,32 - przepust z rur bet. fi 1000, - km 2+043,34 - przepust z rur bet. fi 1000. Przepusty są w złym stanie technicznym, zamulone, ścianki czołowe pochylone i spękane. W pasie drogowym występują obecnie następujące sieci infrastruktury technicznej: - sieć telekomunikacyjna kablowa (przejścia poprzeczne); - sieci energetyczne napowietrzne (przejścia poprzeczne). 3.PROJEKTOWANE ZAGOSPODAROWANIE TERENU 3.1.Rozwiązania drogowe Zaprojektowano drogę o n/w parametrach technicznych: - klasa drogi - lokalna L, - prędkość projektowa - 50km/h, - obciążenie ruchem - KR2, - przekrój poprzeczny - szlakowy, - szerokość jezdni - 5,00 m, - spadek poprzeczny jezdni na prostej - 2% (daszkowy), - pobocza - 2 x 1,0 m, - spadek poboczy - 6% (od jezdni). Drogę w planie zaprojektowano tak, aby maksymalnie wkomponować się w istniejący przebieg drogi. Korekty trasy występują jedynie w celu zwiększenia płynności drogi i dostosowania jej parametrów do obowiązujących przepisów. Początek odcinka planowanego do przebudowy przyjęto na końcu zabudowy wsi Mocarze, w km rob. 0+000, tj. na wysokości znaku D-43 koniec terenu zabudowanego, natomiast koniec w km rob. 2+227,10, przed granicą obrębów Brzostowo i Biodry (w sąsiedztwie metalowego krzyża przydrożnego znajdującego się po stronie prawej). W ciągu osi drogi zaprojektowano 8 załamań osi trasy. Skrzyżowania projektowanej drogi z innymi drogami publicznymi zaprojektowano jako skrzyżowania zwykłe trójwlotowe i czterowlotowe. W km 1+373 SL oraz 1+454 SP zaprojektowano zatoki przystankowe komunikacji publicznej. Wzdłuż zatok zaprojektowano chodniki dla pieszych. W ramach niniejszego opracowania przewiduje się przebudowę istniejących zjazdów na pola. Z uwagi na to, że wykorzystanie istniejącej nawierzchni jako podbudowy pod projektowaną konstrukcję, projektowaną niweletę dostosowano do niwelety istniejącej. Na odcinku, gdzie nie przewidziano rozbiórki istniejącej nawierzchni, niweletę projektowanej drogi wyniesiono w stosunku do istniejącej na wysokość 12-33 cm (lokalnie 64 cm). Na odcinkach planowanej rozbiórki nawierzchni brukowej zaprojektowano niweletę zbliżoną do niwelety istniejącej. Płynność niwelety uzyskano przez nadanie jej spadków podłużnych od 0,203% do 2,349% gwarantujących prawidłowe odwodnienie jezdni. Dla ruchu KR2 zaprojektowano następujące konstrukcje nawierzchni jezdni: km 0+000 - 1+520, km 1+810 - 2+092,82 - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 11 S - grub. 5 cm, - warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC 16 W - grub. 7 cm, - warstwa wyrównawcza z mieszanki kruszywa niezwiązanego C90/3 0-31,5 stabilizowanego mechanicznie - grub. 0-14 cm (lokalnie 52 cm), - istniejąca nawierzchnia brukowa jako podbudowa, km 1+520 - 1+810, km 2+092,82 - 2+214,80 (proj. rozbiórka nawierzchni brukowej i wymiana gruntu) - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 11 S - grub. 5 cm, - warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC 16 W - grub. 7 cm, - podbudowa zasadnicza z mieszanki kruszywa niezwiązanego C90/3 0-31,5 stabilizowanego mechanicznie - grub. 20 cm. Pobocza na projektowanym odcinku należy wykonać z mieszanki kruszywa niezwiązanego C50/30 0-31,5 stabilizowanego mechanicznie - grub. 10 cm. Nawierzchnię zjazdów indywidualnych na posesje należy wykonać z mieszanki kruszywa niezwiązanego C50/30 0-31,5 stabilizowanego mechanicznie - grub. 15 cm. Zaprojektowano następującą konstrukcję nawierzchni zatok autobusowych: - warstwa ścieralna z kostki granitowej 15-17 cm z wypełnieniem szczelin miałem granitowym 0-5 mm, - podsypka cementowo-piaskowa 1:4 - grub. 3-5 cm, - podbudowa z chudego betonu C8/10 - grub. 20 cm, - grunt stabilizowany cementem Rm=1,5Mpa - grub. 15cm. Nawierzchnię zatok autobusowych od nawierzchni jezdni należy oddzielić krawężnikiem kamiennym najazdowym 20x22 cm. Od strony zewnętrznej nawierzchnię zatok autobusowych należy ograniczyć krawężnikiem betonowym typu ciężkiego 20x30 cm. Na szerokości projektowanych przejść dla pieszych należy zastosować krawężnik najazdowy 20x22cm. Nawierzchnię chodników należy wykonać o następującej konstrukcji: - kostka betonowa wibroprasowana - grub. 6cm, - podsypka cementowo-piaskowa 1:4 - grub. 5cm, - podbudowa pomocnicza z mieszanki kruszywa niezwiązanego 0-31,5 stabilizowanego mechanicznie - grub. 20cm. Nawierzchnię chodników od strony zewnętrznej należy ograniczyć obrzeżem betonowym 8x30 cm na podsypce piaskowej. Odprowadzenie wód opadowych z jezdni i poboczy modernizowanego odcinka drogi zaprojektowano powierzchniowo poprzez spadki poprzeczne i podłużne do istniejących i projektowanych rowów przydrożnych i dalej do istniejących pod koroną drogi przepustów. W ramach niniejszego opracowania przewidziano przebudowę istniejących przepustów w następującym zakresie: - km 0+257,22 - przepust z rur bet. fi 800 - przebudowa na przepust z rur stalowych spiralnie karbowanych fi 800, - km 0+263,92 - przepust z rur bet. fi 600 (pod koroną drogi bocznej) - przebudowa na przepust z rur stalowych spiralnie karbowanych fi 600, - km 0+506,35 - przepust z rur bet. fi 600 - przebudowa na przepust z rur stalowych spiralnie karbowanych fi 600, - km 1+090,20 - przepust z rur bet. fi 800 - przebudowa na przepust z rur stalowych spiralnie karbowanych fi 800, - km 1+420,55 - przepust z rur bet. fi 500 - rozbiórka przepustu, - km 1+695,32 - przepust z rur bet. fi 1000 - przebudowa na przepust z rur stalowych spiralnie karbowanych fi 1000, - km 2+043,34 - przepust z rur bet. fi 1000 - przebudowa na przepust z rur stalowych spiralnie karbowanych Ø1000. W rejonie skrzyżowania w km 1+414,70 przewidziano rozbiórkę istniejących przepustów pod koroną drogi i w to miejsce zaprojektowano system rowów zakrytych z rur PE SN 8 fi400 - fi600 z wlotami poprzez osadniki do studni z kręgów betonowych fi800 (wloty boczne) i studniami rewizyjnymi z kręgów betonowych fi1200 w miejscach połączeń rowów. Wzdłuż krawędzi chodnika na zatoce autobusowej w km 1+373 SL zaprojektowano ciek korytkowy z prefabrykatów betonowych wg KPED 01.03. ułożonych na podsypce cementowo-piaskowej i ławie z kruszywa niezwiązanego gr. 15 cm. Zadaniem cieku jest odebranie wód opadowych spływających z przyległego terenu. Wody opadowe z cieku odprowadzane będą do studni S-2 poprzez wlot boczny. Wzdłuż krawędzi nawierzchni bitumicznej w km 1+414,70 - 1+450,80 zaprojektowano ściek betonowy trójkątny z prefabrykatów betonowych wg KPED 01.05. ułożonych na podsypce cementowo-piaskowej i ławie z kruszywa niezwiązanego gr. 15cm. Wody opadowe z cieku odprowadzane będą do rowu przydrożnego projektowanym w km 1+434,34 ściekiem skarpowym. 3.2. Zieleń W związku z planowaną budową drogi zachodzi konieczność usunięcia 5 drzew o średnicach 27-38 cm, które kolidują z projektowanymi nawierzchniami drogowymi. 3.3. Urządzenia obce W pasie drogowym występują obecnie następujące sieci infrastruktury technicznej: - sieć telekomunikacyjna kablowa (przejścia poprzeczne); - sieci energetyczne napowietrzne (przejścia poprzeczne). Przebieg projektowanej drogi został uzgodniony z właścicielami lub zarządcami w/w urządzeń. 3.4. Wywłaszczenia Przedsięwzięcie będzie realizowane na działkach pasów drogowych Nie zachodzi konieczność wywłaszczeń. Uwagi: W związku z tym, że droga gminna służy do bezpośredniej obsługi przyległych działek i nie ma możliwości zamknięcia jej dla ruchu, roboty należy prowadzić etapami przy dopuszczeniu ruchu lokalnego. Przed przystąpieniem do robót Wykonawca winien opracować harmonogram robót i projekt organizacji ruchu na czas robót, który podlega zatwierdzeniu przez zarządzającego ruchem. Należy zwrócić szczególną uwagę na punkty osnowy geodezyjnej. W przypadku ich uszkodzenia, obowiązkiem Wykonawcy jest ich wznowienie na własny koszt. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera kompletna dokumentacja projektowa tj: Projekt budowlany i wykonawczy, Przedmiar robót oraz Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót (stanowiące załączniki do SIWZ), które dostępne są również w siedzibie Zarządu Dróg Powiatowych w Łomży, ul. Poligonowa 30, 18-400 Łomża. 2) Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. 3) Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 4) Wymagania jakościowe i materiałowe: 1. Do wykonania zamówienia wykonawca zobowiązany jest użyć materiałów gwarantujących odpowiednią jakość o parametrach technicznych i jakościowych nie gorszych niż określone w dokumentacji projektowej. 2. Wykonawca ma obowiązek posiadać w stosunku do użytych materiałów i urządzeń dokumenty potwierdzające pozwolenie na zastosowanie/wbudowanie (atesty, certyfikaty, deklaracje zgodności, świadectwa jakości). 3. Użyte w dokumentacji projektowej materiały (o nazwach handlowych tam zawartych) nie są obowiązujące. 4.Zamawiający dopuszcza składanie ofert z użyciem materiałów i urządzeń równoważnych do wymienionych w dokumentacji projektowej, pod warunkiem, że ich parametry będą odpowiadały parametrom techniczno -użytkowym tych materiałów i urządzeń. 5) Nazwy i kody stosowane we Wspólnym Słowniku Zamówień (kod CPV): 45.23.31.40-2 Roboty drogowe. 45.23.32.20-7 Roboty w zakresie nawierzchni dróg...
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40-2, 45.23.32.20-7.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 20.05.2015.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 7.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: .
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
UNIBEP S.A., ul. 3 Maja 19, 17-100 Bielsk Podlaski Oddział Drogowy UNIBEP S.A. w Łomży, ul. Poligonowa 12, 18-402 Łomża, kraj/woj. podlaskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 2530944,33 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty: 1552959,30
Oferta z najniższą ceną: 1552959,30 / Oferta z najwyższą ceną: 2179460,63
Waluta: PLN.