BIP - Starostwa Powiatowego w Łomży

Biuletyn Informacji Publicznej

Rozeznanie rynku – Zorganizowanie i przeprowadzenie kursów zawodowych dla uczestników projektu „Razem ku samodzielności…”

W związku z zamiarem udzielenia zamówienia publicznego w przedmiocie zorganizowania kursów zawodowych, w ramach realizowanego przez PCPR w Łomży projektu pn. „Razem ku samodzielności-Integracja społeczna i zawodowa osób zagrożonych wykluczeniem społecznym” w ramach Poddziałania 7.1.2 Działanie 7.1 Priorytet VII Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, w celu ustalenia szacunkowej wartości zamówienia zwracam się z prośbą o przedstawienie oferty cenowej na świadczenie usług określonych w przedmiocie zamówienia.
Jednocześnie uprzejmie informuję, że niniejsza informacja nie stanowi oferty w myśl art. 66 Kodeksu Cywilnego, jak również nie jest ogłoszeniem w rozumieniu ustawy Prawo zamówień publicznych. Informacja ta ma na celu wyłącznie rozpoznanie rynku i uzyskanie wiedzy nt. kosztów zorganizowania i przeprowadzenia usługi.

Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na zorganizowaniu i przeprowadzeniu kursów dla uczestników projektu „Razem ku samodzielności” (osoby niepełnosprawne, bezrobotne, nieaktywne zawodowo, wychowankowie placówek opiekuńczo-wychowawczych, opiekunowie dzieci niepełnosprawnych)
Kursy zawodowe wyszczególnione zostały poniżej:

Część zamówienia: I
1. Kurs operatora koparko – ładowarki kl. III – liczba osób: 19,
2. Kurs operatora ładowarki jednonaczyniowej kl. III – liczba osób: 2,
3. Kurs operatora koparki kl. III – liczba osób: 1.

Część zamówienia: II
4. Kurs spawania metodą MAG – liczba osób: 10,
5. Kurs spawania metodą TIG – liczba osób: 10,
6. Kurs spawania metodą MMA (elektroda otulona) – liczba osób: 1,
7. Kurs spawania blach spoinami czołowymi (metoda MAG i TIG) – liczba osób: 1.

Część zamówienia: III
8. Kurs gastronomiczny z obsługą kasy fiskalnej – liczba osób: 14,
9. Kelner – barman – liczba osób: 2.

Część zamówienia: IV
10. Obsługa kasy fiskalnej + terminali kart płatniczych – liczba osób: 23,
11. Sprzedawca + fakturowanie – liczba osób: 16.

Część zamówienia: V
12. Kadry i płace z elementami księgowości – liczba osób: 12.

Część zamówienia: VI
13. Kurs kosmetyczny z elementami wizażu i stylizacji paznokci – liczba osób: 12.

Część zamówienia: VII
14. Kurs fryzjerski – liczba osób: 10.

Część zamówienia: VIII
15. Florystyka-bukieciarstwo – liczba osób: 8,

Część zamówienia: IX
16. Kurs opiekuna osób zależnych (opiekun osób starszych/chorych/niepełnosprawnych, opiekunka dziecięca, opiekun środowiskowy) – liczba osób: 5

Część zamówienia: X
17. Podstawy obsługi komputera z pakietem MS Office – liczba osób: 9,
18. Obsługa komputera-poziom średniozaawansowany – liczba osób: 4,
19. Grafika komputerowa – liczba osób: 5,
20. Programowanie AUTOCAD, AUTOCAD 2 – liczba osób: 1.

Część zamówienia: XI
21. Instruktor jazdy konnej – liczba osób: 1.

Część zamówienia: XII
22. Elektronika samochodowa – liczba osób: 1.

Część zamówienia: XIII
23. Kurs pielęgniarki środowiskowej – liczba osób: 1


Podane ilości osób biorących udział w kursach są ilościami szacunkowymi. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia lub zwiększenia liczby osób skierowanych na szkolenie w przypadku, gdy wystąpi okoliczność, że zbędnym, niemożliwym lub koniecznym stanie się przeprowadzenie szkolenia dla mniejszej lub większej liczby osób niż wskazano.

Miejsce i termin realizacji zamówienia realizacji poszczególnych kursów zostały sprecyzowane i znajdują się w Załączniku nr 1- SZCZEGÓŁOWY OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA.
Z uwagi na fakt, iż część uczestników projektu uczestniczy w różnych formach wsparcia, a często realizują więcej niż 1 kurs Wykonawca składający ofertę musi uwzględnić podany w załączniku nr 1 sposób organizacji szkolenia.

Z uwagi na wysoki udział osób niepełnosprawnych w projekcie, wymaga się aby kursy, które mają być realizowane w mieście Łomża odbywały się w miejscu o dogodnej lokalizacji (blisko dworca PKS tj. nie dalej niż 500 m lub jeżeli Wykonawca nie znajdzie takiego miejsca, nie dalej niż 300 m od przystanku MPK linii 8 lub 10). W związku z uczestnictwem w projekcie kilku osób niepełnosprawnych ruchowo wymaga się, aby kurs nr 10- Obsługa kasy fiskalnej+ terminali kart płatniczych oraz kurs nr 19- Grafika komputerowa odbywały się w miejscu bez barier architektonicznych dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim.


WYMAGANIA STAWIANE WYKONAWCOM:
1) Oferent powinien posiadać zgodę na realizację szkoleń w danym zakresie, a program i czas trwania szkolenia musi być zgodny z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa wytycznymi.
2) Wykonawca ma obowiązek zapewnienia sal dydaktycznych, specjalistycznych pracowni wyposażonych w niezbędny sprzęt i urządzenia zapewniające bezpieczne szkolenie oraz przygotowanie do egzaminu.
3) W przypadku konieczności wynikającej z przepisów BHP Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia uczestnikom kursu osprzętu i odzieży ochronnej.
4) Wykonawca jest zobowiązany do sfinansowania kosztów przeprowadzenia niezbędnych badań lekarskich (przeprowadzonych przez lekarza medycyny pracy mających na celu stwierdzenie zdolności do odbycia kursu oraz podjęcia zatrudnienia zgodnego z kierunkiem szkolenia) czy kosztów wyrobienia książeczki zdrowia /dotyczy I oraz II części zamówienia/ . Koszt należy uwzględnić w ogólnej cenie kursu.
5) Wykonawca ma obowiązek zapewnić wszystkie materiały dydaktyczne niezbędne do realizacji szkolenia. Materiały te należy uwzględnić w kalkulacji kosztów szkolenia. Ponadto każdy uczestnik szkolenia musi otrzymać na własność: program szkolenia i harmonogram zajęć.
6) Uczestnicy podczas szkolenia będą mieli bezpieczne i higieniczne warunki nauki, swobodny dostęp do pomieszczeń sanitarnych i niezbędnych środków czystości.
7) Uczestnikom szkolenia każdego dnia należy zapewnić catering, w skład którego ma wejść: kawa, herbata, woda mineralna, ciastka kruche lub sztukowe (różnego rodzaju), kanapki.
8) Wykonawca ma obowiązek ubezpieczyć uczestników szkoleń od następstw nieszczęśliwych wypadków i dostarczyć kserokopię zawartej polisy ubezpieczeniowej do Zamawiającego. Koszt ubezpieczenia NNW należy ująć w cenie.
9) Wszystkie dokumenty dotyczące realizacji przedmiotowych działań będą zawierały informację o współfinansowaniu projektu ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego oraz aktualne logotypy, zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
10) Budynek i sale szkoleniowe muszą być oznakowane informacją o nazwie szkolenia, czasie trwania kursu, numerze sali, w której odbywają się zajęcia ( musza też zawierać logotypy POKL, EFS oraz informacje o realizowanym projekcie).
11) Każdy kurs niekończący się egzaminem państwowym musi kończyć się egzaminem przed komisją powołaną przez organizatora szkolenia i wydaniem zaświadczenia potwierdzającego posiadanie kwalifikacji zawodowych zgodne z załącznikiem nr 2 do rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 3 lutego 2006 r. w sprawie uzyskania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz. U. z 2006 r. Nr 31 poz. 216).
12) Po zakończeniu każdego kursu uczestnik otrzyma 2 zaświadczenia:
a. zaświadczenie, które w treści musi zawierać w szczególności: dane osobowe uczestnika - absolwenta kursu (z datą i miejscem urodzenia), nazwę organizatora kursu, termin realizacji kursu, cel kursu, miejscowość i datę wydania zaświadczenia, podpis i pieczęć Wykonawcy uprawnionego do wydania zaświadczenia, nazwę zajęć edukacyjnych i wymiar godzin zajęć praktycznych oraz teoretycznych w zakresie poszczególnych modułów kursu
b. zaświadczenie zawierające dane wymienione w pkt. a wraz z umieszczonymi oznaczeniami Unii Europejskiej Europejski Fundusz Społeczny i Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz adnotacja: Projekt „Razem ku samodzielności-Integracja społeczna i zawodowa osób zagrożonych wykluczeniem społecznym” współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego

13) Wykonawca sporządzi protokół z egzaminu kończącego kurs
14) Wykonawca zobowiązuje się do archiwizacji dokumentów dotyczących przebiegu działań edukacyjnych, motywacyjnych i doradczych do 31.12.2020 r.
15) Ponadto wyłoniony wykonawca będzie zobowiązany do:
a. Tydzień po rozpoczęciu kursu Jednostka Szkoleniowa zobowiązana jest dostarczyć do Powiatowego Centrum Pomocy w Rodzinie w Łomży potwierdzone (za zgodność z oryginałem) kopie zaświadczeń o przeprowadzeniu badań lekarskich w przypadku kursów, w których warunkiem uczestnictwa jest pozytywny wynik badań.
b. Po zakończeniu kursu Jednostka Szkoleniowa zobowiązana jest dostarczyć do Powiatowego Centrum Pomocy w Rodzinie w Łomży potwierdzone (za zgodność z oryginałem):
• kserokopię dziennika zajęć edukacyjnych zawierającego tematy zajęć edukacyjnych i wymiar godzin oraz listę obecności z własnoręcznymi podpisami uczestników kursu (mogą stanowić one załącznik do dziennika zajęć),
• potwierdzenie odbioru materiałów szkoleniowych
• kserokopie zaświadczeń lub innych dokumentów potwierdzających ukończenie kursu i uzyskanie kwalifikacji,
• kserokopię rejestru wydanych zaświadczeń lub innych dokumentów potwierdzających ukończenie kursu i uzyskanie kwalifikacji,
• imienny wykaz osób, które nie ukończyły kursu,
• kserokopię protokołu egzaminacyjnego
• ankiety ewaluacyjne


Oferty częściowe: Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych. Liczba części – 13

Oferty wariantowe: Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.


W celu złożenia oferty na zrealizowanie poszczególnych kursów zawodowych należy dokładnie zapoznać się z WYMAGANIAMI STAWIANYMI WYKONAWCOM oraz ze SZCZEGÓŁOWYM OPISEM PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA /załącznik nr 1/, który zawiera dodatkowe wymagania stawiane Wykonawcom chcącym realizować poszczególne kursy.

Formularz ofertowy znajduje się na str. 23-24/załącznik nr 2/


Ofertę można przesłać:
• mailowo na adres pcprlomza@wp.pl,
• faksem (86) 215 69 70
• pocztą na adres Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie, ul. Szosa Zambrowska 1/27, 18-400 Łomża
• doręczyć osobiście w siedzibie Zamawiającego, do dnia 29.06.2012 r. do godz. 10.00.

W przypadku pytań proszę o kontakt z panią Izabellą Grochowską- kierownik projektu telefon (86) 215 69 44, mail pcprlomza@wp.pl lub w siedzibie Zamawiającego, pokój 209.

Łomża, dnia 22.06.2012 r.
Edward Jarota
Dyrektor PCPR w Łomży
Data powstania: piątek, 22 cze 2012 14:09
Data opublikowania: piątek, 22 cze 2012 14:29
Data przejścia do archiwum: wtorek, 19 lis 2013 12:47
Opublikował(a): Urszula Szlichta
Zaakceptował(a): Urszula Szlichta
Artykuł był czytany: 3416 razy