Protokół nr 27/18 z posiedzenia Komisji Rozwoju Gospodarczego Rady Powiatu Łomżyńskiego Rady Powiatu Łomżyńskiego w dniu 7 marca 2018 roku
Komisja obradowała w dziewięcioosobowym składzie na ogólną liczbę dziewięciu członków Komisji, co stanowi kworum, przy którym Komisja może obradować oraz podejmować prawomocne uchwały, wnioski, opinie i stanowiska. Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
W posiedzeniu brali udział także zaproszeni goście (lista obecności gości stanowi załącznik nr 2 do protokołu).
Skład funkcyjny Komisji, który został ustalony na pierwszym posiedzeniu:
- Jacek Albin Nowakowski – Przewodniczący Komisji.
- Stefan Szymański – Wiceprzewodniczący Komisji.
- Antoni Włodkowski – członek Komisji.
- Jarosław Kulesza– członek Komisji.
- Adam Zaczek – członek Komisji.
- Barbara Zalewska – członek Komisji.
- Irena Zofia Przybylak – członek Komisji.
- Lech Marek Szabłowski – członek Komisji.
- Tomasz Paweł Chojnowski – członek Komisji.
Przebieg posiedzenia:
Przewodniczący Komisji – Jacek Albin Nowakowski poinformował, że przedmiotem obrad posiedzenia Komisji mają być następujące zagadnienia:
- Opracowanie i przyjęcie ramowego planu pracy Komisji na 2018 rok.
- Sprawy różne.
Ad 1 Przewodniczący Komisji przypomniał, że głównym tematem jest opracowanie i przyjęcie planu pracy Komisji na 2018 rok. Mając na uwadze powyższe zaproponował wykonanie ww. zadania w oparciu o plany pracy przyjęte w poprzednich latach, z uwzględnieniem aktualnych potrzeb, które stoją przez Komisją.
Z kolei poprosił o zgłaszanie propozycji.
Członkowie Komisji, przychylając się do ww. propozycji oraz w oparciu o sugestie naczelników właściwych wydziałów Starostwa Powiatowego oraz kierowników właściwych jednostek organizacyjnych, 9-ma głosami „za”, głosów przeciwnych oraz wstrzymujących się nie było, przyjęli plan pracy Komisji wg następującego układu:
L.p. |
Temat posiedzenia
|
Termin |
Uwagi |
1. |
Monitorowanie Programu Rozwoju Powiatu Łomżyńskiego do 2020 roku wraz z Prognozą oddziaływania na środowisko.
|
Cały rok
|
|
2. |
Zapoznanie ze sprawozdaniem z wykonania budżetu powiatu za 2017 rok.
|
II kwartał
|
|
3. |
Omówienie sprawozdania z działalności Zarządu Dróg Powiatowych w Łomży za 2017 rok.
|
II kwartał
|
|
4. |
Omówienie sprawozdania z działalności Powiatowego Urzędu Pracy w Łomży za 2017 rok.
|
II kwartał
|
|
5. |
Przegląd stanu nawierzchni oraz remontów wykonanych na drogach powiatu łomżyńskiego w 2017 roku (przegląd wiosenny).
|
II kwartał |
|
6. |
Zapoznanie ze stanem technicznym obiektów inżynierskich na drogach będących w zarządzie Zarządu Dróg Powiatowych w Łomży.
|
Cały rok
|
|
7. |
Informacja nt. bezpieczeństwa ruchu na drogach powiatowych, ze szczególnym uwzględnieniem oznakowania pionowego i poziomego oraz funkcjonujących urządzeń drogowych.
|
Cały rok
|
|
8. |
Sprawozdanie z działalności Powiatowego Urzędu Pracy w Łomży za I półrocze 2018 roku.
|
II półrocze
|
|
9. |
Przegląd stanu nawierzchni oraz remontów wykonanych na drogach powiatu łomżyńskiego w 2018 roku (przegląd jesienny).
|
III/IV kwartał |
|
10. |
Rozpatrzenie i zaopiniowanie projektu budżetu na 2019 rok.
|
IV kwartał |
|
11. |
Opracowanie i przyjęcie planu pracy Komisji na 2019 rok.
|
IV kwartał |
|
Ponadto w planie pracy Komisji na 2018 rok zostało uwzględnione opiniowanie projektów uchwał Rady Powiatu Łomżyńskiego, podlegających pod zakres kompetencyjny Komisji. Zadanie to będzie realizowane w miarę potrzeb, które wynikną w trakcie roku (pan pracy Komisji stanowi załącznik nr 3 do niniejszego protokołu).
Ad 2 W sprawach różnych zebrani nie zgłosili zagadnień, które w ich ocenie wymagałby przedstawienia na forum Komisji.
Z kolei Przewodniczący Komisji – Jacek Albin Nowakowski, mając na uwadze brak chętnych do dalszej dyskusji oraz wyczerpanie tematów zgłoszonych na wstępie, zakończył 27-me posiedzenie Komisji Rozwoju Gospodarczego.