Nabór na wolne stanowisko urzędnicze w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Łomży
I. Określenie stanowiska urzędniczego:
Kierownik zespołu do spraw pieczy zastępczej.
II. Kandydat przystępujący do naboru musi spełniać następujące wymagania:
1) Niezbędne (obligatoryjne – podlegające ocenie w ramach wstępnej kwalifikacji kandydatów):
- wykształcenie wyższe magisterskie na kierunku pedagogika, socjologia, praca socjalna lub nauki o rodzinie;
- minimum 5 – letni staż pracy w administracji publicznej, z czego co najmniej roczne doświadczenie zawodowe w pomocy społecznej;
- co najmniej 2 – letnie doświadczenie w kierowaniu zespołami ludzkimi;
- bardzo dobra znajomość przepisów prawa z zakresu: ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej oraz przepisów wykonawczych do ustawy, znajomość przepisów z zakresu prawa rodzinnego i opiekuńczego, ustawy o pomocy społecznej, ustawy o samorządzie powiatowym, kodeksu postępowania administracyjnego, ustawy o ochronie danych osobowych;
- umiejętność obsługi komputera i innych urządzeń biurowych;
- obywatelstwo polskie;
- niekaralność za przestępstwa popełnione umyślnie ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych;
- nieposzlakowana opinia;
2) Dodatkowe (preferowane – podlegające dodatkowej ocenie w ramach końcowego wyboru kandydatów):
- umiejętność nawiązywania kontaktów interpersonalnych;
- dyspozycyjność;
- umiejętność organizacji i planowania pracy;
- prawo jazdy kat. B.
III. Wykaz zakresu głównych zadań wykonywanych na stanowisku:
- zapewnienie właściwej organizacji pracy i sprawnego funkcjonowania Zespołu ds. Pieczy Zastępczej;
- nadzór i kontrola nad prawidłowością oraz terminowością realizacji zadań merytorycznych w/w Zespole;
- zatwierdzanie okresowych ocen sytuacji dzieci umieszczonych w rodzinach zastępczych i ocen rodzin zastępczych;
- zatwierdzanie opinii o dzieciach i rodzinach na potrzeby innych organów, w tym Sądu Rejonowego;
- organizowanie rodzinom zastępczym szkoleń mających na celu podnoszenie kwalifikacji, biorąc pod uwagę ich potrzeby;
- organizowanie pomocy i wsparcia osobom sprawującym rodzinną pieczą zastępczą, w szczególności w ramach grup wsparcia oraz rodzin pomocowych;
- organizowanie poradnictwa, pomocy prawnej i terapii dla osób sprawujących rodzinną pieczę zastępczą i ich dzieci oraz dzieci umieszczonych w pieczy zastępczej;
- organizowanie opieki nad dzieckiem, w przypadku gdy rodzina zastępcza okresowo nie może sprawować opieki, w szczególności z powodów zdrowotnych lub losowych albo zaplanowanego wypoczynku;
- zapewnienie rodzinom zastępczym dostępu do specjalistycznej pomocy dla dzieci, w tym psychologicznej, reedukacyjnej i rehabilitacyjnej;
- pozyskiwanie kandydatów na rodziny zastępcze;
- realizowanie postanowień sądu w sprawie umieszczenia dzieci w instytucjonalnej pieczy zastępczej;
- realizowanie postanowień sądu w sprawie umieszczenia dzieci w rodzinnej pieczy zastępczej;
- współpraca z sądami, instytucjami i placówkami opiekuńczo-wychowawczymi w zakresie udzielanego wsparcia dla rodzin zastępczych i pełnoletnich wychowanków opuszczających pieczę zastępczą oraz badanie sytuacji w rodzinach, w których zagrożone jest dobro dziecka;
- organizowanie pomocy wolontariuszy dla rodzin zastępczych;
- sporządzanie corocznych sprawozdań z efektów pracy organizatora rodzinnej pieczy zastępczej;
- przygotowywanie dokumentacji konkursowej dotyczącej zlecania realizacji zadania w zakresie wspierania rozwoju i systemie pieczy zastępczej;
- udział w posiedzeniach Zespołu Oceniającego Sytuację Dzieci umieszczonych w rodzinach zastępczych oraz placówkach opiekuńczo – wychowawczych;
- weryfikacja kandydatur do pełnienia funkcji opiekuna usamodzielnienia, a także weryfikacja indywidualnego programu usamodzielnienia;
- nadzorowanie procesu usamodzielnienia osób opuszczających rodzinne formy pieczy zastępczej oraz placówki opiekuńczo-wychowawcze;
- nadzór i monitorowanie realizacji Powiatowego Programu Rozwoju Pieczy Zastępczej.
IV. Warunki pracy na danym stanowisku:
- planowana data zatrudnienia: od 1 marca 2017 r.;
- praca w głównej siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Łomży: ul. Szosa Zambrowska 1/27, 18-400 Łomża;
- wymagany kontakt osobisty i telefoniczny z klientami i partnerami PCPR w Łomży;
- umowa o pracę w wymiarze pełnego etatu. Pierwsza umowa może być zawarta na okres 6-ciu miesięcy z możliwością przedłużenia i z wynagrodzeniem zgodnym z Regulaminem Wynagradzania Pracowników PCPR w Łomży. Osoba wyłoniona w naborze może zostać skierowana do odbycia służby przygotowawczej kończącej się egzaminem;
- normy czasu pracy: praca w podstawowym systemie czasu pracy. Co do zasady czas pracy nie może przekraczać 8 godzin na dobę i przeciętnie 40 godzin w pięciodniowym tygodniu pracy.
V. Warunkiem wzięcia udziału w rekrutacji jest złożenie przez Kandydata następujących dokumentów:
- Curriculum Vitae (CV);
- list motywacyjny;
- kserokopie dyplomów potwierdzających wykształcenie;
- kserokopie dokumentów potwierdzających kwalifikacje pożądane na danym stanowisku pracy (np. świadectw, certyfikatów, zaświadczeń o ukończonych kursach i szkoleniach);
- kopie dokumentów potwierdzających wymagany staż pracy;
- oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego;
- oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych;
- oświadczenie o niekaralności prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego;
- oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwo skarbowe;
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych Kandydata w związku z prowadzonym naborem.
VI. Termin i miejsce składania dokumentów:
Osoby zainteresowane prosimy o składanie ofert osobiście lub za pośrednictwem poczty na adres: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Łomży, ul. Szosa Zambrowska 1/27, 18-400 Łomża, sekretariat, p. 209. Oferty muszą znajdować się w zamkniętych kopertach opatrzonych dopiskiem:„Oferta Pracy: Kierownik zespołu ds. pieczy zastępczej”.
Termin składania ofert: do dnia 6 lutego 2017 r. do godz. 11:00.
Oferty, które wpłyną do PCPR w Łomży po upływie określonego terminu nie będą rozpatrywane.
VII. Informacje dodatkowe:
O terminie i miejscu kolejnego etapu rekrutacji zostaną powiadomieni telefonicznie lub drogą elektroniczną wyłącznie kandydaci spełniający wymagania formalne określone w niniejszym ogłoszeniu. Kandydaci, którzy nie spełniają wymagań formalnych, nie będą informowani.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Łomży (http://powiatlomzynski.pl/bip), na stronie internetowej Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Łomży (http://www.pcpr.powiatlomzynski.pl) oraz na tablicy ogłoszeń PCPR w Łomży, ul. Szosa Zambrowska 1/27.
Łomża, dnia 24 stycznia 2017 r.
Dyrektor PCPR w Łomży
Edward Jarota
- Załącznik Nr 1: Ogłoszenie o naborze (pdf) 25 sty 2017 11:45
- Załącznik Nr 2: Oświadczenie (doc) 25 sty 2017 10:43