Nabór na wolne stanowisko urzędnicze - kierownika zespołu w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Łomży
I. Nazwa i adres jednostki:
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Łomży
ul. Szosa Zambrowska 1/27
18-400 Łomża
Tel. 86-215-69-42
II. Określenie stanowiska urzędniczego:
Kierownik zespołu ds. osób niepełnosprawnych i organizacyjnych w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Łomży
III. Kandydat przystępujący do naboru musi spełniać następujące wymagania:
1) Niezbędne (obligatoryjne – podlegające ocenie w ramach wstępnej kwalifikacji kandydatów):
- wykształcenie wyższe, preferowane na kierunku: administracja, zarządzanie, pedagogika, pedagogika specjalna, psychologia, socjologia, praca socjalna, nauki o rodzinie;
- co najmniej 5 – letni staż w pomocy społecznej, w tym co najmniej 3- lata na stanowisku kierowniczym;
- ukończoną specjalizację z zakresu organizacji pomocy społecznej;
- bardzo dobra znajomość przepisów prawa z zakresu: ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, ustawy o przeciwdziałaniu przemocy domowej, ustawy o pomocy społecznej, ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, ustawy o finansach publicznych, ustawy o samorządnie powiatowym, kodeksu postępowania administracyjnego, ustawy o ochronie danych osobowych;
- bardzo dobra umiejętność obsługi komputera z zakresu obsługi programów biurowych;
- obywatelstwo polskie;
- niekaralność za przestępstwa popełnione umyślnie ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych;
- nieposzlakowana opinia;
- nie może być i nie mógł był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie może być mu zawieszona ani ograniczona, kandydat musi wypełniać obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niego wynika z tytułu egzekucyjnego;
- nie może figurować w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym;
- cechy osobowościowe: umiejętność organizacji pracy, umiejętność podejmowania decyzji, odpowiedzialność, komunikatywność, rzetelność;
- prawo jazdy kat. B.
2) Dodatkowe (preferowane – podlegające dodatkowej ocenie w ramach końcowego wyboru kandydatów):
- znajomość techniki opracowywania aktów prawnych (uchwał, zarządzeń) oraz decyzji administracyjnych;
- dobra organizacja pracy;
- umiejętność pracy w zespole;
- odporność na stres.
IV. Wykaz zakresu głównych zadań wykonywanych na stanowisku:
- Opracowanie i podejmowanie działań na rzecz realizacji powiatowego programu działań na rzecz osób niepełnosprawnych oraz monitorowanie ich realizacji.
- Opracowywanie powiatowej strategii rozwiązywania problemów społecznych oraz monitorowanie ich realizacji.
- Opracowywanie i podejmowanie działań na rzecz realizacji powiatowego programu pomocy dziecku i rodzinie oraz monitorowanie ich realizacji.
- Opracowywanie i podejmowanie działań na rzecz realizacji powiatowego programu przeciwdziałania przemocy domowej oraz ochrony ofiar przemocy wraz monitorowanie ich realizacji.
- Opracowywanie i podejmowanie działań na rzecz realizacji powiatowego programu oddziaływań korekcyjno – edukacyjnych oraz monitorowanie ich realizacji.
- Opracowanie i podejmowanie działań na rzecz realizacji powiatowego programu profilaktycznego w zakresie przeciwdziałania przemocy domowej oraz monitorowanie ich realizacji.
- Opracowanie i podejmowanie działań na rzecz realizacji powiatowego programu psychologiczno - terapeutycznego dla osób stosujących przemoc domową oraz monitorowanie ich realizacji.
- Opracowanie analiz i ocen stanu potrzeb pomocy społecznej w powiecie łomżyńskim oraz monitorowanie ich realizacji.
- Współudział w opracowaniu programów związanych z realizacją zadań powiatu nałożonych na Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Łomży.
- Współpraca z organizacjami pozarządowymi działającymi na rzecz osób niepełnosprawnych w zakresie pomocy społecznej i rehabilitacji.
- Współpraca z organizacjami pozarządowymi w zakresie tworzenia i wsparcia rodzin zastępczych i rodzinnych domów dziecka.
- Współpraca z organami administracji rządowej i samorządowej, organizacjami społecznymi, Kościołem katolickim, innymi kościołami, związkami wyznaniowymi, fundacjami, stowarzyszeniami, pracodawcami oraz osobami fizycznymi i prawnymi w celu realizacji zadań powiatu nałożonych na Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Łomży m.in. rzecz przeciwdziałania przemocy w rodzinie, kombatantów, osób niepełnosprawnych, rzecz dziecka i rodzin.
- Współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy i organami samorządu terytorialnego w zakresie aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych.
- Współpraca z Ośrodkami Pomocy Społecznej na terenie powiatu w zakresie diagnozowania problemów osób i rodzin wymagających wsparcia.
- Tworzenie projektów zarządzeń i uchwał w zakresie zadań PCPR.
- Podejmowanie działań w zakresie rozszerzenia oferty pomocy dla klientów PCPR.
- Pozyskiwanie środków z funduszy europejskich.
- Współudział w planowaniu potrzeb w zakresie programów celowych.
- Podejmowanie innych działań wynikających z rozeznanych potrzeb, w tym tworzenie i realizacja programów osłonowych.
- Analiza sytuacji życiowej osób niepełnosprawnych i innych grup defaworyzowanych oraz podejmowanie w tym zakresie stosownych inicjatyw we współpracy z gminnymi ośrodkami pomocy społecznej, stowarzyszeniami i innymi organizacjami.
- Szkolenie i doskonalenie zawodowe kadr pomocy społecznej z terenu powiatu.
- Doradztwo metodyczne dla kierowników i pracowników jednostek organizacyjnych pomocy społecznej z terenu powiatu.
- Udzielanie informacji o prawach i uprawnieniach.
- Udział w szkoleniach.
- Nadzór nad prowadzeniem spraw związanych z dofinansowaniem ze środków PFRON w systemie SOW.
- Podejmowanie inicjatyw na rzecz integracji osób niepełnosprawnych w powiecie.
- Współpraca z Warsztatem Terapii Zajęciowej.
- Sprawowanie kontroli merytorycznej WTZ.
- Współpraca z PUP w zakresie rehabilitacji zawodowej.
- Nadzór i prowadzenie spraw związanych z dofinansowaniem do likwidacji barier architektonicznych, w komunikowaniu się i technicznych, w związku z indywidualnymi potrzebami osób niepełnosprawnych.
- Uczestnictwo w wizjach związanych z likwidacją barier u osób niepełnosprawnych.
- Nadzór i prowadzenie spraw związanych z zapotrzebowaniem w sprzęt rehabilitacyjny osób niepełnosprawnych.
- Nadzór i prowadzenie spraw związanych z dofinansowaniem do organizacji sportu, kultury, rekreacji i turystyki osób niepełnosprawnych.
- Nadzór i prowadzenie spraw związanych z dofinansowaniem uczestnictwa w turnusie rehabilitacyjnym.
- Nadzór i prowadzenie spraw związanych z dofinansowaniem do zaopatrzenia w przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze.
- Nadzór i prowadzenie spraw związanych z przemocą w rodzinie.
- Udzielanie pomocy kombatantom.
- Prowadzenie punktu konsultacyjno – doradczego dla klientów PCPR.
- Organizowanie wsparcia dla rodzin zastępczych i dzieci umieszczonych w pieczy zastępczej.
- Udział w badaniu sytuacji dziecka w rodzinie biologicznej zleconych przez sąd.
- Udział procedurze zabezpieczenia dziecka w pieczy zastępczej.
- Organizowanie pomocy prawnej i psychologicznej dla osób sprawujących rodzinna pieczę zastępczą, a także dla dzieci umieszczonych w pieczy zastępczej.
- Organizacja promocji pieczy zastępczej w formie konkursów, pikników, konferencji.
- Organizacja konferencji, spotkań infromujących itp. w zakresie działalności PCPR.
- Przetwarzanie danych osobowych zawartych w zbiorach tworzonych w PCPR.
- Zastępowanie podczas nieobecności Dyrektora PCPR w Łomży.
- Wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora PCPR.
V. Warunki pracy na danym stanowisku:
- praca w głównej siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Łomży: ul. Szosa Zambrowska 1/27, 18-400 Łomża;
- wymagany kontakt osobisty i telefoniczny z klientami i partnerami PCPR w Łomży;
- praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie;
- umowa o pracę w wymiarze pełnego etatu z wynagrodzeniem zgodnym z Regulaminem Wynagradzania Pracowników PCPR w Łomży;
- osoba wyłoniona w naborze może zostać skierowana do odbycia służby przygotowawczej kończącej się egzaminem;
- normy czasu pracy: praca w podstawowym systemie czasu pracy, co do zasady czas pracy nie może przekraczać 8 godzin na dobę i przeciętnie 40 godzin w pięciodniowym tygodniu pracy.
VI. Warunkiem wzięcia udziału w rekrutacji jest złożenie przez Kandydata następujących dokumentów:
- Curriculum Vitae (CV);
- list motywacyjny;
- kserokopie dyplomów potwierdzających wykształcenie;
- kserokopie dokumentów potwierdzających kwalifikacje pożądane na danym stanowisku pracy (np. świadectw, certyfikatów, zaświadczeń o ukończonych kursach i szkoleniach);
- kopie dokumentów potwierdzających wymagany staż pracy;
- oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego;
- oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych;
- oświadczenie o niekaralności prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego;
- oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwo skarbowe;
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych Kandydata w związku z prowadzonym naborem.
VII. Termin i miejsce składania dokumentów:
Osoby zainteresowane prosimy o składanie ofert osobiście lub za pośrednictwem poczty na adres: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Łomży, ul. Szosa Zambrowska 1/27, 18-400 Łomża, sekretariat, p. 209. Oferty muszą znajdować się w zamkniętych kopertach opatrzonych dopiskiem: „Oferta Pracy: Kierownik zespołu ds. osób niepełnosprawnych i organizacyjnych”.
Termin składania ofert: do dnia 16 lipca 2024 r. do godz. 14:00.
Oferty, które wpłyną do PCPR w Łomży po upływie określonego terminu nie będą rozpatrywane.
VII. Informacje dodatkowe:
O terminie i miejscu kolejnego etapu rekrutacji zostaną powiadomieni telefonicznie lub drogą elektroniczną wyłącznie kandydaci spełniający wymagania formalne określone w niniejszym ogłoszeniu. Kandydaci, którzy nie spełniają wymagań formalnych, nie będą informowani.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Łomży (http://powiatlomzynski.pl/bip) oraz na tablicy ogłoszeń PCPR w Łomży, ul. Szosa Zambrowska 1/27.
Łomża, dnia 2 lipca 2024 r.
Jacek Albin Nowakowski
Dyrektor PCPR w Łomży
- Ogłoszenie o naborze na kierownika w PCPR.pdf (pdf) 2 lip 2024 14:45