BIP - Starostwa Powiatowego w Łomży

Biuletyn Informacji Publicznej

Nabór na wolne stanowisko urzędnicze - kierownika zespołu w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Łomży

Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Łomży ogłasza nabór na stanowisko urzędnicze Kierownik zespołu ds. osób niepełnosprawnych i organizacyjnych w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Łomży, ul. Szosa Zambrowska 1/27, 18-400 Łomża

 

I.   Nazwa i adres jednostki:

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Łomży

ul. Szosa Zambrowska 1/27

18-400 Łomża

Tel. 86-215-69-42

 

II.   Określenie stanowiska urzędniczego:

Kierownik zespołu ds. osób niepełnosprawnych i organizacyjnych w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Łomży

 

III.   Kandydat przystępujący do naboru musi spełniać następujące wymagania:

1)   Niezbędne (obligatoryjne – podlegające ocenie w ramach wstępnej kwalifikacji kandydatów):

  1. wykształcenie wyższe, preferowane na kierunku: administracja, zarządzanie, pedagogika, pedagogika specjalna, psychologia, socjologia, praca socjalna, nauki o rodzinie;
  2. co najmniej 5 – letni staż w pomocy społecznej, w tym co najmniej 3- lata na stanowisku kierowniczym;
  3. ukończoną  specjalizację z zakresu  organizacji pomocy społecznej;
  4. bardzo dobra znajomość przepisów prawa z zakresu: ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, ustawy o przeciwdziałaniu przemocy domowej, ustawy o pomocy społecznej, ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, ustawy o finansach publicznych, ustawy o samorządnie powiatowym, kodeksu postępowania administracyjnego, ustawy o ochronie danych osobowych;
  5. bardzo dobra umiejętność obsługi komputera z zakresu obsługi programów biurowych;
  6. obywatelstwo polskie;
  7. niekaralność za przestępstwa popełnione umyślnie ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  8. pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych;
  9. nieposzlakowana opinia;
  10. nie może być i nie mógł był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie może być mu zawieszona ani ograniczona, kandydat musi wypełniać obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niego wynika z tytułu egzekucyjnego;
  11. nie może figurować w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym;
  12. cechy osobowościowe: umiejętność organizacji pracy, umiejętność podejmowania decyzji, odpowiedzialność, komunikatywność, rzetelność;
  13. prawo jazdy kat. B.

2)   Dodatkowe (preferowane – podlegające dodatkowej ocenie w ramach końcowego wyboru kandydatów):

  1. znajomość techniki opracowywania aktów prawnych (uchwał, zarządzeń) oraz decyzji administracyjnych;
  2. dobra organizacja pracy;
  3. umiejętność pracy w zespole;
  4. odporność na stres.

 

IV.   Wykaz zakresu głównych zadań wykonywanych na stanowisku:

  1. Opracowanie i podejmowanie działań na rzecz realizacji powiatowego programu działań na rzecz osób niepełnosprawnych oraz monitorowanie ich realizacji.
  2. Opracowywanie powiatowej strategii rozwiązywania problemów społecznych oraz monitorowanie ich realizacji.
  3. Opracowywanie i podejmowanie działań na rzecz realizacji powiatowego programu pomocy dziecku i rodzinie oraz monitorowanie ich realizacji.
  4. Opracowywanie i podejmowanie działań na rzecz realizacji powiatowego programu przeciwdziałania przemocy domowej oraz ochrony ofiar przemocy wraz monitorowanie ich realizacji.
  5. Opracowywanie i podejmowanie działań na rzecz realizacji powiatowego programu oddziaływań korekcyjno – edukacyjnych oraz monitorowanie ich realizacji.
  6. Opracowanie i podejmowanie działań na rzecz realizacji powiatowego programu profilaktycznego w zakresie przeciwdziałania przemocy domowej oraz monitorowanie ich realizacji.
  7. Opracowanie i podejmowanie działań na rzecz realizacji powiatowego programu psychologiczno - terapeutycznego dla osób stosujących przemoc domową oraz monitorowanie ich realizacji.
  8. Opracowanie analiz i ocen stanu potrzeb pomocy społecznej w powiecie łomżyńskim oraz monitorowanie ich realizacji.
  9. Współudział w opracowaniu programów związanych z realizacją zadań powiatu nałożonych na Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Łomży.
  10. Współpraca z organizacjami pozarządowymi działającymi na rzecz osób niepełnosprawnych w zakresie pomocy społecznej i rehabilitacji.
  11. Współpraca z organizacjami pozarządowymi w zakresie tworzenia i wsparcia rodzin zastępczych i rodzinnych domów dziecka.
  12. Współpraca z organami administracji rządowej i samorządowej, organizacjami społecznymi, Kościołem katolickim, innymi kościołami, związkami wyznaniowymi, fundacjami, stowarzyszeniami, pracodawcami oraz osobami fizycznymi i prawnymi w celu realizacji zadań powiatu nałożonych na Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Łomży m.in. rzecz przeciwdziałania przemocy w rodzinie, kombatantów, osób niepełnosprawnych, rzecz dziecka i rodzin.
  13. Współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy i organami samorządu terytorialnego w zakresie aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych.
  14. Współpraca z Ośrodkami Pomocy Społecznej na terenie powiatu w zakresie diagnozowania problemów osób i rodzin wymagających wsparcia.
  15. Tworzenie projektów zarządzeń i uchwał w zakresie zadań PCPR.
  16. Podejmowanie działań w zakresie rozszerzenia oferty pomocy dla klientów PCPR.
  17. Pozyskiwanie środków z funduszy europejskich.
  18. Współudział w planowaniu potrzeb w zakresie programów celowych.
  19. Podejmowanie innych działań wynikających z rozeznanych potrzeb, w tym tworzenie i realizacja programów osłonowych.
  20. Analiza sytuacji życiowej osób niepełnosprawnych i innych grup defaworyzowanych oraz podejmowanie w tym zakresie stosownych inicjatyw we współpracy z gminnymi ośrodkami pomocy społecznej, stowarzyszeniami i innymi organizacjami.
  21. Szkolenie i doskonalenie zawodowe kadr pomocy społecznej z terenu powiatu.
  22. Doradztwo metodyczne dla kierowników i pracowników jednostek organizacyjnych pomocy społecznej z terenu powiatu.
  23. Udzielanie informacji o prawach i uprawnieniach.
  24. Udział w szkoleniach.
  25. Nadzór nad prowadzeniem spraw związanych z dofinansowaniem ze środków PFRON w systemie SOW.
  26. Podejmowanie inicjatyw na rzecz integracji osób niepełnosprawnych w powiecie.
  27. Współpraca z Warsztatem Terapii Zajęciowej.
  28. Sprawowanie kontroli merytorycznej WTZ.
  29. Współpraca z PUP w zakresie rehabilitacji zawodowej.
  30. Nadzór i prowadzenie spraw związanych z dofinansowaniem do likwidacji barier architektonicznych, w komunikowaniu się i technicznych, w związku z indywidualnymi potrzebami osób niepełnosprawnych.
  31. Uczestnictwo w wizjach związanych z likwidacją barier u osób niepełnosprawnych.
  32. Nadzór i prowadzenie spraw związanych z zapotrzebowaniem w sprzęt rehabilitacyjny osób niepełnosprawnych.
  33. Nadzór i prowadzenie spraw związanych z dofinansowaniem do organizacji sportu, kultury, rekreacji i turystyki osób niepełnosprawnych.
  34. Nadzór i prowadzenie spraw związanych z dofinansowaniem uczestnictwa w turnusie rehabilitacyjnym.
  35. Nadzór i prowadzenie spraw związanych z dofinansowaniem do zaopatrzenia w przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze.
  36. Nadzór i prowadzenie spraw związanych z przemocą w rodzinie.
  37. Udzielanie pomocy kombatantom.
  38. Prowadzenie punktu konsultacyjno – doradczego dla klientów PCPR.
  39. Organizowanie wsparcia dla rodzin zastępczych i dzieci umieszczonych w pieczy zastępczej.
  40. Udział w badaniu sytuacji dziecka w rodzinie biologicznej zleconych przez sąd.
  41. Udział procedurze zabezpieczenia dziecka w pieczy zastępczej.
  42. Organizowanie pomocy prawnej i psychologicznej dla osób sprawujących rodzinna pieczę zastępczą, a także dla dzieci umieszczonych w pieczy zastępczej.
  43. Organizacja promocji pieczy zastępczej w formie konkursów, pikników, konferencji.
  44. Organizacja konferencji, spotkań infromujących itp. w zakresie działalności PCPR.
  45. Przetwarzanie danych osobowych zawartych w zbiorach tworzonych w PCPR.
  46. Zastępowanie podczas nieobecności Dyrektora PCPR w Łomży.
  47. Wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora PCPR.

 

V.   Warunki pracy na danym stanowisku:

  1. praca w głównej siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Łomży: ul. Szosa Zambrowska 1/27, 18-400 Łomża;
  2. wymagany kontakt osobisty i telefoniczny z klientami i partnerami PCPR w Łomży;
  3. praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie;
  4. umowa o pracę w wymiarze pełnego etatu z wynagrodzeniem zgodnym z Regulaminem Wynagradzania Pracowników PCPR w Łomży;
  5. osoba wyłoniona w naborze może zostać skierowana do odbycia służby przygotowawczej kończącej się egzaminem;
  6. normy czasu pracy: praca w podstawowym systemie czasu pracy, co do zasady czas pracy nie może przekraczać 8 godzin na dobę i przeciętnie 40 godzin w pięciodniowym tygodniu pracy.

 

VI.   Warunkiem wzięcia udziału w rekrutacji jest złożenie przez Kandydata następujących dokumentów:

  1. Curriculum Vitae (CV);
  2. list motywacyjny;
  3. kserokopie dyplomów potwierdzających wykształcenie;
  4. kserokopie dokumentów potwierdzających kwalifikacje pożądane na danym stanowisku pracy (np. świadectw, certyfikatów, zaświadczeń o ukończonych kursach i szkoleniach);
  5. kopie dokumentów potwierdzających wymagany staż pracy;
  6. oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego;
  7. oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych;
  8. oświadczenie o niekaralności prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego;
  9. oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwo skarbowe;
  10. oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych Kandydata w związku z prowadzonym naborem.

 

VII.   Termin i miejsce składania dokumentów:

Osoby zainteresowane prosimy o składanie ofert osobiście lub za pośrednictwem poczty na adres: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Łomży, ul. Szosa Zambrowska 1/27, 18-400 Łomża, sekretariat, p. 209. Oferty muszą znajdować się w zamkniętych kopertach opatrzonych dopiskiem: „Oferta Pracy: Kierownik zespołu ds. osób niepełnosprawnych i organizacyjnych”.

Termin składania ofert: do dnia 16 lipca 2024 r. do godz. 14:00.

Oferty, które wpłyną do PCPR w Łomży po upływie określonego terminu nie będą rozpatrywane.

 

VII.   Informacje dodatkowe:

O terminie i miejscu kolejnego etapu rekrutacji zostaną powiadomieni telefonicznie lub drogą elektroniczną wyłącznie kandydaci spełniający wymagania formalne określone w niniejszym ogłoszeniu. Kandydaci, którzy nie spełniają wymagań formalnych, nie będą informowani.

Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Łomży (http://powiatlomzynski.pl/bip) oraz na tablicy ogłoszeń PCPR w Łomży, ul. Szosa Zambrowska 1/27.

 

Łomża, dnia 2 lipca 2024 r.

Jacek Albin Nowakowski

Dyrektor PCPR w Łomży

Pliki do pobrania:
Data powstania: wtorek, 2 lip 2024 14:31
Data opublikowania: wtorek, 2 lip 2024 14:45
Opublikował(a): Mariusz Kozikowski
Zaakceptował(a): Mariusz Kozikowski
Artykuł był czytany: 119 razy