Nabór na wolne stanowisko urzędnicze w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Łomży
I. Nazwa i adres jednostki:
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Łomży
ul. Szosa Zambrowska 1/27
18-400 Łomża
Tel. 86-215-69-42
II. Określenie stanowiska urzędniczego:
Podinspektor – stanowisko do obsługi księgowej i administracyjnej
III. Kandydat przystępujący do naboru musi spełniać następujące wymagania:
1) Niezbędne (obligatoryjne – podlegające ocenie w ramach wstępnej kwalifikacji kandydatów):
- wykształcenie wyższe, preferowane na kierunku: ekonomia, zarządzanie,
- bardzo dobra znajomość przepisów prawa z zakresu: ustawy o rachunkowości, ustawy o finansach publicznych, ustawy o pomocy społecznej, ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, ustawy o samorządnie powiatowym, kodeksu postępowania administracyjnego, ustawy o ochronie danych osobowych,
- bardzo dobra umiejętność obsługi komputera z zakresu obsługi programów biurowych;
- obywatelstwo polskie;
- niekaralność za przestępstwa popełnione umyślnie ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych;
- nieposzlakowana opinia;
- nie może być i nie mógł był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie może być mu zawieszona ani ograniczona, kandydat musi wypełniać obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niego wynika z tytułu egzekucyjnego;
- nie może figurować w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym;
- cechy osobowościowe: umiejętność organizacji pracy, umiejętność podejmowania decyzji, odpowiedzialność, komunikatywność, rzetelność;
- prawo jazdy kat. B
2) Dodatkowe (preferowane – podlegające dodatkowej ocenie w ramach końcowego wyboru kandydatów):
- znajomość techniki opracowywania aktów prawnych (uchwał, zarządzeń) oraz decyzji administracyjnych;
- dobra organizacja pracy;
- umiejętność pracy w zespole;
- odporność na stres.
IV. Wykaz zakresu głównych zadań wykonywanych na stanowisku:
- prowadzenie rozliczeń wynagrodzenia rodzin zastępczych;
- przygotowywanie not księgowych;
- uzgadnianie planu finansowego i wykonania wydatków budżetowych w poszczególnych paragrafach klasyfikacji budżetowej oraz zadaniach;
- sprawdzanie dokumentów finansowych pod względem formalnym i rachunkowym;
- bieżące dekretowanie i księgowanie dochodów i wydatków budżetowych;
- prowadzenie bieżącej sprawozdawczości jednostki;
- udzielanie informacji i porad osobom niepełnosprawnym i ich rodzinom;
- podejmowanie inicjatyw na rzecz osób niepełnoprawnych z terenu powiatu łomżyńskiego;
- opracowanie analiz i ocen stanu potrzeb pomocy społecznej, zwłaszcza sytuacji osób niepełnosprawnych z terenu powiatu łomżyńskiego;
- opracowanie i realizacja powiatowej strategii rozwiązywania problemów społecznych, ze szczególnym uwzględnieniem programów pomocy społecznej, wspierania osób niepełnosprawnych i innych, których celem jest integracja osób i rodzin z grup szczególnego ryzyka – po konsultacji z właściwymi terytorialnie gminami
- współpraca z Ośrodkami Pomocy Społecznej na terenie powiatu w zakresie diagnozowania problemów osób i rodzin wymagających wsparcia;
- współpraca z organizacjami pozarządowymi i instytucjami działającymi na rzecz osób niepełnosprawnych;
- prowadzenie spraw związanych z dofinansowaniem do likwidacji barier architektonicznych, w komunikowaniu się i technicznych, w związku z indywidualnymi potrzebami osób niepełnosprawnych;
- prowadzenie spraw związanych z zapotrzebowaniem w sprzęt rehabilitacyjny osób niepełnosprawnych;
- prowadzenie spraw związanych z dofinansowaniem do organizacji sportu, kultury, rekreacji i turystyki osób niepełnosprawnych;
- prowadzenie spraw związanych z dofinansowaniem uczestnictwa w turnusie rehabilitacyjnym;
- prowadzenie spraw związanych z dofinansowaniem do zaopatrzenia w przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze;
- przetwarzanie danych osobowych zawartych w zbiorach tworzonych w PCPR;
- wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora PCPR.
V. Warunki pracy na danym stanowisku:
- praca w głównej siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Łomży: ul. Szosa Zambrowska 1/27, 18-400 Łomża;
- wymagany kontakt osobisty i telefoniczny z klientami i partnerami PCPR w Łomży;
- praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie;
- umowa o pracę w wymiarze pełnego etatu z wynagrodzeniem zgodnym z Regulaminem Wynagradzania Pracowników PCPR w Łomży;
- osoba wyłoniona w naborze może zostać skierowana do odbycia służby przygotowawczej kończącej się egzaminem;
- normy czasu pracy: praca w podstawowym systemie czasu pracy, co do zasady czas pracy nie może przekraczać 8 godzin na dobę i przeciętnie 40 godzin w pięciodniowym tygodniu pracy.
VI. Warunkiem wzięcia udziału w rekrutacji jest złożenie przez Kandydata następujących dokumentów:
- Curriculum Vitae (CV);
- list motywacyjny;
- kserokopie dyplomów potwierdzających wykształcenie;
- kserokopie dokumentów potwierdzających kwalifikacje pożądane na danym stanowisku pracy (np. świadectw, certyfikatów, zaświadczeń o ukończonych kursach i szkoleniach);
- oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego;
- oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych;
- oświadczenie o niekaralności prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego;
- oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwo skarbowe;
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych Kandydata w związku z prowadzonym naborem.
VII. Termin i miejsce składania dokumentów:
Osoby zainteresowane prosimy o składanie ofert osobiście lub za pośrednictwem poczty na adres: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Łomży, ul. Szosa Zambrowska 1/27, 18-400 Łomża, sekretariat, p. 209. Oferty muszą znajdować się w zamkniętych kopertach opatrzonych dopiskiem: „Oferta Pracy: Podinspektor – stanowisko do obsługi księgowej i administracyjnej”.
Termin składania ofert: do dnia 19 sierpień 2024 r. do godz. 14:00.
Oferty, które wpłyną do PCPR w Łomży po upływie określonego terminu nie będą rozpatrywane.
VIII. Informacje dodatkowe:
O terminie i miejscu kolejnego etapu rekrutacji zostaną powiadomieni telefonicznie lub drogą elektroniczną wyłącznie kandydaci spełniający wymagania formalne określone w niniejszym ogłoszeniu. Kandydaci, którzy nie spełniają wymagań formalnych, nie będą informowani.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Łomży (http://powiatlomzynski.pl/bip) oraz na tablicy ogłoszeń PCPR w Łomży, ul. Szosa Zambrowska 1/27.
Łomża, dnia 2 sierpień 2024 r.
Dyrektor PCPR w Łomży
Jacek Albin Nowakowski
- Ogłoszenie o naborze na stanowisko Podinspektora.pdf (pdf) 2 sie 2024 13:15