BIP - Starostwa Powiatowego w Łomży

Biuletyn Informacji Publicznej

OFERTA FORM POMOCY

PORADNI PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ NR 1 W ŁOMŻY W ROKU SZKOLNYM 2014/2015
Rodzaje wydawanych opinii.

Opinia w sprawie:
wczesnego wspomagania rozwoju dziecka;
wcześniejszego przyjęcia dziecka do szkoły podstawowej;
odroczenie rozpoczęcia spełnienia przez dziecka obowiązku szkolnego;
spełnienia przez dziecko odpowiednio obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego poza przedszkolem, oddziałem przedszkolnym lub inną formą wychowania przedszkolnego i obowiązku szkolnego lub obowiązku nauki poza szkołą;
zwolnienie ucznia z nauki drugiego języka obcego;
objęcia ucznia nauką w klasie terapeutycznej;
dostosowanie wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb edukacyjnych ucznia;
o specyficznych trudnościach w uczeniu się;
udzielania zezwolenia na indywidualny program lub tok nauki;
przyjęcia ucznia gimnazjum do oddziału przysposabiającego do pracy;
pierwszeństwa w przyjęciu ucznia z problemami zdrowotnymi do szkoły ponadgimnazjalnej;
zezwolenia na zatrudnienie młodocianego w celu przyuczenia do wykonywania określonej pracy nauki lub zawodu;
braku przeciwwskazań do wykonywania przez dziecko pracy lub innych zajęć zarobkowych;
objęcie dziecka pomocą psychologiczno – pedagogiczną w przedszkolu, szkole lub placówce;
inne opinie w sprawach związanych z kształceniem i wychowaniem dzieci i młodzieży (np. dla PZP, poradni foniatrycznej, Sądu).










Rodzaje wydawanych orzeczeń:
orzeczenie o potrzebie zajęć rewalidacyjno- wychowawczych,
orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania,
orzeczenie o potrzebie indywidualnego przygotowania przedszkolnego,
orzeczenie o braku potrzeby indywidualnego przygotowania przedszkolnego,
orzeczenie o braku potrzeby indywidualnego nauczania,
orzeczenie o braku potrzeby zajęć rewalidacyjno – wychowawczych,
orzeczenie o braku potrzeby kształcenia specjalnego,
orzeczenie o odmowie uchylenia orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego,
orzeczenie o odmowie uchylenia orzeczenia o potrzebie indywidualnego nauczania,
orzeczenie o odmowie uchylenia orzeczenia o potrzebie indywidualnego przygotowania przedszkolnego,
orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego w tym:
- z niepełnosprawnością ruchową w tym z afazją ruchową,
- z upośledzeniem lekkim,
- z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym,
- z niepełnosprawnościami sprzężonymi,
- zagrożonych niedostosowaniem społecznym,
- niedostosowanych społecznie.


ORZECZENIA O POTRZEBIE KSZTAŁCENIA SPECJALNEGO DLA DZIECI:
-NIEDOSŁYSZĄCYCH I SŁABO SŁYSZĄCYCH,
-NIEWIDOMYCH I SŁABO WIDZĄCYCH,
-AUTYSTYCZNYCH W TYM Z ZESPOŁEM ASPERGERA, WYDAWANE SĄ PRZEZ PORADNIĘ PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNĄ NR 2 W ŁOMŻY
UL. POLNA 16, TEL.86 215 03 18.

Szkolenia Rad Pedagogicznych:
„Motywowanie uczniów do nauki – podstawy teoretyczne i praktyka”.
„Jak skutecznie motywować uczniów?”
„Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w klasie szkolnej”.
„Zaburzenia i odchylenia rozwojowe i ich wpływ na trudności i niepowodzenia szkolne”.
,,Wywiadówka inaczej: ciekawiej, skuteczniej”.
„Mocne i słabe strony ucznia jako wyznacznik jego przyszłej kariery zawodowej”.
,,Aktywizacja rodziców w pracę opiekuńczo – wychowawczą szkoły”.
,,Wspomaganie szkoły w ramach pilotażowego programu wspierania szkół powiatu łomżyńskiego”.
Formy wsparcia przeznaczone dla rodziców:
Spotkania informacyjno-szkoleniowe:
„Czynniki wspierające i utrudniające osiągniecie gotowości szkolnej przez dziecko 6 - letnie”.
„Udział rodziców w przygotowaniu dziecka do podjęcia obowiązku szkolnego”.
„Znaczenie prawidłowego rozwoju mowy dziecka dla jego przyszłej kariery szkolnej”.
„Czy moje dziecko jest dyslektykiem?” (rodzice uczniów kl. IV-VI)”
„Ryzyko specyficznych i niespecyficznych trudności w nauce – przyczyny, zapobieganie” (rodzice uczniów klas I-III)
„Sekrety efektywnego uczenia się”
„Czynniki warunkujące powodzenia w nauce”.
„Czy moje dziecko umie się uczyć?”
„Zaburzenia i odchylenia rozwojowe i ich wpływ na trudności i niepowodzenia szkolne”
„Rodzic jako doradca swojego dziecka przy wyborze szkoły ponadgimnazjalnej”
„Rola rodziców w wychowaniu dzieci – trudności i błędy wychowawcze.”
,,Agresja w szkole – przyczyny, skutki, sposoby zapobiegania”.
,,Współpraca rodziców ze szkołą w zakresie zapobiegania agresji i przemocy”.
„Zaburzenia emocjonalne u dzieci – przyczyny, skutki, zapobieganie”.
„Zaburzenia okresu adolescencji – przyczyny, skutki, zapobieganie”.
„Jak rozpoznawać ofiarę przemocy psychicznej? Jak przeciwdziałać przemocy i agresji w szkołach?”
Bezpośrednie formy pomocy psychologiczno -pedagogicznej przeznaczone dla uczniów na terenie szkół.
Programy:
,,Profilaktyka uzależnień ''– program edukacyjny
,,Zanim spróbujesz'' – program profilaktyczny
Warsztaty:
„Zanim spróbujesz”,
„W kręgu uczuć”,
„Stres pod kontrolą”,
„Jak rozpoznawać i panować nad własnymi emocjami?”,
„Cyberprzemoc w sieci, zasady bezpiecznego korzystania z Internetu”,
,,Twórczy umysł” - warsztaty rozwijające kreatywność uczniów ,
„Recepta na karierę – psychologiczne i nie tylko – uwarunkowania drogi do sukcesu”.
Spotkania informacyjno – szkoleniowe:
„Praca w kraju czy za granicą – wpływ różnic kulturowych na funkcjonowanie społeczne człowieka”,
„Oferta edukacyjna w regionie”,
„Zastanów się, zanim zdecydujesz! O czym należy wiedzieć wybierając szkołę ponadgimnazjalną”,
„Jak uczyć się efektywnie?”,
„Jak sobie radzić ze stresem w szkole?”

Inne formy wsparcia:
Terapia pedagogiczna z wykorzystaniem elementów integracji sensorycznej,
Terapia logopedyczna,
Rewalidacja na terenie poradni,
Zajęcia ogólnorozwojowe dla dzieci w wieku przedszkolnym z wykorzystaniem metody Dobrego Startu i metody Sherborne,
Lekcje zawodoznawcze,
Przesiewowe badania logopedyczne z wykorzystaniem programu „Mówię”,
Przesiewowe badania wzroku i słuchu z wykorzystaniem „Platformy Zmysłów”,
Diagnoza: ryzyka dysleksji, specyficznych i niespecyficznych trudności w nauce, zaburzeń rozwojowych, zainteresowań zawodowych, uzdolnień kierunkowych,
Badania kontaktów uczniów z substancjami psychoaktywnymi,
Porady i konsultacje indywidualne,
Mediacje, interwencje kryzysowe,
Konsultacje z nauczycielami dotyczące konstruowania IPET, programów indywidualnych zajęć rewalidacyjno - wychowawczych, programów wychowawczych, profilaktycznych, terapeutycznych,
Punkt konsultacyjny dla rodziców i nauczycieli pracujących z dziećmi ze specyficznymi trudnościami w nauce,
Punkt konsultacyjny wczesnego wspomagania rozwoju, na terenie poradni,
Punkt konsultacyjny na terenie poradni dla rodziców i nauczycieli dzieci 5 i 6-letnich,
Trening umiejętności wychowawczych ,,Mądry rodzic jak nie dać się zwariować”,
Grupa wsparcia dla rodziców uczniów korzystających z terapii pedagogicznej na terenie poradni,
Spotkania informacyjno-szkoleniowe w sieciach dla nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej szkół z danej gminy nt. ,,Rozwój emocjonalno – społeczny dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym” , „Metody stymulowania rozwoju emocjonalno – społecznego dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym”,
Konferencja dla nauczycieli: ,,Wspieranie rozwoju dziecka młodszego na I-szym i kolejnych etapach edukacyjnych w związku z obniżeniem wieku realizacji obowiązku szkolnego”.
Data powstania: poniedziałek, 22 wrz 2014 12:07
Data opublikowania: poniedziałek, 22 wrz 2014 12:10
Opublikował(a): Natalia Chudy
Zaakceptował(a): Natalia Chudy
Artykuł był czytany: 23351 razy