Szkolenie "Przygotowanie członków zespołów orzekających poradni psychologiczno - pedagogicznych do roli liderów "
28 czerwca 2013 roku Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 1 w Łomży zorganizowała spotkanie pracowników (dyrektorów oraz członków zespołów orzekających) poradni psychologiczno-pedagogicznych z kilku powiatów. Uczestnikami byli pedagodzy i psycholodzy z PP-P nr 1 w Łomży, PP-P nr 2 w Łomży oraz poradni w Grajewie, Kolnie, Zambrowie i Wysokiem Mazowieckiem.
Celem spotkania było przekazanie wiedzy i informacji zdobytych przez pracownika PP-P nr 1 w Łomży podczas szkolenia „Przygotowanie członków zespołów orzekających poradni psychologiczno-pedagogicznych do roli liderów” zorganizowanego przez ORE w dniach 25 – 26 marca 2013 roku w Centrum Szkoleniowym w Sulejówku. Za najistotniejsze uznano opracowanie przez członków zespołów orzekających treści orzeczeń i opinii w sposób użyteczny dla szkoły oraz wspólne ustalenie wzorów opracowywania dokumentacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, ze szczególnym uwzględnieniem opinii o wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka oraz orzeczeń wydawanych z uwagi na zagrożenie niedostosowaniem społecznym i niedostosowanie społeczne.
Spotkanie otworzyła i powitała uczestników Joanna Dardzińska-Mądry – dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 1 w Łomży, która zwróciła uwagę, że konferencja jest przede wszystkim okazją do wymiany doświadczeń.
Następnie Krystyna Orzechowska-Gryguc - pedagog PP-P nr 1 omówiła obowiązujące regulacje prawne w sprawach dzieci i uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, ze szczególnym uwzględnieniem zastosowania przepisów Kodeksu Postepowania Administracyjnego w procedurze wydawania orzeczeń przez poradnie. Następnie zaprezentowała model diagnozy uczniów zagrożonych niedostosowaniem społecznym i niedostosowanych społecznie opracowany przez międzyporadniany zespół specjalistów z czterech poradni małopolskich.
Uczestnicy spotkania na bieżąco wymieniali uwagi, rozwiązywali wątpliwości związane z opiniowaniem i orzekaniem i korzystali z materiałów przygotowanych przez organizatora.
Spotkanie zakończono ewaluacją zajęć. Uczestnicy wysoko ocenili przekazane informacje, ich przydatność w praktyce oraz formę i organizację szkolenia. Szczególnie doceniono uporządkowanie wiedzy związanej z prawem oświatowym i możliwość wymiany doświadczeń.
Celem spotkania było przekazanie wiedzy i informacji zdobytych przez pracownika PP-P nr 1 w Łomży podczas szkolenia „Przygotowanie członków zespołów orzekających poradni psychologiczno-pedagogicznych do roli liderów” zorganizowanego przez ORE w dniach 25 – 26 marca 2013 roku w Centrum Szkoleniowym w Sulejówku. Za najistotniejsze uznano opracowanie przez członków zespołów orzekających treści orzeczeń i opinii w sposób użyteczny dla szkoły oraz wspólne ustalenie wzorów opracowywania dokumentacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, ze szczególnym uwzględnieniem opinii o wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka oraz orzeczeń wydawanych z uwagi na zagrożenie niedostosowaniem społecznym i niedostosowanie społeczne.
Spotkanie otworzyła i powitała uczestników Joanna Dardzińska-Mądry – dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 1 w Łomży, która zwróciła uwagę, że konferencja jest przede wszystkim okazją do wymiany doświadczeń.
Następnie Krystyna Orzechowska-Gryguc - pedagog PP-P nr 1 omówiła obowiązujące regulacje prawne w sprawach dzieci i uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, ze szczególnym uwzględnieniem zastosowania przepisów Kodeksu Postepowania Administracyjnego w procedurze wydawania orzeczeń przez poradnie. Następnie zaprezentowała model diagnozy uczniów zagrożonych niedostosowaniem społecznym i niedostosowanych społecznie opracowany przez międzyporadniany zespół specjalistów z czterech poradni małopolskich.
Uczestnicy spotkania na bieżąco wymieniali uwagi, rozwiązywali wątpliwości związane z opiniowaniem i orzekaniem i korzystali z materiałów przygotowanych przez organizatora.
Spotkanie zakończono ewaluacją zajęć. Uczestnicy wysoko ocenili przekazane informacje, ich przydatność w praktyce oraz formę i organizację szkolenia. Szczególnie doceniono uporządkowanie wiedzy związanej z prawem oświatowym i możliwość wymiany doświadczeń.