Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze w Starostwie Powiatowym w Łomży
I. Określenie stanowiska urzędniczego:
Inspektor w Wydziale Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Budownictwa
Starostwa Powiatowego w Łomży w wymiarze 1 etatu.
II. Kandydaci przystępujący do naboru muszą spełniać następujące wymagania:
1.Wymagania niezbędne:
- Jest obywatelem polskim,
- Ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych,
- Posiada ukończone studia wyższe na jednym z następujących kierunków: geologia, budownictwo, prawa geologicznego, postępowania z odpadami, rolnictwa, ochrony
i kształtowania środowiska,
- Posiada staż pracy – minimum 3 lata,
- Nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- Cieszy się nieposzlakowaną opinią,
- Posiada znajomość przepisów i umiejętność stosowania ich w praktyce:
- ustawy Kodeks Postępowania Administracyjnego,
- ustawy Prawo geologiczne i górnicze,
- ustawy o odpadach,
- ustawy Prawo ochrony środowiska,
- ustawy Prawo budowlane,
- ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronę środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko,
- oraz aktów wykonawczych do w/w ustaw,
2. Dodatkowe (pozostałe wymagania, pozwalające na optymalne wykonywanie zadań na danym stanowisku):
- znajomość czytania dokumentacji geologicznej, projektu zagospodarowania terenu i jego analizowanie względem przepisów geologicznych oraz techniczno – budowlanych,
- umiejętność pracy w zespole,
- wysoka kultura osobista, odporność na stres,
- umiejętność pozytywnego podejścia do interesanta,
- odpowiedzialność, systematyczność, komunikatywność,
- dobra organizacja pracy,
- brak przeciwwskazań do ciągłej pracy na komputerze,
- dobra znajomość programów komputerowych,
- umiejętność obsługi Internetu oraz poczty elektronicznej, obsługa urządzeń kopiujących: drukarki, kserokopiarki, skanera,
III. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku
W zakresie prawa geologicznego i górniczego:
- przygotowywanie koncesji na poszukiwanie, rozpoznawanie i wydobywanie kopalin pospolitych na powierzchni nie przekraczającej 2 ha i przewidywanym rocznym wydobyciu nie przekraczającym 20 tys. m3 oraz gdy działalność będzie prowadzona bez użycia materiałów wybuchowych,
- przygotowywanie decyzji zatwierdzających projekty robót geologicznych, w tym: roboty geologiczne, hydrogeologiczne i geologiczno-inżynierskie,
- wykonywanie nadzoru i kontroli nad robotami geologicznymi prowadzonymi przy wydobywaniu kopalin pospolitych,
- przyjmowanie i zatwierdzanie dokumentacji geologicznych, hydrogeologicznych i geologiczno-inżynierskich,
- przygotowywanie decyzji dot. należnej opłaty eksploatacyjnej w przypadku niedopełnienia przez przedsiębiorcę obowiązku wniesienia opłaty eksploatacyjnej lub niezłożenia informacji bądź złożenia informacji nasuwającej zastrzeżenia.
W zakresie prawa środowiskowego:
- udostępnianie informacji o środowisku i jego ochronie oraz prowadzenie publicznie dostępnych wykazów danych o dokumentach,
- przygotowywanie, wydawanie i kontrola pozwoleń zintegrowanych,
- przygotowywanie i wydawanie zezwoleń na usunięcie drzew lub krzewów z nieruchomości będących własnością gminy oraz ewentualne naliczanie kar za ich usunięcie bez zezwolenia,
- zobowiązanie podmiotu prowadzącego instalację negatywnie oddziaływującą na środowisko do sporządzenia i przedłożenia przeglądu ekologicznego,
- nakładanie w drodze decyzji na podmiot negatywnie oddziaływujący na środowisko obowiązek ograniczenia oddziaływania bądź przywrócenie środowiska do stanu właściwego.
W zakresie postępowania z odpadami m. in. :
- wydawanie pozwolenia na wytwarzanie odpadów,
- wydawanie decyzji zatwierdzającej program gospodarki odpadami, przyjmowanie informacji o wytwarzanych odpadach oraz sposobach gospodarowania nimi,
- wydawanie i cofanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, w tym również odpadów komunalnych,
- wydawanie i cofanie zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie zbierania lub transportu odpadów, w tym również odpadów komunalnych,
- prowadzenie kontroli w zakresie gospodarki odpadami.
W zakresie prawa budowlanego - architektoniczno- budowlanej :
1)Nadzór i kontrola nad przestrzeganiem przepisów prawa budowlanego, w szczególności:
- zgodności zagospodarowania terenu z miejscowymi planami zagospodarowania przestrzennego oraz wymaganiami ochrony środowiska,
- warunków bezpieczeństwa ludzi i mienia w rozwiązaniach przyjętych w projektach budowlanych, przy wykonywaniu robót budowlanych oraz utrzymywaniu obiektów budowlanych,
- zgodności rozwiązań architektoniczno – budowlanych z przepisami techniczno – budowlanymi oraz zasadami wiedzy technicznej,
2) Prowadzenie spraw i wydawanie decyzji administracyjnych wynikających z prawa budowlanego :zatwierdzających projekt budowlany,
- udzielających pozwolenie na budowę,
- udzielających pozwolenie na rozbiórkę obiektu,
- o zmianie pozwolenia na budowę,
- wygaszających pozwolenie na budowę,
- przenoszących pozwolenie na budowę,
- f) o odmowie zatwierdzenia projektu i udzielenia pozwolenia na budowę,
IV. Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
1.Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
- praca administracyjno-biurowa,
- praca przy monitorze ekranowym powyżej połowy dobowego czasu pracy,
- kontakt z klientem wewnętrznym oraz zewnętrznym.
- Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
- praca wykonywana w budynku Starostwa Powiatowego w Łomży przy ul. Szosa Zambrowska 1/27,
- stanowisko pracy mieści się na II piętrze budynku,
- budynek uwzględnia potrzeby osób niepełnosprawnych w zakresie przystosowania pomieszczeń higieniczno-sanitarnych i ciągów komunikacyjnych oraz spełnia wymagania dostępności również dla osób na wózkach inwalidzkich (podjazd, windy),
- na stanowisku pracy nie występują czynniki szkodliwe dla zdrowia,
- w budynku zachowane są wynikające z przepisów prawa budowlanego wymagane parametry, kubatura pomieszczeń, ich wysokość, szerokość drzwi, oświetlenie a także ergonomia stanowiska pracy,
- stanowisko pracy z monitorem ekranowym spełnia minimalne wymagania bezpieczeństwa i higieny pracy.
- Informacja dotycząca wskaźnika zatrudnienia osób niepełnosprawnych
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych jest wyższy niż 6 %.
V. Warunkiem wzięcia udziału w rekrutacji jest złożenie następujących dokumentów
1) list motywacyjny,
2) curriculum vitae (CV) z dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej,
3) kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe
(poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem),
- kserokopie świadectw pracy (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem),
- oświadczenie o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe,
- oświadczenie kandydata o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,
- oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego.
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych w związku z naborem złożone na druku udostępnionym w pliku znajdującym się pod ofertą naboru,
- kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia o których mowa w art. 13 a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych jest zobowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
VI. Termin i miejsce składania dokumentów:
Osoby zainteresowane prosimy o składanie ofert osobiście do kancelarii Starostwa Powiatowego w Łomży (pokój 301) lub za pośrednictwem poczty na adres: Starostwo Powiatowe w Łomży, ul. Szosa Zambrowska 1/27, 18-400 Łomża w zaklejonych kopertach z dopiskiem: „Nabór na wolne stanowisko urzędnicze – Inspektora w Wydziale Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Budownictwa”.
Termin składania ofert: do dnia 23 kwietnia 2019r. do godz. 15:30. - decyduje data wpływu oferty do Urzędu.
VII. Informacje dodatkowe:
- W przypadku niedostarczenia kompletu wyżej wymienionych dokumentów kandydat nie spełni wymogów formalnych zawartych w ogłoszeniu o naborze na wolne stanowisko urzędnicze, co może być podstawą do odrzucenia oferty.
- Aplikacje, które wpłyną do Starostwa po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
- Otwarcie ofert nastąpi w Starostwie Powiatowym w Łomży w dniu 24 kwietnia 2019 roku.
- Test i rozmowa kwalifikacyjna odbędzie się 25 kwietnia 2019 roku o godz. 12.00 w siedzibie Starostwa Powiatowego w Łomży- pokój nr 308.
- Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej powiatlomzynski.pl/bip oraz na tablicy informacyjnej Starostwa Powiatowego w Łomży przy ul. Szosa Zambrowska1/27 przez okres co najmniej trzech miesięcy od daty zakończenia procedury naboru. Dokumenty kandydata wybranego w naborze i zatrudnionego w Starostwie Powiatowym w Łomży zostaną dołączone do jego akt osobowych. Dokumenty pozostałych kandydatów będą przechowywane w Starostwie Powiatowym w Łomży przez okres 3 miesięcy, a w przypadku ich nieodebrania zniszczone komisyjnie.
- Z regulaminem naboru można się zapoznać w Starostwie Powiatowym w Łomży ul. Szosa Zambrowska1/27 (pok.305) oraz na stronie Biuletynu Informacji Publicznej powiatlomzynski.pl/bip.
- Dodatkowych informacji udziela p. Beata Korwek-Sekretarz Powiatu, tel. (086) 215 69 05.
Klauzula informacyjna:
Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady Europy (EU) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE oraz w związku z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (dz. U z 2018r., poz. 1000) Starostwo Powiatowe w Łomży informuje, że:
- Administratorem Danych Osobowych jest Starosta Łomżyński – Starostwo Powiatowe w Łomży, Szosa Zambrowska 1/27, 18-400 Łomża;
- Dane kontaktowe Inspektora Danych Osobowych: starosta.blm@powiatypolskie.pl;
- Przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. Kodeks pracy i ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych wyłącznie w celu rekrutacji na wolne stanowisko pracy określone w ogłoszeniu o naborze;
- Przysługuje Pani/Panu prawo żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych;
- Dokumenty aplikacyjne kandydata wybranego i zatrudnionego w Starostwie Powiatowym w Łomży zostaną dołączone do jego akt osobowych. Dokumenty aplikacyjne kolejnych kandydatów będą przechowywane przez okres 3 miesięcy. Po upływie tego terminu, w przypadku ich nieodebrania, zostaną komisyjnie zniszczone;
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Podanie danych jest wymogiem ustawowym, brak lub podanie niepełnych danych może być podstawą do odrzucenia oferty;
- Starostwo Powiatowe w Łomży nie przewiduje wykorzystania danych w celach innych niż w związku z naborem lub zatrudnieniem.
Starosta
Lech Marek Szabłowski
Łomża, 11 kwiecień 2019 rok
- zarządzenie (doc) 12 kwi 2019 12:02
- Regulamin (doc) 12 kwi 2019 12:02
- klauzula (doc) 15 kwi 2019 12:03
- oświadczenie (doc) 15 kwi 2019 12:03