BIP - Starostwa Powiatowego w Łomży

Biuletyn Informacji Publicznej

Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze w Starostwie Powiatowym w Łomży

STAROSTA ŁOMŻYŃSKI na podstawie art.11 ust.1 i 13 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1135) ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze w Starostwie Powiatowym w Łomży ul. Szosa Zambrowska 1/27, 18-400 Łomża

I. Określenie stanowiska urzędniczego:

 Podinspektor w Wydziale Finansowym Starostwa Powiatowego w Łomży w wymiarze 1 etatu

II. Kandydat przystępujący do naboru winien spełniać następujące wymagania:

Wymagania niezbędne:   

  1. wykształcenie wyższe, preferowany kierunek: ekonomia, finanse i rachunkowość, administracja;
  2. bardzo dobra znajomość przepisów prawa w zakresie następujących ustaw: o samorządzie powiatowym, o pracownikach samorządowych, o ochronie danych osobowych, o dostępie do informacji publicznej, Kodeks postępowania administracyjnego, o finansach publicznych, o dochodach jednostek samorządu terytorialnego, rozporządzenia w sprawie sprawozdawczości budżetowej, rozporządzenia w sprawie rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej oraz aktów wykonawczych do ww. ustaw;
  3. biegła znajomość obsługi komputera, w tym programów biurowych;
  4. obywatelstwo polskie;
  5. nieposzlakowana opinia;
  6. pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
  7. niekaralność za przestępstwa popełnione umyślnie ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślnego przestępstwa skarbowego.

Wymagania dodatkowe:

  1. co najmniej roczny staż pracy w księgowości;
  2. doświadczenie zawodowe w pracy w administracji;
  3. znajomość systemów: BeSTi@, Legislator;
  4. cechy osobowościowe: odpowiedzialność, dokładność, umiejętności analityczne, zdyscyplinowanie, wysoka kultura osobista, odporność na stres.

 III. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku: 

  1. Analiza sprawozdań liczbowych jednostek organizacyjnych powiatu;
  2. Opracowywanie sprawozdawczości liczbowej z wykonania budżetu – miesięcznej, kwartalnej, półrocznej i rocznej oraz projektów sprawozdań przedkładanych Radzie przez Zarząd Powiatu o wykonaniu budżetu i innych planów finansowych zgodnie z obowiązującymi przepisami;
  3. Bieżąca analiza planów finansowych jednostek w systemie BeSTi@;
  4. Analiza bilansów jednostek organizacyjnych powiatu łomżyńskiego i sporządzanie bilansów zbiorczych i skonsolidowanych;
  5. Prowadzenie okresowej i doraźnej kontroli finansowo – księgowej w jednostkach organizacyjnych powiatu według planu kontroli finansowej;
  6. Opracowywanie zbiorczych sprawozdań liczbowych o otrzymanych dotacjach i poniesionych wydatkach na realizację zadań rządowych;
  7. Współdziałanie z Regionalną Izbą Obrachunkową i Wydziałem Finansowym Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego;
  8. Sporządzanie zestawień danych niezbędnych do analizy budżetu wg bieżących potrzeb planistycznych;
  9. Sporządzanie zestawień danych historycznych niezbędnych do analizy budżetu;
  10. Przeprowadzanie postępowań w sprawie wyboru banku udzielającego kredytu w ramach limitów uchwalonych przez Radę;
  11. Sporządzanie na potrzeby banków wszelkich analiz i dokumentów zgodnie z zawartymi umowami kredytowymi, a także w zakresie bieżącej obsługi;
  12. Sporządzanie sprawozdań z zakresu udzielania pomocy publicznej;
  13. Archiwizacja dokumentów zgodnie z obowiązującymi przepisami.

IV. Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:

  1. możliwość zatrudnienia od 1 lipca 2025 roku;
  2. umowa o pracę w wymiarze pełnego etatu w godz. 7.30 – 15-30, w podstawowym systemie czasu pracy. Co do zasady czas pracy nie może przekraczać 8 godzin na dobę i przeciętnie 40 godzin w pięciodniowym tygodniu pracy.
  3. stanowisko pracy znajduje się w lokalu na II piętrze budynku Starostwa Powiatowego w Łomży.
  4. praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie.

V. Informacja dotycząca wskaźnika zatrudnienia osób niepełnosprawnych:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest wyższy niż 6 %.

VI. Warunkiem wzięcia udziału w rekrutacji jest złożenie następujących dokumentów:

  1. list motywacyjny podpisany własnoręcznie;
  2. curriculum vitae (CV) z dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej, podpisane własnoręcznie;
  3. kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe pożądane na danym stanowisku (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem);
  4. kserokopie świadectw pracy oraz w przypadku pozostawania w zatrudnieniu, zaświadczenie z obecnego zakładu pracy o zatrudnieniu – potwierdzające staż pracy (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem);
  5. oświadczenie o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe, oświadczenie kandydata o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych, oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego złożone na druku udostępnionym w pliku znajdującym się pod ofertą naboru;
  6. oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych w związku z naborem złożone na druku udostępnionym w pliku znajdującym się pod ofertą naboru;
  7. kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia o których mowa w art. 13 a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych jest zobowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.

W przypadku niedostarczenia kompletu wyżej wymienionych dokumentów kandydat nie spełni wymogów formalnych zawartych w ogłoszeniu o naborze na wolne stanowisko urzędnicze i nie zostanie dopuszczony do dalszego postępowania kwalifikacyjnego.

VII. Termin i miejsce składania dokumentów:

Osoby zainteresowane prosimy o składanie ofert osobiście lub za pośrednictwem poczty na adres: :

 Starostwo Powiatowe w Łomży, ul. Szosa Zambrowska 1/27, 18-400 Łomża (Kancelaria p.301)

Oferty muszą znajdować się w zamkniętych kopertach opatrzonych dopiskiem:

„Nabór na wolne stanowisko urzędnicze –  Podinspektora w Wydziale Finansowym”

Nieprzekraczalny termin składania ofert: 30 kwiecień 2025 r. do godz. 15:00. - decyduje data wpływu oferty do Urzędu. W przypadku ofert przesyłanych pocztą należy uwzględnić czas dojścia przesyłki pocztowej w terminie określonym w ogłoszeniu o naborze. Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po upływie określonego terminu nie będą rozpatrywane.

VIII. Informacje dodatkowe:

  1. O terminie i miejscu kolejnego etapu naboru zostaną powiadomieni telefonicznie lub drogą elektroniczną wyłącznie kandydaci spełniający wymagania formalne określone w ogłoszeniu.
  2. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej(powiatlomzynski.pl/bip) oraz na tablicy informacyjnej Starostwa Powiatowego w Łomży przy ul. Szosa Zambrowska1/27. Dokumenty kandydata wybranego w naborze i zatrudnionego w Starostwie Powiatowym w Łomży zostaną dołączone do jego akt osobowych. Dokumenty pozostałych kandydatów będą przechowywane przez okres 3 miesięcy.
  3. Z regulaminem naboru można się zapoznać w Starostwie Powiatowym w Łomży ul. Szosa Zambrowska1/27 (pok.304) oraz na stronie Biuletynu Informacji Publicznej powiatlomzynski.pl/bip.
  4. Dodatkowe informacje w sprawie naboru można uzyskać po numerem telefonu (86)215 69 69.

 

 Klauzula informacyjna:

Starostwo Powiatowe w Łomży spełniając obowiązek informacyjny wynikający z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnego rozporządzenia o ochronie danych) (Dz. U. UE. L 119 z 4.5.2016, s. 1, 127 z 23.05.2018, s. 2) informuję, że:

  1. Administratorem Danych Osobowych jest Starostwo Powiatowe w Łomży reprezentowane przez Starostę Łomżyńskiego, ul. Szosa Zambrowska 1/27, 18-400 Łomża; e-mail: starostwo@powiatlomzynski.pl.
  2. Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych:

          1) adres poczty elektronicznej: iod@powiatlomzynski.pl;

          2) telefon: 86 215 69 00;

          3) pisemnie na adres siedziby Administratora.

  1. Państwa dane osobowe w zakresie wskazanym w przepisach Kodeksu pracy oraz ustawie o pracownikach samorządowych będą przetwarzane w celu przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego, w tym dane do kontaktu (uzyskane na podstawie zgody art. 6 ust. 1 lit. a RODO), które mogą zostać odwołane w dowolnym czasie.
  2. Odbiorcami Państwa danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie szczególnych przepisów prawa.
  3. Dokumenty aplikacyjne kandydata wybranego i zatrudnionego zostaną dołączone do jego akt osobowych, a po ustaniu zatrudnienia będą archiwizowane przez okres określony w przepisach prawa. Dokumenty aplikacyjne pozostałych kandydatów będą przechowywane przez okres wynikający z jednolitego rzeczowego wykazu akt określonego dla organów powiatu i starostw powiatowych.
  4. Przysługuje Państwu prawo do dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania (poprawiania), usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do złożenia oświadczenia o cofnięciu każdej wyrażonej zgody w każdym czasie, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
  5. Podane dane nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy ani organizacji międzynarodowej ani do państwa trzeciego. Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.
  6. Podanie przez Państwa danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy jest niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym. Podanie przez Państwa innych danych jest dobrowolne.

         STAROSTA

Lech Marek Szabłowski

Łomża, dnia 14 kwietnia 2025 roku

Pliki do pobrania:
Data powstania: poniedziałek, 14 kwi 2025 11:40
Data opublikowania: poniedziałek, 14 kwi 2025 14:35
Opublikował(a): Justyna Kaczmarczyk
Zaakceptował(a): Justyna Kaczmarczyk
Artykuł był czytany: 52 razy