BIP - Starostwa Powiatowego w Łomży

Biuletyn Informacji Publicznej

Regulamin organizacyjny Zarządu Dróg Powiatowych w Łomży

Załącznik
do uchwały Zarządu Powiatu Łomżyńskiego Nr 25//03
z dnia 10 września 2003 r.

REGULAMIN ORGANIZACYJNY
ZARZĄDU DRÓG POWIATOWYCH
ROZDZIAŁ I

Postanowienia ogólne

§ 1

Podstawą działalności Zarządu Dróg Powiatowych zwanego dalej Zarządem jest Uchwała Nr IV/16/98 Rady Powiatu Łomżyńskiego z dnia 29 grudnia 1998 r. w sprawie utworzenia Zarządu Dróg Powiatowych.

§ 2

Siedzibą Zarządu jest miasto Łomża.

§ 3

Nadzór nad realizacją zadań przez Zarząd sprawuje Starosta Łomżyński.

§ 4

Zarząd jest jednostką budżetową. Prowadzi działalność na podstawie planu w ramach otrzymanych środków finansowych z Powiatu Łomżyńskiego.

§ 5

1. Pracą Zarządu kieruje Dyrektor przy pomocy Głównego Księgowego.
2. W czasie nieobecności Dyrektora jego obowiązki przejmuje Kierownik Sekcji Utrzymania
3. W czasie nieobecności Dyrektora i Kierownika Sekcji Utrzymania obowiązki kierowania zakładem przejmuje Główny Księgowy.

§ 6

Starosta Łomżyński zatrudnia i zwalnia Dyrektora, oraz ustala wysokość wynagrodzenia.

ROZDZIAŁ II

Zakres działania Zarządu Dróg Powiatowych.

§ 7

Zarząd Dróg Powiatowych jest jednostką budżetową powołaną do pełnienia funkcji zarządu dróg powiatu łomżyńskiego, a w szczególności:

1) opracowania projektów planów rozwoju sieci drogowej,
2) opracowania projektów planów finansowania budowy, utrzymania i ochrony dróg oraz obiektów mostowych,
3) pełnienia funkcji inwestora,
4) utrzymania nawierzchni chodników, obiektów inżynierskich, urządzeń zabezpieczających ruch i innych urządzeń związanych z drogą,
5) realizacji zadań w zakresie inżynierii ruchu,
6) przygotowania infrastruktury drogowej dla potrzeb obronnych oraz wykonywania innych zadań na rzecz obronności kraju,
7) koordynacji robót w pasie drogowym,
8) wydawania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego, na zjazdy z dróg, na przejazdy po drogach publicznych pojazdów z ładunkiem lub bez ładunku o masie, naciskach osi lub wymiarach przekraczających wielkości określone w odrębnych przepisach oraz pobierania opłat i kar pieniężnych,
9) prowadzenia ewidencji dróg i drogowych obiektów mostowych,
10) prowadzenia okresowych kontroli stanu dróg i obiektów mostowych,
11) wykonywania robót interwencyjnych, robót utrzymaniowych i zabezpieczających,
12) przeciwdziałania niszczeniu dróg przez ich użytkowników,
13) przeciwdziałania niekorzystnym przeobrażeniom środowiska, mogącym powstać lub powstającym w następstwie budowy lub utrzymania dróg,
14) wprowadzania ograniczeń bądź zamykania dróg i drogowych obiektów mostowych, gdy występuje bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa osób lub mienia,
15) dokonywania okresowych pomiarów ruchu drogowego,
16) sadzenia, utrzymania oraz usuwania drzew i krzewów oraz pielęgnacji zieleni w pasie drogowym poza obszarami zabudowanymi,
17) prowadzenia gospodarki gruntami i innymi nieruchomościami pozostającymi w zarządzie organu zarządzającego drogą,

ROZDZIAŁ III

Struktura organizacyjna

§ 8

1. W skład Zarządu wchodzą następujące komórki organizacyjne:
1) Sekcja drogowo – mostowa,
2) Sekcja utrzymania,
3) Sekcja transportu,
4) Sekcja administracyjno – księgowa.
2. Schemat organizacyjny Zarządu stanowi załącznik do regulaminu organizacyjnego.

§ 9

Do zakresu działania Dyrektora Zarządu należy:
1) organizowanie pracy Zarządu,
2) zapewnienie prawidłowego działania poszczególnych sekcji organizacyjnych oraz kontroli ich działania,
3) wykonywanie zadań wynikających z uchwał Rady Powiatu, dotyczących zakresu działalności Zarządu,
4) występowanie do Starosty Łomżyńskiego z wnioskami w sprawach należących do zakresu działania Zarządu,
5) zapewnienie przestrzegania tajemnicy państwowej i służbowej,
6) zawieranie umów i porozumień wspólnie z Głównym Księgowym,
7) zatrudnianie i zwalnianie pracowników Zarządu,

§ 10

Dyrektorowi podlegają :
1) Główny Księgowy,
2) Sekcja drogowo – mostowa,
3) Sekcja utrzymania,
4) Sekcja transportu.

§ 11

Do zakresu działania Głównego Księgowego należy:
1) organizacja i prowadzenie gospodarki finansowej Zarządu Dróg Powiatowych, zgodnie z obowiązującymi przepisami,
2) nadzór nad rozliczeniami z tytułu umów, ubezpieczeń, opłat i podatków,
3) sprawowanie kontroli wewnętrznej finansowania i rozliczania realizowanych zadań, gospodarki materiałowo – finansowej i innych operacji gospodarczych,
4) opracowywanie analiz gospodarki finansowej w niezbędnym zakresie,
5) zapewnienie prawidłowości sprawozdań z działalności,
6) organizacja i nadzór nad realizacją zadań z zakresu administrowania zakładem,
7) następowanie Dyrektora w czasie nieobecności Dyrektora i Kierownika S.U.,
8) zawieranie umów i porozumień wspólnie z Dyrektorem.

§ 12

Głównemu Księgowemu podlega sekcja administracyjno – księgowa.


ROZDZIAŁ IV

Postanowienia końcowe

§ 13

Szczegółowego podziału czynności na poszczególne sekcje oraz uprawnień i obowiązków pracowników dokonuje w stosunku do podległych sekcji Dyrektor i Główny Księgowy.



Data powstania: czwartek, 3 lip 2003 07:53
Data opublikowania: czwartek, 3 lip 2003 08:10
Data przejścia do archiwum: czwartek, 14 cze 2012 12:14
Opublikował(a): Barbara Chojnowska
Zaakceptował(a):
Artykuł był czytany: 4870 razy