BIP - Starostwa Powiatowego w Łomży

Biuletyn Informacji Publicznej

PRZETARG NIEOGRANICZONY na przeprowadzenie szkoleń zawodowych dla grupy 90 osób pracujących w ramach projektu "Specjalizacja - motorem sukcesu zawodowego"

Starostwo Powiatowe w Łomży ogłasza przetarg nieograniczony na przeprowadzenie szkoleń zawodowych dla grupy 90 osób pracujących, które z własnej inicjatywy są zainteresowane nabyciem nowych, uzupełnieniem lub podwyższeniem kwalifikacji i umiejętności poza godzinami pracy- w ramach realizacji projektu pn. "Specjalizacja - motorem sukcesu zawodowego" o nr WND-POKL.08.01.01.-20-066/11
Numer ogłoszenia: 90683 - 2012; data zamieszczenia: 20.04.2012

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Starostwo Powiatowe , ul. Szosa Zambrowskiego 1/27, 18-400 Łomża, woj. podlaskie, tel. 086 2156904, faks 086 2156904.
• Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiatlomzynski.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przeprowadzenie szkoleń zawodowych dla grupy 90 osób pracujących, które z własnej inicjatywy są zainteresowane nabyciem nowych, uzupełnieniem lub podwyższeniem kwalifikacji i umiejętności poza godzinami pracy- w ramach realizacji projektu pn. Specjalizacja - motorem sukcesu zawodowego o nr WND-POKL.08.01.01.-20-066/11.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiot zamówienia został podzielony na 3 części. Wykonawca ma prawo złożyć ofertę na jedną lub kilka części

W okresie realizacji umowy zamawiający dopuszcza możliwość skierowania uzgodnionej z wykonawcą liczby osób dla poszczególnych części zamówienia. Zamawiający przewiduje możliwość zamówień dodatkowych dla wyłonionych w postępowaniu Wykonawców.
Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych.

CZĘŚĆ PIERWSZA. Szkolenie prawo jazdy kat. C C+E oraz szkolenie w ramach kwalifikacji wstępnej przyśpieszonej w zakresie bloku programowego kat. C, C+E, C1, C1 +E - dla 15 osób
Termin wykonania zamówienia maj-listopad 2012r. Uczestnicy mają do wyboru jeden kursów: Prawo jazdy kat.C lub C+E, wraz z przewozem towarów. Zakres merytoryczny min.:
-Przepisy ruchu drogowego,
-Praktyczna nauka jazdy. Ładowanie i rozładowywanie, mocowanie ładunków.
-Prowadzenie ciężarówek wożących towary.
-Prowadzenie wozów transportujących pocztę i towary. - Prowadzenie ciężkich pojazdów silnikowych, tj. platformy z przyczepą lub bez.
-Prowadzenie cysterny czy wywrotki przystosowanej do transportu materiałów i towarów na krótkim lub długim dystansie.
-Wykonywanie w razie konieczności drobnych napraw pojazdów.
Zakres szczegółowy:
- przeprowadzenie szkoleń indywidualnych dla pojedynczych osób lub grup dla max. 15 osób - mieszkańców powiatu Łomżyńskiego, m. Łomża.,
-cena badań lekarskich, psychologicznych, oraz egzaminu państwowego dla wszystkich kategorii ujęta w koszcie szkolenia.
Badania lekarskie i psychologiczne mają rozpocząć się w dniu rozpoczęcia szkolenia, zapewnione przez Wykonawcę dla uczestników szkolenia: badania lekarskie przeprowadzone przez lekarza medycyny pracy. Badania mają na celu stwierdzenie zdolności do odbycia szkolenia oraz podjęcia zatrudnienia zgodnego z kierunkiem odbytego szkolenia, uczestnicy szkolenia muszą być ubezpieczeni od następstw nieszczęśliwych wypadków od dnia rozpoczęcia szkolenia do dnia zakończenia szkolenia (koszt ubezpieczenia musi być ujęty w koszcie szkolenia - w cenie oferty),
- wykonawca będzie przyjmował pojedyncze osoby w ramach szkoleń indywidualnych lub grupę osób w ramach szkoleń grupowych - skierowane na kurs przez Zamawiającego,
- zajęcia teoretyczne muszą odbywać się od poniedziałku do niedzieli, w szczególności sobota-niedziela, nie więcej niż 8 godzin zegarowych dziennie w tym 7 godzin zajęć dydaktycznych,
- zajęcia praktyczne mogą odbywać się od poniedziałku do niedzieli, w szczególności sobota-niedziela, średnio 2 godziny zegarowe dziennie.
Zajęcia teoretyczne mają odbywać się na terenie miasta Łomża.
-Dowóz na zajęcia praktyczne z jazdy w warunkach specjalnych -tor poślizgowy, podczas których osoba szkolona powinna odbyć minimum 2 godziny jazdy indywidualnej pokrywa wykonawca.
- Koszt przejazdu z ośrodka szkoleniowego do miejsca przeznaczonego do jazdy w warunkach specjalnych musi zostać ujęty w kalkulacji stanowiącej załącznik nr 5a.
- Należy podać jedno miejsce dla każdego rodzaju zajęć: praktycznych z jazdy w warunkach specjalnych, teoretycznych. Pojazdy mechaniczne na których będzie prowadzone szkolenie będą w pełni sprawne technicznie. W przypadku awarii wskazanego w ofercie pojazdu, Wykonawca na okres naprawy zapewni samochód zastępczy. Po naprawie, kolejne etapy szkolenia prowadzone są na pojeździe wskazanym w ofercie lub innym nie starszym niż auto które podlega naprawie.
W cenie oferty muszą być ujęte materiały szkoleniowe - jakie przekazane zostaną na własność każdemu uczestnikowi szkolenia. Materiały szkoleniowe powinny dotyczyć ściśle tematyki szkolenia. Materiały powinny mieć formę co najmniej papierową. W materiałach szkoleniowych przekazywanych uczestnikom szkolenia znajdować się będą aktualne przepisy, w tym wyjaśnienia poszczególnych zagadnień, czy też graficzne rozrysowanie zasad obowiązujących w przepisach prawa. Materiały szkoleniowe i dydaktyczne muszą posiadać odpowiednie logotypy - wytyczne POKL.
Wykonawca zobowiązany jest do wykonania usługi, w miejscu szkolenia określonym w ofercie, zgodnie z ogólnymi przepisami BHP (Dz. U. Nr 169 z 28.08.2003r.) i ppoż.
- Wykonawca przed rozpoczęciem szkolenia, w miejscu szkolenia wskazanym w ofercie, zobowiązany jest zapoznać się z informacją o zagrożeniach występujących w miejscu szkolenia.

Warunki szczegółowe wykonania zamówienia dla poszczególnych zadań: program szkolenia ma zawierać liczbę godzin zajęć teoretycznych i praktycznych dla każdej osoby zgodnie z Ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz.U. 2001 Nr 125 poz. 1371 z późń. zm.) w związku z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 1 kwietnia 2010 r. (Dz.U z 2010 r. Nr 53, poz. 314) w sprawie szkolenia kierowców wykonujących przewóz drogowy.
Szkolenie w ramach kwalifikacji wstępnej przyśpieszonej w zakresie bloku programowego kat. C, C+E, C1, C1 +E - Kwalifikacja wstępna przyśpieszona - 140h. Wykonawca w ramach zajęć powyżej 6 godz. zegarowych (wraz z przewidzianymi przerwami), zobowiązany jest wydać ciepły posiłek uczestnikom kursu - koszt przewidziany w ofercie. Wykonawca jest zobowiązany dla każdej grupy szkolenia przygotować indywidualny harmonogram szkolenia zarówno części teoretycznej i praktycznej. Harmonogram przed rozpoczęciem szkolenia należy przekazać Zamawiającemu.
O każdej zmianie harmonogramu wykonawca jest zobowiązany powiadomić jednostkę zlecającą. Ukończenie szkolenia zostanie potwierdzone stosownym zaświadczeniem, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa.
- Na każdym szkoleniu ośrodek szkolenia prowadzi dziennik zajęć teoretycznych oraz dla każdej osoby skierowanej, karty zajęć praktycznych zgodnie z programem szkolenia.
Absolwent kursu powinien ponadto posiadać wiadomości w zakresie bezpiecznego kierowania pojazdem, przepisów dot. czasu pracy kierowców, dokumentów wymaganych w krajowym i międzynarodowym przewozie osób i towarów, planowania trasy przejazdu, czytania map drogowych, jak również warunków bezpieczeństwa związanych z przewozem osób i towarów oraz z załadunkiem i rozładunkiem.
W ramach każdego kursu wykonawca ponosi koszt: koszty wszystkich niezbędnych badań lekarskich i testów psychotechnicznych wymaganych powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, jakie musi przejść każda szkolona osoba, koszt kursu teoretycznego dla danej kategorii, koszt kursu praktycznego dla danej kategorii, koszt egzaminu wewnętrznego przeprowadzanego u wykonawcy, koszt pierwszego podejścia absolwenta kursu do egzaminu państwowego, koszt materiałów szkoleniowych dla każdego uczestnika kursu, koszt ubezpieczenia uczestnika szkolenia, koszt wyżywienia uczestnik.
Powyższe koszty powinny być wkalkulowane w cenę oferty. Wykonawca zobowiązany będzie do bieżącego prowadzenia w trakcie szkolenia listy obecności uczestników oraz przedstawiania kopii tej listy Zamawiającemu w terminie 3 dni od zakończeniu szkolenia.
Wykonawca zobowiązany będzie do prowadzenia dokumentacji przebiegu szkolenia stanowiącej: dziennik zajęć teoretycznych zawierający listę obecności, wymiar godzin i tematy zajęć edukacyjnych, kartę zajęć praktycznych, protokół z egzaminu wewnętrznego, rejestr wydanych zaświadczeń lub innych dokumentów, potwierdzających ukończenie szkolenia i uzyskanie kwalifikacji.
Na każdym szkoleniu powinna być wydana dla osoby skierowanej karta prowadzonych zajęć praktycznych, zgodnie z programem szkolenia. Po ukończeniu szkolenia, nie później niż w terminie 7 dni kopia, zostanie przekazana zamawiającemu.
Zamawiający zastrzega sobie prawo do przeprowadzania kontroli efektywności i prawidłowości szkolenia zgodnie z obowiązującym w tym zakresie przepisami i na warunkach określonych w umowie. Ponadto Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontroli frekwencji uczestników, jak też prawo wglądu do dokumentów, w tym finansowych, związanych z realizacją niniejszej umowy. Zamawiający nie ponosi kosztów szkolenia osób, które w trakcie szkolenia teoretycznego zostaną skreślone z listy uczestników. Zamawiający ponosi tylko koszty przypisane indywidualnie do osoby- koszt badań, wyżywienia, materiałów szkoleniowych, ubezpieczenia, itp. Płatności dokonywane będą wyłącznie za rzeczywiście przeszkoloną liczbę osób skierowanych na szkolenie, według kosztu za jedną osobę nie wyższego od zawartego w ofercie.
Jeśli skierowana osoba odbyła tylko część planowanych zajęć praktycznych na szkoleniu, Zamawiający zwraca koszty szkolenia wg kosztu za jedną godzinę jazdy, skalkulowanego proporcjonalnie do ilości przeprowadzonych działań zgodnie z preliminarzem kosztów stanowiącym załącznik do Specyfikacji.
Zapłata wynagrodzenia nastąpi przelewem w terminie 30 dni od dnia dostarczenia Zamawiającemu faktury i kalkulacji obejmującej faktycznie poniesione koszty oraz zestawienia wydatków składających się na kwotę rachunku. Wynagrodzenie płatne będzie przelewem na rachunek Wykonawcy.
Jeżeli Wykonawca wykona zamówienie w sposób nienależyty, Zamawiający może potrącić do 20% wartości wynagrodzenia. Jeżeli Zamawiający stwierdzi rażące naruszenie warunków umowy przez Wykonawcę, wraz z prawem odstąpienia od umowy bez wypowiedzenia, przysługuje mu roszczenie o zapłatę kary umownej w wysokości 20% kwoty oferty. Jeżeli wysokość szkody poniesionej przez Zamawiającego w wyniku nienależytego wykonania zamówienia przekracza wysokość kar umownych, Zamawiający może dochodzić odszkodowania na zasadach ogólnych.
CZĘŚĆ DRUGA Szkolenie-Operator koparko-ładowarki dla -15 os.
Termin realizacji zamówienia lipiec-grudzień 2012r.
Zakres merytoryczny min.:
-Sprawne i właściwe działanie urządzeń i zespołów maszyny.
-Urabianie calizny z dostosowanie grubości skrawanej warstwy do rodzaju skały.
-Przekazanie urobku na środki transportu (składy wagonów, przenośniki taśmowe).
-Koordynacja i współpraca z obsługą środków transportu odbierających urobek.
-Dokonywanie zmiany położenia koparki lub zwałowarki w miarę postępu eksploatacja skarpy.
-Montowanie, demontowanie, przeglądanie, naprawianie i remonty bieżące maszyn.
-Przepisy bhp i ppoż.,w tym stosowanie odzieży ochronnej i sprzętu ochrony osób oraz zabezpieczenie przeciwurazowe.
Szkolenie powinno się odbywać tylko na terenie powiatów: Łomża, m. Łomża.
Kursy winny być zakończone egzaminem państwowym przed komisją powołaną przez Centrum Certyfikacji i Koordynacji Szkolenia Operatorów Maszyn Instytut Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego w Warszawie (Podstawa prawna Rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 20 września 2001 w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych (Dz.U. z 2001 r. nr 118, poz.1263).
Wszystkie zajęcia szkoleniowe winne obejmować swą tematyką program szkolenia opracowany przez Instytut Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego w Warszawie w myśl Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 20 września 2001 w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych.
Koszt egzaminu państwowego i wydanie dokumentu potwierdzającego uprawnienia (książeczka operatora) powinien być wliczony w cenę szkolenia.
Ponadto wykonawca zapewnia:
-pokrycie kosztów badań lekarskich,
-pokrycie kosztów egzaminu przeprowadzonego przez komisję powołaną przez Instytut Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego w Warszawie,
- wydanie zaświadczeń/certyfikatów potwierdzających pozytywne ukończenie szkolenia przez uczestnika oznaczonych logotypami zgodnymi z wytycznymi EFS, - ubezpieczenie NW uczestników projektu na okres trwania szkoleń.
Ramowy program szkolenia - musi zostać załączony do oferty.

CZĘŚĆ TRZECIA Dwa szkolenia Szkolenie 1- Księgowy dla 30 osób 2grupy x 15 os. -150 godz. grupa Termin realizacji zamówienia IX-XII.2012r. - 1 grupa i styczeń-kwiecień 2013r. - 2 grupa.
Zakres merytoryczny min.:
- Prowadzenie obsługi finansowo-księgowej,
-planowanie budżetu, bieżąca ewidencja i rejestracja operacji gospodarczych, obliczanie i rozliczanie kosztów produkcji, podatki i składki, kontrola dokumentów finansowych,
-sporządzanie zestawień obrotów i sald syntetycznych, sprawozdań finansowych oraz bilansów zysków i strat.
- Uzupełnione o zagadnienia związane z obsługą komputerowego programu księgowego.
Szkolenie powinno obejmować: rachunkowość komputerowa, pakiet MS OFFICE, program SYMFONIA. Szkolenia w pracowni komputerowej z wykorzystaniem pracy uczestnika przy komputerze min. 75 godz. szkolenia.
Szkolenie zakończone egzaminem wewnętrznym sprawdzającym umiejętności zdobyte przez uczestników. Ramowy program szkolenia - musi zostać załączony do oferty.

Szkolenie 2- Specjalista do spraw kadr dla 30 osób 2grupy x 15 os. -150 godz./grupa Termin realizacji zamówienia XI.2012r. - luty 2013r. - 1 grupa i marzec-czerwiec 2013r. -2 grupa.
Zakres merytoryczny min.:
-Opracowywanie, weryfikacja i przechowywanie dokumentów związanych ze sprawami pracowników, gromadzenie danych dotyczących pracowników
opracowywanie i przeglądanie dokumentów kandydatów do pracy np. ocena kwalifikacji i uprawnień kandydatów, sprawdzanie wiarygodności kandydatów, zbieranie danych z potencjalnych źródeł informacji przygotowanie rekomendacji dotyczącej obsadzania stanowisk , raporty na tematy związane z działalności w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi
-obsługa kadrowego programu komputerowego - pakiet MS OFFICE, System SYMFONIA - kadry i płace, ubezpieczenia i program PŁATNIK
- Szkolenia w pracowni komputerowej z wykorzystaniem pracy uczestnika przy komputerze min. 75 godz. szkolenia.
-Szkolenie zakończone egzaminem wewnętrznym sprawdzającym umiejętności zdobyte przez uczestników
Ramowy program szkolenia - musi zostać załączony do oferty.

Cena obu szkoleń powinna obejmować koszta materiałów szkoleniowych, dydaktycznych, pomocniczych, koszty osobowe wykładowców, catering (w tym obiad) dla uczestników szkoleń i koszty sal wykładowych.

Zajęcia w obydwu szkoleniach należy zrealizować na terenie miasta Łomży w salach dydaktycznych przystosowanych do prowadzenia zajęć z wykorzystaniem programów komputerowych.

Sale wykładowe, warsztatowe, pracownie komputerowe stacjonarne - maksymalnie 1 osoba na stanowisku komputerowym, sprzęt (rzutnik, ekran), materiały szkoleniowe (notatnik, długopis, pendrive), dydaktyczne (zbindowany konspekt szkolenia), catering (kawa, herbata, woda, ciastka) + obiad podczas szkoleń, zaświadczenia o ukończeniu kursu, ubezpieczenie uczestników zapewnia osobiście i na własny koszt wykonawca. Co najmniej 1 sala wykładowa w ośrodku szkolenia musi być wyposażony w tablicę multimedialną.
Sale komputerowe stacjonarne, w których będą się odbywać szkolenia muszą być wyposażone w klimatyzację.
Stanowisko komputerowe - wyposażenie podstawowe: monitor ekranowy, klawiatura, mysz lub trackball, stół, krzesło obrotowe, jednostka centralna oraz wyposażenie dodatkowe Sali szkoleniowej: minimum (1 drukarka, 1 skaner, 1 ksero, 1 projektor multimedialny). Stanowiska komputerowe muszą być zintegrowane i pracować w sieci wewnętrznej połączone z Internetem z możliwością nadzoru prowadzącego zajęcia za pomocą 16-tego komputera.
W ramach zamówienia wykonawca będzie do sporządzenia konspektów tematycznych dla każdego szkolenia oraz do wydania zaświadczenia dla wszystkich uczestników, którzy ukończyli szkolenie.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.
• Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
• Do 50% wartości zamówienia podstawowego.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8, 80.41.12.00-2.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 3.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI
• Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
• III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Oświadczenie wykonawcy.
• III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Część I - Wykonawca wykonał w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym czasie, co najmniej dwie usługi/szkolenia oraz przeszkolili łącznie minimum 20 osób w zakresie merytorycznym objętym przedmiotem zamówienia, - potwierdzające posiadanie wiedzy i doświadczenia w zakresie niezbędnym do wykonania zamówienia będącego przedmiotem niniejszego postępowania. Część II - Wykonawca wykonał w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym czasie, co najmniej dwie usługi/szkolenia oraz przeszkolili łącznie minimum 20 osób w zakresie merytorycznym objętym przedmiotem zamówienia, - potwierdzające posiadanie wiedzy i doświadczenia w zakresie niezbędnym do wykonania zamówienia będącego przedmiotem niniejszego postępowania. Część III - Wykonawca wykonał w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym czasie, co najmniej dwie usługi/szkolenia (każde szkolenie trwające min. 80 godz. lekcyjnych.) oraz przeszkolili łącznie minimum 30 osób w zakresie merytorycznym objętym przedmiotem zamówienia, - potwierdzające posiadanie wiedzy i doświadczenia w zakresie niezbędnym do wykonania zamówienia będącego przedmiotem niniejszego postępowania.

III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Część I - Wykonawca dysponuje potencjałem technicznym niezbędnym do wykonania zamówienia tj. zapewni: pojazdy ciężarowe, autobus do przeprowadzenia szkolenia przez cały okres jego trwania zgodnie z warunkami określonymi w ustawie z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. 2001 Nr 125 poz. 1371 z późń. zm.) w związku z § 4 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 1 kwietnia 2010 r. Dz. U z 2010 r. Nr 53, poz. 314 w sprawie szkolenia kierowców wykonujących przewóz drogowy, poprzez wykazanie potencjału technicznego niezbędnego do realizacji poszczególnych zadań zgodnie z oświadczeniem Wykonawcy. wykonawca dysponuje placówkami przeznaczonymi do szkolenia kierowców i spełniającymi warunki określone ustawie z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz.U. 2001 Nr 125 poz. 1371 z późń. zm.) w związku z § 3 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 1 kwietnia 2010 r. Dz. U z 2010 r. Nr 53, poz. 314 w sprawie szkolenia kierowców wykonujących przewóz drogowy, poprzez wykazanie wykazu placówek, w których realizowane będą zadania zgodnie z oświadczeniem Wykonawcy. Część II i III oświadczenie wykonawcy.

• III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Część I - Wykonawca dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia oraz posiadającymi kwalifikacje niezbędne do wykonania zamówienia tj.: instruktorami posiadającymi uprawnienia (dokumenty potwierdzające uprawnienia do przeprowadzenia szkolenia) zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. 2001 Nr 125 poz. 1371 z późń. zm.) w związku z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 1 kwietnia 2010 r. Dz. U z 2010 r. Nr 53, poz. 314 w sprawie szkolenia kierowców wykonujących przewóz drogowy, poprzez wykazanie osób, które będą uczestniczyć w realizacji szkolenia (poszczególnych zadań) zgodnie z oświadczeniem Wykonawcy. Część II - Wykonawca dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia oraz posiadającymi kwalifikacje niezbędne do wykonania zamówienia tj.: instruktorami posiadającymi uprawnienia (dokumenty potwierdzające uprawnienia do przeprowadzenia szkolenia) zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 20 września 2001 w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych, poprzez wykazanie osób, które będą uczestniczyć w realizacji szkolenia (poszczególnych zadań) zgodnie z oświadczeniem Wykonawcy. Część III - wykonawca dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia oraz posiadającymi kwalifikacje niezbędne do wykonania zamówienia tj.: osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają uprawnienia: wykształcenie wyższe kierunkowe odpowiadające prowadzonemu przedmiotowi lub udokumentowane uczestnictwo w kursie/szkoleniu odpowiadające prowadzonemu przedmiotowi lub posiadają 5 letni staż pracy na stanowisku odpowiadającym zakresowi tematycznemu prowadzonego przedmiotu, które będą uczestniczyć w realizacji szkolenia (poszczególnych zadań) zgodnie z oświadczeniem Wykonawcy.

• III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 200.000 złotych

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
• III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
• wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
• wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami
• wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
• oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
• opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
• III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
• oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
• aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
• aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
• aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
• aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
• III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
• nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
• nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
• nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
• III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia

III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Dla Części III - aktualny (potwierdzony przez pracownika właściwego Wojewódzkiego Urzędu Pracy (pieczęcią imienną i firmową) nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert) wpis do rejestru instytucji szkoleniowych prowadzonych przez WUP (Rozporządzenie Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 27.10.2004r. w sprawie rejestru instytucji szkoleniowych; Ustawa o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (art. 20 ust. 1) z dnia 20.04.2004r., Dz. U. z 2004r., poz. 1001 ze zm.)
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.powiatlomza.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Starostwo Powiatowe w Łomży 18-400 Łomża ul. Szosa Zambrowska 1.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 27.04.2012 godzina 12:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Łomży 18-400 Łomża ul. Szosa Zambrowska 1 p. 304.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projektu pn. Specjalizacja - motorem sukcesu zawodowego o nr WND-POKL.08.01.01.-20-06611.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Szkolenie prawo jazdy kat. C, C+E oraz szkolenie w ramach kwalifikacji wstępnej przyśpieszonej w zakresie bloku programowego kat. C, C+E, C1, C1 +E.
• 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przeszkolenie 15 osób - prawo jazdy kategorii C lub C + E..
• 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.41.12.00-2.
• 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.11.2012.
• 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:
o 1. Cena - 80
o 2. Doświadczenie wykonawcy - 20

CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Szkolenie-operator koparko-ładowarki.
• 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Szkolenie dla 15 osób. Sprawne i właściwe działanie urządzeń i zespołów maszyny. Urabianie calizny z dostosowanie grubości skrawanej warstwy do rodzaju skały. Przekazanie urobku na środki transportu (składy wagonów, przenośniki taśmowe).Koordynacja i współpraca z obsługą środków transportu odbierających urobek. Dokonywanie zmiany położenia koparki lub zwałowarki w miarę postępu eksploatacja skarpy. Montowanie, demontowanie, przeglądanie, naprawianie i remonty bieżące maszyn. Przepisy bhp i ppoż.,w tym stosowanie odzieży ochronnej i sprzętu ochrony osób oraz zabezpieczenie przeciwurazowe..
• 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8.
• 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2012.
• 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:
o 1. Cena - 80
o 2. Doświadczenie wykonawcy - 20

CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Szkolenie - księgowy i szkolenie specjalista do spraw kadr.
• 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Szkolenie 1- Księgowy dla 30 osób 2grupy x 15 os. -150 godz. grupa. Termin realizacji zamówienia wrzesień - grudzień 2012r. - 1 grupa i styczeń-kwiecień 2013r. -2 grupa. Zakres merytoryczny min.: Prowadzenie obsługi finansowo-księgowej, planowanie budżetu, bieżąca ewidencja i rejestracja operacji gospodarczych, obliczanie i rozliczanie kosztów produkcji, podatki i składki, kontrola dokumentów finansowych, sporządzanie zestawień obrotów i sald syntetycznych, sprawozdań finansowych oraz bilansów zysków i strat. Uzupełnione o zagadnienia związane z obsługa komputerowego programu księgowego. Szkolenie powinno obejmować: rachunkowość komputerowa, pakiet MS OFFICE, program SYMFONIA. Szkolenia w pracowni komputerowej z wykorzystaniem pracy uczestnika przy komputerze min. 75 godz. szkolenia. Szkolenie zakończone egzaminem wewnętrznym sprawdzającym umiejętności zdobyte przez uczestników. Ramowy program szkolenia - musi zostać załączony do oferty. Szkolenie 2 - Specjalista do spraw kadr dla 30 osób 2grupy x 15 os. -150 godz. grupa. Termin realizacji zamówienia listopad 2012r. - luty 2013r. - 1 grupa i marzec-czerwiec 2013r. - 2 grupa. Zakres merytoryczny min.: Opracowywanie, weryfikacja i przechowywanie dokumentów związanych ze sprawami pracowników, gromadzenie danych dotyczących pracowników ,opracowywanie i przeglądanie dokumentów kandydatów do pracy np. ocena kwalifikacji i uprawnień kandydatów, sprawdzanie wiarygodności kandydatów, zbieranie danych z potencjalnych źródeł informacji przygotowanie rekomendacji dotyczącej obsadzania stanowisk , raporty na tematy związane z działalności w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi, obsługa kadrowego programu komputerowego - pakiet MS OFFICE, System SYMFONIA - kadry i płace, ubezpieczenia i program PŁATNIK Szkolenia w pracowni komputerowej z wykorzystaniem pracy uczestnika przy komputerze min. 75 godz. szkolenia. Szkolenie zakończone egzaminem wewnętrznym sprawdzającym umiejętności zdobyte przez uczestników . Ramowy program szkolenia - musi zostać załączony do oferty..
• 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8.
• 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2013.
• 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:
o 1. Cena - 60
o 2. Doświadczenie wykonawcy - 40

W załączeniu Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia
Pliki do pobrania:
Data powstania: piątek, 20 kwi 2012 18:41
Data opublikowania: piątek, 20 kwi 2012 19:02
Data przejścia do archiwum: sobota, 28 kwi 2012 19:29
Opublikował(a): RGSP
Zaakceptował(a): RGSP
Artykuł był czytany: 2620 razy