Dokonanie zmian w operacie ewidencji gruntów
Miejsce załatwienia sprawy
Starostwo Powiatowe w Łomży – Wydział Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami – Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjno - Kartograficznej ul. Szosa Zambrowska 1/27- parter -pokój 108; 112; ; tel .215-69-31, 215-69-28
Godziny przyjęć interesantów:
Poniedziałek-Piątek - 8.00-15.00
Godziny przyjęć interesantów:
Poniedziałek-Piątek - 8.00-15.00
Wymagane dokumenty
- wniosek określający kto występuje o dokonanie zmiany w operacie ewidencji gruntów i budynków;
- kogo lub czego dotyczy zmiana z podaniem nazwy obrębu, nazwy gminy, numeru działki
- na podstawie jakiego dokumentu ma być dokonana zmiana
- do wniosku dołączyć dokument np.:
- akt notarialny , prawomocne orzeczenie Sądu, w przypadku adresu ksero dowodu osobistego z adresem ,umowę dzierżawy.
Formularz wniosku stanowi załącznik.
- kogo lub czego dotyczy zmiana z podaniem nazwy obrębu, nazwy gminy, numeru działki
- na podstawie jakiego dokumentu ma być dokonana zmiana
- do wniosku dołączyć dokument np.:
- akt notarialny , prawomocne orzeczenie Sądu, w przypadku adresu ksero dowodu osobistego z adresem ,umowę dzierżawy.
Formularz wniosku stanowi załącznik.
Termin załatwienia sprawy (udzielenia odpowiedzi):
Do 14 dni.
Inne wskazówki, uwagi:
Zmiany dokonywane są na wniosek złożony do Starostwa Powiatowego w Łomży przez właścicieli lub władających oraz przez osoby mające interes prawny /druk wniosku w pokoju 109/. Dotyczą zmian podmiotowych, zmiany zapisów odnośnie właściciela lub władającego na podstawie postanowień Sądów, aktów notarialnych, umów przekazania gospodarstw z lat osiemdziesiątych, umów dzierżawy i innych oraz zmian przedmiotowych, w oznaczeniu nieruchomości, powierzchni, adresu itp.
Dostarczone dokumenty powinny być prawomocne. W przypadku kserokopii dokumentu należy poświadczyć go za zgodność z oryginałem. Ponadto na postanowieniu sądowym o nabyciu spadku należy wpisać imiona rodziców wszystkich spadkobierców oraz aktualne ich adresy, NIP, PESEL.
Umowa dzierżawy powinna być sporządzona czytelnie z określeniem przedmiotu dzierżawy tj. na jakim obrębie, jakie działki. Należy podać pełne dane dzierżawcy – imię i nazwisko, imiona rodziców, adres zamieszkania, NIP, PESEL.
Umowa dzierżawy może być sporządzona notarialnie lub spisana odręcznie w co najmniej
3 egzemplarzach. W tym przypadku należy poświadczyć własnoręczność podpisów właściciela i dzierżawcy we właściwym miejscowo Urzędzie Gminy.
Dostarczone dokumenty powinny być prawomocne. W przypadku kserokopii dokumentu należy poświadczyć go za zgodność z oryginałem. Ponadto na postanowieniu sądowym o nabyciu spadku należy wpisać imiona rodziców wszystkich spadkobierców oraz aktualne ich adresy, NIP, PESEL.
Umowa dzierżawy powinna być sporządzona czytelnie z określeniem przedmiotu dzierżawy tj. na jakim obrębie, jakie działki. Należy podać pełne dane dzierżawcy – imię i nazwisko, imiona rodziców, adres zamieszkania, NIP, PESEL.
Umowa dzierżawy może być sporządzona notarialnie lub spisana odręcznie w co najmniej
3 egzemplarzach. W tym przypadku należy poświadczyć własnoręczność podpisów właściciela i dzierżawcy we właściwym miejscowo Urzędzie Gminy.
Podstawa prawna:
- Rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z 27 lipca 2021r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków /Dz. U. z 2024 r. poz. 219 z późn. zm./
Data sporządzenia
poniedziałek, 25 sie 2003 14:02
Data zatwierdzenia
poniedziałek, 25 sie 2003 14:07
Pliki do pobrania:
- Wniosek o dokonanie zmiany w operacie ewidencji gruntów (docx) 5 sty 2022 13:05