BIP - Starostwa Powiatowego w Łomży

Biuletyn Informacji Publicznej

Refundacja wynagrodzenia oraz składek na ubezpieczenie społeczne pracodawcy zatrudniającemu osoby niepełnosprawne

Miejsce załatwienia sprawy

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Łomży
18-400 Łomża, ul. Szosa Zambrowska 1/27, pokój nr 208
tel.2156944

Godziny przyjęć interesantów:

Poniedziałek - piątek 8:00 - 15:00

Wymagane dokumenty

Wniosek pracodawcy, którego wzór stanowi załącznik Wn-K (I) oraz Wn-K (II) do rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 17 października 2007r. w sprawie refundacji wynagrodzenia oraz składek na ubezpieczenia społeczne pracodawcy zatrudniającemu osoby niepełnosprawne (Dz.U.Nr.194, poz. 1405).

Do wniosku dołączają:
1. Kopię dokumentu poświadczającego formę prawną prowadzenia działalności:
- zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej dla osób fizycznych i jednostek nieposiadających osobowości prawnej,
- wyciąg z rejestru przedsiębiorców KRS i aktu notarialnego – w przypadku osób prawnych,
- umowy spółki cywilnej potwierdzonej w urzędzie skarbowym, w szczególnych przypadkach koncesję lub pozwolenie na prowadzenie działalności ,
2. Kopię dokumentu określającego tytuł prawny do nieruchomości/ budynku/ lokalu, w którym mają zostać utworzone przystosowane stanowiska pracy lub które ma podlegać adaptacji,
3. Zaświadczenie o zarejestrowaniu w Wojewódzkim Urzędzie Statystycznym i nadaniu numeru statystycznego REGON;
4. Kopię decyzji stwierdzającej nadanie numeru identyfikacji podatkowej NIP.
5. Odpowiednio: bilans rachunek zysków i strat za ostatnie dwa lata, wraz z dowodem przyjęcia przez urząd skarbowy lub poświadczone przez audytora albo z dowodem nadania do urzędu skarbowego; /w przypadku pracodawcy działającego przez okres krótszy niż dwa lata należy przedstawić dokumenty za okres, co najmniej 12 miesięcy /

Inne załączniki:
- pełnomocnictwa w przypadku, gdy wniosek podpisany jest przez osoby upełnomocnione do reprezentowania Projektodawcy,
- zaświadczenie z ZUS o niezaleganiu w składkach na ubezpieczenia społeczne za zatrudnionych pracowników

Gdzie odebrać formularze:

PCPR w Łomży, ul. Szosa Zambrowska 1/27, pokój nr 208

Opłaty:

Interesanci opłat nie ponoszą

Termin załatwienia sprawy (udzielenia odpowiedzi):

Pracodawca składa wniosek z kompletem dokumentów. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości we wniosku, w terminie 14 dni od dnia otrzymania wniosku Pracodawca zostaje powiadomiony oraz wezwany do ich usunięcia w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania. Pracodawca zostaje powiadomiony o sposobie rozpatrzenia wniosku w terminie 30 dni od otrzymania kompletnego wniosku.

W przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku, w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania przeprowadza się negocjacje warunków umowy.

W terminie 14 dni od dnia zakończenia negocjacji zostaje zawarta umowę z Pracodawcą., który jest zobowiązany do zatrudnienia osoby niepełnosprawnej w terminie 3 miesięcy od dnia zawarcia umowy.

Podstawą zwrotu jest wniosek pracodawcy o refundację wynagrodzenia oraz składek na ubezpieczenia społeczne osób niepełnosprawnych (Wn-K (II).

Tryb odwoławczy:

nie przysługuje

Inne wskazówki, uwagi:

1. Pracodawca, który zobowiąże się zatrudnić przez okres 12 miesięcy osoby niepełnosprawne bezrobotne lub poszukujące pracy i niepozostające w zatrudnieniu, skierowane do pracy, przez powiatowy urząd pracy może otrzymać ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych:

refundację 60% wynagrodzenia przed opodatkowaniem zatrudnionych w ramach umowy osób niepełnosprawnych,
refundację 60% składek na ubezpieczenia społecznej od wynagrodzeń osób niepełnosprawnych
2. Pracodawca jest zobowiązany do zabezpieczenia zwrotu kwoty refundacji w formie poręczenia, w tym poręczenia spółdzielni socjalnej, weksla z poręczeniem wekslowym (awal), gwarancji bankowej, zastawu na prawach lub rzeczach, blokady rachunku bankowego lub aktu notarialnego o poddaniu się egzekucji przez dłużnika, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 17 października 2007r. w sprawie refundacji wynagrodzenia oraz składek na ubezpieczenia społeczne pracodawcy zatrudniającemu osoby niepełnosprawne.

3. Zwrotowi nie podlegają koszty poniesione przez Pracodawcę przed dniem podpisania umowy.

4. Zatrudnienie, krótsze niż 12 miesięcy zobowiązuje pracodawcę, do zwrotu otrzymanej refundacji wynagrodzeń oraz składek na ubezpieczenia społeczne.

5. Zwrotowi nie podlega refundacja w przypadku:

wypowiedzenia pracy przez Pracodawcę w związku z naruszeniem przez pracownika podstawowych obowiązków pracowniczych,

rozwiązania stosunku pracy przez pracownika (osobę niepełnosprawną),

wygaśnięcia umow

Podstawa prawna:

a) ustawa z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. Nr 123 , poz.776 art. 26 f),

b) rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 17 października 2007 r. w sprawie refundacji wynagrodzenia oraz składek na ubezpieczenia społeczne pracodawcy zatrudniającemu osoby niepełnosprawnej (Dz. U. Nr 194 poz. 1405).

Opracował

Izabella Grochowska

Odpowiedzialny za aktualizację informacji:

Urszula Szlichta

Data sporządzenia

wtorek, 4 mar 2008 12:58

Data zatwierdzenia

wtorek, 4 mar 2008 13:31
Pliki do pobrania:
Data dodania: wtorek, 4 mar 2008 12:58
Data upublicznienia: wtorek, 4 mar 2008 13:31
Data przejścia do archiwum: poniedziałek, 2 cze 2008 08:49
Opublikował(a): Urszula Szlichta
Zaakceptował(a): Urszula Szlichta
Artykuł był czytany: 1689 razy