Starosta Łomżyński
- Do zakresu zadań i kompetencji Starosty jako kierownika Starostwa należy:
- organizowanie pracy Starostwa;
- podejmowanie działań zapewniających prawidłową realizację zadań;
- upoważnianie pracowników Starostwa do wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej;
- realizacja polityki personalnej w Starostwie;
- wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego wobec pracowników Starostwa z zakresu prawa pracy;
- wykonywanie innych zadań zastrzeżonych dla Starosty ustawami, uchwałami Rady i Zarządu oraz wynikających z postanowień Statutu Powiatu i Regulaminu Organizacyjnego Starostwa.
- Starosta lub upoważnieni pracownicy dokonują czynności w sprawach z zakresu prawa pracy w stosunku do pracowników Starostwa, z zastrzeżeniem przepisów szczególnych.
- Starosta sprawuje bezpośredni nadzór nad działalnością:
- Wicestarosty;
- Skarbnika;
- Wydziału Finansowego;
- Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami;
- Wydziału Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Budownictwa;
- Samodzielnego stanowiska ds. Kadr;
- Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych;
- Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego;
- Inspektora Ochrony Danych;
- Administratora Systemów Informatycznych;
- Powiatowego Rzecznika Konsumentów.