Zarządzenie Nr 18/2023 STAROSTY ŁOMŻYŃSKIEGO
z dnia: z dnia 28 czerwca 2023 roku
Na podstawie art. 4 ust. 1 pkt 15 i art. 38 a ust. 1 i 2 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1526, z 2023 r. poz. 572) zarządzam, co następuje:
§ 1. Powołuję niżej wymienione osoby w skład Powiatowej Komisji Bezpieczeństwa i Porządku, zwanej dalej Komisją na kadencję w latach 2023 - 2026:
1) Lech Marek Szabłowski – przewodniczący;
2) Tadeusz Góralczyk – radny powiatu łomżyńskiego;
3) Kazimierz Polkowski – radny powiatu łomżyńskiego;
4) Adam Kalinowski – Komendant Miejski Państwowej Straży Pożarnej w Łomży;
5) Jacek Albin Nowakowski – Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Łomży;
6) Wojciech Borzuchowski – Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Łomży;
7) Przemysław Rybicki - Naczelnik Wydziału Patrolowo-Interwencyjnego Komendy Miejskiej Policji w Łomży;
8) Radosław Jankowski – Naczelnik Wydziału Sztab Policji Komendy Miejskiej Policji w Łomży;
9) Alicja Gajdamowicz- – Zastępca Prokuratora Rejonowego w Łomży.
§ 2. Przewodniczący może zaprosić do udziału w pracach Komisji z głosem doradczym funkcjonariuszy i pracowników innych niż Policja powiatowych służb, inspekcji i straży oraz pracowników innych organów administracji publicznej wykonujących zadania z zakresu porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli na terenie powiatu.
§ 3. Do zadań Komisji należy:
1) ocena zagrożeń porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli na terenie powiatu,
2) opiniowanie pracy Policji i innych powiatowych służb, inspekcji i straży, a także jednostek organizacyjnych wykonujących na terenie powiatu zadania z zakresu porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli,
3) przygotowanie projektu powiatowego programu zapobiegania przestępczości oraz ochrony porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli,
4) opiniowanie projektów programów współdziałania Policji i innych powiatowych służb, inspekcji i straży oraz jednostek organizacyjnych wykonujących na terenie powiatu zadania z zakresu porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli,
5) opiniowanie projektu budżetu powiatu – w zakresie porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli,
6) opiniowanie projektów aktów prawa miejscowego i innych dokumentów sprawach związanych z wykonywaniem zadań, o których mowa w pkt 1, 2 i 4,
7) opiniowanie zleconych przez starostę, innych niż wymienione w pkt 2 i pkt 4 – 6 zagadnień dotyczących porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli.
§ 4. Kadencja Komisji trwa 3 lata.
§ 5. Odwołanie członka Komisji przed upływem kadencji przez organ, który go powołał lub delegował jest możliwe jedynie z ważnych powodów, które podaje się na piśmie. Członkostwo w Komisji radnego delegowanego przez radę powiatu ustaje zawsze z wygaśnięciem jego mandatu.
§ 6. W przypadku śmierci, odwołania lub rezygnacji członka Komisji przed upływem kadencji, organ, który go powołał lub delegował, powołuje lub deleguje nowego członka Komisji na okres pozostały do upływu kadencji poprzedniego członka.
§ 7. Posiedzenia Komisji zwołuje przewodniczący w zależności od potrzeb.
§ 8. Obsługę administracyjno - biurową Komisji zapewnia Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego Starostwa Powiatowego w Łomży.
§ 9. Tracą moc:
1) Zarządzenie Starosty Łomżyńskiego nr 22/2020 z dnia 6 lipca 2020 r. w sprawie powołania członków Powiatowej Komisji Bezpieczeństwa i Porządku;
2) Zarządzenie Starosty Łomżyńskiego nr 45/2022 z dnia 12 grudnia 2022 r. zmieniające Zarządzenie Starosty Łomżyńskiego nr 22/2020 z dnia 21 lipca 2020 r. w sprawie powołania członków Powiatowej Komisji Bezpieczeństwa i Porządku.
§ 10. Zarządzenie obowiązuje od dnia 6 lipca 2023 r.