BIP - Starostwa Powiatowego w Łomży

Biuletyn Informacji Publicznej

ZARZĄDZENIE Nr 45/05 Starosty Łomżyńskiego

z dnia: 29 sierpnia 2005 roku
w sprawie ustalenia procedury rekrutacji pracowników
Na podstawie art. 34 ust.1 i 35 ust.2 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym ( Dz. U. 2001r. Nr. 142, poz. 1592, z późn. zmianami )
zarządzam, co następuje:


§ 1. Przyjąć procedurę Rekrutacji Pracowników stanowiącą załącznik do niniejszego zarządzenia.


§ 2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.


Starosta
Wojciech Kubrak

Załącznik do Zarządzenia Nr 45/05
Starosty Łomżyńskiego
z dnia 29 sierpnia 2005r.


PROCEDURA REKRUTACJI PRACOWNIKÓW DO STAROSTWA POWIATOWEGO W ŁOMŻY


I. Cel procedury:
Celem procedury jest ustalenie zasad zatrudniania pracowników
w oparciu o przejrzyste kryteria oraz zagwarantowanie równego dostępu do miejsc
pracy w urzędzie.

II. Zakres procedury:

Procedura reguluje zasady naboru pracowników do Starostwa Powiatowego
na stanowiska zatrudnianych pracowników na podstawie umowy o
pracę, z wyłączeniem stanowisk obsadzanych w drodze wyboru i powołania. Procedura określa czynności od przygotowania naboru do wyłonienia
kandydata bez czynności nawiązania stosunku pracy.
Procedury nie stosuje się do pracowników, których status prawny określają odrębne przepisy, inne niż wymienione w pkt. IV

III. Właściciel procedury: Główny specjalista ds. kadr

IV. Definicje i akty prawne:

1. ustawa z dnia 22 marca 1990 r. o pracownikach samorządowych
(Dz. U. z 2001 r. nr 142, poz. 1593 z późniejszymi zmianami),
2. ustawa z dnia 5 czerwca 1990 r. o samorządzie powiatowym
(Dz. U. z 2001 r. nr 142, poz. 1591 z późniejszymi zmianami),
3. ustawa z 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy
( Dz. U. z 1998 r. nr 21, poz. 94 z późniejszymi zmianami),
4. rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 28 maja 1996 r.
w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach
związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych
pracownika – (Dz. U. Nr 62 poz.286 ze zm.).

V. Przebieg procedury :

1. Zgłoszenie potrzeby zatrudnienia.

1.1. Sekretarz, na podstawie informacji naczelników wydziałów zgłasza
Staroście potrzebę zatrudnienia. W przypadku nowotworzonych
stanowisk, konieczna jest analiza skutków finansowych zwiększenia zatrudnienia. W sytuacji, kiedy potrzeba zatrudnienia wiąże się z koniecznością utworzenia nowego stanowiska pracy, zgłoszenie powinno zawierać opis zadań dla tego stanowiska oraz oszacowanie wymiaru czasu pracy. Zgłoszenie następuje w formie pisemnej i zawiera uzasadnienie potrzeby zatrudnienia. Zgłoszenie następuje nie później niż w terminie 3 m-cy przed planowanym zatrudnieniem. W sytuacjach szczególnych ww. termin nie obowiązuje.

1.2. Starosta dokonuje oceny potrzeby zatrudnienia. W trakcie oceny
analizowana jest możliwość wewnętrznych przesunięć na istniejących stanowiskach pracy oraz możliwość zatrudnienia na czas nieokreślony, pracowników zatrudnionych na czas określony.
Wynik oceny jest zapisywany na zgłoszeniu potrzeby zatrudnienia. W razie
konieczności pozyskania dodatkowych informacji, Sekretarz uzupełnia wniosek.
O wyniku oceny Starosta zawiadamia Sekretarza, który zaakceptowany wniosek
przekazuje głównemu specjaliście ds. kadr.
W przypadku podjęcia decyzji o dokonaniu wewnętrznego przesunięcia ( w tym
wybór osoby zatrudnionej na czas określony) niniejsza procedura nie ma
zastosowania.

2. Przygotowanie rekrutacji.

2.1. Główny specjalista ds. kadr na polecenie Sekretarza przygotowuje
szczegółowy opis stanowiska oraz zestaw wymagań dla kandydata na to stanowisko.
Opis podlega zatwierdzeniu przez Starostę.
2.2. Opis stanowiska zawiera: nazwę stanowiska, miejsce w strukturze
organizacyjnej, cel istnienia stanowiska, główne zadania, uprawnienia wynikające ze stanowiska.
2.3. Wymagania wobec kandydata obejmują: poziom i kierunek wykształcenia,
zakres wiedzy ogólnej i specjalistycznej, doświadczenie zawodowe i staż pracy,
wymagane uprawnienia i egzaminy zawodowe, umiejętności, wymagane
przeszkolenie przed i po zatrudnieniu, cechy charakteru oraz inne wymagania
kwalifikacyjne wynikające z przepisów szczególnych.

2.4. Na podstawie opisu stanowiska i zestawu wymagań, główny specjalista ds.kadr przygotowuje kryteria doboru kandydata, które zatwierdza Starosta.
W razie konieczności wprowadzenia poprawek, zmiany dokonywane są przez
głównego specjalistę ds.kadr . Kryteria ponownie przedstawiane są do zatwierdzenia Staroście.

3. Podanie do publicznej wiadomości informacji o konkursie.

3.1. Główny specjalista ds. kadr przygotowuje projekt ogłoszenia o konkursie na
stanowisko. Treść ogłoszenia oraz zlecenie publikacji podlega zatwierdzeniu przez
Starostę.

3.2. Miejscem publikacji jest tablica ogłoszeń, Biuletyn Informacji Publicznej Starostwa, a w uzasadnionych przypadkach możliwe jest także zamieszczenie ogłoszenia w gazecie regionalnej. Równocześnie informacje o wolnym stanowisku przekazuje się do Powiatowego Urzędu Pracy w Łomży.

3.3. Ogłoszenie powinno zawierać:
a) nazwę i adres jednostki,
b) określenie stanowiska urzędniczego,
c) określenie wymagań związanych ze stanowiskiem urzędniczym zgodnie wobec
opisem danego stanowiska, ze wskazaniem, które wobec nich są niezbędne,
a które dodatkowe,
d) wskazanie zakresu zadań wykonywanych na stanowisku urzędniczym,
e) wskazanie wymaganych dokumentów,
e) określenie terminu i miejsca składania dokumentów.

3.4. Termin do składania dokumentów nie powinien być krótszy niż 14 dni od dnia opublikowania tego ogłoszenia w Biuletynie.

3.5. Główny specjalista ds. kadr przekazuje ogłoszenie do wydziału
organizacyjnego celem publikacji na stronie internetowej urzędu i na tablicach
ogłoszeń. Pracownik wydziału organizacyjnego w ciągu 3 dni zamieszcza ogłoszenie w Biuletynie Informacji Publicznej, na tablicy ogłoszen , a w uzasadnionych przypadkach możliwe jest także zamieszczenie ogłoszenia w gazecie regionalnej. Równocześnie informacje o wolnym stanowisku przekazuje się do Powiatowego Urzędu Pracy w Łomży.

3.6 Czas publikacji ogłoszenia na tablicach ogłoszeń oraz na stronie internetowej
urzędu i w prasie regionalnej wynosi minimum 14 dni przed terminem
rozpoczęcia przyjmowania ofert kandydatów.


3.7. Główny specjalista ds. kadr przygotowuje projekt zarządzenia Starosty w
sprawie powołania komisji konkursowej i regulaminu konkursu. Projekty zarządzeń zatwierdza Starosta.

3.8. Po upływie terminu do złożenia dokumentów określonego w ogłoszeniu o
naborze, upowszechnia się w Biuletynie listę kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne określone w ogłoszeniu o naborze.

3.9. Lista, o której mowa w pkt.3.8. zawiera imiona i nazwiska kandydatów oraz ich miejsce zamieszkania w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

3.10. Informacje o kandydatach, którzy zgłosili się do naboru, stanowią informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami związanymi ze stanowiskiem urzędniczym, określonymi w ogłoszeniu o naborze.

4.Postepowanie konkursowe i wybór kandydata.

4.1. Po upływie terminu składania ofert, komisja konkursowa dokonuje oceny
formalnej ofert zgodnie z regulaminem konkursu, odrzucając oferty nie spełniające
ustalonych wymagań. Kandydaci, których oferty spełniają ustalone wymagania, są
dopuszczeni do dalszego postępowania konkursowego.

4.2. W uzasadnionych przypadkach wybór może być poprzedzony testem lub
rozmową kwalifikacyjną. Po zakończeniu postępowania konkursowego
przeprowadzonego zgodnie z regulaminem konkursu, sposród osób spełniających
warunki wymagane w ogłoszeniu, zespół wybiera nie wiecej niż 2 kandydatów ,
którzy uzyskali najwyższą ocenę komisji konkursowej do zarekomendowania
Staroście. Starosta przeprowadza ostateczną rozmowę ze wskazanymi
kandydatami i decyduje o zatrudnieniu spośród osób rekomendowanych przez
zespół i ustala warunki zatrudnienia.


4.3. W przypadku nie rozstrzygnięcia konkursu z uwagi na brak ofert spełniających
wymogi określone w ogłoszeniu, postępowanie konkursowe przeprowadza się
ponownie.


4.4.Z przeprowadzonego naboru kandydatów na wolne stanowisko pracy sporządza
się protokół.


4.5. Protokół zawiera w szczególności:
1) określenie stanowiska urzędniczego, na które był prowadzony nabór, liczbę
kandydatów oraz imiona, nazwiska i adresy nie więcej niż 5 najlepszych
kandydatów uszeregowanych według spełniania przez nich poziomu
wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze,
2) informację o zastosowanych metodach i technikach naboru,
3) uzasadnienie dokonanego wyboru.

4.6. Informację o wyniku naboru upowszechnia się w terminie 14 dni od dnia zatrudnienia wybranego kandydata albo zakończenia procedury naboru, w przypadku gdy w jego wyniku nie doszło do zatrudnienia żadnego kandydata.


5. Podanie do publicznej wiadomości wyniku postępowania konkursowego.

5.1.Główny specjalista ds. kadr zawiadamia wszystkich uczestników
postępowania konkursowego o wynikach konkursu, przygotowuje informacje, kto
został wybrany i przekazuje elektroniczną wersję ogłoszenia właściwemu
pracownikowi wydziału organizacyjnego, który w ciągu 3 dni od dnia wyboru,
zamieszcza informacje w Biuletynie Informacji Publicznej i na tablicach ogłoszeń.

5.2. Informacje o wyniku naboru upowszechnia się w Biuletynie i na tablicy informacyjnej przez okres co najmniej 3 miesięcy.

5.3. Informacja o której mowa w pkt.4.6. zawiera:
1) nazwę i adres jednostki,
2) określenie stanowiska urzędniczego,
3) imię i nazwisko wybranego kandydata oraz jego miejsce zamieszkania w
rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego,
4) uzasadnienie dokonanego wyboru kandydata albo uzasadnienie
niezatrudnienia żadnego kandydata na stanowisko urzędnicze.

5.4. Jeżeli stosunek pracy osoby wyłonionej w drodze naboru ustał w ciągu 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy, możliwe jest zatrudnienie na tym samym stanowisku kolejnej osoby spośród najlepszych kandydatów wymienionych w protokole tego naboru.

Data dodania:
Data upublicznienia: wtorek, 30 sie 2005 07:49
Opublikował(a): Beata Korwek
Zaakceptował(a): Beata Korwek
Artykuł był czytany: 2766 razy
Ilość edycji: 2