BIP - Starostwa Powiatowego w Łomży

Biuletyn Informacji Publicznej

Zarządzenie Nr 23/2022 STAROSTY ŁOMŻYŃSKIEGO

z dnia: 28 kwietnia 2022 r.
w sprawie przeprowadzenia pełnej inwentaryzacji składników majątku Starostwa Powiatowego w Łomży

Na podstawie art. 4 ust. 1 i 3, art. 26, art. 27 ustawy z 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz.U. z 2021 r. poz. 217 ze zm.), zgodnie z art. 68 i 69 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2021 r. poz. 305 ze zm.) oraz z Instrukcją inwentaryzacyjną w Starostwie Powiatowym w Łomży, zarządzam, co następuje:

§ 1

Przeprowadzenie pełnej inwentaryzacji składników majątkowych w Starostwie Powiatowym w Łomży.

§ 2

Na Przewodniczącego Komisji Inwentaryzacyjnej powołuję Naczelnika Wydziału Organizacyjnego – Ewelinę Wszeborowską

§ 3


  1. Inwentaryzację należy przeprowadzić zgodnie z harmonogramem określonym w załączniku nr 1.
  2. Harmonogram czynności przygotowawczych stanowi załącznik nr 2.

§ 4


  1. Inwentaryzację okresową należy przeprowadzić w terminie od 01.05.2022 r. do 31.08.2022 r. dla składników majątku określonych w poz. 1 - 3 załącznika nr 1 według stanu na dzień 30.04.2022 r.
  2. Inwentaryzację roczną należy przeprowadzić w terminie do 10.01.2023 r. dla składników majątku określonych w poz. 4 – 16 załącznika nr 1 według stanu na dzień 31.12.2022 r.

§ 5

Inwentaryzacją okresową należy objąć następujące składniki majątku:


  1. środki trwałe,
  2. środki trwałe w budowie,
  3. pozostałe środki trwałe,

 

§ 6

Inwentaryzacją roczną należy objąć następujące składniki majątku:


  1. W drodze spisu z natury:


  1. druki ścisłego zarachowania,
  2. tablice rejestracyjne, dzienniki budowy,
  3. środki trwałe i pozostałe środki trwałe, niematerialne wartości prawne – będące własnością innych jednostek, a powierzone Starostwu do używania.


  1. W drodze potwierdzenia sald:


  1. środki pieniężne zgromadzone na rachunkach bankowych,
  2. należności od kontrahentów.


  1. W drodze weryfikacji poprzez porównanie danych ksiąg rachunkowych z danymi wynikającymi z dokumentów oraz odrębnych ewidencji:


  1. środki trwałe oraz grunty,
  2. środki trwałe w budowie,
  3. wartości niematerialne i prawne,
  4. umorzenie środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych,
  5. długoterminowe aktywa finansowe,
  6. należności od pracowników,
  7. należności od kontrahentów,
  8. rozrachunki z budżetami,
  9. pozostałe rozrachunki z tytułów publiczno – prawnych,
  10. inne aktywa i pasywa.

§ 7


  1. Zobowiązuje się osoby materialnie odpowiedzialne do uporządkowania mienia i przygotowania pola spisowego celem sprawnego przeprowadzenia spisu z natury.
  2. Inwentaryzację należy przeprowadzić przy czynnym udziale osób materialnie odpowiedzialnych.
  3. Członkowie Komisji Inwentaryzacyjnej ponoszą odpowiedzialność za rzetelne przeprowadzenie inwentaryzacji zgodnie z obowiązującymi przepisami i stanem faktycznym.
  4. Po zakończeniu czynności inwentaryzacyjnych, Przewodniczący Komisji Inwentaryzacyjnej złoży sprawozdanie końcowe z przebiegu inwentaryzacji, w terminie 14 dni od dnia zakończenia inwentaryzacji.

§ 8


  1. Inwentaryzacji składników majątkowych, ustalenia różnic inwentaryzacyjnych i ich rozliczenia dokonuje Komisja Inwentaryzacyjna.
  2. Za sprawny, terminowy i prawidłowy przebieg czynności inwentaryzacyjnych odpowiedzialność ponosi Przewodniczący Komisji Inwentaryzacyjnej.
  3. Nadzór nad prawidłowym rozliczeniem inwentaryzacji oraz prawidłowym ujęciem wyników inwentaryzacji w ewidencji księgowej powierza się Skarbnikowi.
  4. Wyniki inwentaryzacji winny być ujęte w księgach rachunkowych tego roku budżetowego, na którego dzień przypada termin inwentaryzacji.

§ 9

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Data dodania:
Data upublicznienia: poniedziałek, 16 maj 2022 13:37
Opublikował(a): Adam Szponarski
Zaakceptował(a): Adam Szponarski
Artykuł był czytany: 340 razy