Uchwała Nr 84/418/2021 ZARZĄDU POWIATU ŁOMŻYŃSKIEGO
z dnia: 4 sierpnia 2021 roku
Na podstawie art. 32 ust. 2 pkt 6 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2020 r. poz. 920 oraz z 2021 r. poz. 1038) uchwala się, co następuje:
§ 1. W Regulaminie Organizacyjnym Starostwa Powiatowego w Łomży stanowiącym załącznik do uchwały Nr 11/43/2019 Zarządu Powiatu Łomżyńskiego z dnia 20 marca 2019 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Łomży wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 3 pkt 11 skreśla się wyrazy „i Sekretarza Powiatu”;
2) w § 3 pkt 12 skreśla się wyrazy „lub Sekretarzowi Powiatu”;
3) w § 7 w ust. 1:
a) po pkt 1 dodaje się pkt 1a w brzmieniu:
„1a) Sekretarz Powiatu – „SP”,”,
b) po pkt 2 dodaje się pkt 2a w brzmieniu:
„2a) Stanowisko ds. Obsługi Rady i Zarządu Powiatu – „ORiZ”,”;
4) w § 9 w ust. 3 po pkt 1 dodaje się pkt 1a w brzmieniu:
„1a) Sekretarza Powiatu;”;
5) w § 10:
a) uchyla się pkt 1,
b) po pkt 4 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 5 w brzmieniu:
„5) Stanowisko ds. Obsługi Rady i Zarządu Powiatu.”;
6) w § 11:
a) uchyla się pkt. 3,
b) uchyla się pkt 9,
c) uchyla się pkt 13,
d) pkt 16 otrzymuje brzmienie:
„16) organizowanie i koordynowanie prac związanych z przygotowaniem raportu o stanie Powiatu;”,
e) uchyla się pkt 17;
7) w § 14:
a) w ust. 1:
- po pkt 1 dodaje się pkt 1a w brzmieniu:
„1a) opracowywanie projektów aktów regulujących zasady działania Starostwa i jego komórek organizacyjnych, w tym Regulaminu Organizacyjnego Starostwa;”;
- po pkt 16 dodaje się pkt 16a w brzmieniu:
„ 16a) podejmowanie działań mających na celu podnoszenie kwalifikacji zawodowych i doskonalenie zawodowe pracowników;”;
- po pkt 18 dodaje się pkt 18a w brzmieniu:
„18a) zapewnienie warunków materialno – technicznych dla działalności Starostwa;”;
- po pkt 24 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 25 w brzmieniu:
„25) prowadzenie spraw związanych z wyborami i referendami.”;
b) uchyla się ust. 4,
c) w ust. 7 po pkt 1 dodaje się pkt 1a w brzmieniu:
„1a) organizowanie obsługi administracyjno – gospodarczej Starostwa;”;
8) po § 14 dodaje się § 14a w brzmieniu:
„§ 14. Stanowisko ds. obsługi Rady i Zarządu Powiatu
Do zadań Stanowiska ds. Obsługi Rady i Zarządu Powiatu należy:
1) obsługa administracyjno-organizacyjna posiedzeń Zarządu, ich dokumentowanie, prowadzenie zbioru protokołów i rejestru podjętych uchwał oraz ich przekazywanie do wykonywania właściwym wydziałom, jednostkom, podmiotom;
2) obsługa korespondencji kierowanej do Zarządu;
3) obsługa administracyjno-organizacyjna Rady w uzgodnieniu z Przewodniczącym Rady;
4) przekazywanie do realizacji uchwał Rady, wniosków komisji opinii Komisji, interpelacji i zapytań radnych właściwym wydziałom, jednostkom, podmiotom oraz czuwanie nad terminowym ich załatwianiem;
5) prowadzenie i udostępnianie do wglądu zbioru protokołów z sesji Rady oraz ewidencji: uchwał Rady, wniosków i opinii Komisji, interpelacji i zapytań radnych;
6) przygotowywanie projektów uchwał dotyczących organizacji wewnętrznej i pracy rady oraz jej komisji, a także uchwał związanych z rozpatrywaniem przez radę skarg, wniosków i petycji;
7) obsługa organizacyjno-administracyjna posiedzeń stałych i doraźnych Komisji powołanych przez Radę;
8) opracowywanie na potrzeby Rady i Przewodniczącego Rady projektów sprawozdań, analiz, informacji, oceni wniosków dotyczących pracy Rady, realizacji uchwał, wniosków i opinii Komisji oraz interpelacji i zapytań radnych;
9) prowadzenie korespondencji Przewodniczącego Rady i obsługa prowadzonych przez niego dyżurów;
10) przekazywanie do publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego aktów prawa miejscowego oraz innych aktów przewidzianych do publikacji;
11) przekazywanie w imieniu Starosty uchwał Rady i Zarządu organom nadzoru w tym zakresie, tj. Wojewodzie i Regionalnej Izbie Obrachunkowej;”;
9) w § 15 po pkt 9 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 10-11 w brzmieniu:
„10) gromadzenie oświadczeń majątkowych składanych Przewodniczącemu Rady i Staroście, przekazywanie ich właściwym organom oraz publikowanie w BIP;
11) przygotowywanie informacji o złożonych oświadczeniach majątkowych do przedstawienia Radzie Powiatu Łomżyńskiego.”;
10) w § 17 ust. 1 pkt 6 wyrazy „o systemie oświaty” zastępuje się wyrazami ”Prawo oświatowe”;
11) w § 19 ust. 11 wyrazy „o swobodzie działalności gospodarczej” zastępuje się wyrazami „Prawo przedsiębiorców”;
12) w § 39 pkt 3 otrzymuje brzmienie:
„3) Muzeum Przyrody – Dwór Lutosławskich w Drozdowie;”;
13) załącznik Nr 1 do Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Łomży – Schemat Organizacyjny Starostwa Powiatowego w Łomży, otrzymuje brzmienie określone w załączniku nr 1 do niniejszej uchwały;
14) załącznik Nr 2 do Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Łomży – Schemat Organizacyjny Starostwa Powiatowego w Łomży, otrzymuje brzmienie określone w załączniku nr 2 do niniejszej uchwały.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Staroście Łomżyńskiemu.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Członkowie Zarządu: Przewodniczący Zarządu:
1. Maria Dziekońska …………………….. Lech Marek Szabłowski
2. Agnieszka Zduńczyk …………………….. ……………………..
3. Tadeusz Góralczyk ……………………..
4. Kazimierz Polkowski ……………………..
- Zmiana Regulaminu Organizacyjnego - UCHWAŁA Złącznik Nr 1.docx (docx) 11 sie 2021 10:17
- Załącznik Nr 2 (docx) 11 sie 2021 10:17