BIP - Starostwa Powiatowego w Łomży

Biuletyn Informacji Publicznej

Zarządzenie Nr 38/2020 Starosty Łomżyńskiego

z dnia: 17 września 2020 roku
w sprawie wyznaczenia Koordynatora do spraw dostępności.

          Na podstawie art. 34 ust. 1 i art. 35 ust. 2 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r.  o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2020 r. poz. 920) oraz art. 14 ust. 1 ustawy z dnia  19 lipca 2019 r.   o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2020 r. poz. 1062) zarządzam, co następuje:

§ 1.


  1. Wyznaczam na Głównego Koordynatora do spraw dostępności cyfrowej i informacyjno-komunikacyjnej Pana Adama Szponarskiego – pracownika Starostwa Powiatowego w Łomży.
  2. Wyznaczam na Koordynatora do spraw dostępności architektonicznej Panią Annę Wrona - pracownika Starostwa Powiatowego w Łomży.

 

§ 2.

1. Do zadań Głównego Koordynatora do spraw dostępności cyfrowej i informacyjno-komunikacyjnej należy w szczególności:

1) inwentaryzacja zasobów Starostwa Powiatowego w Łomży pod kątem spełniania minimalnych wymagań służących zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, o których mowa w art. 6 pkt 2 i 3 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r.  o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, dalej „ustawy  o dostępności”;

2) w przypadku stwierdzenia niemożności zapewnienia dostępności, o którym mowa w art. 7 ust. 1 ustawy o dostępności, opracowanie rozwiązań alternatywnych                                     i przedłożenie ich do akceptacji Staroście Łomżyńskiemu;

3) przygotowanie planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami przez Starostwo Powiatowe w Łomży do dnia 30 listopada 2020 roku;

4) koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami przez Starostwo Powiatowe w Łomży;

5) przygotowywanie raportu o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami i przekazywanie go po zatwierdzeniu przez Starostę Łomżyńskiego odpowiedniemu organowi;

6) zamieszczenie w Biuletynie Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Łomży wymaganych powszechnie obowiązującym prawem informacji, w tym:


  1. treści, o których mowa w art. 14 ust. 5 ustawy o dostępności,
  2. raportu, o którym mowa 11 ustawy o dostępności,
  3. deklaracji dostępności, zgodnie z art. 10 ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. poz. 848);

7) wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług cyfrowych i informacyjno-komunikacyjnych świadczonych przez Starostwo Powiatowe w Łomży;

2. Do zadań Koordynatora do spraw dostępności architektonicznej należy w szczególności:

1) inwentaryzacja zasobów Starostwa Powiatowego w Łomży pod kątem spełniania minimalnych wymagań służących zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, o których mowa w art. 6 pkt 1 ustawy o dostępności;

2) w przypadku stwierdzenia niemożności zapewnienia dostępności, o którym mowa w art. 7 ust. 1 ustawy o dostępności, opracowanie rozwiązań alternatywnych i przedłożenie ich do akceptacji Staroście Łomżyńskiemu;

3) przygotowanie planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności architektonicznej osobom ze szczególnymi potrzebami przez Starostwo Powiatowe w Łomży i przedłożenie go Głównemu Koordynatorowi do dnia 15 listopada 2020 roku;

4) koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w zakresie dostępności architektonicznej przez Starostwo Powiatowe w Łomży;

5) przygotowywanie danych do raportu o stanie zapewnienia dostępności architektonicznej osobom ze szczególnymi potrzebami i przekazywanie ich Głównemu Koordynatorowi.

3. Koordynatorzy do spraw dostępności obowiązani są do:

1) bieżącej aktualizacji opracowywanych dokumentów i zamieszczonych informacji na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Łomży, przypisanych do pełnienia powierzonej im funkcji;

2) współdziałania z pracownikami Starostwa Powiatowego w Łomży, współpracującymi instytucjami oraz podmiotami realizującymi zadania na rzecz Powiatu Łomżyńskiego w zakresie ułatwiania dostępu osobom ze szczególnymi potrzebami do usług świadczonych przez Starostwo Powiatowe w Łomży;

3) uczestniczenia z głosem doradczym na polecenie Starosty Łomżyńskiego w zespołach powoływanych do realizacji podejmowanych przez Powiat Łomżyński przedsięwzięć.

 

§ 3.

Zobowiązuję wszystkich pracowników Starostwa Powiatowego w Łomży do udzielania niezbędnej pomocy i wsparcia Koordynatorom w zakresie realizacji zadań.

 

§ 4.

Koordynatorzy do spraw dostępności w zakresie realizowanych zadań podlegają Staroście Łomżyńskiemu.

§ 5.

Wykonanie zarządzenia powierza się Głównemu Koordynatorowi do spraw dostępności cyfrowej  i informacyjno-komunikacyjnej i Koordynatorowi do spraw dostępności architektonicznej.

§ 6.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Starosta

Lech Marek Szabłowski

Data dodania:
Data upublicznienia: piątek, 16 paź 2020 12:21
Opublikował(a): Beata Korwek
Zaakceptował(a): Beata Korwek
Artykuł był czytany: 538 razy