Zarządzenie Nr 22/2020 Starosty Łomżyńskiego
z dnia: 22 lipca 2020 roku
Na podstawie art. 4 ust. 1 pkt 15 i art. 38 a ust. 1 i 2 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2019 r. poz. 511, 1571 i 1815) zarządzam, co następuje:
§ 1
Powołuję niżej wymienione osoby w skład Powiatowej Komisji Bezpieczeństwa i Porządku, zwanej dalej Komisją na kadencję w latach 2020 - 2023:
- Lech Marek Szabłowski – przewodniczący;
- Tadeusz Góralczyk – radny powiatu łomżyńskiego;
- Kazimierz Polkowski – radny powiatu łomżyńskiego;
- Dionizy Krzyna – Komendant Miejski Państwowej Straży Pożarnej w Łomży;
- Jacek Albin Nowakowski – Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Łomży;
- Edyta Zawojska – Naczelnik Wydziału Rozwoju Społeczno-Gospodarczego i Promocji Starostwa Powiatowego w Łomży;
- Przemysław Rybicki - Naczelnik Wydziału Patrolowo-Interwencyjnego Komendy Miejskiej Policji w Łomży,
- Przemysław Ciuklin – Naczelnik Wydziału Sztab Policji Komendy Miejskiej Policji w Łomży,
- Małgorzata Kosiorek-Soboń – Zastępca Prokuratora Rejonowego w Łomży.
§ 2
Przewodniczący może zaprosić do udziału w pracach Komisji z głosem doradczym funkcjonariuszy i pracowników innych niż Policja powiatowych służb, inspekcji i straży oraz pracowników innych organów administracji publicznej wykonujących zadania z zakresu porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli na terenie powiatu.
§ 3
Do zadań Komisji należy:
- ocena zagrożeń porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli na terenie powiatu,
- opiniowanie pracy Policji i innych powiatowych służb, inspekcji i straży, a także jednostek organizacyjnych wykonujących na terenie powiatu zadania z zakresu porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli,
- przygotowanie projektu powiatowego programu zapobiegania przestępczości oraz ochrony porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli,
- opiniowanie projektów programów współdziałania Policji i innych powiatowych służb, inspekcji i straży oraz jednostek organizacyjnych wykonujących na terenie powiatu zadania z zakresu porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli,
- opiniowanie projektu budżetu powiatu – w zakresie porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli,
- opiniowanie projektów aktów prawa miejscowego i innych dokumentów sprawach związanych z wykonywaniem zadań, o których mowa w pkt 1, 2 i 4,
- opiniowanie zleconych przez starostę, innych niż wymienione w pkt 2 i pkt 4 – 6 zagadnień dotyczących porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli.
§ 4
Kadencja Komisji trwa 3 lata.
§ 5
Odwołanie członka Komisji przed upływem kadencji przez organ, który go powołał lub delegował jest możliwe jedynie z ważnych powodów, które podaje się na piśmie. Członkostwo w Komisji radnego delegowanego przez radę powiatu ustaje zawsze z wygaśnięciem jego mandatu.
§ 6
W przypadku śmierci, odwołania lub rezygnacji członka Komisji przed upływem kadencji, organ, który go powołał lub delegował, powołuje lub deleguje nowego członka Komisji na okres pozostały do upływu kadencji poprzedniego członka.
§ 7
Posiedzenia Komisji zwołuje przewodniczący w zależności od potrzeb.
§ 8
Obsługę administracyjno - biurową Komisji zapewnia Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego Starostwa Powiatowego w Łomży.
§ 9
Tracą moc:
- Zarządzenie Starosty Łomżyńskiego nr 21/2017 z dnia 21 czerwca 2017 r. w sprawie powołania członków Powiatowej Komisji Bezpieczeństwa i Porządku
- Zarządzenie Starosty Łomżyńskiego nr 10/2018 z dnia 16 marca 2018 r. zmieniające zarządzenie Starosty Łomżyńskiego w sprawie powołania członków Powiatowej Komisji Bezpieczeństwa i Porządku.
- Zarządzenie Starosty Łomżyńskiego nr 57/2018 z dnia 20 grudnia 2018 r. zmieniające zarządzenie Starosty Łomżyńskiego w sprawie powołania członków Powiatowej Komisji Bezpieczeństwa i Porządku.
§ 10
Zarządzenie obowiązuje od dnia 22 czerwca 2020 roku.
Starosta
Lech Marek Szabłowski