BIP - Starostwa Powiatowego w Łomży

Biuletyn Informacji Publicznej

Zarządzenie Nr 9/2020 Starosty Łomżyńskiego

z dnia: 30 marca 2020 roku
w sprawie zasad organizacji pracy zdalnej w Starostwie Powiatowym w Łomży

Na podstawie art. 35 ust.2 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U.  z 2019 r. poz. 511, 1571, 1815) oraz art. 3 1  § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2019 r. poz. 1040, 1043, 1495) w związku z art. 3 ustawy z dnia 2 marca 2020 r.  o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U.                       z 2020 r. poz. 374) zarządzam, co następuje:

 

      § 1


  1. W celu przeciwdziałania COVID-19 wprowadzam możliwość świadczenia pracy przez pracowników Starostwa Powiatowego w Łomży poza miejscem jej stałego wykonywania (tzw. pracy zdalnej), na zasadach określonych w zarządzeniu.
  2. Wykonywanie pracy zdalnej dopuszcza się w okresie od dnia 30 marca 2020 r. do odwołania stanu pandemii.

 

§ 2


  1. Decyzję o rozpoczęciu i zakończeniu świadczenia pracy zdalnej przez pracownika podejmuje bezpośredni przełożony – Naczelnik Wydziału, a w stosunku do pracowników na samodzielnych stanowiskach pracy oraz Naczelników Wydziałów - Starosta.
  2. Naczelnicy Wydziałów wyznaczają pracowników mogących wykonywać pracę zdalną, przydzielają im bieżące zadania do wykonania zgodne z zakresem obowiązków wynikających z umowy o pracę oraz kontrolują ich wykonanie.
  3. Naczelnicy Wydziałów sporządzają dla każdego pracownika harmonogram uwzględniający świadczenie pracy zdalnej i przekazują go na stanowisko ds. kadr.
  4. Przy podejmowaniu decyzji o kierowaniu pracowników do pracy zdalnej Naczelnik Wydziału uwzględnia, aby zakres zadań realizowany w tym trybie, w szczególności nie obejmował:

  • zadań związanych z przetwarzaniem danych osobowych,
  • zadań wymagających dostępu do dokumentów w postaci papierowej stanowiących akta spraw,
  • zadań wymagających dostępu do systemów informatycznych w wydzielonej sieci teleinformatycznej centralnych rejestrów państwowych,
  • zadań związanych z bezpośrednią obsługą klienta.

  1. Naczelnicy Wydziałów są zobowiązani do bieżącego monitorowania sytuacji kadrowej w nadzorowanym wydziale i dostosowywania harmonogramu, o którym mowa w ust. 3,   do aktualnych zasobów, potrzeb i sytuacji tak, aby zapewnić ciągłość funkcjonowania Urzędu  i bieżące załatwianie spraw przez wydział.
  2. Pracownicy zobowiązani są wykonywać pracę zdalną zgodnie z zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy.

§ 3

Wykonanie zarządzenia powierzam Sekretarzowi Powiatu oraz Naczelnikom Wydziałów Starostwa Powiatowego  w Łomży.

§ 4

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Starosta

Lech Marek Szabłowski

Data dodania:
Data upublicznienia: czwartek, 16 kwi 2020 15:26
Opublikował(a): Beata Korwek
Zaakceptował(a): Beata Korwek
Artykuł był czytany: 612 razy