Zarządzenie Nr 9/2020 Starosty Łomżyńskiego
z dnia: 30 marca 2020 roku
Na podstawie art. 35 ust.2 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2019 r. poz. 511, 1571, 1815) oraz art. 3 1 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2019 r. poz. 1040, 1043, 1495) w związku z art. 3 ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. z 2020 r. poz. 374) zarządzam, co następuje:
§ 1
- W celu przeciwdziałania COVID-19 wprowadzam możliwość świadczenia pracy przez pracowników Starostwa Powiatowego w Łomży poza miejscem jej stałego wykonywania (tzw. pracy zdalnej), na zasadach określonych w zarządzeniu.
- Wykonywanie pracy zdalnej dopuszcza się w okresie od dnia 30 marca 2020 r. do odwołania stanu pandemii.
§ 2
- Decyzję o rozpoczęciu i zakończeniu świadczenia pracy zdalnej przez pracownika podejmuje bezpośredni przełożony – Naczelnik Wydziału, a w stosunku do pracowników na samodzielnych stanowiskach pracy oraz Naczelników Wydziałów - Starosta.
- Naczelnicy Wydziałów wyznaczają pracowników mogących wykonywać pracę zdalną, przydzielają im bieżące zadania do wykonania zgodne z zakresem obowiązków wynikających z umowy o pracę oraz kontrolują ich wykonanie.
- Naczelnicy Wydziałów sporządzają dla każdego pracownika harmonogram uwzględniający świadczenie pracy zdalnej i przekazują go na stanowisko ds. kadr.
- Przy podejmowaniu decyzji o kierowaniu pracowników do pracy zdalnej Naczelnik Wydziału uwzględnia, aby zakres zadań realizowany w tym trybie, w szczególności nie obejmował:
- zadań związanych z przetwarzaniem danych osobowych,
- zadań wymagających dostępu do dokumentów w postaci papierowej stanowiących akta spraw,
- zadań wymagających dostępu do systemów informatycznych w wydzielonej sieci teleinformatycznej centralnych rejestrów państwowych,
- zadań związanych z bezpośrednią obsługą klienta.
- Naczelnicy Wydziałów są zobowiązani do bieżącego monitorowania sytuacji kadrowej w nadzorowanym wydziale i dostosowywania harmonogramu, o którym mowa w ust. 3, do aktualnych zasobów, potrzeb i sytuacji tak, aby zapewnić ciągłość funkcjonowania Urzędu i bieżące załatwianie spraw przez wydział.
- Pracownicy zobowiązani są wykonywać pracę zdalną zgodnie z zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy.
§ 3
Wykonanie zarządzenia powierzam Sekretarzowi Powiatu oraz Naczelnikom Wydziałów Starostwa Powiatowego w Łomży.
§ 4
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Starosta
Lech Marek Szabłowski