Zarządzenie Nr 6/2020 Starosty Łomżyńskiego
z dnia: 25 lutego 2020 roku
Na podstawie § 7 uchwały nr XIII/89/2020 Rady Powiatu Łomżyńskiego z dnia 4 lutego 2020 roku w sprawie konsultacji społecznych z mieszkańcami dotyczących zmiany granic Powiatu Łomżyńskiego (Dz. U. Woj. Podl. poz. 990) zarządzam, co następuje:
§ 1
- Powołuję komisję do przeprowadzenia konsultacji społecznych z mieszkańcami dotyczących zmiany granic Powiatu Łomżyńskiego, zwaną dalej Komisją, w następującym składzie osobowym:
1) Maciej Karwowski - Przewodniczący Komisji;
2) Monika Domurat - Zastępca Przewodniczącego;
3) Karolina Jankowska - Sekretarz;
4) Adam Tomasz Elster - Członek;
- Do zadań Komisji należy w szczególności:
1) nadzór nad prawidłowym przebiegiem konsultacji;
2) zapewnienie właściwych warunków techniczno-administracyjnych do przeprowadzenia konsultacji, w tym zwłaszcza:
- a) zapewnienie dostępności druków ankiet odpowiednio do liczby osób chcących wziąć udział w konsultacjach;
- b) zabezpieczenie wypełnionych ankiet w sposób gwarantujący brak dostępu do nich osób niepowołanych;
3) weryfikacja osób uczestniczących w konsultacjach pod kątem spełniania przez te osoby wymogów określonych w § 2 uchwały Rady Powiatu Łomżyńskiego w sprawie konsultacji społecznych z mieszkańcami dotyczących zmiany granic Powiatu Łomżyńskiego (Dz. U. Woj. Podl.
poz. 990), zwanej dalej uchwałą;
4) rozpatrywanie skarg i zażaleń dotyczących sposobu prowadzenia i przebiegu konsultacji;
5) sporządzenie protokołu z konsultacji.
- W razie potrzeby Przewodniczący Komisji może zobowiązać poszczególnych członków lub całą Komisję do udziału w spotkaniach związanych z przedmiotem konsultacji społecznych.
- Członkom Komisji z tytułu wykonywania czynności poza miejscem pracy przysługuje zwrot kosztów podróży na zasadach przyjętych w Starostwie Powiatowym w Łomży.
- Członkowie Komisji wykonujący swe obowiązki poza miejscem pracy mają prawo odbierać od osób biorących udział w konsultacjach wypełnione ankiety.
§ 2
Termin rozpoczęcia konsultacji, o których mowa w § 1 ust. 1 uchwały, ustala się na 26 lutego 2020 roku, natomiast termin zakończenia na 6 marca 2020 roku.
§ 3
- Pracownicy Sekretariatu Starostwa lub osoby je zastępujące przyjmują wypełnione ankiety wyłącznie w godzinach pracy Starostwa.
- Pracownicy Starostwa, w tym członkowie Komisji, mogą udzielać wskazówek co do sposobu wypełniania ankiet, nie mogą jednak:
1) wypełniać za uczestników konsultacji ankiet w części dotyczącej stawiania znaku „X”
w kratce pod wybraną odpowiedzią na zadane pytanie;
2) namawiać lub agitować do oddania głosu za jakąkolwiek odpowiedzią.
§ 4
- Po zakończeniu konsultacji Komisja zweryfikuje uczestników pod kątem spełniania przez nich wymogów zawartych w § 2 uchwały oraz sporządzi protokół w terminie 6 dni od dnia zakończenia konsultacji.
- Protokół powinien zawierać w szczególności:
1) datę sporządzenia;
2) podstawowe informacje dotyczące terminu i sposobu głosowania;
3) ilość głosów jaką oddano w toku konsultacji, w tym:
- a) ilość głosów ogółem:
- b) ilość głosów ważnych;
- c) ilość głosów nieważnych;
- d) ilość głosów, które oddano wybierając odpowiedź „Jestem za”;
- e) ilość głosów, które oddano wybierając odpowiedź „Jestem przeciw”
- f) ilość głosów, które oddano wybierając odpowiedź „Wstrzymuję się”.
4) informację czy w trakcie prowadzenia konsultacji odnotowano problemy, przyjęto skargi od mieszkańców uprawnionych do udziału, a jeśli tak, to jak je załatwiono i jaki mogły one mieć wpływ na przebieg konsultacji;
5) inne zdarzenia, które miały miejsce podczas trwania konsultacji, a które mogły mieć wpływ na ich przebieg lub wyniki;
6) podpisy członków Komisji.
§ 5
- W przypadku wpłynięcia skargi lub jakiejkolwiek innej interwencji dotyczącej prowadzonych konsultacji, Przewodniczący Komisji lub wyznaczony przez niego członek Komisji niezwłocznie informuje o tym fakcie Starostę.
- Odpowiedzi na skargę lub inną interwencję dotyczącą prowadzonych konsultacji udziela się najpóźniej w terminie 3 dni roboczych od otrzymania pisma, nie później jednak niż w ostatnim dniu prowadzenia konsultacji.
§ 6
- Dokumentacja zgromadzona w toku prowadzenia konsultacji, w tym w szczególności wypełnione ankiety, protokoły, pisma i skargi, jest przechowywana w taki sposób, by wykluczyć dostęp do nich osobom nieuprawnionym.
- Przyjmując od uczestnika konsultacji wypełnioną ankietę członek Komisji lub pracownik Starostwa jest zobowiązany niezwłocznie zabezpieczyć ją w ten sposób, by uniemożliwić zapoznanie się z treścią tej ankiety osobom postronnym.
- Członków Komisji oraz pracowników Starostwa wykonujących jakiekolwiek czynności związane z prowadzonymi konsultacjami obowiązuje tajemnica zawodowa. Wykonanie zarządzenia powierza się Przewodniczącemu Komisji.
§ 7
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Starosta
Lech Marek Szabłowski