BIP - Starostwa Powiatowego w Łomży

Biuletyn Informacji Publicznej

Zarządzenie Nr 6/2020 Starosty Łomżyńskiego

z dnia: 25 lutego 2020 roku
w sprawie powołania komisji do przeprowadzenia konsultacji społecznych, terminu i szczegółowego sposobu ich prowadzenia oraz sporządzenia protokołu.

Na podstawie § 7 uchwały nr XIII/89/2020 Rady Powiatu Łomżyńskiego z dnia 4 lutego 2020 roku w sprawie konsultacji społecznych z mieszkańcami dotyczących zmiany granic Powiatu Łomżyńskiego (Dz. U. Woj. Podl. poz. 990) zarządzam, co następuje:

 § 1


  1. Powołuję komisję do przeprowadzenia konsultacji społecznych z mieszkańcami dotyczących zmiany granic Powiatu Łomżyńskiego, zwaną dalej Komisją, w następującym składzie osobowym:

1) Maciej Karwowski - Przewodniczący Komisji;

2) Monika  Domurat - Zastępca Przewodniczącego;

3) Karolina Jankowska - Sekretarz;

4) Adam Tomasz Elster - Członek;


  1. Do zadań Komisji należy w szczególności:

1) nadzór nad prawidłowym przebiegiem konsultacji;

2) zapewnienie właściwych warunków techniczno-administracyjnych do przeprowadzenia konsultacji, w tym zwłaszcza:


  1. a) zapewnienie dostępności druków ankiet odpowiednio do liczby osób chcących wziąć udział w konsultacjach;
  2. b) zabezpieczenie wypełnionych ankiet w sposób gwarantujący brak dostępu do nich osób niepowołanych;

3) weryfikacja osób uczestniczących w konsultacjach pod kątem spełniania przez te osoby wymogów określonych w § 2 uchwały Rady Powiatu Łomżyńskiego w sprawie konsultacji społecznych z mieszkańcami dotyczących zmiany granic Powiatu Łomżyńskiego (Dz. U. Woj. Podl.  
poz. 990), zwanej dalej uchwałą;

4) rozpatrywanie skarg i zażaleń dotyczących sposobu prowadzenia i przebiegu konsultacji;

5) sporządzenie protokołu z konsultacji.


  1. W razie potrzeby Przewodniczący Komisji może zobowiązać poszczególnych członków lub całą Komisję do udziału w spotkaniach związanych z przedmiotem konsultacji społecznych.
  2. Członkom Komisji z tytułu wykonywania czynności poza miejscem pracy przysługuje zwrot kosztów podróży na zasadach przyjętych w Starostwie Powiatowym w Łomży.
  3. Członkowie Komisji wykonujący swe obowiązki poza miejscem pracy mają prawo odbierać od osób biorących udział w konsultacjach wypełnione ankiety.

 

 § 2

Termin rozpoczęcia konsultacji, o których mowa w § 1 ust. 1 uchwały, ustala się na 26 lutego 2020 roku, natomiast termin zakończenia na 6 marca 2020 roku.

 § 3


  1. Pracownicy Sekretariatu Starostwa lub osoby je zastępujące przyjmują wypełnione ankiety wyłącznie w godzinach pracy Starostwa.
  2. Pracownicy Starostwa, w tym członkowie Komisji, mogą udzielać wskazówek co do sposobu wypełniania ankiet, nie mogą jednak:

1) wypełniać za uczestników konsultacji ankiet w części dotyczącej stawiania znaku „X”
w kratce pod wybraną odpowiedzią na zadane pytanie; 

2) namawiać lub agitować do oddania głosu za jakąkolwiek odpowiedzią.

 § 4


  1. Po zakończeniu konsultacji Komisja zweryfikuje uczestników pod kątem spełniania przez nich wymogów zawartych w § 2 uchwały oraz sporządzi protokół w terminie 6 dni od dnia zakończenia konsultacji.
  2. Protokół powinien zawierać w szczególności:

1) datę sporządzenia;

2) podstawowe informacje dotyczące terminu i sposobu głosowania;

3) ilość głosów jaką oddano w toku konsultacji, w tym:


  1. a) ilość głosów ogółem:
  2. b) ilość głosów ważnych;
  3. c) ilość głosów nieważnych;
  4. d) ilość głosów, które oddano wybierając odpowiedź „Jestem za”;
  5. e) ilość głosów, które oddano wybierając odpowiedź „Jestem przeciw”
  6. f) ilość głosów, które oddano wybierając odpowiedź „Wstrzymuję się”.

4) informację czy w trakcie prowadzenia konsultacji odnotowano problemy, przyjęto skargi od mieszkańców uprawnionych do udziału, a jeśli tak, to jak je załatwiono i jaki mogły one mieć wpływ na przebieg konsultacji;

5) inne zdarzenia, które miały miejsce podczas trwania konsultacji, a które mogły mieć wpływ na ich przebieg lub wyniki;

6) podpisy członków Komisji.

 § 5


  1. W przypadku wpłynięcia skargi lub jakiejkolwiek innej interwencji dotyczącej prowadzonych konsultacji, Przewodniczący Komisji lub wyznaczony przez niego członek Komisji niezwłocznie informuje o tym fakcie Starostę.
  2. Odpowiedzi na skargę lub inną interwencję dotyczącą prowadzonych konsultacji udziela się najpóźniej w terminie 3 dni roboczych od otrzymania pisma, nie później jednak niż w ostatnim dniu prowadzenia konsultacji.

 § 6


  1. Dokumentacja zgromadzona w toku prowadzenia konsultacji, w tym w szczególności wypełnione ankiety, protokoły, pisma i skargi, jest przechowywana w taki sposób, by wykluczyć dostęp do nich osobom nieuprawnionym.
  2. Przyjmując od uczestnika konsultacji wypełnioną ankietę członek Komisji lub pracownik Starostwa jest zobowiązany niezwłocznie zabezpieczyć ją w ten sposób, by uniemożliwić zapoznanie się z treścią tej ankiety osobom postronnym.
  3. Członków Komisji oraz pracowników Starostwa wykonujących jakiekolwiek czynności związane z prowadzonymi konsultacjami obowiązuje tajemnica zawodowa. Wykonanie zarządzenia powierza się Przewodniczącemu Komisji.

 § 7

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Starosta

Lech Marek Szabłowski

Data dodania:
Data upublicznienia: środa, 26 lut 2020 09:59
Opublikował(a): Beata Korwek
Zaakceptował(a): Beata Korwek
Artykuł był czytany: 680 razy