Zarządzenie Nr 10/2019 Starosty Łomżyńskiego
z dnia: 22 lutego 2019 roku
Na podstawie art. 4 i 10 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości (Dz. U. z 2018 r. poz. 395 z późn. zm.) zarządza się, co następuje:
§ 1
Wprowadza się zmiany do Instrukcji określającej zasady sporządzania, obiegu i kontroli dokumentów księgowych i ksiąg rachunkowych, przyjętej Zarządzeniem Nr 5/2016 Starosty Łomżyńskiego z dnia 5 lutego 2016 roku, w brzmieniu określonym w załączniku do Zarządzenia.
§ 2
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Starosta
Lech Marek Szabłowski
Załącznik
do Zarządzenia nr 10 / 2019
Starosty Łomżyńskiego
z dnia 22 lutego 2019 roku
Wprowadza się następujące zmiany do zasad sporządzania, obiegu i kontroli dokumentów księgowych i ksiąg rachunkowych określonych w Załączniku Nr 1 do Zarządzenia Nr 5/2016 Starosty Łomżyńskiego z dnia 5 lutego 2016 r.
W § 19 ust. 7 pkt c) otrzymuje brzmienie:
„c) windykacja należności budżetowych jest prowadzona przez pracownika Wydziału Finansowego.
W § 19 dodaje się ustęp 8 i 9 w brzmieniu:
„8. Do udokumentowania niepodatkowych należności Powiatu służą faktury VAT oraz noty obciążeniowe, wystawiane przez Wydział Finansowy zgodnie z odrębnymi przepisami.
- Wydział Finansowy otrzymuje od wydziału merytorycznego kopie decyzji, umów lub zestawienie danych niezbędnych do wystawienia faktury VAT lub noty obciążeniowej. Powyższe dane wydział merytoryczny przekazuje w terminie do trzech dni od zaistnienia zdarzenia powodującego obowiązek obciążenia podmiotu za niepodatkowe należności budżetowe.”