Uchwała Nr 114/415/2018 Zarządu Powiatu Łomżyńskiego
z dnia: 29 października 2018 roku
Na podstawie art. 32 ust. 2 pkt 6 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym ( Dz. U z 2018 r., poz. 955 z późn. zm.) Zarząd Powiatu Łomżyńskiego uchwala, co następuje:
§ 1
W regulaminie organizacyjnym Starostwa Powiatowego w Łomży stanowiącym załącznik do uchwały Nr 51/178/2016 Zarządu Powiatu Łomżyńskiego z dnia 19 września 2016 roku, wprowadza się następujące zmiany:
- 2 otrzymuje brzmienie:
„Starostwo działa na podstawie następujących aktów prawnych:
- ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym
( Dz.U. z 2018 r., poz. 955 z późn. zm.);
- ustawy z dnia 24 lipca 1998 r. o zmianie niektórych ustaw określających kompetencję organów administracji publicznej - w związku z reformą ustrojową państwa ( Dz.U. z 1988 nr 106, poz. 668 z późn. zm.);
- ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych
( Dz. U. z 2018 r., poz. 1260);
- ustawy z dnia 13 października 1998 r. Przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną (Dz. U. 1988 nr 133 poz. 872);
- ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
(Dz. U z 2017 r., poz. 1257 z późn. zm.);
- ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych
( Dz. U. z 2017 r., poz. 2077 z późn. zm.);
- Statutu Powiatu Łomżyńskiego;
- niniejszego Regulaminu;
- innych aktów prawnych.”,
- w § 7 ust. 1 pkt 8 otrzymuje brzmienie:
„8) Inspektor Ochrony Danych „ IOD”,
- w § 8 ust. 3 pkt 5otrzymuje brzmienie:
„5) Bezpośrednim przełożonym: Pełnomocnika ds. Informacji Niejawnych, Kierownika Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego, Inspektora Ochrony Danych, Powiatowego Rzecznika Konsumentów oraz samodzielnego stanowiska ds. inwestycji jest Starosta.”,
- w § 8 ust. 3 pkt 7 skreśla się,
- w § 9 ust. 2 pkt 9 otrzymuje brzmienie:
„9) Inspektora Ochrony Danych”,
- 19 otrzymuje brzmienie:
„Do zadań pełnomocnika ochrony należy:
- zapewnienie ochrony informacji niejawnych, w tym stosowanie środków bezpieczeństwa fizycznego;
- zapewnienie ochrony systemów teleinformatycznych, w których są przetwarzane informacje niejawne;
- zarządzanie ryzykiem bezpieczeństwa informacji niejawnych, w szczególności szacowanie ryzyka;
- kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji, w szczególności okresowa (co najmniej raz na trzy lata) kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów;
- opracowywanie i aktualizowanie, wymagającego akceptacji kierownika jednostki organizacyjnej, planu ochrony informacji niejawnych w jednostce organizacyjnej, w tym w razie wprowadzenia stanu nadzwyczajnego i nadzorowanie jego realizacji;
- prowadzenie szkoleń w zakresie ochrony informacji niejawnych;
- prowadzenie zwykłych postępowań sprawdzających oraz kontrolnych postępowań sprawdzających;
- prowadzenie aktualnego wykazu osób zatrudnionych lub pełniących służbę w jednostce organizacyjnej albo wykonujących czynności zlecone, które posiadają uprawnienia do dostępu do informacji niejawnych, oraz osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub je cofnięto, obejmującego wyłącznie:
- a) imię i nazwisko,
- b) numer PESEL,
- c) imię ojca,
- d) datę i miejsce urodzenia,
- e) adres miejsca zamieszkania lub pobytu,
- f) określenie dokumentu kończącego procedurę, datę jego wydania oraz numer;
- przekazywanie odpowiednio ABW lub SKW do ewidencji, o których mowa w art. 73 ewidencja osób uprawnionych do dostępu do informacji niejawnych, ust. 1, danych, o których mowa w art. 73 ewidencja osób uprawnionych do dostępu do informacji niejawnych, ust. 2, osób uprawnionych do dostępu do informacji niejawnych, a także osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub wobec których podjęto decyzję o cofnięciu poświadczenia bezpieczeństwa, na podstawie wykazu, o którym mowa w pkt 8.”,
- 21 otrzymuje brzmienie:
„Inspektor Ochrony Danych „IOD”
- Informowanie Starosty oraz pracowników, którzy przetwarzają dane osobowe, o obowiązkach spoczywających na nich z mocy RODO oraz innych przepisów dotyczących ochrony danych osobowych, a także doradzanie im w sprawie ochrony danych osobowych.
- Monitorowanie przestrzegania RODO oraz innych przepisów dotyczących ochrony danych osobowych oraz polityk administratora lub podmiotu przetwarzającego w dziedzinie ochrony danych osobowych, w tym podział obowiązków, działania zwiększające świadomość, szkolenia personelu uczestniczącego w operacjach przetwarzania oraz powiązane z tym audyty.
- Na żądanie - udzielanie zleceń co do oceny skutków dla ochrony danych osobowych oraz monitorowanie jej wykonania zgodnie z RODO.
- Współpraca z organem nadzorczym, Prezesem Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Pełnienie funkcji punktu kontaktowego dla organu nadzorczego w kwestiach związanych z przetwarzaniem danych osobowych, w tym z uprzednimi konsultacjami, o których mowa w RODO oraz w stosownych przypadkach prowadzenie konsultacji we wszelkich innych sprawach.
- Pełnienie funkcji punktu kontaktowego dla osób, których dane dotyczą, we wszystkich sprawach związanych z przetwarzaniem ich danych osobowych oraz wykonywaniem praw przysługujących im na mocy RODO oraz innych przepisów.”,
- w § 40 ust. 1 pkt 5 otrzymuje brzmienie:
„5) Inspektor Ochrony Danych”,
- Ulega zmianie schemat Organizacyjny Starosta Powiatowego w Łomży (w miejsce Administratora Bezpieczeństwa Informacji wpisuje się Inspektora Ochrony Danych).
§ 2
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Członkowie Zarządu: Przewodniczący Zarządu:
- Lech Marek Szabłowski Elżbieta Parzych
- Tomasz Chojnowski
- Irena Przybylak
- Antoni Włodkowski