Zarządzenie Nr 21/2017 Starosty Łomżyńskiego
z dnia: 21 czerwca 2017 roku
Na podstawie art. 4 ust. 1 pkt. 15 i art. 38a ust. 1 i 2 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2016 r. poz. 814 z późn. zm.) zarządzam, co następuje:
§ 1
Powołuję niżej wymienione osoby w skład Powiatowej Komisji Bezpieczeństwa i Porządku, zwanej dalej Komisją na kadencję w latach 2017 - 2020:
- Elżbieta Parzych – przewodniczący;
- Adam Zaczek – radny powiatu łomżyńskiego;
- Tomasz Chojnowski – radny powiatu łomżyńskiego;
- Dionizy Krzyna – Komendant Miejski Państwowej Straży Pożarnej w Łomży;
- Jacek Albin Nowakowski - Kierownik Zespołu ds. Pieczy ZastępczejPowiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Łomży;
- Edyta Zawojska – Naczelnik Wydziału Promocji, Rozwoju i Komunikacji Starostwa Powiatowego w Łomży;
- Jacek Purta - Naczelnik Wydziału Patrolowo-Interwencyjnego Komendy Miejskiej Policji w Łomży,
- Robert Godlewski – Naczelnik Wydziału Sztab Policji Komendy Miejskiej Policji w Łomży,
- Dariusz Błażejczyk – Zastępca Prokuratora Rejonowego w Łomży.
§ 2
Przewodniczący może zaprosić do udziału w pracach Komisji z głosem doradczym funkcjonariuszy i pracowników innych niż Policja powiatowych służb, inspekcji i straży oraz pracowników innych organów administracji publicznej wykonujących zadania z zakresu porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli na terenie powiatu.
§ 3
Do zadań Komisji należy:
- ocena zagrożeń porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli na terenie powiatu,
- opiniowanie pracy Policji i innych powiatowych służb, inspekcji i straży, a także jednostek organizacyjnych wykonujących na terenie powiatu zadania z zakresu porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli,
- przygotowanie projektu powiatowego programu zapobiegania przestępczości oraz ochrony porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli,
- opiniowanie projektów programów współdziałania Policji i innych powiatowych służb, inspekcji i straży oraz jednostek organizacyjnych wykonujących na terenie powiatu zadania z zakresu porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli,
- opiniowanie projektu budżetu powiatu – w zakresie porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli,
- opiniowanie projektów aktów prawa miejscowego i innych dokumentów sprawach związanych z wykonywaniem zadań, o których mowa w pkt. 1, 2 i 4,
- opiniowanie zleconych przez starostę, innych niż wymienione w pkt. 2 i pkt. 4 – 6 zagadnień dotyczących porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli.
§ 4
Kadencja Komisji trwa 3 lata.
§ 5
Odwołanie członka Komisji przed upływem kadencji przez organ, który go powołał lub delegował jest możliwe jedynie z ważnych powodów, które podaje się na piśmie. Członkostwo w Komisji radnego delegowanego przez radę powiatu ustaje zawsze z wygaśnięciem jego mandatu.
§ 6
W przypadku śmierci, odwołania lub rezygnacji członka Komisji przed upływem kadencji, organ, który go powołał lub delegował, powołuje lub deleguje nowego członka Komisji na okres pozostały do upływu kadencji poprzedniego członka.
§ 7
Posiedzenia Komisji zwołuje przewodniczący w zależności od potrzeb.
§ 8
Obsługę administracyjno - biurową Komisji zapewnia Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego Starostwa Powiatowego w Łomży.
§ 9
Traci moc Zarządzenie nr 18/2014 z dnia 08 maja 2014 roku, zmienione odpowiednio Zarządzeniami Starosty Łomżyńskiego nr 24/2015 z dnia 08 czerwca 2015 r., nr 6/2015 z dnia 25 lutego 2015 r. oraz nr 57/2016 z dnia 15 grudnia 2016 r.
§ 10
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Starosta
Elżbieta Parzych