Uchwała XVI/92/2016 Rady Powiatu Łomżyńskiego
z dnia: 30 czerwca 2016 roku
Na podstawie art. 266 ust.2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t. j. Dz. U. z 2013 r. poz. 885 z późn. zm.) Rada Powiatu uchwala, co następuje:
§ 1
Informacja Zarządu Powiatu o przebiegu wykonania budżetu powiatu za pierwsze półrocze roku budżetowego powinna zawierać dane o:
1) przebiegu wykonania budżetu powiatu,
2) kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej, w tym o przebiegu realizacji przedsięwzięć,
3) przebiegu wykonania planu finansowego samorządowych instytucji kultury,
4) przebiegu wykonania planu finansowego zakładu podstawowej opieki zdrowotnej.
§ 2
- Informację, o której mowa w § 1 pkt 1 sporządza się w formie tabelarycznej i opisowej.
- Część tabelaryczna informacji, sporządzona według klasyfikacji budżetowej, w szczegółowości nie mniejszej niż w uchwale budżetowej, powinna zawierać zestawienie:
a) dochodów budżetu – plan, wykonanie, wskaźnik procentowy wykonania,
b) wydatków budżetowych - plan, wykonanie, wskaźnik procentowy wykonania
c) przychodów i rozchodów – plan, wykonanie,
d) dotacji udzielonych z budżetu z wyszczególnieniem dotacji podmiotowych, przedmiotowych i celowych,
e) zestawienie dochodów i wydatków związanych z realizacją programów finansowanych ze środków unijnych.
- Zestawienie dochodów i wydatków należy sporządzić w podziale na:
a) zadania realizowane na podstawie porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego,
b) zadania własne,
c) zadania zlecone z zakresu administracji rządowej.
- Część opisowa informacji powinna zawierać:
a) ogólną analizę wykonania budżetu,
b) opis istotnych zdarzeń mających wpływ na wykonanie budżetu,
c) opis wykonania wydatków majątkowych,
d) informację o stanie należności i zobowiązań, w tym wymagalnych.
§ 3
Informacja, o której mowa w § 1 pkt 2 powinna zawierać:
a) wieloletnią prognozę finansową w układzie tabelarycznym ze wskazaniem wykonania planu za pierwsze półrocze,
b) wykaz przedsięwzięć w układzie tabelarycznym,
c) opis istotnych zdarzeń mających wpływ na sytuację finansową.
§ 4
Informacja, o której mowa w § 1 pkt 3 powinna zawierać:
a) zestawienie w formie tabelarycznej plan, wykonanie, procent wykonania planu,
b) część opisową,
c) informację o stanie należności i zobowiązań, w tym wymagalnych, na koniec okresu sprawozdawczego.
§ 5
Informację, o której mowa w § 1 pkt 4 przedkłada się w formie załącznika sporządzonego przez zakład podstawowej opieki zdrowotnej.
§ 6
Traci moc Uchwała Nr XXXVI/183/10 Rady Powiatu Łomżyńskiego z dnia 29 czerwca 2010 roku w sprawie określenia zakresu i formy informacji Zarządu Powiatu o przebiegu wykonania budżetu i kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej za I półrocze roku budżetowego.
§ 7
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Rady
Jarosław Kulesza