Uchwała XIII/74/2016 Rady Powiatu Łomżyńskiego
z dnia: 12 lutego 2016 roku
Na podstawie art. 6a pkt 1, 6b ust.1 i 2 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (t.j. Dz.U. z 2015 r. poz. 1445), art.53 ust 5 ustawy o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 poz. 885 ze zm.), art. 4 ust. 5 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 330 ze zm.), art. 5 ust.7 pkt 3 oraz art. 5 ust. 9 ustawy o systemie oświaty (t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 2156 ze zm.) Rada Powiatu uchwala co następuje:
§ 1
- Organizuje się wspólną obsługę finansową placówki oświatowej - Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej, dla której Powiat jest organem prowadzącym.
- Wspólną obsługę realizuje Starostwo Powiatowe w Łomży.
- Obsługę finansową Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej prowadzi Wydział Finansowy Starostwa Powiatowego.
- Kontrolę prawidłowości prowadzenia obsługi finansowej sprawuje Zarząd Powiatu.
§ 2
Obsługa finansowa obejmuje:
- Prowadzenie ksiąg rachunkowych na podstawie dowodów księgowych, ujmując zapisy zdarzeń w porządku chronologicznym i systematycznym zgodnie z ustawą o rachunkowości,
- Okresowe ustalanie oraz sprawdzanie drogą inwentaryzacji rzeczywistego stanu aktywów i pasywów,
- Wycenę aktywów i pasywów oraz ustalenie wyniku finansowego,
- Terminowe sporządzanie sprawozdań budżetowych, finansowych i statystycznych,
- Przygotowywanie wspólnie z dyrektorem poradni projektów planów finansowych oraz zmian w planach,
- Okresową analizę wykonania planów finansowych,
- Sporządzanie dokumentacji płacowej pracowników jednostki,
- Naliczanie składek ZUS i podatków od wynagrodzeń,
- Rejestrowanie w ZUS pracowników,
- Sporządzanie deklaracji ZUS i podatkowych miesięcznych oraz rocznych, według obowiązujących przepisów,
- Zarządzanie środkami pieniężnymi będącymi w dyspozycji poradni, terminowe dokonywanie płatności zobowiązań poradni,
- Dokonywanie kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
- Kontrola kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych,
- Windykacja należności i dochodzenie roszczeń spornych,
- Obsługa finansowo - księgowa Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych,
- Archiwizowanie dokumentów finansowych,
- Wykonywanie innych czynności niezbędnych do prawidłowego prowadzenia obsługi finansowej poradni w miarę potrzeb.
§ 3
- Dyrektor Poradni zachowuje prawo do dysponowania środkami publicznymi oraz zaciągania zobowiązań.
- Starostwo Powiatowe jest upoważnione do przetwarzania danych osobowych w zakresie niezbędnym do wykonywania zadań określonych w niniejszej uchwale.
§ 4
W sprawach nieuregulowanych w uchwale zastosowanie mają przepisy określone w obowiązujących ustawach.
§ 5
Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu.
§ 6
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Rady
Jarosław Kulesza