BIP - Starostwa Powiatowego w Łomży

Biuletyn Informacji Publicznej

UCHWAŁA NR VI/36/03 RADY POWIATU ŁOMŻYŃSKIEGO

z dnia: 1 lipca 2003 r.
w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Łomży.
Na podstawie art. 35 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym ( Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592, z 2002 r. Nr 23, poz.220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 200, poz. 1688 i Nr 214, poz. 1806) na wniosek Zarządu Powiatu uchwala się, co następuje:
W Regulaminie Organizacyjnym Starostwa Powiatowego w Łomży stanowiącym załącznik do uchwały Nr V/21/99 Rady Powiatu Łomżyńskiego z dnia 11 lutego 1999 roku w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Łomży, ze zmianami wynikającymi z uchwał Nr VIII/38/99 z dnia 29 czerwca 1999 r. Nr XVIII/91/2000 z dnia 14 listopada 2000 r., Nr XXIV/116/01 z dnia 27 sierpnia 2001 r. , Nr XXVII/131/01 z dnia 31 grudnia 2001 r. i Nr III/17/03 z dnia 28 stycznia 2003 r. wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 13 dodaje się ust.18 w brzmieniu:
„ 18. Wprowadzanie danych dotyczących działności Wydziału do Biuletynu Informacji Publicznej”.
2) w § 14 skreśla się ust. 21 i 27,
3) w § 14 ust. 24 otrzymuje brzmienie:
„ 24. Prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem materiałowo-technicznym Starostwa .”

4) w § 15 ust. 11 otrzymuje brzmienie:
„ 11. Obsługa finansowo-księgowa Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 1 w Łomży i Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Łomży.”

5) w § 15 dodaje się ust. 16 w brzmieniu:
„ 16. Obsługa finansowo-księgowa z tytułu zalesień zgodnie z obowiązującymi przepisami”.

6) w § 16 w ust. 1 dodaje się pkt 13 w brzmieniu:
„ 13) administrowanie Biuletynem Informacji Publicznej”.

7) w § 16 w ust. 2 dodaje się pkt 34 w brzmieniu:
„ 34) prowadzenie spraw w zakresie wyznaczania jednostek do usuwania pojazdów
oraz parkingu strzeżonego, ustalania wysokości opłat,

8) § 17 otrzymuje brzmienie:
„ § 17. Wydział Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Budownictwa ‘ ROŚB”
zajmuje się realizacją zadań wynikających z zakresu prawa wodnego,
geologicznego, ochrony środowiska, ochrony przyrody, rybactwa śródlądowego,
prawa łowieckiego, gospodarki leśnej, rolnictwa i budownictwa.

Do podstawowych zadań Wydziału należy:

1. W zakresie gospodarki wodnej:
1) prowadzenie spraw dotyczących ustalania linii brzegowej dla wód poza linią brzegu dla wód granicznych, śródlądowych dróg wodnych i morskich wód wewnętrznych,
2) ustanawianie strefy ochronnej ujęcia wody obejmującej wyłącznie teren ochrony bezpośredniej, gdy organem właściwym do wydania pozwolenia wodnoprawnego dla tego ujęcia jest starosta,
3) ustalanie szczegółowych zakresów i terminów utrzymywania urządzeń melioracji wodnych szczegółowych ,
4) nakazanie usunięcia drzew lub krzewów z wałów przeciwpowodziowych oraz w odległości mniejszej niż 3 m od stopy wału,
5) nakazanie przywrócenia stanu poprzedniego w przypadku wykonania na wale przeciwpowodziowym lub w jego pobliżu albo na obszarze bezpośredniego zagrożenia powodzią robót lub innych czynności, które mogą utrudnić ochronę przed powodzią,
6) ustanawianie strefy ochronnej urządzeń pomiarowych służb państwowych z określeniem zakazów, nakazów, ograniczeń oraz obszaru, na którym obowiązują ograniczenia,
7) wydawanie pozwoleń wodnoprawnych, z wyłączeniem kompetencji zastrzeżonych dla wojewody,
8) wygaszanie, cofanie lub ograniczanie pozwoleń wodnoprawnych, orzekanie o przeniesienie prawa własności urządzenia wodnego na własność właściciela wody,
9) dokonywanie przeglądu pozwoleń wodnoprawnych na pobór wody lub wprowadzanie ścieków do wód, do ziemi lub urządzeń kanalizacyjnych, a także realizacji tych pozwoleń co najmniej raz na 4 lata,
10) wzywanie zakładów do usunięcia zaniedbań w zakresie gospodarki wodnej, w wyniku których może powstać stan zagrażający życiu lub zdrowiu ludzi albo zwierząt bądź środowisku,
11) unieruchomienie zakładu lub jego części do czasu usunięcia zaniedbań w zakresie gospodarki wodnej oraz po stwierdzeniu, że usunięto zaniedbania wyrażanie zgody na podjęcie wstrzymanej działalności,
12) zatwierdzenie statutu spółki wodnej, wzywanie do usunięcia niezgodności statutu z prawem oraz odmawianie zatwierdzenia statutu gdy jest on niezgodny z prawem,
13) dokonywanie zmian statutu spółki wodnej,
14) włączanie zakładu do spółki wodnej,
15) zwracanie uwagi spółkom wodnym na konieczność podwyższenia wysokości składek,
16) ustalanie wysokości i rodzaju świadczeń na rzecz spółki wodnej, dla osób nie będących członkami spółki a odnoszących korzyści z urządzeń spółki,
17) sprawowanie nadzoru i kontroli nad działalnością spółek wodnych,
18) orzekanie o nieważności uchwał organów spółki wodnej, gdy są one niezgodne z prawem oraz wstrzymywanie wykonania uchwał w stosunku do których prowadzone jest postępowanie w sprawie stwierdzenia ich nieważności,
19) rozwiązanie zarządu spółki i wyznaczenie osoby pełniącej jej obowiązki w przypadku powtarzającego się naruszenia prawa,
20) ustanowienie zarządu komisarycznego jeśli walne zgromadzenie nie dokona wyboru nowego zarządu oraz rozwiązanie spółki wodnej jeżeli upłynął termin na jaki został ustanowiony zarząd komisaryczny,
21) wyznaczanie likwidatora spółki w przypadku jej likwidacji oraz wstępowanie o wykreślenie spółki wodnej z katastru wodnego,
22) ustalanie wysokości odszkodowania jeżeli szkoda jest następstwem pozwolenia wodnoprawnego,
23) wprowadzenie powszechnego korzystania z wód powierzchniowych innych niż wody powierzchniowe publiczne.
2. W zakresie rybactwa śródlądowego:
1) wydawanie kart wędkarskich i kart łowiectwa podwodnego,
2) przygotowywanie zezwoleń na przegradzanie sieciowymi rybackimi narzędziami połowowymi więcej niż połowy szerokości łożyska wody płynącej nie zaliczanej do śródlądowych wód żeglownych,
3) wyrażanie zgody na ustawianie sieciowych rybackich narzędzi połowowych na wodach śródlądowych żeglownych na szlaku żeglownym lub w bezpośrednim jego sąsiedztwie.
4) rejestracja sprzętu pływającego, służącego do połowu ryb,
5) przygotowywanie wniosku o powołanie Społecznej Straży Rybackiej.
3. W zakresie gospodarki leśnej:
1) przygotowywanie decyzji o wykonaniu na koszt nadleśnictw, zabiegów zwalczających i ochronnych w lasach nie stanowiących własności Skarbu Państwa, gdy wystąpią w nich organizmy szkodliwe w stopniu grożącym trwałości tych lasów,
2) prowadzenie spraw dotyczących przyznania środków z budżetu państwa na finansowanie kosztów przebudowy lub odnowienia drzewostanu lasów nie stanowiących własności Skarbu Państwa, w których wystąpiły szkody spowodowane pyłami lub gazami przemysłowymi bez możliwości ustalenia winnego, względnie szkody spowodowane klęskami żywiołowymi,
3) przygotowywanie propozycji o przyznaniu dotacji na częściowe lub całkowite pokrycie kosztów zalesienia gruntów nie stanowiących własności Skarbu Państwa,
4) cechowanie drewna pozyskiwanego w lasach nie stanowiących własności Skarbu Państwa,
5) składania do wojewody wniosków o uznanie lasu za ochronny,
6) przygotowywanie propozycji zadań gospodarczych dla właścicieli lasów nie posiadających planów urządzenia lasów,
7) zlecanie wykonania planów urządzenia lasów należących do osób fizycznych i rozpatrywanie zastrzeżeń wnoszonych w stosunku do tych planów po ich wykonaniu,
8) kontrolowanie wykonania zadań określonych w planach urządzenia lasów nie stanowiących własności Skarbu Państwa,
9) przygotowywanie decyzji na pozyskiwanie drewna niezgodnie z planem urządzenia lasu, w przypadkach losowych na wniosek właściciela lasu,
10) wnioskowanie o przekazanie na rzecz jednostek organizacyjnych budynków i budowli będących w zarządzie Lasów Państwowych a nieprzydatnych dla gospodarki leśnej.
4. W zakresie prawa łowieckiego:
1) przygotowywanie zezwoleń, w szczególnych przypadkach, na odstępstwa od zakazu płoszenia, chwytania, przetrzymywania, ranienia i zabijania zwierzyny,
2) przygotowywanie zezwoleń na posiadanie i hodowlę chartów rasowych lub ich mieszańców,
3) prowadzenie spraw związanych z wydzierżawianiem na wniosek Polskiego Związku Łowieckiego obwodów łowieckich polnych , ustalanie i rozliczanie czynszu dzierżawnego ,
4) przygotowywanie zezwoleń na odłów lub odstrzał redukcyjny zwierzyny w przypadkach zagrożenia prawidłowego funkcjonowania obiektów produkcyjnych i użyteczności publicznej.
5. W zakresie postępowania z odpadami:
1) opracowanie powiatowego planu gospodarki odpadami,
2) opiniowanie projektu gminnego planu gospodarki odpadami,
3) odmawianie wydania pozwolenia na wytwarzanie odpadów,
4) zatwierdzanie lub odmawianie zatwierdzenia, w drodze decyzji, programu
gospodarki odpadami niebezpiecznymi,
5) wezwanie wytwórcy odpadów niebezpiecznych do niezwłocznego zaniechania
naruszeń ustawy, wstrzymanie działalności wytwórcy odpadów w zakresie
objętym programem gospodarki odpadami,
6) przyjmowanie informacji o wytwarzanych odpadach oraz o sposobach
gospodarowania wytworzonymi odpadami,
7) wydawanie zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie odzysku lub
unieszkodliwiania odpadów, po zasięgnięciu opinii wójta lub burmistrza,
8) wydawanie zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie zbierania lub
transportu odpadów,
9) odmawianie wydania zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie odzysku,
unieszkodliwiania, zbierania lub transportu odpadów,
10) wezwanie do zaniechania naruszeń jeżeli posiadacz odpadów narusza przepisy ustawy lub działa niezgodnie z zezwoleniem, cofnięcie zezwolenia na działalności w zakresie odzysku, unieszkodliwiania, zbierania lub transportu odpadów,
11) wydawanie pozwolenia na wytwarzanie odpadów lub decyzji zatwierdzającej program gospodarki odpadami niebezpiecznymi łącznie z zezwoleniem na prowadzenie działalności w zakresie odzysku, unieszkodliwiania, zbierania lub transportu odpadów,
12) wydawanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie odzysku lub
unieszkodliwiania odpadów łącznie z zezwoleniem na prowadzenie działalności w
zakresie zbierania lub transportu odpadów
13) prowadzenie rejestru posiadaczy odpadów, którzy są zwolnieni z obowiązku uzyskiwania zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie zbierania, transportu, odzysku lub unieszkodliwiania odpadów,
14) ustalanie obowiązku ustanowienia zabezpieczenia roszczeń mogących powstać w
związku z funkcjonowaniem składowiska,
15) określanie w pozwoleniu na budowę składowiska warunków określających ochronę
życia i zdrowia ludzi, ochronę środowiska i interesów osób trzecich,
16) określanie warunków niezbędnych do uzyskania pozwolenia na użytkowanie
składowiska odpadów,
17) wydawanie decyzji o zamknięciu składowiska odpadów,
18) wydawanie zezwoleń na składowanie odpadów niebezpiecznych na wydzielonych
częściach innych składowisk odpadów,
19) zatwierdzanie w drodze decyzji instrukcji eksploatacji składowiska odpadów


6. W zakresie Prawa ochrony środowiska:
1) przygotowanie projektu powiatowego programu ochrony środowiska,
2) przygotowanie projektu raportu z wykonania powiatowego programu ochrony
środowiska ,
3) udostępnianie informacji o środowisku i jego ochronie oraz prowadzenie
publicznie dostępnych wykazów danych o dokumentach,
4) prowadzenie dostępnych baz danych w zakresie informacji:
a) o wynikach badań jakości gleby i ziemi,
b) z rejestru na terenach na których stwierdzono przekroczenie standardów
jakości gleby lub ziemi,
5) opiniowanie co do konieczności sporządzania raportu dla przedsięwzięć znacząco oddziaływujących na środowisko, mogących wymagać sporządzenia raportu w zakresie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu,
6) uzgadnianie pod względem spełnienia wymagań przepisów o ochronie środowiska przedsięwzięć znacząco oddziaływujących na środowisko mogących wymagać sporządzenia raportu w zakresie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu,
7) uzgadnianie projektu budowlanego przedsięwzięć znacząco oddziaływujących na środowisko mogących wymagać sporządzenia raportu,
8) przeprowadzanie postępowań w sprawie oceny oddziaływania na środowisko wymagających wydania decyzji:
a ) koncesji na poszukiwanie lub rozpoznawanie złóż kopalin, na wydobywanie
kopalin ze złóż, na bezzbiornikowe magazynowanie substancji oraz
składowanie odpadów w górotworze, w tym w podziemnych wyrobiskach
górniczych, wydawanych na podstawie ustawy prawo geologiczne
i górnicze,
b) pozwolenia wodnoprawne w zakresie:
- wykonywania urządzeń wodnych,
- poboru wód podziemnych,
- rolniczego wykorzystania ścieków.
9) opiniowanie programów ochrony powietrza określonych w drodze
rozporządzeń wojewody dla określonych substancji w stosunku do stref,
w których poziom tych substancji przekracza dopuszczalny poziom substancji
powiększony o margines tolerancji,
10) opiniowanie planu działań krótkoterminowych określonych w drodze
rozporządzeń wojewody w przypadku wystąpienia przekroczeń
dopuszczalnych lub alarmowych poziomów substancji w powietrzu w danej
strefie,
11) wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach rekultywacji,
12) dokonywanie rekultywacji w przypadku:
a) kiedy podmiot, który spowodował zanieczyszczenie gleby lub ziemi albo
niekorzystne przekształcenie ukształtowania terenu nie dysponuje prawami do powierzchni ziemi, pozwalającymi na jej przeprowadzenie lub
b) nie można wszcząć postępowania egzekucyjnego dotyczącego obowiązku
rekultywacji albo egzekucja okazała się bezskuteczna lub
c) zanieczyszczenie ziemi lub gleby albo niekorzystne przekształcenie
naturalnego ukształtowania terenu nastąpiło w wyniku klęski żywiołowej,
d) gdy z uwagi na zagrożenie życia lub zdrowia ludzi lub możliwość
zaistnienia nieodwracalnych szkód w środowisku konieczne jest
natychmiastowe jej dokonanie,
13) prowadzenie okresowych badań jakości gleby i ziemi,
14) prowadzenie rejestru informacji o terenach, na których stwierdzono przekroczenie standardów jakości gleby lub ziemi,
15) sporządzenie map akustycznych na potrzeby oceny stanu akustycznego środowiska,
16) przygotowanie projektu uchwały programu działań dostosowujących poziom hałasu do poziomów dopuszczalnych,
17) ustalanie na żądanie poszkodowanego w drodze decyzji odszkodowania w razie ograniczenia sposobu korzystania z nieruchomości,
18) przygotowanie projektu uchwały w sprawie utworzenia obszaru ograniczonego użytkowania dla przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko,
19) nakładanie, w drodze decyzji, na prowadzącego instalację lub użytkownika urządzenia obowiązku prowadzenia pomiarów wielkości emisji lub innych dodatkowych wymagań jeżeli z przeprowadzonej kontroli wynika, że nastąpiło przekroczenie standardów emisyjnych,
20) przyjmowanie zgłoszeń instalacji, z której emisja nie wymaga pozwolenia, mogąca negatywnie oddziaływać na środowisko oraz ustalenie w drodze decyzji wymagań w zakresie ochrony środowiska w uzasadnionej sytuacji zagrożenia środowiska,
21) nakładanie, w drodze decyzji, na zarządzającego drogą, linią kolejową obowiązku prowadzenia pomiarów poziomu substancji lub energii wprowadzanych do środowiska jeżeli przeprowadzone kontrole poziomów substancji lub energii w środowisku, które są emitowane w związku z eksploatacją obiektu, dowodzą przekroczenia standardów jakości środowiska,
22) udzielanie i odmawianie wydania, wygaszanie, cofanie oraz ograniczanie pozwoleń:
a) zintegrowanych,
b) na wprowadzanie gazów lub pyłów do powietrza,
c) na wytwarzania odpadów,
d) na emitowanie hałasu do środowiska,
e) na emitowanie pól elektromagnetycznych.
23) wydawanie decyzji w sprawie przeniesienia lub odmowy przeniesienia praw i obowiązków wynikających z pozwoleń dotyczących całej instalacji,
24) orzekanie o przeznaczeniu zabezpieczenia w wysokości niezbędnej do usunięcia negatywnych skutków w środowisku powstałych w wyniku prowadzonej działalności,
25) ustalanie odszkodowania w drodze decyzji w sytuacji cofnięcia lub ograniczenia pozwolenia za odszkodowaniem,
26) zobowiązanie prowadzącego instalację do złożenia wniosku o zmianę wydanego pozwolenia zintegrowanego,
27) dokonywanie (raz na 5 lat) analizy wydanego pozwolenia zintegrowanego,
28) przeprowadzanie postępowania kompensacyjnego prowadzącego do wydania pozwolenia na wprowadzanie gazów lub pyłów do powietrza na obszarze, na którym zostały przekroczone standardy jakości powietrza,
29) wezwanie prowadzącego zakład do przedłożenia wniosku o wydanie pozwolenia na emisję hałasu w przypadku stwierdzenia, iż poza zakładem przekroczone są dopuszczalne poziomy hałasu,
30) zobowiązanie prowadzącego instalację do sporządzenia i przedłożenia
przeglądu ekologicznego w razie stwierdzenia okoliczności stwierdzających na
możliwość negatywnego oddziaływania instalacji na środowisko,
31) nakładanie obowiązków na podmiot negatywnie oddziałujący na środowisko,
32) zobowiązanie podmiotu korzystającego ze środowiska do uiszczenia kwoty pieniężnej na rzecz właściwego funduszu ochrony środowiska a w razie braku możliwości nałożenia obowiązku podjęcie działań ograniczających oddziaływanie na środowisko i jego zagrożenia, a także zmierzających do przywrócenia środowiska do stanu właściwego,
33) sprawowanie kontroli przestrzegania i stosowania przepisów o ochronie środowiska, występowanie w charakterze oskarżyciela publicznego,
34) przedstawianie do zatwierdzenia radzie powiatu zestawienia przychodów i wydatków PFOŚiGw na dany rok,
35) podawanie do publicznej wiadomości zatwierdzonego zestawienia przychodów
i wydatków PFOŚiGW.

7. W zakresie ochrony przyrody:
1) popularyzowanie ochrony przyrody w społeczeństwie,
2) uzgadnianie utworzenia parku krajobrazowego,
3) prowadzenie rejestru pomników przyrody, stanowisk dokumentacyjnych,
użytków ekologicznych oraz zespołów przyrodniczo-krajobrazowych,
4) wyrażanie zgody na zmianę przeznaczenia terenów, na których znajduje
się starodrzew,
5) sprawowanie kontroli nad przestrzeganiem przepisów o ochronie przyrody
w trakcie gospodarczego wykorzystania jej zasobów,
6) nadawanie uprawnień społecznego opiekuna przyrody,
7) prowadzenie rejestru roślin i zwierząt chronionych przewożonych przez granicę
państwa za zezwoleniem ministra środowiska.

8. W zakresie prawa geologicznego i górniczego:
1) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem koncesji na poszukiwanie,
rozpoznawanie i wydobywanie kopalin pospolitych na powierzchni nie
przekraczającej 2 ha i przewidywanym rocznym wydobyciu nie
przekraczającym 20 tys. m3,
2) wydawanie decyzji zatwierdzających projekty prac geologicznych, które nie
wymagają uzyskania koncesji,
3) wykonywanie nadzoru i kontroli nad pracami geologicznymi prowadzonymi
przy wydobywaniu kopalin pospolitych,
4) przyjmowanie dokumentacji geologicznych.

9. W zakresie organizacji hodowli i rozrodu zwierząt gospodarskich:
Prowadzenie spraw związanych z dopuszczeniem reproduktora do rozrodu w punkcie kopulacyjnym na czas określony.

10. W zakresie ochrony zwierząt:
Opiniowanie pozyskiwania zwierząt wolno żyjących (dzikich) w celu preparowania ich zwłok.

11. W zakresie zarządzania kryzysowego:
1) sprawy obrony cywilnej,
2) sprawy zarządzania kryzysowego,
3) organizowanie, kierowanie i koordynowanie akcjami zwalczającymi klęski żywiołowe oraz nakładanie obowiązków świadczeń rzeczowych i osobistych w przypadku niewystarczających środków będących w dyspozycji Starosty dla zwalczania tych klęsk,
4) prowadzenie spraw związanych z prowadzeniem Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego oraz Powiatowego Zespołu Reagowania Kryzysowego.

12. W zakresie architektury i budownictwa:
1) nadzór i kontrola nad przestrzeganiem przepisów prawa budowlanego,
2) realizowanie zadań związanych ze sprawowaniem nadzoru urbanistyczno -
budowlanego w zakresie zgodności zagospodarowania terenu z miejscowymi
planami zagospodarowania przestrzennego oraz wymaganiami ochrony
środowiska,
3) sprawdzanie warunków bezpieczeństwa ludzi i mienia w rozwiązaniach
przyjętych w projektach budowlanych, przy wykonywaniu robót
budowlanych oraz utrzymywaniu obiektów budowlanych,
4) badanie zgodności rozwiązań architektoniczno - budowlanych z przepisami
techniczno - budowlanymi oraz zasadami wiedzy technicznej,
5) kontrolowanie właściwego wykonywania samodzielnych funkcji
technicznych w budownictwie,
6) nadzór nad wprowadzeniem do obrotu i stosowania wyrobów budowlanych
dopuszczonych do powszechnego lub jednostkowego stosowania
w budownictwie,
7) prowadzenie spraw i wydawanie decyzji administracyjnych wynikających z prawa budowlanego :
a) zatwierdzających projekt budowlany,
b) udzielających pozwolenie na budowę,
c) udzielających pozwolenie na rozbiórkę obiektu,
d) uchylających pozwolenie na budowę,
e) o zmianie pozwolenia na budowę,
f) wygaszających pozwolenie na budowę,
g) przenoszących pozwolenie na budowę,
h) zmieniających sposób użytkowania obiektu budowlanego lub jego części,
i) o odmowie zatwierdzenia projektu i udzielenia pozwolenia na budowę,
8) prowadzenie spraw związanych z udzielaniem bądź odmową zgody na odstępstwa od przepisów techniczno – budowlanych,
9) określanie w decyzjach szczególnych warunków zabezpieczenia terenu budowy i prowadzenia robót budowlanych,
10) określanie czasu użytkowania tymczasowych obiektów budowlanych,
11) określanie terminu rozbiórki :
a) istniejących obiektów budowlanych nie przewidzianych do dalszego użytkowania,
b) tymczasowych obiektów budowlanych,
12) nakładanie w przygotowanych decyzjach obowiązku ustanowienia inspektora nadzoru inwestorskiego oraz zapewnienia nadzoru autorskiego,
13) nakładanie obowiązku uzyskania pozwolenia na użytkowanie, jeżeli jest to uzasadnione względami bezpieczeństwa,
14) zamieszczanie informacji o obowiązkowej kontroli budowy,
15) przyjmowanie zgłoszeń o zamiarze budowy oraz wykonywania robót
budowlanych nie objętych obowiązkiem uzyskania pozwolenia na budowę,
16) zgłaszanie sprzeciwu w sprawie budowy oraz wykonywania robót i nakładania obowiązku uzyskania pozwolenia na budowę,
17) przyjmowanie zgłoszeń o rozbiórce nie objętej obowiązkiem uzyskania pozwolenia na budowę,
18) nakładanie obowiązku uzyskania pozwolenia na rozbiórkę obiektu budowlanego,
19) nakładanie obowiązku geodezyjnego wyznaczenia w terenie i wykonania geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej w stosunku do obiektów wymagających zgłoszenia,
20) nakładanie obowiązku usunięcia nieprawidłowości w projekcie budowlanym,
21) rozstrzyganie o niezbędności wejścia do sąsiedniego budynku, lokalu lub nieruchomości oraz warunków korzystania z tego budynku, lokalu lub nieruchomości,
22) uzgadnianie rozwiązań projektowych obiektów usytuowanych na terenach zamkniętych w zakresie :
a) linii zabudowy oraz elewacji obiektów budowlanych projektowanych od strony dróg, ulic, placów i innych miejsc publicznych,
b) przebiegu i charakterystyki technicznej dróg, linii komunikacyjnych oraz sieci uzbrojenia terenu, wyprowadzonych poza granice terenu zamkniętego a także podłączeń tych obiektów do sieci użytku publicznego,
23) przygotowanie pozwoleń na budowę składowisk odpadów,
24) prowadzenie, w granicach swojej właściwości rzeczowej , analiz i studiów z zakresu zagospodarowania przestrzennego, odnoszących się do obszaru powiatu i zagadnień jego rozwoju,
25) opiniowanie rozwiązań przyjętych w projektach studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin,
26) uzgadnianie projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego w zakresie zadań samorządowych,
27) prowadzenie rejestrów wniosków o pozwolenie na budowę i rejestrów decyzji o pozwoleniu na budowę,
28) przekazywanie organom wydającym decyzję o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu decyzję o pozwoleniu na budowę,
29) przekazywanie organom nadzoru budowlanego :
a) kopii ostatecznych decyzji o pozwoleniu na budowę wraz z zatwierdzonymi projektami budowlanymi,
b) kopii ostatecznych odrębnych decyzji o zatwierdzeniu projektu budowlanego wraz z tymi projektami,
c) kopii innych decyzji, postanowień i zgłoszeń wynikających z przepisów prawa budowlanego,
30) uczestniczenie, na wezwanie organów nadzoru budowlanego w
czynnościach inspekcyjnych i kontrolnych oraz udostępnianie wszelkich
dokumentów i informacji związanych z tymi czynnościami,
31) przekazywanie uwierzytelnionych kopii rejestrów każdego pierwszego
dnia miesiąca organom wyższego stopnia,
32) sporządzanie miesięcznych meldunków oraz sprawozdań kwartalnych, półrocznych i rocznych dla Wojewódzkiego Urzędu Statystycznego,
33) przekazywanie organom podatkowym w sprawach podatku od nieruchomości kopii decyzji i otrzymanych zawiadomień :
a) pozwoleń na budowę,
b) pozwoleń na zmianę sposobu użytkowania obiektu budowlanego lub ich części,
c) rozbiórce obiektu budowlanego,
34) przechowywanie dokumentów objętych pozwoleniem na budowę,
35) udostępnianie informacji o środowisku i jego ochronie,
36) potwierdzanie spełnienia wymagań samodzielnego lokalu mieszkalnego dla celów ustanowienia odrębnej własności lokali,
37) potwierdzanie powierzchni użytkowej i wyposażenia technicznego domu jednorodzinnego dla celów dodatku mieszkaniowego,
38) poświadczenie oświadczeń zamawiającego wykonanie robót dotyczących infrastruktury towarzyszącej budownictwu mieszkaniowemu dla celów podatku od towarów i usług,
39) przeprowadzanie kontroli wykonania obowiązku zawarcia umowy ubezpieczenia budynków wchodzących w skład gospodarstwa rolnego od ognia, innych zdarzeń losowych oraz odpowiedzialności cywilnej rolników z tytułu prowadzenia gospodarstwa rolnego.

13. W zakresie przeznaczania gruntów rolnych do zalesienia:
1) ustalanie rocznego limitu zalesień,
2) przyjmowanie wniosków oraz wydawanie decyzji związanych z przeznaczeniem gruntów rolnych do zalesienia,
3) sprawdzanie wykonania zalesienia i przygotowywanie decyzji o prowadzeniu uprawy leśnej,
4) dokonywanie oceny udatności upraw,
5) ustalanie wysokości ekwiwalentów za wyłączenie gruntu z upraw rolnych
i prowadzenie uprawy leśnej oraz wstrzymywanie jego wypłaty,
6) organizowanie w porozumieniu z nadleśnictwami szkoleń w zakresie
zalesień dla właścicieli gruntów rolnych przeznaczonych do zalesienia.”

8) w § 19 w ust. 1 dodaje się pkt 21- 23 w brzmieniu:
„ 21) zapewnienie, na wniosek rodziców, dzieciom i młodzieży posiadającym
orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego lub indywidualnego nauczania
odpowiedniej formy kształcenia uwzględniającej rodzaj zaburzeń i odchyleń
rozwojowych,
22) przygotowywanie na każdy rok budżetowy planu podziału środków na
dofinansowanie form doskonalenia zawodowego nauczycieli uwzględniającego
wnioski dyrektorów szkół i placówek prowadzonych przez powiat,
23) przyznawanie nagród nauczycielom szkół i placówek ze środków będących w
budżecie powiatu w oparciu o ustalenia „ Regulaminu przyznawania nagród
nauczycielom szkół i placówek oświatowych , dla których organem
prowadzącym jest powiat łomżyński”.

Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu na tablicy ogłoszeń Starostwa Powiatowego w Łomży.
Przewodniczący Rady
Henryk KŁOSIŃSKI

Data dodania:
Data upublicznienia: piątek, 18 lip 2003 11:41
Opublikował(a): Beata Korwek
Zaakceptował(a):
Artykuł był czytany: 2401 razy