BIP - Starostwa Powiatowego w Łomży

Biuletyn Informacji Publicznej

Zarządzenie Nr 32/2013 Starosty Łomżyńskiego

z dnia: 10 września 2013 roku
w sprawie wprowadzenia Regulaminu świadczenia usług reklamowych na telebimie LED znajdującym się w budynku Starostwa Powiatowego w Łomży
Na podstawie art. 35 ust. 2 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2013 r. poz. 595) zarządzam, co następuje:

§ 1.
Wprowadza się „Regulamin świadczenia usług reklamowych na telebimie LED znajdującym się w budynku Starostwa Powiatowego w Łomży, stanowiący załącznik nr 1 do zarządzenia.

§ 2.
Wprowadza się wzór zlecenia reklamy, stanowiący załącznik nr 2 do zarządzenia.

§ 3.
Ustala się cennik wyświetlania reklamy, stanowiący załącznik nr 3 do zarządzenia.

§ 4.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Starosta
Lech Marek Szabłowski


Załącznik nr 1 do Zarządzenia Nr 32/13
Starosty Łomżyńskiego z dnia 10 września 2013r.

Regulamin świadczenia usług reklamowych na telebimie LED znajdującym się w budynku Starostwa Powiatowego w Łomży (parter obok wydziału Komunikacji)

1. Postępowania wstępne,
1.1. Regulamin określa zasady emisji spotów reklamowych Zleceniodawców na telebimie LED, znajdującym się w budynku Starostwa Powiatowego w Łomży przy ul. Szosa Zambrowska 1/27.
1.2. Przez złożenie zamówienia Zleceniodawca oświadcza, że zapoznał się z postanowieniem niniejszego Regulaminu i zobowiązuje się do ich przestrzegania.
1.3. Niniejszy Regulamin wraz z podpisanym przez Zleceniodawcę Formularzem zamówienia stanowią łącznie Umowę.
2. Definicje
2.1. Zleceniobiorca – Zarząd Powiatu Łomżyńskiego działający przez upoważnione osoby.
2.2. Zleceniodawca – będący osobą fizyczną, osobą prawną lub jednostką organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, składający Zamówienie emisji reklamy.
2.3. Spot reklamowy – animacja graficzna wyświetlana na nośnikach reklamy.
2.4. Telebim LED – nośnik reklamowy emitujący spot reklamowy w technologii LED.
2.5. Specyfikacja techniczna materiałów na spot reklamowy – podane do wiadomości Zleceniodawcy na stronie www.powiatlomzynski oraz dostępne w siedzibie Starostwa Powiatowego w Łomży wymagania dotyczące materiałów dostarczanych do Starostwa Powiatowego w Łomży w celu wykonania spotu reklamowego, czy też wymagania techniczne jakie powinien spełniać gotowy spot reklamowy dostarczony przez Zleceniodawcę.
3. Zamówienie kampanii reklamowej
3.1. Zleceniodawca składa zamówienie emisji reklamy poprzez wypełnienie i podpisanie Formularza Zamówienia.
3.2. Formularz zamówienia określa dane Zleceniodawcy, lokalizację nośnika na którym prowadzona jest kampania reklamowa, częstotliwość wyświetlania - nie rzadziej niż co godzinę, okres trwania kampanii reklamowej, datę rozpoczęcia emisji oraz długość Spotu reklamowego – nie dłużej niż 30 sekund.
3.3. Zleceniodawca zobowiązany jest zapoznać się ze Specyfikacją techniczną materiałów na spot reklamowy, która zawiera wymagania techniczne jakie powinien spełniać gotowy spot reklamowy dostarczony przez Zleceniodawcę, a złożenie takiego zamówienia potwierdza zapoznanie się przez Zleceniodawcę z jej treścią.
3.4. Zamówienie emisji reklamy składane jest na podstawie Formularza zamówienia.
3.5. Formularz zamówienia jest dostępny w Starostwie Powiatowym w Łomży, pok. 326, i na stronie internetowej www.powiatlomzynski.pl
3.6. Zleceniodawca składa Formularz zamówienia w Starostwie Powiatowym w Łomży w pok. 326 osobiście lub wysyła listem poleconym na adres Starostwo Powiatowe w Łomży, ul. Szosa Zambrowska 1/27 18-400 Łomża, bądź w formie elektronicznej na adres e-mail: promocja@powiatlomzynski.pl
4. Warunki emisji spotu reklamowego
4.1. Zleceniodawca obowiązany jest dostarczyć gotowy Spot reklamowy zgodnie ze Specyfikacją techniczną materiałów na spot reklamowy, nie później niż 5 dni roboczych przed pierwszą emisją.
4.2. Zleceniobiorca potwierdzi Zleceniodawcy odbiór Spotu oraz oceni jego zgodność ze Specyfikacją techniczną materiałów na spot reklamowy, która zawiera wymagania techniczne jakie powinien spełniać gotowy spot reklamowy dostarczony przez Zleceniodawcę. W przypadku niezgodności dostarczonego Spotu ze Specyfikacją techniczną Zleceniodawca zostanie potwierdzony o tym fakcie w terminie 3 dni roboczych od otrzymania Spotu reklamowego.
4.3. Zleceniobiorca zastrzega sobie prawo do odmowy lub wstrzymania emisji reklamy Zleceniodawcy w sytuacji, gdy Spot reklamowy jest złej jakości, która uniemożliwia jego emisję.
4.4. Za opóźnienie lub zwłokę w emisji reklamy lub brak emisji reklamy spowodowane niedostarczeniem Spotu reklamowego lub dostarczeniem Spotu reklamowego niezgodnego ze Specyfikacją techniczną materiałów na spot reklamowy, dostarczony przez Zleceniodawcę, Zleceniobiorca nie ponosi odpowiedzialności i może żądać zapłaty wynagrodzenia określonego w Umowie.
5. Zmiany Spotu Reklamowego.
5.1. Zleceniobiorca może zawiadomić Zleceniodawcę o potrzebie wprowadzenia zmian do Spotu reklamowego. Zleceniodawca w ciągu 3 dni roboczych od dnia otrzymania projektu zmian zobowiązany jest je zaakceptować lub zaproponować inne zmiany.
6. Treść Spotu Reklamowego
6.1. Zleceniodawca oświadcza, że przysługują mu wszelkie prawa, w tym prawa autorskie, do Spotów reklamowych i ich treści.
6.2. Zleceniobiorca nie ponosi odpowiedzialności związanej z emisją reklamy z tytułu naruszenia praw osób trzecich.
6.3. Zleceniodawca zwróci Zleceniobiorcy na pierwsze żądanie w terminie 7 dni wszelkie wydatki i koszty, jakie Zleceniobiorca poniósł w związku z obroną przed powyższymi roszczeniami lub ich realizacją, w tym w szczególności koszty doradztwa prawnego, koszty zastępstwa procesowego, koszty sądowe oraz zasądzone lub ustalone w ugodzie odszkodowania, zadośćuczynienia lub inne świadczenia na rzecz osób trzecich.
6.4. Spoty reklamowe nie mogą być sprzeczne z prawem, zasadami współżycia społecznego i dobrymi obyczajami.
6.5. Spoty reklamowe nie mogą zawierać treści o charakterze wyborczym.
6.6. Zleceniodawca oświadcza, że przekazane do emisji Spoty reklamowe spełniają wymogi wynikające z obowiązujących przepisów prawa, w szczególności ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmu oraz stosują się do ograniczeń obejmujących emisję reklam o treści pornograficznej.
6.7. W przypadku nałożenia na Zleceniobiorcę grzywny lub innej kary w związku z emisją reklamy, naruszającej warunki określone niniejszym Regulaminem, zwłaszcza postanowienia pkt 6.6 przysługiwać będzie wobec Zleceniodawcy roszczenie o zapłatę odszkodowania pokrywające w pełnej wysokości grzywnę lub inną karę.
6.8. Zleceniobiorca może odmówić lub wstrzymać emisję Spotów reklamowych w przypadku podejrzenia naruszenia przepisów prawa, zasad współżycia społecznego, dobrych obyczajów bądź praw lub interesów osób trzecich, w szczególności w przypadku zgłoszenia takiego żądania przez osoby trzecie lub wszczęcia postępowania przez właściwy organ.
6.9. Odmowa lub wstrzymanie emisji Spotu reklamowego z wyżej wskazanych przyczyn wyłącza odpowiedzialność Zleceniobiorcy wobec Zleceniodawcy z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania Umowy.
7. Wynagrodzenie i warunki płatności.
7.1. Wynagrodzenie należne Zleceniobiorcy wynika z aktualnego cennika obowiązującego w chwili złożenia zamówienia, chyba że strony ustalą inne warunki wynagrodzenia na drodze indywidualnych uzgodnień.
7.2. Złożenie zamówienia w postaci podpisania Formularza zlecenia, oznacza zaakceptowanie wynagrodzenia określonego w cenniku.
7.3. W przypadku gdy strony ustalą inne warunki wynagrodzenia na drodze indywidualnych uzgodnień, niż obowiązujące w cenniku, muszą one zostać zapisane i poświadczone podpisem przez Zleceniobiorcę w Formularzu zlecenia.
7.4. Cennik usług jest dostępny w Starostwie Powiatowym w Łomży, ul. Szosa Zambrowska 1/27, pok. 326 oraz na stronie internetowej www.powiatlomzynski.pl.
7.5. Wynagrodzenie za umieszczenie reklamy jest płatne z góry, chyba, że strony ustalą inne warunki na drodze indywidualnych uzgodnień.
7.6. Wynagrodzenie płatne jest na podstawie faktury VAT wystawionej przez Zleceniobiorcę. Zleceniodawca przekazując Zleceniobiorcy podpisany Formularz zamówienia, upoważnia ją do wystawienia faktury VAT bez podpisu Zleceniodawcy. Termin płatności faktury VAT nie dłuższy niż 14 dni od daty doręczenia faktury, na wskazany w fakturze rachunek.
7.7. Wartość wynagrodzenia zostanie powiększona o podatek od towarów i usług według stawki obowiązującej w dniu wystawienia faktury.
7.8. Opóźnienie z zapłatą wynagrodzenia uprawnia Zleceniobiorcę do wstrzymania, przerwania lub ograniczenia emisji reklamy Zleceniodawcy w wyłączeniem jakiejkolwiek odpowiedzialności Zleceniobiorcy i przy zachowaniu ustalonej wysokości wynagrodzenia oraz prawa do naliczania ustawowych odsetek, naliczanych począwszy od 1 dnia zwłoki.
8. Obowiązki i odpowiedzialność Zleceniobiorcy
8.1. Do obowiązków Zleceniobiorcy należy:
8.1.1. Prezentacja reklamy zgodna z formularzem zlecenia, z zastrzeżeniem innych postanowień Regulaminu;
8.1.2. Zapewnienie sprawnego działania telebimu (reklamy świetlnej) w czasie emisji reklamy;
8.1.3. Ochrona przekazanego spotu reklamowego wraz z nośnikiem przed utratą lub uszkodzeniem lub dostępem i integracją osób trzecich, z wyłączeniem osób działających na zlecenie Zleceniobiorcy oraz organów władzy publicznej;
8.1.4. Rozpatrywanie reklamacji w terminie 14 dni roboczych od ich otrzymania.
8.2. Zleceniobiorca zastrzega sobie prawo wprowadzania przerw technicznych w emisji reklam. W przypadku, wystąpienia przerw technicznych, czas trwania kampanii będzie odpowiednio przedłużony.
8.3. Zleceniobiorca nie ponosi odpowiedzialności za nieumyślne niewykonanie lub nienależyte wykonanie Umowy, a także, za niewykonanie lub nienależyte wykonanie Umowy będące następstwem: niesprzyjających warunków atmosferycznych; decyzji, postanowień lub orzeczeń organów państwowych lub samorządowych; awarii technicznych; przerw w dostawach energii elektrycznej, z innych przyczyn niezależnych od Zleceniobiorcy; siły wyższej; działań lub zaniechań Zleceniodawcy.
8.4. Jeżeli z przyczyn, za które zgodnie z Regulaminem odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie Umowy ponosi Zleceniobiorca, może on zaproponować Zleceniodawcy zastępczy termin emisji reklamy. W braku jego akceptacji przez Zleceniodawcę wynagrodzenie należne Zleceniobiorcy zostanie proporcjonalnie obniżone za okres braku emisji reklamy.
8.5. Po zakończeniu publikacji przekazu Zleceniobiorca ma prawo zatrzymać i archiwizować nośnik z zawartością Spotu reklamowego przez okres 10 lat.
9. Uprawnienia i oświadczenia Zleceniodawcy
9.1. Zleceniodawca jest uprawniony do:
9.1.1. Bieżącej kontroli emisji Spotu reklamowego na Telebimie LED w sposób niezakłócający pracy urządzenia;
9.2. Zleceniodawca wyraża zgodę na posługiwanie się przez Zleceniobiorcę zdjęciami Telebimu LED z emitowanymi na nich Spotami reklamowymi w celu promocji i/lub reklamy usług świadczonych przez Zleceniobiorcę.
9.3. Zleceniodawca zezwala na wykorzystanie przez Zleceniobiorcę nazwy, oznaczenia graficznego i/lub logotypu Zleceniodawcy, a także jego Spotu reklamowego, w celu promocji i/lub reklamy usług świadczonych przez Zleceniobiorcę, w szczególności umieszczenia ich na stronie internetowej www.powiatlomzynski.pl.
10. Rozwiązanie Umowy.
10.1. Umowa zostaje zawarta na okres trwania zamówionej kampanii reklamowej i nie może zostać wypowiedzenia przed jej upływem, z zastrzeżeniem poniższych postanowień.
10.2. Każda ze stron może wypowiedzieć umowę ze skutkiem natychmiastowym w przypadku stwierdzenia istotnego naruszenia postanowień Umowy przez drugą stronę, przy czym wcześniej wymagane jest wezwanie strony naruszającej Umowę do zaniechania naruszeń w terminie 7 dni pod rygorem wypowiedzenia Umowy. Wypowiedzenia oraz wezwania, o których mowa w niniejszym punkcie, winny być składane drugiej stronie w formie pisemnej i dostarczone osobiście, bądź wysyłane listem poleconym pod rygorem nieważności.
10.3. Wypowiedzenie Umowy niepoprzedzone wezwaniem, o którym mowa w powyższym punkcie, bądź dokonane w braku istotnych naruszeń Umowy lub złożone w innej formie niż pisemna, będzie bezskuteczne.
10.4. Wcześniejsze zakończenie Umowy nie niweczy obowiązku zapłaty wynagrodzenia za zrealizowaną część kampanii (wyemitowane reklamy), z zastrzeżeniem warunku następującego. W przypadku wypowiedzenia Umowy przez Zleceniobiorcę z przyczyn zależnych od Zleceniodawcy, obowiązek zapłaty wynagrodzenia w całości pozostaje bez zmian.
11. Zleceniobiorca może wypowiedzieć umowę bez wcześniejszego wezwania i bez zachowania okresu wypowiedzenia w przypadku konieczności rozbiórki Telebimu LED lub jego usunięcia/przesunięcia.
12. Postanowienia końcowe.
12.1. Przelew praw lub wierzytelności Zleceniodawcy wynikających z niniejszej Umowy w stosunku do Zleceniobiorcy wymaga jego zgody wyrażonej na piśmie.
12.2. Umowa podlega prawu polskiemu.
12.3. Wszelkie spory między stronami wynikające z umów, dla których ma zastosowanie Regulamin rozstrzygane będą przez sądy powszechne właściwe dla siedziby Zleceniobiorcy.

























































Załącznik nr 2
do Zarządzenia Nr 32/13
Starosty Łomżyńskiego
z dnia 10 września 2013r.
Formularz zlecenia

Pełna nazwa Zleceniodawcy ___________________________________________________________
NIP Zleceniodawcy ___________________________________________________________
Pełny adres siedziby Zleceniodawcy:
___________________________________________________________________________
(ulica i numer, kod pocztowy, miejscowość)
Osoba do kontaktu:
Imię i nazwisko____________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
(telefon i e-mail)

Zlecam emisję spotu reklamowego o następującej specyfikacji:
1. czas wyświetlania: w ciągu godzin 7.00 – 15.30 ( 5 dni w tygodniu)
2. okres trwania kampanii reklamowej:
 1 miesiąc
 3 miesiące
 6 miesięcy
 1 rok
 Inny okres (wpisać w punkcie nr 3)
3. Inny okres trwania kampanii reklamowej: ______________________________________________
4. Planowana data rozpoczęcia emisji:. ______________________________________________
5. Długość spotu reklamowego : ______________________________________________
6. Dodatkowe uwagi: ______________________________________________

Oświadczam, że posiadam prawo do dysponowania elementami wykorzystywanymi w materiale reklamowo-informacyjnym przeznaczonym do emisji, w szczególności takimi jak znaki graficzne, zdjęcia, hasła reklamowe.
Zleceniodawca oświadcza, że zapoznał się i akceptuje warunki regulaminu świadczenia usług reklamowych na telebimie LED udostępnionego przez Starostwo Powiatowe w Łomży

……………………… ………………………………
Podpis i pieczęć Zleceniodawcy podpis i pieczęć Zleceniobiorcy

Data…………………………

Załącznik nr 3
do Zarządzenia Nr 32/13
Starosty Łomżyńskiego
z dnia 10 września 2013r.


Cennik netto emisji spotów reklamowych


Kampania Koszt kampanii
1 miesiąc 250,00
3 miesiące 400,00
6 miesięcy 600,00
1 rok 1.000,00

Data dodania:
Data upublicznienia: środa, 25 wrz 2013 08:12
Opublikował(a): Beata Korwek
Zaakceptował(a): Beata Korwek
Artykuł był czytany: 1343 razy