Zarządzenie Nr 2/2013 Starosty Łomżyńskiego
z dnia: 7 stycznia 2013 roku
w sprawie powołania komisji przetargowej do przeprowadzenia postępowań o udzielenie zamówienia publicznego dla potrzeb projektu „Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej – Subregion Łomżyński”, współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013, Priorytet VII – Promocja integracji społeczne , Poddziałanie 7.2.2 – Wsparcie ekonomii społecznej.
Na podstawie art. 19 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.) oraz art. 35 ust. 2 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1592 z późn. zm.) w związku z realizacją w charakterze partnera projektu „Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej – Subregion Łomżyński”
zarządzam, co następuje:
§ 1
Powołuję komisję przetargową do przeprowadzenia wszystkich postępowań o udzielenie zamówień publicznych potrzebnych do zrealizowania w ramach partnerstwa projektu „Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej – Subregion Łomżyński”, w następującym składzie:
1. Andrzej Wiśniewski- Przewodniczący Komisji,
2. Barbara Gorzęba – Członek Komisji,
3. Wiesław Jemielity – Członek Komisji.
§ 2
Do zadań komisji należy:
1. Przeprowadzenie postępowania, sporządzenie dokumentacji postępowania i przedłożenie jej do zatwierdzenia Staroście Łomżyńskiemu.
2. Wskazanie oferty najkorzystniejszej, a w przypadku uchylania się przez wykonawcę, którego ofertę wybrano od podpisania umowy, wskazanie kolejnej najkorzystniejszej oferty.
§ 3
Komisja Przetargowa pracować będzie w oparciu o Regulamin Pracy Komisji Przetargowej określony w załączniku do niniejszego zarządzenia.
§ 4
1. Komisja Przetargowa rozpocznie pracę z dniem powołania.
2. Komisja Przetargowa zakończy pracę z chwilą podpisania umowy z wykonawcą, który złożył najkorzystniejszą ofertę.
§ 5
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Starosta
Lech Marek Szabłowski
Załącznik
Do ZARZĄDZENIA Nr 2/2013
Starosty Łomżyńskiego
z dnia 7 stycznia 2013 roku
Regulamin pracy komisji przetargowej powoływanej w Starostwie Powiatowym w Łomży do przeprowadzenia postępowań o udzielenie zamówienia publicznego
§ 1
1. Komisja jest organem pomocniczym Starosty Łomżyńskiego i działa każdorazowo w oparciu o Zarządzenie Starosty Łomżyńskiego powołujące komisję.
2. Komisja rozpoczyna działalność z dniem powołania.
3. Komisja pracuje w oparciu o przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.), przepisy aktów wykonawczych wydanych na jej podstawie oraz postanowienia niniejszego regulaminu.
4. Pracą Komisji kieruje Przewodniczący Komisji.
5. Członkowie Komisji po dokonaniu czynności otwarcia ofert, składają oświadczenia wg druku ZP-1.
§ 2
Do zadań Komisji należy:
1. Publiczne otwarcie ofert i sporządzenie odpowiedniego protokołu z otwarcia ofert.
2. Wskazanie, których wykonawców należy wykluczyć z postępowania z powodu nie spełniania warunków udziału w postępowaniu, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 ustawy Pzp.
3. Wskazanie, które oferty należy odrzucić.
4. Dokonanie oceny złożonych ofert i wskazanie oferty najkorzystniejszej.
5. Sporządzenie odpowiedniej dokumentacji na drukach ZP określonych Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 26 października 2010 r. w sprawie protokołu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego (Dz. U. Nr 223, poz.1458 ).
6. Analizowanie wnoszonych odwołań oraz przygotowywanie ewentualnych odpowiedzi .
7. Powtarzanie unieważnionych czynności.
8. Przygotowanie i przeprowadzenie nowego postępowania w tej samej sprawie w zmienionym składzie w przypadku odmowy zatwierdzenia protokółu prac komisji i unieważnienia postępowania.
§ 3
1. Komisja zakończy swoją działalność w dniu podpisania umowy z wybranym w postępowaniu wykonawcą zamówienia publicznego.
2. Komisja może proponować odrzucenie oferty bądź unieważnienie postępowanie wyłącznie na podstawie art. 89 ust. 1 i art. 93 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.
§ 4
Otwarcie ofert.
1. Komisja dokona publicznego otwarcia ofert w terminie określonym w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
2. Przewodniczący Komisji przedstawi zebranym: skład komisji przetargowej, koperty ze złożonymi ofertami określając czy nie noszą śladów wskazujących na próbę naruszenia ich tajemnicy.
3. Przewodniczący Komisji zwróci się do wykonawców z pytaniem czy chcą złożyć oświadczenia przed otwarciem ofert.
4. Przewodniczący bezpośrednio przed otwarciem ofert poda kwotę, jaką zamawiający może przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
5. Po otwarciu każdej oferty, Przewodniczący odczyta: nazwę i adres wykonawcy, cenę oferty, termin wykonania zamówienia, okres gwarancji i warunki płatności zawarte w ofercie.
6. Przed zamknięciem części jawnej posiedzenia, Przewodniczący Komisji może poinformować zebranych o przewidywanym terminie rozstrzygnięcia postępowania.
§ 5
Komisja dokona badania i oceny złożonych ofert.
§ 6
W przypadku wniesienia odwołania, komisja analizuje treść odwołania i przygotowuje propozycję ewentualnej odpowiedzi .
§ 7
W przypadku udziału w pracach komisji rzeczoznawców lub biegłych komisja odnotuje ich nazwiska w protokóle postępowania.
§ 8
1. W przypadku nie podpisania umowy przez wykonawcę, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą, komisja wskaże tę spośród pozostałych ofert, która uzyskała najwyższą liczbę punktów, jeżeli nie upłynął termin związania ofertą.
2. Po podpisaniu przez członków komisji protokołu postępowania i zatwierdzenie tego protokołu przez Starostę Łomżyńskiego, wyniki postępowania podaje się do publicznej wiadomości i niezwłocznie powiadamia na piśmie wykonawców, którzy złożyli oferty. Wraz z informacją o wynikach postępowania przekazuje się informację zawierającą: nazwy i adresy wykonawców, którzy złożyli oferty oraz streszczenie oceny ofert.
3. Ogłoszenie o wynikach postępowania zamieszcza się na stronie internetowej i tablicy ogłoszeń.