Zarzadzenie Nr 10/2011 Starosty Łomżyńskiego
z dnia: 9 marca 2011 roku
w sprawie powołania członków Powiatowej Komisji Bezpieczeństwa i Porządku.
Na podstawie art. 4 ust. 1 pkt. 15 i art. 38a ust. 1 i 2 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001 r. nr 142, poz. 1592 z późn. zm.) zarządzam, co następuje:
§ 1
Powołuję niżej wymienione osoby w skład Powiatowej Komisji Bezpieczeństwa i Porządku, zwanej dalej Komisją na kadencję w latach 2011-2014:
1. Lech Marek Szabłowski - Przewodniczący,
2. Maria Mrozek – radna powiatu łomżyńskiego,
3. Mirosław Szymanowski – radny powiatu łomżyńskiego,
4. Dorota Szymonowicz - Dyrektor Kuratorium Oświaty w Białymstoku, Delegatury w Łomży;
5. Edward Jarota - Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Łomży;
6. Ewa Jadwiga Wojtczak - Pedagog Zespołu Szkól w Marianowie;
7. Jan Iwanowski - Naczelnik Wydziału Patrolowo-Interwencyjnego Komendy Miejskiej Policji w Łomży,
8. Robert Godlewski - Z-ca Naczelnika Wydziału Patrolowo-Interwencyjnego Komendy Miejskiej Policji w Łomży,
9. Dariusz Błażejczyk - Prokurator Prokuratury Rejonowej w Łomży;
10. Edward Łada – Wójt Gminy Piątnica.
§ 2
Przewodniczący może zaprosić do udziału w pracach Komisji z głosem doradczym funkcjonariuszy i pracowników innych niż Policja powiatowych służb, inspekcji i straży oraz pracowników innych organów administracji publicznej wykonujących zadania z zakresu porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli na terenie powiatu.
§ 3
Do zadań Komisji należy:
1. ocena zagrożeń porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli na terenie powiatu,
2. opiniowanie pracy Policji i innych powiatowych służb, inspekcji i straży, a także jednostek organizacyjnych wykonujących na terenie powiatu zadania z zakresu porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli,
3. przygotowanie projektu powiatowego programu zapobiegania przestępczości oraz ochrony porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli,
4. opiniowanie projektów innych programów współdziałania Policji i innych powiatowych służb, inspekcji i straży oraz jednostek organizacyjnych wykonujących na terenie powiatu zadania z zakresu porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli,
5. opiniowanie projektu budżetu powiatu – w zakresie porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli,
6. opiniowanie projektów aktów prawa miejscowego i innych dokumentów sprawach związanych z wykonywaniem zadań, o których mowa w pkt. 1, 2 i 4,
7. opiniowanie zleconych przez starostę, innych niż wymienione w pkt. 2 i pkt. 4 – 6 zagadnień dotyczących porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli.
§ 4
Kadencja Komisji trwa 3 lata.
§ 5
Odwołanie członka Komisji przed upływem kadencji przez organ, który go powołał lub delegował jest możliwe jedynie z ważnych powodów, które podaje się na piśmie. Członkostwo w Komisji radnego delegowanego przez radę powiatu ustaje zawsze z wygaśnięciem jego mandatu.
§ 6
W przypadku śmierci, odwołania lub rezygnacji członka Komisji przed upływem kadencji, organ, który go powołał lub delegował, powołuje lub deleguje nowego członka Komisji na okres pozostały do upływu kadencji poprzedniego członka.
§ 7
Posiedzenia Komisji zwołuje przewodniczący w zależności od potrzeb.
§ 8
Obsługę administracyjno-biurową Komisji zapewnia Wydział Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Budownictwa Starostwa Powiatowego.
§ 9
Traci moc Zarządzenie nr 6/08 Starosty łomżyńskiego z dnia 11 lutego 2008 roku w sprawie powołania członków Powiatowej Komisji Bezpieczeństwa i Porządku.
§ 10
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Starosta
Lech Marek Szabłowski