Zarządzenie Nr 33/09 Starosty Łomżyńskiego
z dnia: 9 lipca 2009 roku
w sprawie ustanowienia Polityki Jakości w Starostwie Powiatowym w Łomży
Na podstawie art. 34 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592 z późn.zm.) zarządza się, co następuje:
§ 1
Ustanawia się Politykę Jakości Starostwa Powiatowego w Łomży stanowiącą załącznik do niniejszego zarządzenia.
§ 2
Nadzór nad wykonaniem zarządzenia powierza się Pełnomocnikowi ds. Systemu Zarządzania Jakością.
§ 3
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Starosta
Krzysztof Kozicki
Załącznik
do Zarządzenia Nr 33 /09
Starosty Łomżyńskiego
z dnia 9 lipca 2009 roku
Polityka Jakości
Starostwa Powiatowego w Łomży
__________________________________________
Podejmowane działania przez Starostwo Powiatowe w Łomży
oparte są o wdrożony, utrzymywany i doskonalony
System Zarządzania Jakością PN –EN ISO 9001:2009
I. Wizja:
Urząd przyjazny, profesjonalny i nowoczesny
- otwarty na potrzeby swoich klientów.
II. Misja:
Zadowolony klient - wizytówką naszego Urzędu.
III. Cele strategiczne:
• utrzymanie wysokiego poziomu świadczonych usług opartych na działaniach praworządnych i kompetentnych,
• sprawna obsługa klientów,
• stosowanie nowoczesnych metod i narzędzi pracy,
• pełnienie służby przez urzędników ciągle doskonalących swoje kwalifikacje zawodowe,
• spełnianie zidentyfikowanych oczekiwań naszych klientów
• tworzenie pozytywnego i przyjaznego wizerunku Starostwa.
IV. Założenia polityki jakości:
Polityka Jakości Starostwa Powiatowego w Łomży określa cel, którym jest przede wszystkim zadowolenie i satysfakcja naszych Klientów, osiągany poprzez sprawną i kompetentną, na najwyższym poziomie jakości realizację zadań publicznych określonych w przepisach prawa, stałe podnoszenie standardu świadczonych usług oraz systematyczne doskonalenie Systemu Zarządzania Jakością zgodnie z normą PN-EN ISO 9001:2009.
Założenia Polityki Jakości będą realizowane poprzez:
Zapewnienie Klientom fachowej i terminowej obsługi, w oparciu o obowiązujące przepisy prawa, dążąc do maksymalnego skracania czasu ich realizacji.
Stałe podnoszenie wiedzy i umiejętności zawodowych pracowników Starostwa za pomocą różnych metod i form szkolenia.
Dokonywanie zmian organizacyjnych i technicznych w kierunku ciągłego doskonalenia jakości obsługi klienta oraz stwarzanie przyjaznych warunków pracy dla pracowników Starostwa.
Zapewnienie sprawnie funkcjonującego systemu komunikowania się z Klientem, poprzez udostępnianie i udzielanie przejrzystych, klarownych oraz kompleksowych informacji.
Okresowe badania stopnia zadowolenia Klienta.
Stosowanie przyjętych procedur i zasad Systemu Zarządzania Jakością oraz prowadzenie stałego monitoringu ich skuteczności.
Wdrożenie i utrzymanie systemu zarządzania jakością w Starostwie oraz zapewnienie środków i warunków na jego utrzymanie i rozwój.
Kierownictwo i pracownicy Starostwa Powiatowego w Łomży zobowiązani są do realizowania założeń Polityki Jakości oraz działania w ramach Systemu Zarządzania Jakością, w pełni odpowiadając za jakość wykonywanej pracy.
§ 1
Ustanawia się Politykę Jakości Starostwa Powiatowego w Łomży stanowiącą załącznik do niniejszego zarządzenia.
§ 2
Nadzór nad wykonaniem zarządzenia powierza się Pełnomocnikowi ds. Systemu Zarządzania Jakością.
§ 3
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Starosta
Krzysztof Kozicki
Załącznik
do Zarządzenia Nr 33 /09
Starosty Łomżyńskiego
z dnia 9 lipca 2009 roku
Polityka Jakości
Starostwa Powiatowego w Łomży
__________________________________________
Podejmowane działania przez Starostwo Powiatowe w Łomży
oparte są o wdrożony, utrzymywany i doskonalony
System Zarządzania Jakością PN –EN ISO 9001:2009
I. Wizja:
Urząd przyjazny, profesjonalny i nowoczesny
- otwarty na potrzeby swoich klientów.
II. Misja:
Zadowolony klient - wizytówką naszego Urzędu.
III. Cele strategiczne:
• utrzymanie wysokiego poziomu świadczonych usług opartych na działaniach praworządnych i kompetentnych,
• sprawna obsługa klientów,
• stosowanie nowoczesnych metod i narzędzi pracy,
• pełnienie służby przez urzędników ciągle doskonalących swoje kwalifikacje zawodowe,
• spełnianie zidentyfikowanych oczekiwań naszych klientów
• tworzenie pozytywnego i przyjaznego wizerunku Starostwa.
IV. Założenia polityki jakości:
Polityka Jakości Starostwa Powiatowego w Łomży określa cel, którym jest przede wszystkim zadowolenie i satysfakcja naszych Klientów, osiągany poprzez sprawną i kompetentną, na najwyższym poziomie jakości realizację zadań publicznych określonych w przepisach prawa, stałe podnoszenie standardu świadczonych usług oraz systematyczne doskonalenie Systemu Zarządzania Jakością zgodnie z normą PN-EN ISO 9001:2009.
Założenia Polityki Jakości będą realizowane poprzez:
Zapewnienie Klientom fachowej i terminowej obsługi, w oparciu o obowiązujące przepisy prawa, dążąc do maksymalnego skracania czasu ich realizacji.
Stałe podnoszenie wiedzy i umiejętności zawodowych pracowników Starostwa za pomocą różnych metod i form szkolenia.
Dokonywanie zmian organizacyjnych i technicznych w kierunku ciągłego doskonalenia jakości obsługi klienta oraz stwarzanie przyjaznych warunków pracy dla pracowników Starostwa.
Zapewnienie sprawnie funkcjonującego systemu komunikowania się z Klientem, poprzez udostępnianie i udzielanie przejrzystych, klarownych oraz kompleksowych informacji.
Okresowe badania stopnia zadowolenia Klienta.
Stosowanie przyjętych procedur i zasad Systemu Zarządzania Jakością oraz prowadzenie stałego monitoringu ich skuteczności.
Wdrożenie i utrzymanie systemu zarządzania jakością w Starostwie oraz zapewnienie środków i warunków na jego utrzymanie i rozwój.
Kierownictwo i pracownicy Starostwa Powiatowego w Łomży zobowiązani są do realizowania założeń Polityki Jakości oraz działania w ramach Systemu Zarządzania Jakością, w pełni odpowiadając za jakość wykonywanej pracy.