PONOWNE WYKORZYSTYWANIE INFORMACJI PUBLCZNEJ
I. Zasady udostępniania i przekazywania informacji sektora publicznego w celu ponownego wykorzystywania będących w posiadaniu Starostwa Powiatowego w Łomży.
Ponownemu wykorzystaniu podlega informacja sektora publicznego:
- udostępniona na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Łomży;
- udostępniona w serwisie internetowym powiatomzynski.pl ;
- przekazana na wniosek o ponowne wykorzystywanie informacji sektora
II. Warunki ponownego wykorzystania informacji sektora publicznego:
- Podmioty pozyskujące informacje publiczną od Starostwa Powiatowego w Łomży w celu ponownego wykorzystania zobowiązane są do:
- Zamieszczenia informacji o źródle, czasie wytworzenia i pozyskania informacji;
- Dalszego udostępniania innym użytkownikom informacji w pierwotnie pozyskanej formie;
- Obowiązku poinformowania o przetworzeniu informacji ponownie wykorzystanej;
- Wykorzystania informacji publicznej w takim zakresie, w jakim uprawnienie to przysługiwało Starostwu Powiatowemu w Łomży.
- Starostwo Powiatowe w Łomży ponosi odpowiedzialność jedynie za taką treść informacji jaka została zamieszczona na stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Łomży lub została udostępniona na wniosek.
- Starostwo Powiatowe w Łomży nie ponosi odpowiedzialności za wykorzystanie informacji publicznej będącej utworem lub bazą danych przez podmiot ponownie wykorzystujący informację publiczną w zakresie przekraczającym uprawnienia do wykorzystania utworu lub bazy danych przysługujące Starostwu Powiatowemu w Łomży.
- Starostwo Powiatowe w Łomży określa warunki udostepnienia informacji sektora publicznego w celu ponownego wykorzystania odrębnie dla każdego wniosku i przekazuje je wnioskodawcy.
III Ponowne wykorzystanie informacji sektora publicznego przekazywanych na wniosek
- Wniosek o ponowne wykorzystanie informacji sektora publicznego wnosi się w przypadku gdy informacja sektora publicznego:
- Nie została udostępniona w Biuletynie Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Łomży;
- Została udostępniona w sposób inny i nie zostały określone warunki ponownego wykorzystania lub opłaty za ponowne wykorzystanie albo nie poinformowano o braku takich warunków lub opłat;
- Wnioskodawca zamierza wykorzystywać informację na warunkach innych niż zostały dla tej informacji określone;
- Została udostępniona lub przekazana na podstawie innych ustaw określających zasady i tryb dostępu do informacji będących informacjami sektora publicznego.
- Wniosek można złożyć w formie:
- dokumentu papierowego do kancelarii ogólnej Starostwa Powiatowego w Łomży;
- w formie dokumentu elektronicznego poprzez ePUAP;
- e-mail: blm@powiatypolskie.pl .
- Wniosek powinien spełniać warunki formalne wskazane w ustawie o ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego.
- Wniosek rozpatruje się bez zbędnej zwłoki, nie późnej jednak niż w terminie 14 dni od otrzymania wniosku. Jeżeli wniosek nie może być rozpatrzony w tym terminie, podmiot zobowiązany zawiadamia o przyczynach opóźnienia oraz o terminie w jakim rozpatrzy wniosek nie dłuższym jednak niż 2 m-ce od dnia złożenia wniosku.
- Po rozpatrzeniu wniosku organ zobowiązany:
- Przekazuje informację sektora publicznego w celu ponownego wykorzystywania bez określania warunków ponownego wykorzystywania;
- Informuje o braku warunków ponownego wykorzystywania w przypadku posiadania informacji sektora publicznego przez wnioskodawcę;
- Składa ofertę zawierająca warunki ponownego wykorzystywania lub informację o wysokości opłat za ponowne wykorzystywanie;
- Odmawia w drodze decyzji, wyrażenia zgody na ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego.
Wnioskodawca, który otrzymał, ofertę może w terminie 14 dni od dnia otrzymania oferty złożyć sprzeciw z powodu naruszenia przepisów ustawy albo zawiadomić organ zobowiązany o przyjęciu oferty.
Brak zawiadomienia o przyjęciu oferty w terminie 14 dni od dnia otrzymania oferty jest równoznaczny z wycofaniem wniosku.
W przypadku otrzymania sprzeciwu podmiot obowiązany, w drodze decyzji, rozstrzyga o warunkach ponownego wykorzystywania lub o wysokości opłat za ponowne wykorzystywanie.
IV Opłaty
Starostwo Powiatowe w Łomży może nałożyć opłatę za ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego, jeżeli przygotowanie informacji publicznej w sposób wskazany we wniosku wymaga poniesienia dodatkowych kosztów.
Ustalając opłaty uwzględnia się koszty przygotowania lub przekazania informacji sektora publicznego w określony sposób i w określonej formie oraz inne czynniki które będą brane pod uwagę przy rozpatrywaniu nietypowych wniosków o ponowne wykorzystanie , które mogą mieć wpływ w szczególności na koszt lub czas przygotowania lub przekazania informacji. Czynniki te mogą być różne w zależności od wniosków.
Wysokość opłaty nie może przekroczyć sumy kosztów poniesionych bezpośrednio w celu przygotowania lub przekazania informacji sektora publicznego w celu ponownego wykorzystywania w określony sposób i w określonej formie.
Starostwo Powiatowe w Łomży umożliwiając ponowne wykorzystanie w sposób stały i bezpośredni w czasie rzeczywistym, informacji sektora publicznego gromadzonych i przechowywanych w jego systemie teleinformatycznym, może nałożyć opłatę za ponowne wykorzystanie, uwzględniając koszty wynikające z dostosowania systemu teleinformatycznego oraz warunków technicznych i organizacyjnych do realizacji wniosku o ponowne wykorzystanie.
V Środki prawne przysługujące w przypadku odmowy wyrażenia zgody na ponowne wykorzystywanie oraz o prawie do sprzeciwu.
W zakresie nieuregulowanym ustawą do decyzji o odmowie wyrażenia zgody na ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego oraz od decyzji o warunkach ponownego wykorzystywania lub o wysokości opłat za ponowne wykorzystywanie stosuje się przepisy ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. 2017r. poz. 1257).
Do skarg rozpatrywanych w postepowaniach o ponowne wykorzystywanie stosuje się przepisy ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. – Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. z 2017 r.
poz. 1369, z późn. zm.) z tym, że :
- przekazanie akt i odpowiedzi na skargę następuje w terminie 15 dni od dnia otrzymania skargi;
- skargę rozpatruje się w terminie 30 dni od dnia otrzymania akt wraz z odpowiedzią na skargę.