BIP - Starostwa Powiatowego w Łomży

Biuletyn Informacji Publicznej

Projekt Uchwały Rady Powiatu Łomżyńskiego

w sprawie organizacji przyjmowania oraz załatwiania skarg i wniosków należących do kompetencji Rady Powiatu
Na podstawie art. 253 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071; z 2001 r. Nr 49, poz.509, z 2002 r. Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271 i Nr 169, poz. 1387, z 2003 r. Nr 130, poz. 1188, Nr 170, poz. 1660, z 2004 r. Nr 162, poz. 1692, z 2005 r. Nr 64, poz. 565, Nr 78, poz. 682, Nr 181, poz. 1524) i art. 12 pkt 11 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1592, zm.: z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 200, poz. 1688, Nr 214, poz.1806, z 2003 r. Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz.1055, Nr 167, poz.1759) uchwala się, co następuje:

§ 1. 1. Przewodniczący Rady lub Wiceprzewodniczący Rady przyjmują obywateli w sprawach skarg i wniosków w każdą środę od 9.00 do 11.00, a jeżeli środa jest dniem wolnym od pracy, w następnym dniu roboczym, w godzinach od 9.00 do 11.00.
2. Informacje o przyjęciach, o których mowa w ust. 1 wywiesza się na tablicach ogłoszeń w siedzibie Starostwa Powiatowego i przed budynkiem Starostwa Powiatowego oraz w widocznym miejscu w siedzibach jednostek organizacyjnych.

§ 2. Skargi i wnioski, do których rozpatrzenia i załatwienia właściwa jest Rada, rejestruje się w centralnym rejestrze skarg i wniosków. Skargi i wnioski wraz z dokumentacją związaną z ich rozpatrzeniem i załatwieniem przechowuje się w aktach określonych w jednolitym rzeczowym wykazie akt, stanowiącym załącznik do instrukcji kancelaryjnej dla organów powiatu.

§ 3. Przewodniczący Rady przekazuje skargę Komisji Rewizyjnej w celu przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego lub bezpośrednio Radzie Powiatu w zależności od złożoności sprawy.

§ 4. Przewodniczący Rady zawiadamia skarżącego w przypadku opóźnienia w załatwieniu skargi na zasadzie art. 36 Kodeksu postępowania administracyjnego, o przyczynie zwłoki i nowym terminie załatwienia skargi.

§ 5. 1. Komisja Rewizyjna stanowisko swoje wyraża w formie opinii.
2. Po sporządzeniu opinii przez Komisję Rewizyjną, Przewodniczący Rady wprowadza do porządku obrad najbliższej sesji punkt w przedmiocie rozpatrzenia skargi.

§ 6. Czynności podejmowane w celu zbadania spraw podnoszonych w skardze oraz kolegialne rozstrzygnięcia Rady w sprawie sposobu załatwienia skargi dokumentowane są zapisami w protokole sesji i podjętymi uchwałami.

§ 7. 1. O sposobie załatwienia skargi przez Radę zawiadamia się skarżącego.
2. Zawiadomienie o sposobie załatwienia rozpatrzonej przez Radę skargi podpisuje Przewodniczący Rady, a w razie jego nieobecności Wiceprzewodniczący Rady.
§ 8. 1. Wnioski, których przedmiotem są sprawy objęte zakresem działania Rady, przekazuje się Przewodniczącemu Rady. Wnioski takie podlegają rejestracji i przechowywaniu na zasadach określonych dla skarg.
2. Przewodniczący Rady może skierować wniosek do zaopiniowania przez właściwe komisje Rady lub Starostę.
3. Wniosek rozpatrywany jest na najbliższej sesji Rady. W razie niemożności załatwienia wniosku w ustawowym terminie stosuje się art. 245 Kodeksu postępowania administracyjnego.
4. Do dokumentowania, rozpatrywania i załatwienia wniosku stosuje się odpowiednio postanowienia § 6 uchwały.
5. O sposobie załatwienia wniosku przez Radę, Przewodniczący Rady, a w razie jego nieobecności Wiceprzewodniczący Rady, zawiadamia wnioskodawcę na piśmie.

§ 9. Wykonanie uchwały powierza się Przewodniczącemu Rady Powiatu Łomżyńskiego.

§ 10. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.


Data powstania: wtorek, 29 sie 2006 12:04
Data opublikowania: wtorek, 29 sie 2006 12:06
Data przejścia do archiwum: środa, 15 lis 2006 10:04
Opublikował(a): Beata Korwek
Zaakceptował(a): Beata Korwek
Artykuł był czytany: 2265 razy