Starosta Łomżyński Lech Marek Szabłowski przypomniał przybyłym: „Ta droga wcześniej była budowana 24 lata temu. Wtedy ja byłem Wójtem Gminy Śniadowo […] Mieliśmy sytuację taką, że PKS zagroził przerwaniem komunikacji na tej trasie między Kozikami a Łomżą”. Dodał też, że „Droga wykonana jest w kategorii KR2, choć z podbudową tak mocną jak w KR3 i prawie dorównująca drogom wojewódzkim.” Starosta poinformował, że Powiat Łomżyński w tej kadencji zrealizował już, bądź ma zapewnione finansowanie na wykonanie ok. 80 km dróg.
Wojewoda Podlaski Bohdan Paszkowski w swoim wystąpieniu mówił o funkcji dróg w codziennym funkcjonowaniu, o możliwościach finansowych stworzonych przez Rząd Polski i wykorzystywaniu ich przez samorządy i w o tym konkretnym działaniu, którego beneficjentem jest Powiat Łomżyński.
Wicemarszałek Województwa Podlaskiego Marek Olbryś zapowiedział rewitalizację kolei Łomża - Śniadowo - Białystok oraz remont drogi wojewódzkiej 677 od Konarzyc do końca Śniadowa, który ma się rozpocząć jeszcze w tym roku.
Wójt Gminy Śniadowo Rafał Pstrągowski powiedział: „składam podziękowania na ręce gospodarzy, za doskonałą współpracę z Powiatem Łomżyńskim (…) Nie jest to pierwsza droga, którą wspólnie przebudowujemy. Potrzeb mamy jeszcze oczywiście sporo, nie mniej jednak każdy przebudowany odcinek drogi w gminie cieszy (…)”.
W wydarzeniu wzięli udział też m.in. Radny Sejmiku Województwa Podlaskiego Piotr Modzelewski, Przewodniczący Rady Gminy Śniadowo Grzegorz Podgórski, Komendant Państwowej Straży Pożarnej w Łomży kpt Jacek Bargielski, I Zastępca Komendanta Miejskiego Policji w Łomży podinsp. Marcin Rymarski, Sołtys wsi Koziki Adam Piórkowski.
Całość zadania to koszt ponad 1,3 mln zł sfinansowany z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg, budżetu Powiatu Łomżyńskiego i budżetu Gminy Śniadowo.
Inwestycja została zrealizowana jako „Przebudowa drogi powiatowej nr 1942 B dr. 677 - Koziki o dł. ok. 1000 m.”. Podbudowa drogi została wykonana w technologii MCE (mineralno-cementowo-emulsyjna), dzięki czemu do budowy wykorzystano materiały rozbiórkowe dotychczas istniejącej nawierzchni, co przyniosło wiele korzyści - min. brak konieczności utylizacji odpadów oraz wybudowanie drogi o dużo lepszych parametrach konstrukcyjnych.