Kierując słowa powitania do uczestniczących w spotkaniu Parlamentarzystów, przedstawicieli władz samorządowych województwa, powiatu, Łomży, Ostrołęki, Zambrowa, Łap, Sokół, przedstawicieli spółek kolejowych, szefów firm i przedsiębiorstw Starosta powiedział między innymi, że ,, Transport kolejowy to najbardziej skuteczny i konkurencyjny sposób na przemieszczanie dużych ilości ładunków z dala od zatłoczonych dróg krajowych, wojewódzkich czy powiatowych, zdecydowanie poprawiający przepływ ruchu i redukcję zanieczyszczeń emitowanych przez samochody. Tym bardziej więc, zupełnie niezrozumiałą jest zapowiedź PKP PLK S.A. o zamiarze wyłączenia w grudniu tego roku z eksploatacji linii 36 o całkowitej długości 87,347 km, łączącej Ostrołękę ze stacją Łapy i linii 49 o długości 15,822 km, rozpoczynającej się na stacji Śniadowo odchodzącej od linii 36 w kierunku północnym z zakończeniem na stacji Łomża. Trzeba w tym miejscu bardzo wyraźnie powiedzieć, że od bardzo dawna obie te linie z powodzeniem służą transportowi towarowemu w tym typowo rolniczym terenie, terenie zdominowanym przez przetwórstwo mleczno-spożywcze, przemysł drzewny, produkcję materiałów budowlanych oraz handel. Trzeba też podejmując tak kontrowersyjne decyzje o likwidacji linii podkreślił Starosta, wiedzieć, że większość wytwarzanych produktów wywożona jest koleją, co ma decydujący wpływ na ich konkurencyjność, na utrzymanie i rozwój produkcji, a tym samym na zachowanie miejsc pracy’’.
Należy także powiedział Starosta, zauważyć jak bardzo aktualnie nasza debata koresponduje z założeniami Strategii Rozwoju Województwa Podlaskiego do 2020 roku. Wszystkie osoby biorące bezpośredni udział w dyskusji jak też osoby wspierające ( np. Fundacja Republikańska ) jednoznacznie opowiadając się za utrzymaniem, bądź przejęciem linii przez samorządy z oburzeniem i niezrozumieniem przyjęły nieobecność podczas tak ważnego spotkania przedstawicieli PKP PLK S.A. Z pewnością nie spowoduje to, jak z całą mocą skonstatowali uczestnicy debaty naszego zniechęcenia w obronie kolei. Wyrazem tej determinacji i konsekwencji kontynuowania wspólnej pracy jest powołanie Zespołu Parlamentarno-Samorządowego z udziałem przedsiębiorców którego głównym zadaniem będzie wypracowanie decyzji ratujących połączenia kolejowe na Ziemi Łomżyńskiej.