Starostwo Powiatowe w Łomży

86 215 69 00
Rocznica Powiatu Łomżyńskiego Natura Flaga Unii Europejskiej Projekty UE Polski Ład Polski Ład logo e-usługi e-usługi
Pogoda dziś:
16°C
Biuletyn Informacji Publicznej BIP Kontrast Youtube

Oznakowanie kosmetyków - kontrola IH

DATA PUBLIKACJI: 2021-05-20 13:22 | OPUBLIKOWAŁ: Marcin Pieńkowski
Emulsja do ciała z olejkiem arganowym, którego brakuje w składzie? Żel pod prysznic chroniący skórę przed smogiem? Czy deklaracje na twoich kosmetykach są prawidłowo zamieszczane? Sprawdziliśmy to!
Inspekcja Handlowa zbadała w II i IV kwartale 2020 r. rynek kosmetyków – ich oznakowanie - czyli czy konsumenci otrzymują niezbędne informacje w języku polskim, prawidłowość obrotu tzn. czy na opakowaniu w wykazie składników nie znajdują się takie, które są niedozwolone, oraz czy informacja producenta typu „lśniące włosy” ma rzeczywiste „pokrycie” w dokumentacji i odpowiednich badaniach.

 

Oznakowanie kosmetyków - kontrola IH

 

Pobierz raport z kontroli – sprawdź, co weryfikowali inspektorzy Inspekcji Handlowej.

 


Pobierz wypowiedź Prezesa UOKiK Tomasza Chróstnego

Zachęty do kupna produktu i próby wyróżnienia go za wszelką cenę nie znają dziś granic. Zweryfikowano deklaracje marketingowe produktów, czyli czy informacja producenta typu „lśniące włosy” ma rzeczywiste „pokrycie” w dokumentacji i odpowiednich badaniach. W sytuacji, gdy producent deklaruje, że jego produkt ma właściwości nawilżające czy rozjaśniające - musi mieć na to potwierdzenie w stosownej dokumentacji. Bywają również sytuacje, że na opakowaniu szamponu czy odżywki napisane jest np. zawiera olejek arganowy, a okazuje się, że w wykazie składników nie ma go w ogóle - mówi Prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

Jeśli masz zastrzeżenia do jakiegoś towaru - poinformuj właściwą miejscowo placówkę Inspekcji Handlowej lub Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Dodatkowe informacje dla mediów:

Biuro Prasowe UOKiK
pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel.: 22 55 60 246
E-mail: biuroprasowe@uokik.gov.pl
Twitter: @UOKiKgovPL

Pomoc dla konsumentów:

Tel. 801 440 220 lub 22 290 89 16 – infolinia konsumencka
E-mail: porady@dlakonsumentow.pl
Rzecznicy konsumentów – w Twoim mieście lub powiecie
Inspekcja Handlowa – w Twoim województwie