W dniu 7 stycznia 2021 roku w miejscu realizacji inwestycji na konferencji prasowej spotkali się przedstawiciele administracji rządowej oraz lokalni samorządowcy, aby poinformować społeczność lokalną o tym fakcie.
Dyrektor białostockiego oddziału GDDKiA Wojciech Borzuchowski, jako realizator zadania, poinformował, że ogłoszony został przetarg na tę inwestycję, który zakłada m.in. budowę nowych chodników i wykonanie sygnalizacji świetlnej w miejscu, gdzie DK61 krzyżuje się z drogami do Nowogrodu, Starych Chojn i Śniadowa. Roboty powinny być wykonane do końca października 2021 roku.
O szczegółach inwestycji ale i o konieczności jej pilnej realizacji mówili także: Poseł na Sejm RP Jarosław Zieliński, Wójt Gminy Łomża Piotr Kłys oraz Starosta Łomżyński Lech Marek Szabłowski.
Starosta Lech Marek Szabłowski podziękował wszystkim, którzy przyczynili się do urzeczywistnienia tej inwestycji, ze szczególnym uwzględnieniem Posła na Sejm RP Jarosława Zielińskiego. Przypomniał, że w czerwcu 2020 roku Rada Powiatu Łomżyńskiego podjęła uchwałę w sprawie przyjęcia stanowiska dotyczącego poprawy bezpieczeństwa ruchu poprzez przebudowę skrzyżowania drogi krajowej nr 61 z drogami powiatowymi nr 1912B, 1913B i 1946B w miejscowości Chojny Młode. Dokument ten został przekazany dla Premiera Mateusza Morawieckiego. Dzięki realizacji tej inwestycji poprawi się bezpieczeństwo na tym odcinku drogi, którego brak od wielu, wielu lat budził niepokój zarówno samorządowców jaki i mieszkańców.
Przypomnijmy, że droga krajowa 61 jest drogą o największym natężeniu ruchu w regionie. Według Generalnego Pomiaru Ruchu z 2015 roku na tym odcinku DK 61 notowano 7715 pojazdów na dobę. Blisko 2500 z nich to samochody dostawcze i ciężarowe. Przecinające w Chojnach Młodych DK 61 drogi powiatowe 1912B i 1946B są wykorzystywane jako objazd do Łomży przez kierowców jadących z Warszawy w kierunku Mazur i z powrotem. Sprawia to, że także poprzeczny ruch na skrzyżowaniu jest bardzo duży i stwarza duże niebezpieczeństwo dla kierujących i pieszych. Sytuację drogową w tym miejscu dodatkowo komplikują zlokalizowane po obu stronach drogi krajowej przystanki autobusowe i brak wyznaczonego przejścia dla pieszych przez DK 61.