Na jakie zgłoszenia czekamy? Udokumentowane w jakikolwiek sposób np. zdjęciem, scanem nietypowe zjawisko rynkowe, które stosowane przez przedsiębiorców wobec konsumentów może być w szczególności:
- sprzeczne z prawem, dobrymi obyczajami, z szeroko rozumianą uczciwością kupiecką,
- nierzetelne,
- mogące wprowadzać w błąd,
- mogące powodować nietypowe zachowania klientów,
Takie właśnie zjawiska nazwaliśmy absurdem konsumenckim.
Na zgłoszeniu „absurdu” sprawa się nie kończy. Będziemy wspólnie - konsument razem z organizacją konsumencką reprezentowaną przez prawnika - podejmować działania adresowane do konkretnego przedsiębiorcy, działając dla dobra wspólnego.
O zgłaszanych sprawach będziemy informować na naszej stronie, na FB i w informacjach prasowych. Skoro mamy mieć wpływ na rynek – działajmy wspólnie.
Zgłoszenia absurdów konsumenckich można przesyłać w dowolnej postaci do Federacji Konsumentów, najlepiej przez profil Facebook lub na adresy Oddziałów w Łodzi, Kielcach i Warszawie (warszawa@federacja-konsumentow.org.pl; lodz@federacja-konsumentow.org.pl; kielce@federacja-konsumentow.org.pl). Zgłoszenia pisemne prosimy przesyłać na adres Federacji Konsumentów w Warszawie (00-364 Warszawa, ul. Ordynacka 11/1) lub do Oddziału w Łodzi albo Kielcach. Adresy oddziałów na stronie: www.federacja-konsumentow.org.pl
?Osoba do kontaktu: Michał Herde m.herde@federacja-konsumentow.org.pl
Konkurs jest realizowany w ramach projektu Aktywni konsumenci - budowa partycypacji społecznej w zwalczaniu nieuczciwych zjawisk rynkowych.