Starostwo Powiatowe w Łomży

86 215 69 00
Rocznica Powiatu Łomżyńskiego Natura Flaga Unii Europejskiej Projekty UE Polski Ład Polski Ład logo e-usługi e-usługi
Pogoda dziś:
-1°C
Biuletyn Informacji Publicznej BIP Kontrast Youtube

Energetyczne Centrum ogłosiło upadłość

DATA PUBLIKACJI: 2019-01-08 17:13 | OPUBLIKOWAŁ: Marcin Pieńkowski
Energetyczne Centrum ogłosiło upadłość i nie sprzedaje już prądu i gazu.
Konsumencie – jeżeli od połowy września do dziś płaciłeś tej firmie za prąd lub gaz, to możesz odzyskać pieniądze.
Do 16 stycznia 2019 zgłoś się do sądu, jeżeli nie wiesz jak to zrobić, napisz do Stowarzyszenia Aquila.

 

Energetyczne Centrum ogłosiło upadłość

Wypowiedź Marka Niechciała Prezesa UOKiK
Komentarz Prezesa UOKiK Marka Niechciała


Zobacz więcej materiałów multimedialnych

Energetyczne Centrum było alternatywnym sprzedawcą prądu. 11 września Centrum przestało sprzedawać prąd, a dzień później gaz. Natomiast 3 grudnia sąd ogłosił upadłość spółki.  Z sygnałów, które napływały do Urzędu Regulacji Energetyki wynika, że wiele osób było nieświadomych, że od momentu, w którym Centrum przestało sprzedawać prąd i gaz, to sprzedawca rezerwowy wystawia im rachunki. W wielu przypadkach konsumenci nadal mogli płacić Energetycznemu Centrum, mimo że firma nie świadczyła usług.

Przeczytaj, co możesz zrobić:

  1. jeżeli do 2 grudnia zapłaciłeś za prąd lub gaz za okres, w którym spółka nie prowadziła już sprzedaży (czyli za okres od 11 września dla prądu i od 12 września dla gazu) możesz odzyskać pieniądze. Musisz zgłosić sądowi wysokość rachunków, które zapłaciłeś.

Wypełnij w dwóch egzemplarzach wzór zgłoszenia wierzytelności. Wyślij do Sądu Rejonowego dla m.st. Warszawy, X Wydział Gospodarczy dla spraw upadłościowych i restrukturyzacyjnych, ul. Czerniakowska 100 A, 00-454 Warszawa,  Sędzia-Komisarz SSR Kamila Wasilewska. Podaj sygnaturę sprawy, czyli: X GUp 1078/18. Masz na to czas do 16 stycznia.

Gdy nie wiesz, jak napisać pismo, zgłoś się do rzecznika konsumentów w swoim mieście lub do Stowarzyszenia Aquila, które ci pomoże - kontakt@prawo-konsumenckie.pl.

  1. jeżeli po 3 grudnia zapłaciłeś za prąd lub gaz za okres, w którym spółka nie prowadziła już sprzedaży (czyli za okres od 11 września dla prądu i od 12 września dla gazu), w celu otrzymania zwrotu  sugerujemy kontakt z kancelariąsyndyka w Kielcach, ul. Batalionów Chłopskich 48, 25-671 Kielce, e.mail kancelaria.kielce@saltarski.com.

Więcej informacji o postępowaniu upadłościowym na stronie Energetycznego Centrum www.ec.net.pl, syndyka: http://saltarski.com/postepowania_lista/energetyczne-centrum-s-a-w-upadlosci-krs-0000353502/ lub pod numerami telefonicznymi syndyka: 41 300 56 91 oraz 573 012 513.

Więcej informacji na temat działań wobec Energetycznego Centrum na stronach regulatora rynku - Urzędu Regulacji Energetyki: https://www.ure.gov.pl/pl/urzad/informacje-ogolne/komunikaty-prezesa-ure/7938,Informacja-nr-1022018.html.

Infolinia konsumencka – tel.  801 440 220 lub 22 290 89 16.

Kontakt dla mediów:

Biuro prasowe UOKiK
pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 695 902 088
E-mail: biuroprasowe@uokik.gov.pl
Twitter: @UOKiKgovPL