Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przeprowadził monitoring reklam w branży finansowej. Omówienie jego wyników będzie stanowić punkt wyjścia debaty „Jak powinny wyglądać dobre reklamy usług finansowych?” organizowanej 13 marca br. w godz. 10:00-12:00. Uczestnicy spotkania zastanowią się jak wzmocnić ochronę słabszych uczestników rynku i zapewnić dostęp do rzetelnych informacji w przekazie marketingowym dotyczącym usług finansowych. Rozmawiać będą również o roli samoregulacji oraz ewentualnej potrzebie dodatkowych rozwiązań prawnych w tym obszarze ( program debaty).
Na spotkanie zapraszamy konsumentów oraz ich rzeczników, podmioty finansowe i przedstawicieli organizacji ich zrzeszających, prawników, a także akademików zainteresowanych tą tematyką. Wydarzenie będzie transmitowane on-line wraz z tłumaczeniem na język migowy, a relacja z niego zostanie zamieszczona na stronie www.uokik.gov.pl.
Chętnych do wzięcia udziału w debacie prosimy o rejestrację do 9 marca br. (poniedziałek) za pomocą systemu on-line http://events.uokik.gov.pl/reserve/16/4. Uczestnictwo w wydarzeniu jest bezpłatne. Liczba miejsc jest ograniczona i decyduje kolejność zgłoszeń.
Ponadto z okazji święta konsumentów UOKiK przypomina, że istnieją instytucje powołane do ochrony słabszych uczestników rynku, zajmujące się indywidualnymi sprawami. Można się do nich zgłosić po poradę, także z problemem dotyczącym usług finansowych. Dlatego też 13 marca br. (piątek) w godz. 10:00-14:00 w Centrum Konferencyjno-Szkoleniowym UOKiK przy placu Powstańców Warszawy 1, przeprowadzone zostaną kompleksowe konsultacje z udziałem specjalistów instytucji wspierających konsumentów w zakresie usług bankowych, pożyczkowych czy też ubezpieczeniowych.
W poradach wezmą udział przedstawiciele:
- Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Warszawie,
- Rzecznika Ubezpieczonych,
- Sądu Polubownego przy Komisji Nadzoru Finansowego,
- Federacji Konsumentów.
Dodatkowo dostępne będzie stanowisko informacyjne Arbitra Bankowego, przy którym można się dowiedzieć m.in. na czym polega arbitraż konsumencki oraz w jaki sposób złożyć wniosek o uruchomienie postępowania negocjacyjnego po wyczerpaniu drogi reklamacyjnej w banku.
Zapraszamy konsumentów zainteresowanych uzyskaniem bezpłatnej pomocy ― nie są wymagane wcześniejsze zapisy. Prosimy o przyniesienie dokumentów przydatnych w ustaleniu szczegółów sprawy, takich jak np. umowy wraz z załącznikami, wnioski ubezpieczeniowe, polisy, ogólne warunki ubezpieczenia (tzw. OWU), pisma reklamacyjne, czy też korespondencja z pożyczkodawcą bądź ubezpieczycielem.
Dodatkowe informacje:
Marta Kozon
Biuro Prezesa UOKiK
pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
tel. 22 55 60 202
e-mail: marta.kozon@uokik.gov.pl