Starostwo Powiatowe w Łomży

86 215 69 00
Rocznica Powiatu Łomżyńskiego Natura Flaga Unii Europejskiej Projekty UE Polski Ład Polski Ład logo e-usługi e-usługi
Pogoda dziś:
-2°C
Biuletyn Informacji Publicznej BIP Kontrast Youtube

PRZEPISY KONSUMENCKIE DLA PRZEDSIĘBIORCÓW – NAJNOWSZA PUBLIKACJA UOKIK.

DATA PUBLIKACJI: 2010-09-28 10:10 | OPUBLIKOWAŁ: Wydział RSGP
Zależy Ci na dobrych relacjach z klientem? Chcesz wiedzieć więcej na temat praw konsumentów? Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów po raz pierwszy wydał publikację dla przedsiębiorców, w której objaśnia stosowanie przepisów konsumenckich w praktyce. Zamów broszurę lub pobierz wersję elektroniczną. Pamiętaj, nieznajomość przepisów nie zwalnia z obowiązku ich przestrzegania.
Konsumenci w relacjach z przedsiębiorcami są słabszymi uczestnikami rynku, dlatego też wymagają większej ochrony prawnej. Poruszając się codziennie w zawiłym świecie kodeksów i paragrafów, warto zdobyć podstawową wiedzę na temat przysługujących im praw i wynikających z nich obowiązków nałożonych na sprzedawców i usługodawców.

O problemach przedsiębiorców ze stosowaniem przepisów świadczy liczba zgłaszanych do Prezesa UOKiK zawiadomień o podejrzeniu stosowania praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów. W 2009 roku wpłynęło ich ponad 300, w 115 przypadkach informacje w nich zawarte przyczyniły się do wszczęcia postępowania wyjaśniającego. W ubiegłym roku Urząd otrzymał także ok. 2,5 tys. skarg, z których aż 95% dotyczyło nieprawidłowych działań przedsiębiorców podejmowanych wobec konsumentów.

Aby ułatwić profesjonalnym uczestnikom rynku zapoznanie się z prawem chroniącym konsumentów UOKiK wydał publikację „Przepisy konsumenckie dla przedsiębiorców”. Broszura w przystępny sposób wyjaśnia podstawowe zasady regulujące relacje pomiędzy stronami w szczególności związane ze sprzedażą towarów i usług. Przedsiębiorcy znajdą w niej informacje na temat rodzajów umów oraz wynikających z nich zobowiązań stron oraz sposobów załatwiania reklamacji w przypadku sporu. W wydawnictwie poruszono również kwestie nieuczciwych zachowań rynkowych, publikując „czarne listy” agresywnych praktyk handlowych oraz działań uznanych za wprowadzające w błąd. Publikacja zawiera także wykaz najważniejszych aktów prawnych związanych z ochroną konsumentów.

Zainteresowani otrzymaniem bezpłatnej broszury proszeni są o składanie zamówień e-mailem bądź listownie do 1 października 2010 r. We wniosku należy podać imię i nazwisko, nazwę instytucji, dokładny adres pocztowy oraz wskazać ilość zamawianych egzemplarzy. Dystrybucja wydawnictwa odbędzie się w listopadzie br.


Dodatkowe informacje o publikacjach oraz zamówienia:
Joanna Łatka

Departament Współpracy z Zagranicą i Komunikacji Społecznej

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 22 55 60 502
E-mail: joanna.latka@uokik.gov.pl

Joanna Łatka
Referendarz

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
Departament Współpracy z Zagranicą i Komunikacji Społecznej

Plac Powstańców Warszawy 1
00-950 Warszawa
tel.: 22 55 60 502
faks: 22 826 11 86
www.uokik.gov.pl