Wprowadzenie systemu kolejkowego to realizacja jednego z wniosków zgłoszonych do funkcjonującego w Starostwie systemu zarządzania jakością ISO 9001.
W roku ubiegłym podczas corocznego przeglądu zarządzania jakością Starosta Łomżyński – Lech Szabłowski zdecydował o jego wprowadzeniu w celu usprawnienia obsługi interesantów podczas rejestracji pojazdów.
Zwiększona od kilku lat ilość interesantów rejestrujących pojazdy powodowała, iż wydłużający się czas załatwiania klientów wpływał na atmosferę osób oczekujących w kolejkach bezpośrednio przed stanowiskami pracy.
W chwili obecnej interesanci po pobraniu numerku oczekują na swoją kolejność w poczekalni bez potrzeby pilnowania kolejki.
Komfort pracy i oczekiwanie klientów na załatwienie sprawy wpłynął na poprawę jakości świadczonych usług zgodnie z celami szczegółowymi Systemu Zarządzania Jakością funkcjonującego w Starostwie Powiatowym w Łomży od 2009 roku.