Formularz jest dostępny na stronach internetowych poszczególnych Europejskich Centrów Konsumenckich (European Consumer Centers).
Zaletą tego rozwiązania jest możliwości szybkiego skierowania skargi do Sieci ECK wraz z przedstawieniem koniecznych informacji (np. danych kontaktowych obu stron) i możliwoącią załączenia dokumentów w danej sprawie. Ponieważ formularz automatycznie przekazuje skargę do elektronicznej bazy, wierzę że pozwoli to na przyspieszenie rozpoznawania spraw przez Centra. Dlatego też zachęcam Państwa do korzystania z formularza w przypadku przekazywania spraw do ECK Polska. Dla polskich obywateli, których sprawa dotyczy zakupów towarów lub usług w krajach UE, Norwegii lub Islandii formularz jest dostępny na stronie internetowej ECK Polska www.konsument.gov.pl pod adresem: http://www.konsument.gov.pl/pl/polski_konsument/ lub http://www.konsument.gov.pl/pl/kontakt/index.html lub bezpośrednio: http://www.konsument.gov.pl/files/formularz/ares_PROD_eccnet_normal_complaint_34.pdf
Konsumenci, którzy chcą złożyć skargę do Centrum powinni dokładnie zapoznać się z instrukcją wypełniania formularza zamieszczoną na powyżej podanych stronach www.
Warto zaznaczyć, że na stronie internetowej naszego Centrum dostępny jest także formularz skargi, którym konsumenci mogą posłużyć się w kontakcie z przedsiębiorcą, którego siedziba znajduje się za granicą na terytorium Unii Europejskiej, Norwegii i Islandii. Przed skierowaniem sprawy do Sieci ECK konsument powinien upewnić się, że przedsiębiorca odmawia poniesienia konsekwencji naruszenia jego praw. Przykładowy formularz reklamacji również jest dostępny na stronie internetowej ECK Polska pod adresem: http://www.konsument.gov.pl/files/acce_just03_en.pdf
Korzystając z okazji zapraszam nowych rzeczników do współpracy i w tym celu przypominam Państwu o zakresie zadań Sieci. Centra udzielają pomocy prawnej, gdy skarga konsumencka ma charakter transgraniczny (jedna ze stron zamieszkuje/ma siedzibę w innym kraju członkowskim Unii Europejskiej, Norwegii i Islandii). Centra współpracują z wyspecjalizowanymi instytucjami i podmiotami zajmujących się polubownym rozstrzyganiem sporów. ECK nie mają uprawnień do reprezentowania konsumentów w sądzie.
W razie pytań lub wątpliwości proszę o kontakt z prawnikiem koordynatorem ds. rozpatrywania skarg Panią Małgorzatą Furmańską (tel. 022 55 60 474, mail: mf@konsument.gov.pl).
Informacje ECK - składanie skarg transgrani cznych do ECK Polska za pomocą formularza on-line.
DATA PUBLIKACJI: 2009-07-22 13:29 | OPUBLIKOWAŁ: Wydział RSGP
Na wstępie w imieniu Europejskiego Centrum Konsumenckiego w Polsce pragnę serdecznie podziękować Państwu za dotychczasową współpracę przy rozpatrywaniu spraw i konsultacjach merytorycznych.
Uprzejmie informujemy, że od dłuższego czasu trwały prace Sieci ECK i Komisji Europejskiej nad stworzeniem elektronicznego mechanizmu składania skarg do naszej Sieci. Obecnie do każdego z Centrów można złożyć skargę za pomocą formularza on-line.
Uprzejmie informujemy, że od dłuższego czasu trwały prace Sieci ECK i Komisji Europejskiej nad stworzeniem elektronicznego mechanizmu składania skarg do naszej Sieci. Obecnie do każdego z Centrów można złożyć skargę za pomocą formularza on-line.