Starostwo Powiatowe w Łomży

86 215 69 00
Rocznica Powiatu Łomżyńskiego
Natura
Pogoda dziś:
23°C
Biuletyn Informacji Publicznej BIP Kontrast Youtube
Slajd

Dolina Narwi

Czysta natura
Slajd

Serce Lutosławskich

Muzeum Przyrody - Dwór Lutosławskich w Drozdowie, jednostka kultury Powiatu Łomżyńskiego
Slajd

Fortyfikacje

Forty w Piątnicy
Slajd

Tradycje Kurpiowskie

ROK, Gmina Zbójna, Gmina Nowogród
Slajd

Zachować pamieć

Polskie Termopile - Wizna 39

RATUJMY NASZĄ KOLEJ

DATA PUBLIKACJI: 2013-04-09 10:22 | OPUBLIKOWAŁ: Beata Korwek
Pod takim tytułem i z takim przesłaniem debata zorganizowana przez Lecha Marka Szabłowskiego Starostę Łomżyńskiego zgromadziła w siedzibie Starostwa wszystkie osoby zatroskane stanem polskich kolei, ich rozwojem, realizowaniem nowych inwestycji, czy też modernizacją istniejącej już infrastruktury.
Zdjęcie

8

Kierując słowa powitania do uczestniczących w spotkaniu Parlamentarzystów, przedstawicieli władz samorządowych województwa, powiatu, Łomży, Ostrołęki, Zambrowa, Łap, Sokół, przedstawicieli spółek kolejowych, szefów firm i przedsiębiorstw Starosta powiedział między innymi, że ,, Transport kolejowy to najbardziej skuteczny i konkurencyjny sposób na przemieszczanie dużych ilości ładunków z dala od zatłoczonych dróg krajowych, wojewódzkich czy powiatowych, zdecydowanie poprawiający przepływ ruchu i redukcję zanieczyszczeń emitowanych przez samochody. Tym bardziej więc, zupełnie niezrozumiałą jest zapowiedź PKP PLK S.A. o zamiarze wyłączenia w grudniu tego roku z eksploatacji linii 36 o całkowitej długości 87,347 km, łączącej Ostrołękę ze stacją Łapy i linii 49 o długości 15,822 km, rozpoczynającej się na stacji Śniadowo odchodzącej od linii 36 w kierunku północnym z zakończeniem na stacji Łomża. Trzeba w tym miejscu bardzo wyraźnie powiedzieć, że od bardzo dawna obie te linie z powodzeniem służą transportowi towarowemu w tym typowo rolniczym terenie, terenie zdominowanym przez przetwórstwo mleczno-spożywcze, przemysł drzewny, produkcję materiałów budowlanych oraz handel. Trzeba też podejmując tak kontrowersyjne decyzje o likwidacji linii podkreślił Starosta, wiedzieć, że większość wytwarzanych produktów wywożona jest koleją, co ma decydujący wpływ na ich konkurencyjność, na utrzymanie i rozwój produkcji, a tym samym na zachowanie miejsc pracy’’.

Należy także powiedział Starosta, zauważyć jak bardzo aktualnie nasza debata koresponduje z założeniami Strategii Rozwoju Województwa Podlaskiego do 2020 roku. Wszystkie osoby biorące bezpośredni udział w dyskusji jak też osoby wspierające ( np. Fundacja Republikańska )  jednoznacznie opowiadając się za utrzymaniem, bądź przejęciem linii przez samorządy z oburzeniem i niezrozumieniem przyjęły nieobecność podczas tak ważnego spotkania przedstawicieli PKP PLK S.A. Z pewnością nie spowoduje to, jak z całą mocą skonstatowali uczestnicy debaty naszego zniechęcenia w obronie  kolei. Wyrazem tej  determinacji i konsekwencji kontynuowania wspólnej pracy jest powołanie Zespołu Parlamentarno-Samorządowego z udziałem przedsiębiorców którego głównym zadaniem będzie wypracowanie decyzji ratujących połączenia kolejowe na Ziemi Łomżyńskiej.

190916031417.jpg

XXVII FESTIWAL MUZYCZNE DNI DROZDOWO – ŁOMŻA 24 lipca – 2 sierpnia 2020

lip 14, 2020
Czytaj więcej

Przywrócenie poradni specjalistycznych coraz bliżej!

kwi 21, 2020
Czytaj więcej

POWIAT ŁOMŻYŃSKI OTRZYMA DOFINANSOWANIE NA REALIZACJĘ WSZYSTKICH ZADAŃ DROGOWYCH, O KTÓRE SIĘ UBIEGAŁ NA 2020 ROK!

kwi 17, 2020
Czytaj więcej

Otrzymaliśmy ogromne dofinansowanie na inwestycje drogowe!

maj 07, 2020
Czytaj więcej