BIP - Starostwa Powiatowego w Łomży

Biuletyn Informacji Publicznej

Rozeznanie rynku – Zorganizowanie indywidualnych zajęć rehabilitacyjnych dla uczestników projektu "Razem ku samodzielności"

W związku z zamiarem udzielenia zamówienia publicznego w przedmiocie zorganizowania indywidualnych zajęć rehabilitacyjnych, w ramach realizowanego przez PCPR w Łomży projektu pn. „Razem ku samodzielności-Integracja społeczna i zawodowa osób zagrożonych wykluczeniem społecznym” w ramach Poddziałania 7.1.2 Działanie 7.1 Priorytet VII Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, w celu ustalenia szacunkowej wartości zamówienia zwracam się z prośbą o przedstawienie oferty cenowej na świadczenie usług z zakresu zorganizowania w/w zajęć. Jednocześnie uprzejmie informuję, że niniejsza informacja nie stanowi oferty w myśl art. 66 Kodeksu Cywilnego, jak również nie jest ogłoszeniem w rozumieniu ustawy Prawo zamówień publicznych. Informacja ta ma na celu wyłącznie rozpoznanie rynku i uzyskanie wiedzy nt. kosztów zorganizowania i przeprowadzenia ww. usługi.
Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie indywidualnych zajęć rehabilitacyjnych dla uczestników projektu w trzech terminach:

I. Pierwszy wyjazd zorganizowany dla 23 osób niepełnosprawnych oraz ok.7 opiekunów, w tym 2 osoby niepełnosprawne poruszające się na wózku inwalidzkim- powinien się odbyć nie wcześniej niż od dnia 16.08.2012 a zakończyć nie później niż 02.09.2012. Pobyt uczestników zaplanowano na 10 dni.
II. Drugi turnus obejmuje ok. 35 osób niepełnosprawnych oraz ok. 8 opiekunów w tym 2 osoby niepełnosprawne poruszające się na wózku inwalidzkim - powinien się odbyć nie wcześniej niż od dnia 16.08.2012 a zakończyć nie później niż 02.09.2012. Pobyt uczestników zaplanowano na 10 dni.
III. Trzeci turnus obejmuje ok. 19 osób niepełnosprawnych oraz ok. 2 opiekunów i powinien się odbyć nie wcześniej niż od dnia 14.09.2012 a zakończyć nie później niż 30.09.2012. Pobyt uczestników zaplanowano na 10 dni.

Zamawiający zastrzega, iż może ulec niewielkiej zmianie liczba uczestników i opiekunów na każdym z wyjazdów.

W przypadku braku możliwości zorganizowania zajęć w określonych przez nas terminach prosimy o podanie dostępnych wolnych terminów.


Wykonawca będący organizatorem wyjazdu musi zapewnić dla każdego uczestnika:

1. Dojazd
zorganizowanie transportu autokarowego uczestników turnusu z Łomży do miejscowości, w której położony jest ośrodek oraz przywozu uczestników z ośrodka do Łomży po zakończeniu turnusu. Zamawiający wymaga, aby transport odbywał się w pojazdach przystosowanych do przewozu osób na wózkach inwalidzkich; wyposażonych w klimatyzację, wc i system nagłośnienia oraz na zasadach i wymogach określonych w odrębnych przepisach regulujących transport drogowy osób, Zamawiający wymaga aby w dniu przyjazdu do ośrodka uczestnicy otrzymali przynajmniej jeden ciepły posiłek.

2. Usługi rehabilitacyjne i medyczne:
1. realizację indywidualnych zajęć rehabilitacyjnych dla osób niepełnosprawnych, w szczególności z dysfunkcjami: narządu ruchu, w tym osoby poruszające się na wózku inwalidzkim, układu krążenia, układu oddechowego, upośledzenie umysłowe, choroba psychiczna, schorzenia neurologiczne, układu oddechowego, narządu wzroku, schorzeń laryngologicznych, choroby narządów wydzielania wewnętrznego, kobiety po mastektomii, z cukrzycą,
2. badanie lekarskie na początku (zakończone m.in. wskazaniem rodzaju zabiegów rehabilitacyjnych) i na końcu turnusu – dotyczy niepełnosprawnych uczestników projektu,
3. ilość zabiegów: przemiennie ( co drugi dzień) - trzy zabiegi rehabilitacyjne dziennie wg zaleceń lekarza oraz pięć zabiegów rehabilitacyjnych dziennie wg zaleceń lekarza– zorganizowane w ten sposób że pierwszego dnia odbywają się 3 zabiegi, drugiego 5 zabiegów trzeciego dnia znów 3 zabiegi natomiast kolejnego 5 zabiegów itd. - dotyczy niepełnosprawnych uczestników turnusu, uwzględniające rodzaj niepełnosprawności lub rodzaj dysfunkcji albo schorzeń uczestników turnusu, nie mniej niż 6 dni zabiegowych
4. całodobową opiekę medyczną,
5. kadrę gwarantującą prawidłową realizację programu turnusu w zakresie świadczenia usług rehabilitacyjnych i medycznych, w tym opiekuna odpowiedzialnego za koordynację pobytu grupy na turnusie,
6. zaplecze do prowadzenia zajęć mających na celu poprawę psychofizycznej sprawności uczestników oraz do przeprowadzenia zabiegów fizjoterapeutycznych.

3.Odpowiednie warunki lokalowe :

1. zorganizowanie turnusu w ośrodku, który spełnia następujące warunki:
• ośrodek ten musi znajdować się w Polsce, nad morzem,
• ośrodek ten musi być usytuowany w odległości nie większej niż 300 metrów od plaży, z płaskim dojściem do plaży (dojście również powinno być nie dłuższe niż 300 metrów), umożliwiającym dotarcie do niej osobom niepełnosprawnym ruchowo, w tym poruszającym się na wózku inwalidzkim
• pomieszczenia, infrastruktura i otoczenie (teren) są dostępne dla osób niepełnosprawnych ze schorzeniami wymienionymi w punkcie Usługi rehabilitacyjne i medyczne: opisu przedmiotu zamówienia (a zwłaszcza dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich), oraz zapewniają bezpieczne i samodzielne użytkowanie
• Ośrodek przyjmujący osoby niepełnosprawne na indywidulane zajęcia rehabilitacyjne musi posiadać wpis do rejestru ośrodków, o którym mowa w § 17 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 listopada 2007 r. w sprawie turnusów rehabilitacyjnych (Dz. U. z dnia 11 grudnia 2007r.). Zawiadomienie o wpisie do rejestru ośrodków powinno zawierać informację o rodzajach realizowanych turnusów rehabilitacyjnych w tym o programie indywidualnych zajęć rehabilitacyjnych, w którym będą uczestniczyć osoby z dysfunkcjami lub schorzeniami, określonymi w punkcie 1.
• Wykonawca jest odpowiedzialny za opłacenie opłaty uzdrowiskowej/klimatycznej za wszystkich uczestników i opiekunów, jeśli wymagać będzie tego lokalizacja ośrodka,
2. Zakwaterowanie wszystkich uczestników turnusu na terenie jednego ośrodka, w standardowo wyposażonych dwuosobowych pokojach z pełnym węzłem sanitarnym (podczas turnusu I i II zamawiający wymaga aby wykonawca zabezpieczył po 2 pokoje dostosowane do potrzeb osób poruszających się na wózku inwalidzkim),
3. Wyposażenie pokoi w telewizor, radio, czajnik oraz ręczniki.

UWAGA! Zamawiający zastrzega sobie prawo do dokonania wizji na terenie ośrodka celem określenia zgodności opisu ze stanem faktycznym.


4. Wyżywienie:
1. całodzienne wyżywienie w stołówce znajdującej się na terenie ośrodka – śniadanie, obiad, podwieczorek, kolacja,
2. całodobowy dostęp do napojów chłodzących,
3. dokonanie rekompensaty za śniadanie w dniu rozpoczęcia zajęć dla każdego uczestnika i opiekuna w formie zamiennika na ognisko z produktami grillowanymi (np. kiełbasa, karkówka) a w przypadku złej pogody spotkanie całej grupy np. na świetlicy itp. w ustalonym wspólnie z opiekunem grupy terminie (wraz z zapewnieniem cateringu, będącego rekompensatą za śniadanie w dniu rozpoczęcia turnusu)
4. dokonanie rekompensaty za kolację w dniu zakończenia wyjazdu dla każdego uczestnika i opiekuna w formie zapewnienia suchego prowiantu na czas podróży

5. Program integracji społecznej:
1. ieodpłatny program integracji społecznej, obejmujący m.in.: spotkania integracyjne (w tym wieczorek zapoznawczy), ogniska z grillowaniem, zabawy taneczne, dyskoteki, gry i zabawy ruchowe, konkursy, co najmniej dwie wycieczki lokalne oraz innego typu atrakcje miejscowe, z poczęstunkiem odpowiednim do typu organizowanej imprezy,
2. nieodpłatne korzystanie z bazy wypoczynkowo-rekreacyjnej ośrodka (pożądane na terenie ośrodka boisko sportowe, siłownia, sala fitness).
3. zorganizowanie co najmniej 1 wycieczki autokarowej poza miejscowość, w której odbywają się indywidulane zajęcia rehabilitacyjne (do miejsca atrakcyjnego turystycznie) z uwzględnieniem wynajmu autokaru i przewodnika oraz wszystkich kosztów związanych ze zorganizowaniem wycieczki,

6. Ubezpieczenie:
ubezpieczenie NNW dla każdego uczestnika i opiekuna obejmujące dojazd uczestników z Łomży do miejsca odbywania się zajęć rehabilitacyjnych oraz dojazd
z miejsca odbywania się zajęć rehabilitacyjnych do Łomży, całodobowy pobyt na indywidulanych zajęciach rehabilitacyjnych i wycieczce autokarowej, na kwotę nie niższą niż 10 000 zł na jedną osobę.

7. Dodatkowe wymagania
• iezwłoczne zawiadomienie Zamawiającego o każdym przypadku przerwania turnusu rehabilitacyjnego przez jego uczestnika. W takim przypadku koszt pobytu na turnusie Wykonawca przelicza w wysokości proporcjonalnej do rzeczywistej liczby dni pobytu uczestnika na turnusie,
• rzedłożenie Zamawiającemu - w terminie do 14 dni od przeprowadzenia turnusu - „informacji o przebiegu turnusu rehabilitacyjnego” sporządzonej oddzielnie dla każdego uczestnika na druku którego wzór dostarczy Zamawiający,
• apewnienie nieodpłatnego pobytu opiekuna każdej grupy wyznaczonego
przez Zamawiającego przez cały czas trwania indywidualnych zajęć rehabilitacyjnych wraz z jego zakwaterowaniem ( w 1-osobowym pokoju), wyżywieniem, ubezpieczeniem NNW i opłatą uzdrowiskową/klimatyczną.
• romowanie EFS, poprzez zamieszczenie w widocznych miejscach, z których korzystać będą uczestnicy turnusu plakatów informacyjnych oraz sporządzenie dokumentacji fotograficznej turnusu w tym z przebiegu zajęć rehabilitacyjnych oraz zdjęć dokumentujących sposób promowania projektu (na płycie CD). Plakaty zostaną przekazane Wykonawcy po zawarciu umowy,
• chronę danych osobowych na zasadach określonych w umowie powierzenia przetwarzania danych osobowych, stanowiącej załącznik do opisu przedmiotu zamówienia.


Ofertę można przesłać:
• ailowo na adres pcprlomza@wp.pl,
• faxem (86) 215 69 70,
• pocztą na adres Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie, ul. Szosa Zambrowska 1/27, 18-400 Łomża
• doręczyć osobiście w siedzibie Zamawiającego, do dnia 28.06.2012 do godz. 14.00.

Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych dla poszczególnych turnusów. Ocena ofert odbędzie się odrębnie dla każdego turnusu. W związku z powyższym dla każdego turnusu należy złożyć odrębny formularz ofertowy stanowiący załącznik nr 1.
Wykonawca musi wykazać, że posiada aktualne wpisy do rejestru ośrodków OD przyjmujących grupy turnusowe i rejestru organizatorów turnusu OR, które należy załączyć do oferty.

Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.

Odpowiedź na zapytanie ofertowe nie zobowiązuje Zamawiającego do zawarcia umowy.

Uwaga! Wymagany podpis Wykonawcy.



Łomża, dnia 18.06.2012 r.

Edward Jarota

Dyrektor
Powiatowego Centrum
Pomocy Rodzinie w Łomży
Data powstania: poniedziałek, 18 cze 2012 12:57
Data opublikowania: poniedziałek, 18 cze 2012 13:04
Data przejścia do archiwum: wtorek, 19 lis 2013 12:47
Opublikował(a): Urszula Szlichta
Zaakceptował(a): Urszula Szlichta
Artykuł był czytany: 2590 razy